دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه دولتی و پردیس خودگردان

معدل رشته های بدون کنکور ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

معدل رشته های بدون کنکور ۱۴۰۲ سوال بسیاری از علاقه‌مندان به تحصیل بدون آزمون در دانشگاه‌های سراسری و آزاد می باشد. برای ثبت نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های سراسری و آزاد هیچ حداقل معدلی در نظر گرفته نشده است. در سال‌های گذشته اکثر دانشگاه‌ها بخشی از دانشجویان خود را از طریق پذیرش بدون آزمون جذب کردند و حداقل معدل پذیرش در نظر گرفته نشد. اما متقاضیان باید حداقل معدل قبولی برای دانشگاه و رشته انتخابی خود را داشته باشند. در ادامه این مطلب اطلاعات کاملی از معدل لازم برای رشته های بدون کنکور 1402 ارائه کرده ایم.

 

معدل رشته های بدون کنکور ۱۴۰۲ 

بسیاری از دانشگاه‌های سراسری، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان، دانشگاه آزاد، فنی حرفه‌ای و علمی کاربردی، واحدهای مجازی در مقاطع تحصیلی کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته دارای پذیرش بدون کنکور و صرفا براساس سوابق تحصیلی می‌باشند. منظور از سوابق تحصیلی داوطلبان همان معدل لازم رشته‌های بدون کنکور می باشد.

معدل رشته های بدون کنکور ۱۴۰۲ این منظور را می‌رساند. برای انتخاب هر مقطع و یا هر رشته، یک معدل ملاک می‌باشد. به عنوان مثال معدل لازم رشته های بدون آزمون دانشگاه سراسری با توجه به نوع دیپلم، سال فارغ التحصیلی و مقطع انتخابی متفاوت باشد. برای مقطع و رشته‌ای معدل کل دیپلم و برای مقطع و رشته معدل کتبی دیپلم ملاک باشد.

بخوانید: راهنما ثبت نام بدون کنکور

 

ملاک معدل لازم برای رشته های بدون کنکور 1402

با توجه به مصوبات جدیدی که در راستای طرح حذف کنکور سراسری انجام شده است، در حال حاضر 85 درصد از رشته‌های ارائه شده در تمامی دانشگاه‌های سراسری و آزاد به صورت بدون کنکور ارائه می شود. هر دانشگاهی متناسب با شرایط پذیرش بدون آزمون و ملاک معدل رشته بدون کنکور در چهار مقطع تحصیلی کاردانی پیوسته و ناپیوسته و یا کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشجو جذب می‌کند.

به همین منظور لازم دانستیم در ادامه جدولی را ارائه کنیم که ملاک معدل رشته های بدون کنکور ۱۴۰۲ و صرفا براساس سوابق تحصیلی  را برای مقاطع تحصیلی مختلف در بر دارد.

نوع دانشگاه مقطع مورد پذیرش ملاک معدل رشته های بدون کنکور
دانشگاه سراسری و پردیس خودگردان کاردانی ناپیوسته
  • مدرک دیپلم رشته‌های نظری از سال 1384 به بعد: معدل کتبی دیپلم
  • دارندگان مدرک دیپلم نظری، فنی حرفه ای و یا کاردانش قبل از سال 1384: معدل کل دیپلم 
کارشناسی
پیوسته
دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد کاردانی ناپیوسته
  • دارندگان مدرک دیپلم رشته‌های نظری از سال 1384 به بعد: معدل کتبی دیپلم
  • دارندگان مدرک دیپلم نظری، فنی حرفه ای و یا کاردانش قبل از سال 1384: معدل کل دیپلم 
کارشناسی
پیوسته
کارشناسی ناپیوسته معدل کل مدرک کاردانی
کاردانی
پیوسته
معددل کل دیپلم رشته‌های نظری یا فنی حرفه ای
دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه فنی حرفه ای کاردانی
پیوسته
معددل کل دیپلم رشته‌های نظری یا فنی حرفه ای
کارشناسی ناپیوسته معدل کل مدرک کاردانی
دانشگاه پیام نور کارشناسی
پیوسته
  • مدرک دیپلم رشته‌های نظری از سال 1384 به بعد : معدل کتبی دیپلم
  • دارندگان مدرک دیپلم نظری، فنی حرفه ای و یا کاردانش قبل از سال 1384 : معدل کل دیپلم 

 

توجه

مطابق جدول فوق اینطور می توان برداشت کرد که ملاک سنجش و پذیرش فرد در یک کد رشته محل بدون کنکور از دانشگاه‌های سراسری و آزاد، معدل مورد نیاز آن مقطع می باشد. داوطلبی که در هر مقطع معدل رشته های بدون کنکور 1402 بیشتری را در میان شرکت کنندگان داشته باشد، در الویت پذیرش خواهد بود.

 

شرط معدل رشته های بدون کنکور 1402

ملاک و معیار پذیرش داوطلبان در کدرشته محل‌های بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری و آزاد، معدل رشته های بدون کنکور ۱۴۰۲ می باشد. بسیاری از علاقه مندان که قصد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد را دارند، گمان می کنند که شاید به دلیل نداشتن حداقل معدل لازم از دور رقابت خارج شوند و موفق به ثبت نام و پذیرش نهایی نشوند.

برای درک بهتر موضوع وقتی دانشگاهی برای پذیرش دانشجو در یک رشته، شرط معدل تعیین می کند به معنی این است که اگر داوطلبی دارای معدلی پایین‌تر از شرط معدل در نظر گرفته شده باشد، مجاز به ثبت نام نخواهد بود. با توجه به این تعریف می‌توان گفت برای ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد هیچ گونه شرط معدلی وجود ندارد. تمامی دانش آموزان با داشتن معدل لازم و با هر معدلی، مجاز به نام نویسی در این آزمون می‌باشند.

 

معدل لازم برای قبولی ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ 

با توجه به توضیحات باید گفت که دو تعریف شرط معدل ثبت نام و معدل رشته های بدون کنکور ۱۴۰۲ با یکدیگر متفاوت می‌باشند. شرط معدل یک معدل حداقلی را برای پذیرش دانشجویان تعین می کند، در حالی که سوابق تحصیلی دارای معنای متفاوتی است. داوطلبان با هر معدلی مجاز به ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه های مختلف هستند اما باید متناسب با رشته و دانشگاه انتخابی خود، معدل لازم در جدول فوق را داشته باشند.

برای ورود به تمامی مقاطع هیچ معدل لازمی تعریف نشده است. از همین جمله می توان نتیجه گرفت که برای هیچ رشته ای هم معدل خاصی و یا شرط معدل در نظر گرفته نشده است. نتیجه نهایی ثبت نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان با توجه به به معدل رشته های بدون کنکور دیگر متقاضیان تعیین می گردد. در صورتی که داوطلب نسبت به دیگر شرکت کنندگان دارای معدل بالاتری باشد، در الویت پذیرش می باشد.

معدل رشته های بدون کنکور

 

شرایط و مدارک ثبت نام بدون کنکور

همانطور که گفته شد معدل رشته های بدون کنکور 1402مشخص نشده است و داوطلبان با سوابق تحصیلی مشخص می‌توانند در رشته های بدون آزمون ثبت نام کنند. اما با این حال داوطلبان علاوه بر معدل کافی باید شرایط و مدارکی را نیز برای ثبت نام دارا باشند.

شرایط ثبت نام به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شود. از شرایط عمومی می‌توان به اعتقاد به دین اسلام، عدم سوسابقه و مشکلات اخلاقی، سلامت جسمی و… اشاره کرد. شرایط اختصاصی نیز شامل مدارک تحصیلی قبلی و فارغ التحصیلی در زمان معین می‌باشد. 

داوطلبان باید در هنگام ثبت نام تمامی مدارک را ابتدا به صورت اینترنتی بارگزاری کرده و سپس در زمان مراجعه حضوری به دانشگاه این مدارک را به صورت فیزیکی تحویل دهند تا پرونده تشکیل شده و ثبت نام دانشجو نهایی شود.

شرایط و مدارک لازم ثبت نام از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند به طوری که دیده شده نقص در مدارک و عدم دارا بودن شرایط منجر به رد قبولی داوطلبان شده است. برای کسب اطلاع کامل در این زمینه می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو صحبت کنید. 

 

معدل رشته های بدون کنکور ۱۴۰۲ | لیست رشته ها

به طور کلی می‌توان گفت که اکثر رشته های با آزمون به صورت بدون کنکور نیز در دانشگاه سراسری ارائه می‌شود. البته رشته پزشکی و پیراپزشکی استثنا هستند و تنها به صورت با آزمون دانشجو پذیرش می‌کنند. به منظور کسب اطلاع شما عزیزان در ادامه برخی از رشته های بدون کنکور را آورده‌ایم. 

روانشناسی  حقوق مدیریت مالی حسابداری
گردشگری مدیریت صنعتی مهندسی کامپیوتر علوم تربیتی
جغرافیا جامعه شناسی مهندسی معماری علوم ورزشی
مهندسی برق زبان و ادبیات فارسی روابط عمومی زیست شناسی گیاهی
مهندسی صنایع زمین شناسی زمین شناسی فسلفه
مشاوره فیزیک شیمی ریاضی
ادبیات نمایشی مترجمی زبان خارجی مهندسی معدن اقتصاد
جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

مشاوره معدل رشته های بدون کنکور ۱۴۰۲ 

پذیرش بدون کنکور در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی پییوسته و ناپییوسته انجام می شود. متقاضیان و علاقه مندان به ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه سراسری و آزاد می‌توانند در مهلت مقرر جهت نام نویسی در کدرشته محل موردعلاقه خود اقدام کنند. پس از اعلام نتایج از وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود مطلع شوند. 

در صورتی که پیرامون ثبت نام بدون کنکور و معدل رشته های بدون کنکور ۱۴۰۲ در مقاطع و دانشگاه های مختلف سوالی دارید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل پاسخ سوالات خود را به همراه راهنمایی های لازم دریافت کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه معدل رشته های بدون کنکور 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. معدل رشته های بدون کنکور چند می باشد؟

    سوابق تحصیلی برای مقطع و دانشگاه های مختلف ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشد اما هیچ حداقل و حداکثری برای آن تعیین نشده است.

  2. ملاک و معیار قبولی متقاضیان در کد رشته محل های بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی چه می باشد؟

    ملاک و معیار پذیرش داوطلبان در کد رشته محل های بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری و آزاد معدل مقطع قبلی داوطلبان می باشد که در جدول ارائه شده در این مقاله به آن اشاره کرده ایم.

  3. آیا برای پذیرش در رشته های بدون کنکور دانشگاه های مختلف، شرط معدل وجود دارد؟

    خیر، هیچ گونه شرط معدلی برای پذیرش در رشته های بدون کنکور دانشگاه های مختلف وجود ندارد و متقاضیان با هر معدلی مجاز به ثبت نام رشته های بر اساس سوابق تحصیلی می باشند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫120 دیدگاه ها

  1. سلام ببخشید من دوازدهم رشته معماری داخلی هستم و میخواستم بپرسم با معدل دیپلم بین ۱۷،۸۰ تا معدل ۱۸ میتونم در دانشگاه فنی حرفه ای دولتی ولیعصر تهران یا کرج قبول بشم ، چند درصد احتمال قبولی دارم؟

    1. سلام
      در صورت پذیرش به صورت بدون کنکور با توجه به معدل رشته بدون کنکور انتخابی امکان قبولی شما وجود دارد.

      1. سلام وقت بخیر.دانشگاه فرزانگان سمنان رشته ی زیست سلولی مولکولی رو واسه ۱۴۰۱ ارائه میده با سوابق؟با معدل ۱۶.۵۰ امکان قبولی هست؟

          1. سلام مشخص نیست که تاالان کم ترین معدلی که براساس سوابق تحصیلی روزانه قبول شدن چه معدلی هست؟

          2. سلام خیر
            معدل قبولی رشته های بدون کنکور در هر سال نسبت به داوطلبان متقاضی متفاوت می باشد.
            با توجه به اطلاعیه آموزش و پرورش میانگین معدل کتبی دانش آموزان در سال 1402 حدود 12 می باشد.
            با توجه به این میانگین شما هرچقد معدل بالاتری داشته باشید شانس قبولی بیشتری خواهید داشت.

          3. سلام وقت بخیر
            اگه معدل کتبی کمتراز12باشه ممکنه که دانشگاه روزانه ویانوبت دوم قبول نشیم

          4. سلام وقت بخیر ببخشید مشخص نیست کی دفترچه انتخاب رشته نوبت دوم (بهمن) میاد؟
            ممکن هست که امسال بهمن ورودی نداشته باشه؟

        1. سلام من کاردانی رو در همدان دانشگاه روزانه گذروندم الان معدلم 17.13 هست میخواستم بدونم برای نوبت بهمن یا مهر برای کارشناسی میتونم روزانه دانشگاه ولیعصر قبول بشم؟

        2. سلام ببخشید من رشته‌م تجربی هستش میخوام بدون کنکور برم دانشگاه معدل دیپلممم۱۷/۸۶چه دانشگاهی میتونم برم و چه رشته ای

          1. سلام وقت بخیر
            دفترچه انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی بهمن ماه مشخص نیست کی میاد؟؟

        3. سلام وقت بخیر
          ببخشید من رشته ام انسانی هست میخواستم ببینم میتونم براساس سوابق تحصیلی رشته های دانشگاهی ریاضی وتجربی هم انتخاب کنم؟
          وکی دفترچه انتخاب رشته بهمن ماه میاد؟

          1. سلام بله می توانید در گروه های دیگر نیز کدرشته محل را انتخاب نمایید.
            احتمالا اوایل آذر ماه دفترچه ثبت نام منتشر شود.

      2. سلام وقت بخیر
        ببخشید من بامعدل کل 16/78ومعدل نهایی 9/68میتونم علوم ورزشی براساس سوابق تحصیلی وروزانه قبول بشم؟

        ممنون میشم پاسخ بدید 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

          1. سلام وقت بخیر
            من کنکور فرهنگیان ثبت نام کردم ومیخوام ببینم میتونم براساس سوابق تحصیلی هم بهمن ماه انتخاب رشته کنم؟؟

            ممنون میشم پاسخ بدید 🙏🏻

          2. سلام وقت بخیر
            من کنکور فرهنگیان ثبت نام کردم ومیخوام ببینم میتونم براساس سوابق تحصیلی هم بهمن ماه انتخاب رشته کنم؟؟
            واینکه برای رشته های اقتصاد وعلوم ورزشی دانشگاه روزانه معدل نهایی ومعدل کل هردو ملاک هستند؟

            ممنون میشم پاسخ بدید 🙏🏻

          3. سلام وقتتون بخیر
            ببخشید دانشگاه های روزانه براساس سوابق تحصیلی خوابگاهشان دولتی هست یاازاد؟

          4. سلام
            در دانشگاه های دولتی معمولا خوابگاه ارائه می شود. در صورت نداشتن خوابگاه در دفترچه ثبت نام درج خواهد شد.
            دانشگاه آزاد معمولا خوابگاه به دانشجویان ارائه نمی دهد

      3. سلام وقت بخیر

        ببخشید من رشته ام انسانی هست میتونم علاوه بر رشته هایی که براساس سوابق تحصیلی رشته انسانی هست و رشته های مثلاتجربی وریاضی هم انتخاب کنم

        1. سلام بله در ثبت نام بدون کنکور تجانس رشته وجود ندارد و از همه گروه ها می توانید انتخاب کنید.

      4. سلام
        ببخشید دانشگاه های براساس سوابق تحصیلی روزانه ونوبت دوم خوابگاه دارند؟واین که اگه خوابگاه دارنددولتی هست یاازاد؟

    2. سلام با معدل کتبی ۹:۳۰ودیپلم ۱۲:۵۰میتونم بدون کنکور دانشگاه ملی شبانه رشته مدیریت بازرگانی بخونم؟

  2. سلام وقت به خیر
    من رشته معماری داخلی می خونم می خواستم بپرسم با معدل 15.70 یا 16 می شه دانشگاه دولتی قبول شد اگه می شه کدوم دانشگاه ها می شه

      1. سلام ببخشید من رشته‌م تجربی هستش میخوام بدون کنکور برم دانشگاه معدل دیپلممم۱۷/۸۶چه دانشگاهی میتونم برم و چه رشته ای

        1. سلام به صورت کلی می توانن گفت شما دارای معدل لازم رشته های بدون کنکور در دانشگاه های خوب می باشد.
          اما به صورت نمی توان گفت در کدام رشته یا داتشگاه حتما قبول خواهید شد.

  3. سلام ببخشید من کاردانی با معدل ۱۷ و نیم . برای کارشناسی شرط معدل شدیم . بعد با این معدل تهران یا کرج قبول میشم رشته نرم افزار یا خیر؟

    1. سلام ببخشید درسته که میگن برای رشته های وزارت علوم باید معدل بالای ۱۶ باشه یعنی من با معدل کتبی ۱۵ نمیتونم مصلا سلولی مولکولی بخونم؟

      1. سلام من کاردانی رو در همدان دانشگاه روزانه گذروندم الان معدلم 17.13 هست میخواستم بدونم برای نوبت بهمن یا مهر برای کارشناسی میتونم روزانه دانشگاه ولیعصر قبول بشم؟

      2. سلام من رشتم کامپیوتره پایه دوازدهم معدلم شد ۱۸خورده ای میتونم برا رشته تجربی به دانشگاه شهید چمران برم

    2. سلام ببخشید اونجایی ک نوشتین از سال ۱۳۸۴به بعد ،ینی کسانی ک متولد ۱۳۸۴هستند و بزرگ تر؟؟

    3. سلام وقتتون بخیر
      با رتبه در سهمیه 85166 منطقه 3 میشه دانشگا دولتی رفت؟
      براساس سوابق تحصیلی منطورمه و معدل کلم 18.54 هستش، خودم اهل چهارمحال و بختیاری هستم آیا شانس قبولی در دانشگا دولتی شهرکرد یا اصفهانو دارم یا خیر؟

      1. سلام من معدل کتبی۱۳٫۲۵و معدل دیپلم۱۷٫۹۹روانشناسی روزانه قبول میشم؟کدوم استان ها پذیرش این رشته بر اساس معدل رو دارند؟و اینکه آیا در دفترچه ی بهمن ماه امسال رشته ی روانشناسی روزانه رو داره؟

  4. سلام.
    با معدل کتبی ۱۹ تجربی ، شانس قبولی رشته زبان بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۱ رو دارم؟ چند درصد شانس قبولی دارم ؟

  5. سلام.
    با معدل کتبی ۱۹ تجربی ، شانس قبولی رشته زبان بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۱ رو دارم؟

  6. باسلام
    عسل
    آیا با معدل کل ۱۶ و معدل کتبی ۱۳ امکان قبولی در رشته زیست سلولی_مولکولی دانشگاه سراسری را دارم؟

      1. سلام خسته نباشید
        ببخشید من یه سوال هست که خیلی وقته ذهنمو درگیر کرده
        اینکه من الان سال يازدهم انسانی هستم آیا معدل امسالم برای سال بعد تاثیر داره یا خیره؟
        و احساس میکنم یکی از امتحانات رو خراب کردم و شاید تجدید خواستم بدونم تاثیر منفی برای کنکور داره و میتونه موجب بشه که من قبول نشم؟

        ممنون میشم کامل جواب بدید🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

    1. سلام وقت بخیر
      اگر معدل کتبی 15/41ومعدلکل18/16باشد بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه دولتی رشتیه روانشناسی یا حقوق میارم
      رشتم ادبیات است

      1. سلام به صورت کلی شما دارای معدل لازم برای رشته های بدون کنکور را دارا هستید
        برای قبولی بستگی به افرادی که این رشته را انتخاب کرده اند نیز مهم می باشد.

  7. سلام
    من رشته معماری داخلی فنی را در هنرستان می خوانم می خواستم بدونم که با معدلم دیپلم 16می شه در دانشگاه دولتی الغدیر زنجان قبول شم

      1. سلام وقتتون بخیر
        من برای ورودی مهر با معدل کتبی۱۴/۵زیست شناسی سلولی ملکولی پیام نور رو قبول نشدم امکان داره برای ورودی بهمن با این مدل این رشته رو قبول شم؟؟

        1. سلام دوست گرامی
          شما دارای معدل لازم برای رشته های بدون کنکور می باشید و دلیل قبول نشده شما بیشتر بودن معدل رقبا بوده است.
          بله در ثبت نام بهمن ماه در صورت ارایه رشته مورد نظر شرکت کنید.

  8. سلام وقت بخیر من با معدل کتبی ۱۳.۱۱ صدم و معدل کل ۱۸.۲۲ صدم میتونم رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه بدون کنکور برم؟

  9. سلام وقتتون بخیر
    با معدل کتبی دوازدهم 11 مجاز به انتخاب رشته دانشگاه ازاد زبان انگلیسی با سوابق هستم؟

  10. سلام ایا با معدل کتبی ۱۴ و ۱۸ صدم و معدل کل ۱۶ و ۶۰ صدم امکان قبولی در رشته براساس سوابق تحصیلی رشته مهندسی معماری یا کامپیوتر رو دارم؟؟؟

  11. سلام ایا با معدل۱۴/۱۸ کتبی و معدل۱۶/۶۰ کل امکان قبولی در رشته مهندسی معماری با سوابق هستش؟؟

    1. سلام شما دارای معدل لازم رشته های بدون آزمون هستید و امکان قبولی شما بسته به دانشگاه انتخابی متفاوت می باشد.

  12. سلام وقت بخیر
    معدل کتبی ۸ و با معدل کل ۱۷،۵۰ مهندسی کامپیوتر غیرانتفاعی میشه قبول شد؟؟

    1. سلام من کاردانی رو در همدان دانشگاه روزانه گذروندم الان معدلم 17.13 هست میخواستم بدونم برای نوبت بهمن یا مهر برای کارشناسی میتونم روزانه دانشگاه ولیعصر قبول بشم؟

  13. سلام من با معدل نهایی ۱۷.۷۳ ومعدل دیپلم ۱۹.۲۸ واینکه بومی کرمانشاه هستم به نظرتون برای کاردانی اتاق عمل یا هوشبری به مصاحبه دعوت میشم؟؟؟

  14. سلام خسته نباشید می خواستم بدونم برای انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی معدل کتبی مهمه یا معدل کل می‌خوام حقوق یا روانشناسی انتخاب کنم ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام معدل لازم برای رشته های بدون کنکور و ثبت نام معدل کتبی دیپلم و معدل کل می باشد که باید هر دو را درج کنید

  15. سلام ببخشید من با معدل کتبی دیپلم تجربی ۱۴.۶۸ و معدل کل ۱۷.۸۷ میتونم دانشگاه سراسری زبان قبول بشم بومی و ظرفیت ۴۰ نفر

  16. سلام من کاردانی رو در همدان دانشگاه روزانه گذروندم الان معدلم 17.13 هست میخواستم بدونم برای نوبت بهمن یا مهر برای کارشناسی میتونم روزانه دانشگاه ولیعصر قبول بشم؟

    1. سلام وقت بخیر آیا با معدل کتبی پانزده وچهلو یک و معدل کل هجده و شانزده صدم آیا بر اساس سوابق تحصیلی رشتیه روانشناسی یا حقوق قبول میشم یا نه

    2. سلام با معدل کتبی ۱۵:۵۳
      و کل ۱۸:۸۶ امکان قبولی در رشته حسابداری یا حقوق پیام نور وجود داره؟

    1. سلام شما دارای معدل لازم برای رشته های بدون کنکور می باشید. برای راهنمایی و بررسی شرایط خود با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

  17. سلام
    من رشته معماری داخلی فنی رو توهنرستان می خونم می خواستم بدونم با معدل دیپلم 16می شه کدوم دانشگاه دولتی تهران در اومد

    1. سلام
      به صورت کلی شما دارای معدل لازم برای رشت های بدون کنکور می باشد.
      دانشگاه های دولتی تهران معمولا به صورت با آزمون دانشجو پذیرش می کنند اما می توانید شانس خود را در دانشگاه پیام نور یا آزاد امتحان کنید.

  18. سلام وقت بخیر آیا با معدل کتبی پانزده وچهلو یک و معدل کل هجده و شانزده صدم آیا بر اساس سوابق تحصیلی معدل لازم برای رشته بدون کنکور در رشتیه روانشناسی یا حقوق قبول میشم دانشگاه دولتی یا نه

    1. سلام دوست عزیز
      بله شما دارای معدل لازم برای رشته های بدون کنکور را دارید ولی قبولی شما بسته به تعداد و معداد کسانی می باشد که این رشته را انتخاب می کنند.

    2. سلام وقت بخیر
      با معدل کتبی ۵۳؛۱۵ و کل :۱۸:۸۶
      رشته حسابداری یا علوم تربیتی براساس
      سوابق قبول میشم ؟(ورودی بهمن )

    1. سلام بله شما دارای معدل رشته های بدون کنکور می باشد. در صورت ارائه این رشته در دانشگاه موردنظر می توانید در فرم خود کدرشته محل را وارد کنید.
      البته دانشگاه‌های دولتی شهر تهران معمولا به صورت با آزمون دانشجو می پذیرد.
      برای اطلاع از دیگر دانشگاهه ای می توانید با مشاوران مرکز دانتل کو تماس بگیرید.

    1. سلام بله شما دارای معدل لازم برای رشته های بدون کنکور می‌باشید.
      یکی از پارامترهای مهم در بالا بردن شانس قبولی نحوه انتخاب رشته شما می باشد.
      توصیح می کنیم حتما از کارشناسان تحصیلی مشاوره بگیرید.

  19. سلام وقت بخیر
    من پایه دوازدهم معماری داخلی هستم . میخواستم بدونم با معدل ۱۹.۲۱ و اینکه ساکن منطقه محروم هستم ! امکان قبولی در دانشگاه شریعتی یا ولیعصر رو دارم؟؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      شما دارای معدل لازم برای رشته های بدون کنکور می باشید.
      امکان قبولی شما بسته به دیگر داوطلبانی که این دانشگاه را جز اولویت خود انتخاب کرده اند پیشنهاد میکنیم حتما از مشاوران تحصیلی مشاوره بگیرید.

  20. سلام وقت بخیر می خواستم بپرسم با معدل کتبی ۱۳.۸۰ و معدل دیپلم تجربی ۱۷.۸۰ شانسی برای شیمی کاربدی دانشگاه ازاد تهران بدون کنکور دارم

  21. سلام وقت بخیر
    من الان رشته نقشه کشی معماری میخونم سال دوازدهم هستم معدل سه سال من ۱۷ و خورده یا ۱۸ خورده میاد احتمال قبولی من در دانشگاه هنر اسلامی تبریز دوره روزانه چقدر هست؟!

  22. سلام من معدلم بین ۱۷/۵ تا ۱۸
    رشته برق ساختمان هستم میخامدبدونم در دانشگاه های دولتی میتونم قبول شم با شرط یا باید کنکور بدم ؟

  23. سلام من رشته کامپیوتر تصویر سازی دوازدهم کاردانش هستم ،خواستم بپرسم برای دانشگاه انقلاب تهران یا ولیعصر یا شریعتی ،چه معدلی مهمه با معدل دیپلم ۲۰ و معدل کل ۱۸،۷۶ میتونم برم

  24. سلام با معدل کتبی سیزده و نه صدم و معدل کل پانزده و پنجاه صدم میشه مترجمی زبان دانشگاه غير انتفاعی خوند؟

  25. سلام با معدل کتبی سیزده و نه صدم و معدل کل پانزده و پنجاه صدم میشه مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه غير انتفاعی خوند؟

    1. سلام بله شما دارای معدل لازم برای رشته های بدون کنکور می باشید. برای مشاوره و بررسی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  26. سلام وقتتون بخیر من معدل کتبیم ۱۱ هست میخام برم مهندسی پزشکی دولتی ایا میشع؟

  27. سلام با معدل کتبی ۱۷ و معدل کل ۱۶ و نیم میشه رفت رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد مشهد

  28. درود خواستن بدونم من با معدل نهایی ۱۰ میتونیم دانشگاه ازاد برم. رشته تجربی؟؟
    ممنون پاسخ بدید گیر کردم.

  29. سلام من با معدل کل ۱۶.۵۸ میتونم دانشگاه شهید با هنر شیراز قبول شم رشته عمران…… رشتم فنی حرفه‌ای ساختمان هست

  30. سلام خسته نباشید
    ببخشید من دیپلم فنی حرفه ای دارم و امتحان نهایی ندادم و معدل کتبی نهایی دیپلم ندارم ، فقط معدل کل دیپلم دارم
    با این شرایط میتونم دانشگاه پردیس خودگردان ثبت نام کنم؟

  31. سلام وقتتون بخیر برای کارشناسی پیوسته کامپیوتر معدل کل مهمه یا کتبی ؟؟؟؟
    چون رفتم مدرسه گفتن برای فنی کامپیوتر مدل کل مهمه
    به نظرتون کدوم مهمه ؟؟؟

  32. سلام
    با معدل 16/22 در رشته کاردانی انیمیشن امکان قبولی در رشته کارشناسی انیمیشن در دانشگاه روزانه یا شبانه شریعتی یا ولیعصر را دارم؟
    ممنونم

  33. سلام من معدلم 18/30 (رشته انسانی) هست میخواستم بپرسم امکانش هست برای رشته معارف بدون کنکور اقدام کنم؟

  34. سلام وقتتون بخیر
    با رتبه در سهمیه 85166 منطقه 3 میشه دانشگا دولتی رفت؟
    براساس سوابق تحصیلی منطورمه و معدل کلم 18.54 هستش، خودم اهل چهارمحال و بختیاری هستم آیا شانس قبولی در دانشگا دولتی شهرکرد یا اصفهانو دارم؟

  35. سلام با معدل کل کاردانی ۱۸/۱۰ میشه کارشناسی ناپیوسته طراحی و دوخت دانشگاه حضرت رقیه یزد قبول بشم؟؟

  36. سلام
    با معدل کل کاردانی 18/10 میشه کارشناسی ناپیوسته طراحی و دوخت دانشگاه حضرت رقیه یزد قبول بشم؟؟؟؟

  37. سلام ببخشید من رشتم معماری داخلیه جمع معدل یه سالم 19/02 شده امکان قبولی تو دانشگاه شریعتی یا ولیعصر رو دارم؟؟؟

  38. سلام با معدل ۱۱.۱۲ کتبی و دیپلم ۱۶.۵۵ میشه رشته ها براساس سوابق تحصیلی دانشگاه بین الملل قزوین قبول شد

  39. سلام وقت بخیر من شهریور ماه بدون ازمون دانشگاه پیام نور ثبت نام کردم الان درمهرماه برام پیامک کد ملی بارمز ورود اومده یعنی قبول شدم یانه؟

  40. سلام
    رشته تجربی
    معدل کتبی ۱۰:۸۰
    معدل کل ۱۳:۵۰
    پیام نور بدون کنکور رشته علوم تربیتی پذیرفته میشم
    اهواز
    ممنون از پاسخ گوییتون

  41. سلام من دیپلم انسانیم رو شهریور ماه گرفتم با معدل کتبی ۱۰/۸۷ و معدل کل ۱۷/۶۵ امکان ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی برای رشته ادبیات انگلیسی هست؟

  42. سلام رشته من هنرستان الکترونیک هست و معدل کل دهم ۱۸.۸۵ یازدهم ۱۹.۰۶ دوازدهمم ۱۸.۹۲ من میخواستم به دانشگاه فنی و حرفه ای انقلاب اسلامی تهران برم ایا امکان دارد؟

  43. سلام من معدل کتبیم ۱۰.۵۷ و کل ۱۶.۴۸ تجربی هست آیا شانسی برای پذیرش رشته زیست شناسی جانوری روزانه رو دارم یا برای افزایش شانسم چیکار کنم ترمیم تاثیری در این روند داره؟ ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره