دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه دولتی و پردیس خودگردان

نحوه سنجش معدل در پذیرش بدون کنکور دانشگاه سراسری و آزاد 1400

کانال تلگرام تحصیلی     

در سال های اخیر دانشگاه های سراسری در دوره های مختلف روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد از میان علاقه مندان به صورت بدون کنکور اما بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرد. ملاک و معیار پذیرش داوطلب در این کد رشته محل ها تمامی شرایط و ضوابط قید شده در دفترچه می باشد، اما آنچه که بیش از هر چیزی در قبولی شرکت کنندگان تعیین کننده است، معدل مقطع قبلی داوطلب می باشد به همین دلیل اکثر متقاضیان بدنبال این هستند که بدانند نحوه سنجش معدل در پذیرش بدون کنکور سراسری و آزاد چگونه است. در ادامه این مطلب سعی کرده ایم در رشته های مختلف تاثیر و نحوه سنجش معدل در پذیرش بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه سراسری و آزاد 1400 ارائه کنیم.

 

نحوه سنجش معدل در پذیرش بدون کنکور 

پذیرش بدون کنکور در دانشگاه های سراسری و آزاد بر اساس سوابق تحصیلی یا به عبارت بهتر معدل کتبی دیپلم داوطلب صورت می گیرد. بنابراین تمامی متقاصیان که قصد انتخاب رشته در ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری و آزاد را دارند ، بایستی دارای مدارک تحصیلی مناسب برای انتخاب مقطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی شامل ديپلم های نظام آموزشی 3-3-6، نظام سالی واحدی يا ترمی واحدی، نظام قديم چهارساله دبيرستان و همچنين ديپلم های فنی و حرفه ای و كاردانش نظام قديم هنرستان كه دارای مدرک پيش دانشگاهی و يا كاردانی هستند، باشند.

تمامی این داوطلبان بایستی در زمان تکمیل فرم ثبت نام خود، در وارد کردن معدل کل و معدل کتبی دیپلم بسیار دقت کنند و عدد را به صورت دقیق در محل مربوط به معدل وارد کنند.

چراکه در صورت مشخص شدن هر گونه مغایرت معدل کل و معدل کتبی دیپلم با معدلی که داوطلب در فرم تقاضانامه وارد کرده است، ثبت نام داوطلب لغو شده و از ثبت نام نهایی او در دانشگاه ممانعت به عمل خواهد آمد.

 

نکات مهم پیرامون ثبت نام براساس سوابق تحصیلی

  • متقاضیان بایستی که نسبت به اخذ مدرک دیپلم نظام آموزشی جديد 3-3-6 حداكثر تا تاريخ 31 شهریور ماه اقدام کنند.
  • داوطلبانی که دارای مدرک پیش دانشگاهی هستند، بایستی که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه نسبت به اخذ مدرک خود اقدام کنند.
  • دسته ای از متقاضیان که قصد انتخاب رشته های کارشناسی پیوسته دارند و دارای مدرک ديپلم فنی و حرفه ای و كاردانش نظام قديم هنرستان كه فاقد مدرک پيش دانشگاهی و يا مدر كاردانی هستند، مجاز به شرکت در انتخاب رشته بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی نیستند.
  • تمامی داوطلبانی که واجد الشرایط پذیرش بدون کنکور در دانشگاه های سراسری و آزاد هستند، می توانند بدون توجه به نوع مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی خود از تمامی گروه های تخصصی دیگر و رشته هایی که در دفترچه راهنمای ثبت نام درج شده است، انتخاب رشته کنند. 
  • داوطلبان می توانند در پذیرش بدون کنکور از تمامی رشته ها و گروه های تحصيلی شامل رشته های علوم رياضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی در فرم انتخاب رشته خود، کد رشته محل درج کنند، اما توجه داشته باشند که گزینش آن ها بر اساس نوع مدرک دیپلم و انتخاب کد رشته محل ها خواهد بود.

 

نحوه سنجش معدل در پذیرش بدون کنکور سراسری 1400

پذیرش بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های سراسری به روش متمرکز می باشد و تنها ملاک قبولی آن ها در کد رشته محل های انتخابیشان معدل کتبی مقطع قبلیشان خواهد بود.

حال با توجه به اینکه اشاره کردیم تمامی داوطلبان مجاز هستند بدون در نظر گرفتن مدرک دیپلم خود، نسبت به انتخاب تمامی رشته ها اقدام کنند، بایستی به این نکته نیز توجه داشته باشند که چنانچه نوع دیپلم داوطلب با رشته انتخابی او متفاوت باشد، میزان و درصد اعمال معدل کتبی مقطع قبلی او نیز متفاوت خواهد بود.

به همین منظور در این قسمت از مقاله جدولی شامل ضريب تاثير اعمال سوابق تحصيلی با توجه به نوع ديپلم و گروه تحصيلی در دانشگاه های سراسری به شرح جدول زیر را برایتان ارائه کرده ایم.

نوع دیپلم 
گروه آموشی
رشته ریاضی  رشته علوم تجربی  رشته علوم انسانی  رشته علوم و معارف اسلامی سایر عناوین دیپلم
رشته علوم ریاضی و فن  100 100 57/1 57/1 51/4
رشته علوم تجربی  100 100 57/1 57/1 51/4
رشته علوم انسانی  57/1 57/1 100 100 51/2
سایر عناوین دیپلم 100 100 100 100 100

 

نحوه سنجش معدل در پذیرش بدون کنکور آزاد 1400

در پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی نیز، ملاک و معیار سنجش داوطلبان، معدل مقطع قبلی آن ها می باشد. اما در دانشگاه آزاد نیز به دلیل اینکه متقاضیان می توانند در رشته های نا همنام با رشته مقطع دیپلم خود انتخاب رشته کنند، میزان تاثیر سوابق تحصیلی در رشته های مختلف متفاوت می باشد و با درصد های مختلفی اعمال می گردد.

در این قسمت از مقاله جدول ضریب تاثیر سوابق تحصیلی و به عبارت صحیح تر معدل کتبی دیپلم را با توجه به نوع دیپلم و گروه آموزشی مشاهده می کنید.

نوع دیپلم 
گروه آموشی
رشته ریاضی و فن رشته علوم تجربی  رشته علوم انسانی  رشته علوم و معارف اسلامی سایر عناوین دیپلم
رشته ریاضی و فن 100 100 31/4 31/4 31/4
رشته علوم تجربی  100 100 31/4 31/4 31/4
رشته علوم انسانی  41/2 41/2 100 100 41/2
رشته علوم و معارف اسلامی 100 100 100 100 100
سایر عناوین دیپلم 100 100 100 100 100

برای مثال اگر داوطلبی دارای دیپلم علوم تجربی باشد و قصد انتخاب رشته ای از میان رشته های علوم تجربی و یا ریاضی را در دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور در دانشگاه آزاد داشته باشد، میزان ضریب تاثیر معدل او 100 قصد خواهد بود، اما اگر قصد انتخاب رشته هایی از رشته های زیرمجموعه علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی را داشته باشد میزان ضریب تاثیر معدل او 34.1 خواهد بود و به عبارتی شانس قبولی کم تری خواهد داشت.

 

مشاوره ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری و آزاد

در این مقاله سعی کردیم میزان تاثیر معدل در قبولی داوطلبان در کد رشته محل های بدون کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد را برایتان ارائه کنیم. 

چنانچه واجد الشرایط هستید و قصد انتخاب کد رشته محل های ارائه شده در پذیرش بدون کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد را در فرم انتخاب رشته خود دارید، بایستی علاوه بر ضرایب رشته ها در عنوان مدرک دیپلم تان، الویت های خود را نیز به گونه ای بچینید که در نهایت موفق به کسب نتیجه قبولی گردید.

چنانچه پیرامون نحوه چینش الویت ها و تکمیل فرم انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد سوالی دارید، می توانید در کم ترین زمان با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا داوطلبان رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری، مجاز به انتخاب رشته بدون کنکور از تمامی رشته ها می باشند؟

بله، داوطلبان در پذیرش بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری می توانند بدون در نظر گرفتن عنوان مدرک دیپلمشان نسبت بع انتخاب رشته و درج کد رشته محل اقدام کنند.

آیا پذیرش بدون کنکور در دانشگاه آزاد نیز بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب صورت می گیرد؟

بله، ملاک پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور در دانشگاه آزاد نیز بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب و معدل کتبی مقطع قبولی او خواهد بود.

نحوه سنجش معدل در پذیرش بدون کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد چگونه است؟

در متن مقاله به نحوه سنجش معدل در پذیرش بدون کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد به طور کامل اشاره کردیم.

کانال تلگرام تحصیلی     

یک دیدگاه

  1. فبول واقعا میشه من خیلی دنبال ادامهدتحصیلم دیپلم تجربی ذارم لطفا کمک کنید کجا ثبت نام کنم من ۴۲ سالمه ولی علاقه شدید به درس داشتم اما نشد لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره