کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی ” sanjesh.org ” منتشر می گردد. متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم فنی هستند و قصد دارند در رشته های با آزمون و بدون آزمون وارد دانشگاه شده و ادامه تحصیل دهند، در قدم اول بایستی نسبت به دریافت و مطالعه دفترچه‌ی اقدام نمایند. این دفترچه حاوی اطلاعات مهمی پیرامون کنکور کاردانی فنی‌حرفه ای شامل شرایط، ضوابط و رشته های مورد پذیرش و … می باشد که اطلاع از آن ها حائز اهمیت است. در ادامه اطلاعاتی پیرامون زمان انتشار دفترچه کاردانی فنی و حرفه ای 1403 و مندرجات آن ارائه کرده ایم.

 

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۳

دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 1403 حاوی تمامی کدرشته محل های ارائه شده می باشد. داوطلبان با مطالعه این دفترچه می توانند کدرشته محل های بدون آزمون و با آزمون را استخارج کرده و در فرم ثبت نام خود وارد نمایند. در ادامه لینک دانلود دفترچه ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۳ راا قرار داده ایم. برای دانلود کلیک کنید.

دفترچه لینک دانلود
سال گذشته سال 1403
دفترچه اصلی دفترچه ۱۴۰۲ منتشر نشده
دفترچه اصلاحیه دفترچه اصلاحیه منتشر نشده

داوطلبان ابتدا باید دفترچه کاردانی فنی حرفه ای را دانلود کرده و به صورت کامل آن را مطالعه کنند تا از شرایط و ضوابط ثبت نام آزمون کاردانی آگاهی یابند. سپس مدارک لازم برای ثبت نام را آماده کرده و فرآیند ثبت‌نام خود را آغاز نمایند. برای اگاهی کامل از این آزمون می توانید مقاله زیر که راهما کامل ثبت نام می باشد را مطالعه کنید.

در مقاله زیر راهنما جامع انتخاب رشته های بدون آزمون و با آزمون کاردانی فنی حرفه ای پرداخته ایم. داوطلبان گرامی توصیه می کنیم پس از دانلود دفترچه راهنما حتما مقاله راهنما زیر را نیز مطالعه نمایید تا با آگاهی کامل انتخاب رشته خود را انجام دهید. البته شما می توانید در صورت نیاز و اطلاع از رتبه قبولی در رشته های با آزمون و معدل لازم در رشته‌های بدون آزمون با مشاوران تحصیلی دانتل کو تماس بگیرید. 

بخوانید: راهنما ثبت نام کنکور کاردانی فنی

 

زمان انتشار دفترچه کاردانی فنی و حرفه ای 1403

همزمان با شروع ثبت نام این آزمون در سایت سازمان سنجش آموزش کشور دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403 منتشر می گردد. با توجه به آخرین اطلاعیه های منتشر شده از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ از تاریخ چهاردهم تیرماه آغاز می شود و تا تاریخ 21 تیرماه ادامه دارد.

دفترچه ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۳ در 17 تیر ماه منتشر خواهد شد.

دفترچه کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ شامل اطلاعات مهمی در جهت نام نویسی در این آزمون می باشد و بهتر است متقاضیان قبل از هرگونه اقدامی برای تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی، از آن ها مطلع باشند. به عنوان مثال لیست کلیه رشته های ارائه شده در مقطع کاردانی پیوسته همراه با دانشگاه های ارائه دهنده آن درج گردیده است. بنابراین متقاضیان ابتدا می توانند بررسی کنند که آیا رشته مورد نظر آن ها در دانشگاه مورد نظرشان ارائه شده است یا خیر، سپس فرم اینترنتی ثبت نام را تکمیل کنند.

 

جزئیات دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی ۱۴۰۳

همانطور که اشاره کردیم دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ شامل اطلاعات مهمی پبرامون آزمون کاردانی فنی حرفه ای می باشد. از مهم ترین مندرجات این دفترچه می توان موارد زیر را نام برد :

  • شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام
  • شرایط وظیفه عمومی برای آقایان
  • زمان و نحوه نام نویسی
  • مدارک مورد نیاز جهت نام نویسی
  • نوع دوره تحصيلی و جنس پذيرش
  • عناوين و لیست رشته های ارائه شده
  • لیست دانشگاه های پذیرنده در هر رشته
  • ظرفیت رشته محل ها

 

تطابق رشته امتحانی با دیپلم های مورد پذیرش

در دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403 جدولی وجود دارد که شامل اطلاعات رشته های پذیرنده در ثبت نام فنی‌حرفه ای و همینطور دیپلم های مورد پذیرش است. متقاضیان باید در نظر داشته باشند مطابق جدول شماره 4 مندرج در دفترچه ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای عنوان دیپلمشان با رشته ای که انتخاب می کنند، تطابق داشته باشد. 

هر داوطلب مجاز است از میان رشته های ارائه شده در این جدول، حداقل یک کد رشته محل و حداکثر 50 کد رشته محل را انتخاب کرده و پس از الویت بندی در فرم تقاضانامه اینترنتی وارد نماید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

شرایط ثبت نام کنکور کاردانی

شرایط نام نویسی موجود در دفترچه کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ شامل شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام می باشد که در ادامه آن ها را ارائه کرده ایم :

👈 متقاضیان کاردانی فنی و حرفه ای برای شرکت در این آزمون باید دارای مدرک دیپلم نظام جدید در یکی از رشته های فنی‌حرفه ای و یا کاردانش و یا دیپلم فنی و حرفه ای دوره چهار ساله نظام قدیم باشند.

👈 داوطلبانی که در حال تحصیل در سال آخر دوره دوم متوسطه اند، باید تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ مدرک تحصیلی خود را دریافت نمایند. 

👈متقاضیان با مدارک تحصیلی بالاتر از کاردانی، مجاز به ثبت نام در کاردانی فنی حرفه ای نیستند.

👈 داوطلبان باید شرایط جسمانی متناسب با رشته انتخابی خود را داشته باشند.

👈 داوطلبانی که دارای سهمیه ایثارگری و بومی مطابق با دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403 هستند. باید نسبت دریافت کد ۱۲ رقمی اقدام نمایند.

 

شرایط و مقررات نظام وظیفه

شرایط مربوط به نظام وظیفه داوطلبان آقا جهت نام نویسی در دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ به صورت زیر می باشد:

✅ داشتن کارت پایان خدمت هوشمند، کارت معافیت دائم از خدمت و یا کارت معافیت موقت از خدمت

✅ کارت معافیت سنی برای داوطلبان با سن 46 سال و بیشتر

✅  نگذشتن بیش از یک سال از انصراف دانشجویان انصرافی از تحصیل

✅ نداشتن غیبت و یا پر شدن سنوات در صورت استفاده از معافیت تحصیلی

 

سهمیه ها

هر داوطلبی برای شرکت در کنکور کاردانی فنی حرفه ای بایستی که دارای یک سهمیه باشد. در ادامه به سهمیه های موثر در دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403 اشاره کرده ایم:

  • سهمیه رزمندگان: سهمیه رزمندگان متعلق به رزمندگان با سابقه فعالیت حداقل شش ماه متوالی و یا متناوب از تاریخ 31 شهریور 1359 تا تاریخ 31 شهریور ماه 1367 در مناطق عملیاتی است. این سهمیه در صورتی اعمال خواهد شد که داوطلب موفق به  کسب 80 درصد از نمره آخرین نفر قبولی در آزمون شود.
  • سهمیه ایثارگران 25 درصد ظرفیت: سهمیه ایثارگران 25 درصد ظرفیت متعلق به جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان، آزادگان و همسر و فرزندان آنان و همچنین همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر می باشد. این دسته از داوطلبان نیز باید موفق به کسب 70 درصد از نمره آخرین نفر قبولی در سهمیه آزاد شوند.
  • سهمیه ایثارگران 5 درصد ظرفیت: سهمیه ایثارگران 5 درصد ظرفیت متعلق به جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان و همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه می باشد. متقاضیان با سهمیه 5 درصد ظرفیت باید موفق به کسب 70 درصد از نمره آخرین نفر قبولی بشوند. 
  • سهمیه خانواده شهدا: سهمیه خانواده شهدا در دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای متعلق به پدر، مادر، خواهر و برادر شهید می باشد.
  • سهمیه مناطق: داوطلبانی که دارای هیچ کدام از سهمیه های نامبرده نیستند، دارای سهمیه آزاد بوده و در یکی از سهمیه های منطقه یک، منطقه دو و منطقه سه قرار می گیرند. 

 

مشاوره دفترچه کنکور کاردانی فنی ۱۴۰۳

از آنجایی که وارد کردن اطلاعات به طور صحیح در فرم تقاضانامه اینترنتی ثبت نام آزمون کاردانی فنی‌حرفه ای از اهمیت زیادی برخوردار است، توصیه می شود متقاضیان ابتدا دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ را مطالعه کنند تا اطلاعات خواسته شده را مطابق آنچه که توضیح داده شده است، وارد کنند. این اقدام سبب می شود میان شرایط داوطلب و شرایط ثبت نام کنکور مغایرتی وجود نداشته باشد.

برخی از کد رشته محل های ارائه شده در دفترچه کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403 به صورت با آزمون و برخی به صورت بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی است. بهتر است با در نظر گرفتن این موضوع کد رشته محل های مورد علاقه خود را استخراج نمایید.

در صورتی که در هر مرحله از ثبت نام و انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای به مشکل بخورید، می توانید از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل و با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی پاسخ سوالات خود را دریافت کنید و ثبت نام خود را به مشاوران مجرب این مرکز بسپارید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ شامل چه مواردی می باشد؟

    دفترچه‌ی راهنما شامل اطلاعات مهمی همچون زمان و نحوه نام نویسی، شرایط، لیست کدرشته محل های ارائه شده می باشد.

  2. دفترچه ثبت نام در چه تاریخی منتشر خواهد شد؟

    همزمان با شروع مهلت ثبت نام دفترچه‌ی راهنما نیز در تیرماه منتشر خواهد شد.

  3. متقاضیان برای دریافت دفترچه‌ی انتخاب رشته بایستی به چه سایتی مراجعه کنند؟

    در متن مقاله لینک دانلود دفترچه راهنما را قرار داده ایم

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره