سایر موضوعاتسایر آزمون ها

شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ در دفترچه ای با عنوان دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای درج شده است. سازمان سنجش هر ساله در بازه زمانی مشخصی، امکان نام نویسی و انتخاب رشته در رشته های با آزمون و بدون آزمون را برای متقاضیان کنکور کاردانی فنی حرفه ای فراهم می کند. تنها نکته ای که وجود دارد، این است که فقط داوطلبانی مجاز به تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی و انتخاب رشته با کنکور و بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای می باشند که دارای شرایط و ضوابط تعیین شده برای نام نویسی در این آزمون باشند. در ادامه به شرایط ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 1403 اشاره کرده ایم.

 

شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳

از آنجایی که ثبت‌نام در رشته های با آزمون و بدون آزمون فنی حرفه ای به صورت همزمان با یکدیگر انجام می شود، شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ برای متقاضیانی که قصد نام نویسی در رشته های با آزمون و بدون آزمون را دارند، یکسان می باشد. در ادامه به شرایط ثبت‌نام اشاره کرده ایم:

 

شرایط عمومی کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403

در ادامه شرایط عمومی ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ را ذکر کرده ایم.

👈 متقاضیان باید به دین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتقاد داشته باشند. 

👈 شرکت کنندگان در کنکور کاردانی فنی حرفه ای نباید هیچ گونه دشمنی و عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.

👈 نداشتن وابستگی به گروه های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران نیز از دیگر شرایط ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای می باشد.

👈 داوطلبان نباید هیچ گونه اعتیادی به مواد مخدر داشته باشند.

👈 لازم است متقاضیان از توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی برخوردار باشند. 

👈 متقاضیان آقا نباید دارای منع نظام وظیفه جهت ادامه تحصیل باشند.

 

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور کاردانی ۱۴۰۳

در ادامه شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403 را ذکر کرده ایم.

✅ برای شرکت در کنکور کاردانی فنی حرفه ای، داشتن یکی از مدارک دیپلم فنی حرفه ای و یا کاردانش نظام جدید و یا مدرک دیپلم فنی حرفه ای نظام قدیم الزامی است.

✅ متقاضیانی که فارغ التحصیل هنرستان می باشند، مجاز به نام نویسی و انتخاب رشته در کنکور کاردانی فنی حرفه ای هستند.

✅ دانش آموزانی که در زمان ثبت‌نام فارغ التحصیل نشده و معدل نهایی آنان مشخص نشده است، در زمان دیگری که توسط سازمان سنجش اعلام می شود باید نسبت به ویرایش معدل دیپلم خود اقدام کنند.

✅ دسته ای از داوطلبان که دارای مدرک دیپلم نظری می باشند، فقط می توانند در مقطع کاردانی ناپیوسته و متناسب با مدرک تحصیلی دیپلم خود انتخاب رشته کنند.

✅ از شرایط ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ متقاضیان در حال تحصیل، باید تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ فارغ التحصیل شوند. داوطلبانی که تا پایان نیمسال تحصیلی دوم و بهمن ماه فارغ التحصیل می شوند، فقط مجاز به انتخاب کد رشته محل هایی از مقطع کاردانی ناپیوسته هستند که در نیمسال تحصیلی دوم ارائه می شود.

✅ پذیرفته شدگان دوره غیر روزانه دانشگاه های سراسری کنکور کاردانی فنی‌حرفه ای 1400 مجاز هستند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل، در آزمون سال جاری شرکت کنند. این دسته از داوطلبان می توانند پس از قبولی در کد رشته محل جدید، از رشته تحصیلی قبلی خود انصراف داده و در رشته جدید نام نویسی نمایند.

✅ داوطلبانی که دارای مدارک تحصیلی بالاتر از کاردانی هستند، نمی توانند ثبت‌نام کنند.

✅ داوطلبان با سهمیه ایثارگری باید کد پیگیری 12 رقمی را از ارگان های مربوطه دریافت و در فرم ثبت‌نام وارد کنند.

✅ اتباع غیر ایرانی دارای شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ باید کد پیگیری 13 رقمی را در قسمت مربوطه وارد نمایند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

موارد ممنوعیت ثبت نام

متقاصیانی که دارای شرایط ثبت نام کنکور کاردانی 1403 نیستند در صورت قبولی و پذیرش مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود. در ادامه به این موارد اشاره کرده ایم:

⛔ داوطلبانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان دوره روزانه دانشگاه های سراسری در کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1400 می باشند، مجاز به ثبت‌نام نیستند.

⛔ داوطلبان در صورت پذیرش و قبولی در نیمسال اول تحصیلی کاردانی فنی حرفه چنانچه تا 31 شهریور 1403 موفق به اخد مدرک دیپلم خود نشوند اجازه ثبت‌نام نخواهد داشت و از ادامه تحصیل ممانعت بع عمل خواهد آمد

⛔ آن دسته از داوطلبانی که در زمان انتخاب رشته کدرشته محل های نمیسال دوم انتخاب و در ورودی بهمن ماه قبول شده اند تا پایان نیمسال اول تحصیلی سال 1403 – 1404 مجاز هستند مدرک دیپم خود را دریافت کنند. 

⛔ داوطلبان که دارای غیبت از نظام وظیف یا سنوات معافیت تحصیلیشان پر شده است اجازه ادامه تحصیل تا مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه خود ندارند.

 

شرایط انتخاب رشته کاردانی فنی و حرفه ای 1403

همانطور که اطلاع دارید ثبت نام و انتخاب رشته به صورت همزمان با یکدیگر انجام می شود. بهتر است متقاضیان از شرایط انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ مطلع باشند تا در زمان چینش الویت های خود در فرم انتخاب رشته با مشکلی مواجه نشوند.

❌ متقاضیان مجاز به درج حداکثر 50 کد رشته محل در فرم انتخاب رشته خود می باشند.

❌ متقاضیان بایستی مطابق با جدول شماره 2 مندرج در دفترچه راهنما، کد رشته محل های خود را متناسب با مدرک دیپلم خود انتخاب کنند.

❌ بهتر است داوطلبان با توجه به امتیاز سهمیه بومی و استان محل اخذ دیپلم خود، کد رشته محل های مورد نظر را از دفترچه استخراج کرده و در فرم انتخاب رشته الویت بندی کنند.

❌ پذیرش داوطلبان واجد شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ در رشته های با آزمون بر اساس رتبه و تراز اکتسابی متقاضیان در آزمون صورت می گیرد.

❌ پذیرش داوطلبان در رشته های بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی متقاضیان در آزمون صورت می گیرد.

❌ متقضیان فارغ التحصیلی که مدرک دیپلم خود را از سال 96 به بعد دریافت کرده اند باید مد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند و در فرم ثبت‌نام درج کنند.

 

مشاوره شرایط ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳

داوطلبانی که فارغ التحصیل دوره نظام جدید در هنرستان ها با شاخه کاردانش و یا دوره چهارساله نظام قدیم هنرستان هستند؛ می توانند در مقطع کاردانی وارد دانشگاه های فنی‌حرفه ای شوند. این دسته از داوطلبان هم می توانند با شرکت در کنکور کاردانی فنی حرفه ای در رشته های با آزمون شرکت کنند و هم در کد رشته محل هایی که به صورت بدون آزمون ارائه می شود، بر اساس سوابق تحصیلی انتخاب رشته کنند.

مطابق با اطلاعیه های منتشر شده از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت‌نام و انتخاب رشته همزمان انجام می شود. متقاضیان واجد شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ می توانند در تاریخ های نامبرده به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و مراحل ثبت‌نام و انتخاب رشته خود را تکمیل کنند. 

در صورتی که پیرامون ثبت‌نام و انتخاب رشته در رشته های با آزمون و  بدون آزمون سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا متقاضیان برای ثبت‌نام باید دارای شرایط خاصی باشند؟

    بله، فقط متقاضیان واجد شرایط ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای مجاز به نام نویسی هستند.

  2. شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403 از چه طریقی به متقاضیان اطلاع رسانی می شود؟

    در متن مقاله به بررسی کامل شرایط ثبت‌نام پرداخته ایم.

  3. شرایط عمومی و اختصاصی ثبت‌نام شامل چه مواردی است؟

    در متن مقاله فوق به شرایط ثبت‌نام اشاره کرده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره