دکتریانتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتری

زمان اعلام نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان اعلام نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۳ در هر مرحله متفاوت است و داوطلبان باید از بازه زمانی هر مرحله اطلاع دقیق باشند و بر اساس قبولی یا عدم قبولی خود اقدامات بعدی برای مرحله بعد را انجام دهند. آزمون دکترا برای دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت یکپارچه برگزار می شود و اما اعلام نتایج در مرحله انتخاب رشته برای داوطلب دانشگاه آزاد در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود. در این مطلب به بررسی زمان اعلام نتایج آزمون دکتری پرداخته ایم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۳ در تاریخ ۲۸ اسفند ماه اعلام شد.

 

زمان اعلام نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۳

آزمون دکتری ۱۴۰۳ در اسفند ماه برگزار می شود و داوطلبان می توانند پس از ثبت نام در آزمون در زمان تعیین شده در آن شرکت نمایند. مدتی پس از برگزاری آزمون، نتایج منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

نتایج آزمون دکترا در سه مرحله اعلام می گردد. آزمون دکترا برای تمامی دوره های دانشگاه از جمله دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه برگزار می شود و روند اعلام نتایج آن نیز تنها در مرحله انتخاب رشته متفاوت می باشد؛ در این مرحله داوطلبان دانشگاه آزاد برای مشاهده نتیجه دعوت به مصاحبه باید به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کنند. زمان اعلام نتایج آزمون دکتری در مراحل مختلف به صورت زیر می باشد. 

 

زمان اعلام نتایج اولیه

در حال حاضر زمان دقیق اعلام نتایج اولیه آزمون دکترا ۱۴۰۳ مشخص نشده است. اما در سال گذشته نتایج در اواخر فروردین ماه منتشر شد و با توجه به اینکه در سال جاری آزمون دکترا مانند سال گذشته در اسفند ماه برگزار می شود، پیش بینی می شود که زمان اعلام نتایج آزمون دکتری در مرحله اولیه نیز در فروردین منتشر گردد. 

نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۳ در تاریخ ۲۸ اسفند ماه اعلام شد.

داوطلبان در زمان تعیین شده باید به سایت سنجش مراجعه کرده و کارنامه اولیه خود را دریافت نمایند. در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته باید با توجه به دانشگاه مد نظر خود (دانشگاه های سراسری یا آزاد) به انتخاب رشته در سایت سنجش و یا سایت دانشگاه آزاد بپردازید. 

زمان اعلام نتایج آزمون دکتری

 

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکترا ۱۴۰۳

پس از انتخاب رشته، داوطلبان با توجه به انتخاب های خود (اولویت بندی در مرحله دعوت به مصاحبه اهمیتی ندارد) برای مصاحبه دعوت خواهند شد. داوطلبان برای اطلاع از دانشگاه های پذیرفته شده برای مصاحبه باید به سایت سنجش و یا سایت دانشگاه آزاد مراجعه کنند. 

زمان اعلام نتایج آزمون دکتری در مرحله انتخاب رشته هنوز به طور دقیق مشخص نشده است اما با توجه به زمانبندی سال گذشته احتمالا در اواخر اریبهشت ماه خواهد بود. به محض اطلاع رسانی در مورد زمان اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دکترا ۱۴۰۳ این مطلب بروزرسانی می گردد. شما می توانید برای کسب اطلاع سریع از جدول زمانبندی اعلام نتایج دکترا در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 1403

پس از پایان مرحله مصاحبه و ارزیابی داوطلبان، امتیازها و وضعیت پذیرفته شدن هر داوطلب برای سازمان سنجش ارسال می شود. سازمان سنجش با توجه به رتبه حد نصاب هر داوطلب و اولویت بندی او در فرم انتخاب رشته، رشته محل قبولی نهایی را تعیین خواهد کرد. 

نتایج نهایی آزمون دکترا سال گذشته در اواخر مراد ماه اعلام شد و انتظار می رود که در سال 1403 نیز در همین بازه زمانی نتایح نهایی اعلام گردد. داوطلبان پس از اعلام نتایج نهایی باید به سایت اختصاصی دانشگاه محل پذیرش خود مراجعه کرده و اقدامات لازم برای ثبت نام را انجام دهند. به محض اطلاع رسانی در مورد زمان اعلام نتایج آزمون دکتری در مرحله آخر این مطلب بروزرسانی خواهد شد. 

 

مشاوره آزمون دکترا

آزمون دکترا در سال ۱۴۰۳ در فروردین ماه برگزار می شود و داوطلبان پس از شرکت در آن می توانند نتایج خود را مشاهده نمایند. در مقطع دکترا پذیرش داوطلبان در دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی اعلام می شود. آمادگی برای مصاحبه شفاهی از مهم ترین مراحل در آزمون دکتری می باشد که می توانید با مشاوران تحصیلی این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه زمان اعلام نتایج آزمون دکتری برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان اعلام نتایج آزمون دکتری با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان اعلام نتایج آزمون دکتری چه تاریخی است؟

    نتایج آزمون دکترا در سه مرحله منتشر می شود که زمان هر یک از آن ها در متن آورده شده است. 

  2. نتایج اولیه آزمون دکترا چه زمانی منتشر می شود؟

    اعلام نتایج اولیه دکتری با توجه به روند سال گذشته در فروردین ماه منتشر می گردد. 

  3. نتایج نهایی چه زمانی منتشر می گردد؟

    اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری هر ساله در مرداد و یا شهریور ماه می باشد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره