انتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتریدکتری

ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری سراسری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری ۱۴۰۳ پس از اعلام نتایج نهایی آزمون دکترا شروع می شود و داوطلبانی که موفق به قبولی در دانشگاه شده اند، باید برای ثبت نام نهایی اقدام نمایند. در صورت عدم اقدام به موقع برای ثبت نام دکترا، قبولی فرد لغو می شود و دیگر امکان نام نویسی وجود نخواهند داشت. به توجه به مسیر طولانی و سخت آزمون دکترا، بسیار مهم است که داوطلبان از جزییات ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون دکتری سراسری 1403 به طور کامل آگاه باشند تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشوند. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری ۱۴۰۳

پذیرش در مقطع دکتری در دو مرحله انجام می شود و داوطلبان باید در آزمون کتبی رتبه حد نصاب را کسب کرده و پس از آن نیز در جلسه مصاحبه شرکت نمایند. در صورت قبولی در هر دو مرحله، فرد به صورت نهایی در دانشگاه پذیرفته خواهد شد. پذیرش نهایی بر اساس اولویت بندی داوطلب در فرم انتخاب رشته خواهد بود. 

داوطلبان باید بر اساس اطلاعیه های منتشر شده در مورد ثبت نام پذیرفته شدگان دکترا ۱۴۰۳ اقدامات لازم را انجام دهند. عدم مراجعه برای ثبت نام در زمان تعیین شده به معنای انصراف از تحصیل می باشد و پس از پایان مهلت دیگر امکان نام نویسی وجود ندارد. به همین دلیل لازم است که داوطلبان از جزییات ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری 1403 اطلاع کامل داشته باشند و بر این اساس اقدام نمایند.

 

مهلت ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون دکتری 1403

مدت کوتاهی پس از اعلام نتایج نهایی آزمون دکترا، اطلاعیه های مربوط به ثبت نام پذیرفته شدگان در سایت سازمان سنجش منتشر می گردد که مهلت ثبت نام نیز از طریق همین اطلاعیه ها تعیین شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. 

زمان ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری معمولا در شهریور ماه انجام می گیرد. به محض العام زمان دقیق در این بخش و کانال تلگرام اطلاع رسانی خواهیم کرد.

هنوز زمان دقیق ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری ۱۴۰۳ به طور دقیق مشخص نشده است. سال گذشته ثبت نام از 8 شهریور شروع شد. پیش بینی می شود که در سال جدید نیز ثبت نام در همین بازه زمانی آغاز شود. به محض اطلاع رسانی در مورد زمان ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون دکتری 1403 این مطلب بروزرسانی می شود. شما می توانید برای کسب اطلاع سریع در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری ۱۴۰۳

مجری برگزاری آزمون دکترا سازمان سنجش می باشد و تمامی مراحل از ثبت نام آزمون تا انتشار اطلاعیه های مربوط به ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری 1403 در این سامانه انجام می شود. داوطلبان باید اطلاعیه ها را به طور دقیق مطالعه کرده و بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهند تا با مشکلی در روند ثبت نام در دانشگاه مواجه نشوند. 

جزییات ثبت نام پذیرفته شدگان در سایت سنجش منتشر شده و پس از آن نیز داوطلبان باید به سایت اختصاصی دانشگاه محل پذیرش خود مراجعه کرده و از مدارک و شرایط لازم برای نام نویسی مطلع شوند. در صورت بروز مشکل در روند ثبت نام می توانید از مشاوران تحصیلی دانتل کو کمک بگیرید. 

ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری

 

مدارک ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری ۱۴۰۳

داوطلبان در هنگام ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری ۱۴۰۳ در دانشگاه باید مدارکی را ارائه دهند. نقص در مدارک مورد نیاز برای ثبت نام منجر به بروز مشکل در این روند خواهد شد به همین دلیل ضروری است که داوطلبان از لیست مدارک مورد نیاز اطلاع داشته و آن ها را به طور کامل آماده نمایند. این مدارک به شرح موارد زیر هستند. 

✅اصل مدرک کارشناسی ارشد همراه با یک برگه کپی

✅شناسنامه همراه با کپی از تمام صفحات آن

✅عکس 4*3 گرفته شده در سال جدید

✅مدارک مربوط به خدمت وظیفه برای داوطلبان آقا

✅مدارک مربوط به سهیه

نکته: دانشجویان سال آخر کارشناسی باید حداکثر تا آخر شهریور و یا آخر بهمن ماه ۱۴۰۳ فارغ التحصیل شوند. 

 

مراحل ثبت نام پذیرفته شدگان دکترا 1403

برای ثبت نام در مقطع دکترا در دانشگاه محل قبولی، باید ابتدا مدارک خود را به طور کامل آماده نمایید و سپس با مطالعه اطلاعیه های منتشر شده در سایت دانشگاه، به صورت حضوری و یا اینترنتی اقدام به ثبت نام در زمان تعیین شده کنید. روند ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری ۱۴۰۳ در اکثر دانشگاه ها به این صورت است که ابتدا مدارک را به صورت اینترنتی بارگزاری کرده و سپس با مراجعه حضوری، ثبت نام به صورت نهایی انجام می شود. 

توجه داشته باشید که اگر دانشگاه شما جز دانشگاه های شهریه پرداز باشد، برای تکمیل ثبت نام باید بخشی از مبلغ شهریه را واریز نمایید تا امکان انتخاب واحد برای تان فراهم شود. در مراجعه به دانشگاه می توانید سایر درخواست های خود مثل خوابگاه را نیز پیگیری کنید. 

 

مشاوره قبولی در آزمون دکترا

محرومیت آزمون دکتری لغو شده است و از این به بعد داوطلبان حتی در صورت ثبت نام در دانشگاه نیز می توانند در کنکور دکتری سال آینده شرکت کنند و هیچ محدودیتی برای آن ها وجود نخواهد داشت. دانشجویان دانشگاه های شهریه پرداز در صورت شرکت در کنکور سال بعد و قبولی باید هزینه های انصراف را بپردازند و از دانشگاه قبلی خود انصراف دهند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری 1403 برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری ۱۴۰۳ با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

    داوطلبان برای ثبت نام نهایی باید اطلاعیه های هر دانشگاه را پیگیری کرده و بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهند. 

  2. ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری 1403 چه زمانی است؟

    هنوز مهلت ثبت نام اعلام نشده است اما احتمالا در شهریور ماه خواهد بود. 

  3. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام پذیرفته شدگان دکترا چیست؟

    در متن مقاله به مدارک مورد نیاز برای ثبت نام اشاره شده است. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره