دکتریانتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتری

کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ هر ساله در زمان مشخص از طریق سایت سنجش منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. در این دفترچه اطلاعات مورد نیاز داوطلبان در رابطه با دعوت به مصاحبه یا عدم دعوت به مصاحبه درج شده است و داوطلبان می توانند بر این اساس برای شرکت در مراحل بعدی اقدام نمایند. عدم اطلاع از زمان انتشار کارنامه انتخاب رشته و جزییات مربوط به آن می توانند در مراحل بعدی آزمون شما را با مشکل مواجه کند. در این مطلب به بررسی کامل کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

آزمون دکتری در دو مرحله برگزار می شود و داوطلبان پس از شرکت در آزمون کتبی و کسب رتبه حد نصاب باید انتخاب رشته نمایند. پس از انتشار کارنامه انتخاب رشته دکترا 1403 مشخص می شود که داوطلبان در چه رشته محل هایی دعوت به مصاحبه شده اند و باید در این جلسات شرکت نمایند. 

در کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ تمامی اطلاعات مورد نیاز داوطلبات مثل اطلاعات ثبت نامی و وضعیت قبولی و دعوت به مصاحبه در هر کد رشته محل درج شده است. داوطلبان با توجه به اطلاعات مندرج در کارنامه می توانند برای شرکت یا عدم شرکت در هر مصاحبه اقدام نمایند. 

 

زمان انتشار کارنامه انتخاب رشته دکتری 1403

مجری برگزاری آزمون دکتری، سازمان سنجش می باشد و تمامی مراحل ثبت نام آزمون و اعلام نتایج در این سایت منتشر می شود. کارنامه انتخاب رشته دکترا ۱۴۰۳ نیز در زمان معین از طریق سایت سنجش منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. اطلاع از زمان دقیق اعلام کارنامه بسیار حائز اهمیت است چراکه داوطلبان پس از انتشار کارنامه باید برای شرکت در مراحل بعدی اقدام نمایند. 

هنوز زمان دقیق اعلام کارنامه انتخاب رشته دکتری 1403 مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی این مطلب بروزرسانی خواهد شد. شما می توانید برای کسب اطلاع سریع از زمان انتشار کارنامه در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه دریافت کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

همانطور که گفته شد کارنامه انتخاب رشته دکترا از طریق سایت سنجش منتشر می شود. داوطلبان برای دریافت کارنامه خود باید سایت سنجش با آدرس sanjesh.org مراجعه نمایند. نحوه دریافت کارنامه انتخاب رشته دکتری 1403 به صورت زیر می باشد. 

1️⃣ با جستجو آدرس sanjesh.org وارد سایت سنجش شوید. 

2️⃣ بر روی گزینه دکتری تخصصی کلیک کنید. 

کارنامه انتخاب رشته دکتری

 

3️⃣ از منوی سمت راست گزینه اعلام نتایج را انتخاب نمایید. 

نتایج انتخاب رشته دکتری

 

4️⃣ بر روی گزینه اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری۱۴۰۳ کلیک کنید. 

5️⃣ یکی از روش ها را انتخاب کرده و اطلاعات مورد نیاز را وارد نمایید. 

6️⃣ بر روی گزینه جستجو کلیک کرده و کارنامه خود را مشاهده کنید. 

 

اطلاعات مندرج در کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

در کارنامه انتخاب رشته دکتری 1403 اطلاعاتی درج شده است که وضعیت دعوت به مصاحبه داوطلب را مشخص می کند. در این کارنامه اطلاعات ثبت نامی، اطلاعات مربوط به رشته امتحانی نیز مشخص شده است و داوطلبان باید ابتدا بررسی کنند که این اطلاعات به درستی ثبت شده باشد. توضیحات اطلاعات مربوط به انتخاب رشته و مصاحبه دکتری در کارنامه انتخاب رشته به شرح موارد زیر می باشد. 

عدد معنا و نتیجه
1 تراز کتبی بدون محاسبه سهمیه مساوی یا بیشتر از تراز دعوت به مصاحبه کدرشته محل است. دعوت به مصاحبه
2 تراز کتبی با محاسبه سهمیه رزمندگان مساوی یا بیشتر از تراز دعوت به مصاحبه کدرشته محل است.
4 تراز کتبی با محاسبه سهمیه ایثارگران مساوی یا بیشتر از تراز دعوت به مصاحبه کدرشته محل است.
5 تراز کتبی با محاسبه سهمیه و بدون  محاسبه سهمیه کمتر از تراز دعوت به مصاحبه کدرشته محل است. عدم دعوت به مصاحبه
7 رشته محل انتخابی داوطلب از از لیست رشته های درج شده در دفترچه انتخاب رشته دکترا حذف شده است. 
14 امكان اختصاص ظرفیت خاص به ایثارگران 25 و 5 درصد و رزمندگان با توجه به ظرفیت رشته محل وجود ندارد.

 

مشاوره انتخاب رشته دکترا

مصاحبه هر دانشگاه به صورت اختصاصی برگزار می شود و داوطلبان باید با توجه به اطلاعیه های منتشر شده توسط هر واحد دانشگاهی، اقدامات لازم برای شرکت در جلسه مصاحبه را انجام دهند. مصاحبه تاثیر 50 درصدی در پذیرش نهایی دارد پس بهتر است با کمک گرفتن از افراد متخصص آمادگی کافی در این زمینه را به دست آورید و شانس خود برای پذیرش در دانشگاه مورد نظرتان را افزایش دهید. 

تکمیل فرم های شرکت در مصاجبه و فرم صلاحیت عمومی دکتری از الزامات شرکت در جلسه می باشد. شرکت در هر یک از جلسات مصاحبه دکتری هزینه ای دارد که داوطلبان باید به صورت مجزا پرداخت نمایند. توجه داشته باشید که اولویت بندی انتخاب رشته تاثیری در دعوت به مصاحبه نخواهد داشت. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کنکور دکتری با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

کارنامه انتخاب رشته دکتری 1403 چه زمانی اعلام می شود؟

زمان دقیق انتشار کارنامه هنوز مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی در این مطلب اعلام می گردد. 

برای دریافت کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ چه باید کرد؟

برای این منظور باید به سایت سنجش مراجعه کرده و اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید. 

عدد 7 در کارنامه انتخاب رشته دکترا به چه معناست؟

این عدد نشان دهنده این است که کد رشته محل انتخابی شما از دفترچه انتخاب رشته حذف شده است. 

 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره