دکتریانتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتری

کارنامه انتخاب رشته دکتری 1400 | زمان انتشار و نحوه دریافت نتیجه آزمون ۱۴۰۰

کانال تلگرام تحصیلی     

برای داوطلبان شرکت کننده در کنکور دکتری سه کارنامه منتشر می‌شود. کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری دومین کارنامه ای است که در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد. در این کارنامه رشته محل هایی که در آن داوطلب حد نصاب نمره لازم برای شرکت در مصاحبه را کسب نموده اند، اعلام می‌شود. اطلاعات تکمیلی در رابطه با کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری 1400 در ادامه ارائه می‌شود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری 1400

در بازه زمانی کوتاهی نسبت به زمان تکمیل فرم‌های انتخاب رشته، کارنامه انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود. در این کارنامه کد رشته محل هایی که داوطلبان نمره علمی لازم برای شرکت درجلسه مصاحبه آن را کسب نموده اند، به داوطلبان اعلام می‌شود. داوطلبانی که در یک کد رشته و یا چندین کد رشته موفق به قبولی شده اند، باید پس از پرداخت هزینه مربوطه در جلسات مصاحبه شرکت نمایند.

نحوه دریافت کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری 1400

برای دریافت کارنامه انتخاب رشته باید به سایت سازمان سنجش مراجعه نمود. لینک کارنامه انتخاب رشته کنندگان در دسترس داوطلبان قرار دارد. با درج شماره پرونده یا شماره داوطلبی به اضافه شماره شناسنامه، تصویر کارنامه قابل رویت خواهد بود. در این کارنامه سه بخش مجزای زیر تعریف شده است:

  • مشخصات ثبت نامی
  • اطلاعات رشته امتحانی
  • وضعیت داوطلب در کد رشته های انتخابی

تصویر کلی کارنامه به صورت زیر است.

تصویر-کلی-کارنامه-انتخاب-رشته-دکتری

اطلاعات مندرج در بخش‌های مختلف کارنامه انتخاب رشته ذیلا تشریح می‌گردد.

مشخصات ثبت نامی

این بخش شامل اطلاعات ثبت نامی داوطلب است. مشخصاتی از قبیل نام، نام خانوادگی، جنس، شماره شناسنامه، سال تولد، سهمیه ثبت نامی و اطلاعات مربوط به رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد در جداول این قسمت درج شده است. وجود مغایرت در اطلاعات این بخش، باید در اسرع وقت از طریق سامانه پاسخگویی سازمان سنجش پیگیری و تصحیح شود.

کارنامه-انتخاب-رشته-آزمون-دکتری--مشخصات-ثبت-نامی

اطلاعات رشته امتحانی

در جدول موجود در این بخش، اطلاعات رشته امتحانی داوطلب درج شده است. اگر داوطلب دارای کدرشته ای برای معرفی به مرحله ارزیابی تخصصی باشد، در ستون چهارم جدول مشخص می‌گردد. داوطلبانی که دعوت به شرکت در مصاحبه شده اند، در این بخش از کارنامه خود، لینک تکمیل فرم صلاحیت های عمومی را نیز مشاهده می‌نمایند.

کارنامه-انتخاب-رشته-آزمون-دکتری-طلاعات-رشته-امتحانی

وضعیت داوطلب در کد رشته های انتخابی

در این بخش از کارنامه، کدرشته های انتخابی داوطلب به ترتیب اولویت نمایش داده می‌شود. در این جدول حدنصاب نمره لازم برای شرکت در جلسه مصاحبه هر دانشگاه آورده شده است. نتیجه پذیرش یا عدم پذیرش داوطلب در ستون آخر نمایش داده شده است.

کارنامه-انتخاب-رشته-آزمون-دکتری-ضعیت-داوطلب-در-کد-رشته-های-انتخابی

زمان انتشار کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری 1400

کارنامه انتخاب رشته به طور تقریبی دو هفته پس از پایان یافتن زمان تکمیل فرم انتخاب رشته اعلام می‌گردد. در سال 99 به دلیل تعویق در زمان برگزاری آزمون دکتری، زمان اعلام نتایج اولیه نیز دچار تعویق شد. زمان انتشار کارنامه انتخاب رشته نیز به همین نسبت دستخوش تغییرگردید. در سال 99 این کارنامه در تاریخ  20 شهریور منتشر شد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته آزمون دکتری 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره