دکتریانتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتری

کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400 | زمان انتشار و وضعیت مجاز ۱۴۰۰

کانال تلگرام تحصیلی     

فرآیند برگزاری کنکور دکتری بسیار طولانی تر از کنکور سراسری و کنکور کارشناسی ارشد است. به همین ترتیب اعلام نتایج کنکور دکتری نیز در چند مرحله صورت می‌گیرد. در هر مرحله تعدادی از داوطلبان ریزش می‌کنند تا در اعلام نتایج نهایی تنها تعداد محدودی پذیرفته می‌شوند. در اولین مرحله اعلام نتایج، کارنامه داوطلبان نیز منتشر می‌شود. اطلاعات تکمیلی در رابطه با کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400 در ادامه عنوان می‌گردد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400

کارنامه اولیه دکتری برای تمام کسانی که در جلسه آزمون حضور داشته اند صادر می‌شود. این کارنامه از طریق سایت رسمی سازمان سنجش در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد. داوطلبان باید برای رویت کارنامه خود به سایت داوطلبان با بررسی اطلاعات مندرج در کارنامه اولیه، از وضعیت خود برای دسترسی به فرم انتخاب رشته آگاه می‌شوند. این کارنامه متشکل از چهار بخش است.

  1. مشخصات ثبت نامی
  2. اطلاعات رشته آزمونی
  3. وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره
  4. وضعیت علمی داوطلب در بین نفرات حاضر در جلسه آزمون در رشته امتحانی

تصویر کلی کارنامه اولیه به صورت زیر است.

کارنامه-اولیه

در ادامه اطلاعات بخش های مختلف کارنامه اولیه برای علاقه مندان تشریح می‌شود.

کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400 | مشخصات ثبت نامی

اطلاعات مندرج در این بخش مشتمل بر دو جدول است. در جدول اول نام، نام خانوادگی، جنس، شماره شناسنامه، سال تولد، سهمیه ثبت نامی  داوطلب درج شده است. جدول دوم اختصاص به اطلاعات مربوط به رشته مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌باشد. همچنین در ستون آخر جدول دوم وضعیت تحصیلی دانشجویان دکتری تخصصی یا کارشناسی ارشد پیوسته درج می‌شود. چنانچه داوطلبان در این جداول با اطلاعات نادرست مواجه شوند، باید در اسرع وقت نسبت به تصحیح آن اقدام نمایند. سامانه پاسخگویی سازمان سنجش جهت ثبت مشکلات احتمالی در دسترس داوطلبان قرار دارد.

مشخصات-ثبت-نامی

کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400 | اطلاعات رشته آزمونی

در این بخش اطلاعات رشته انتخاب داوطلب برای شرکت در آزمون نمایش داده می‌شود.همچنین درصدهای اکتسابی در دروس تخصصی، استعداد تحصیلی و زبان نیز در معرض دید قرار دارد.

اطلاعات-رشته-آزمونی

کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400 | وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره

در این بخش از کارنامه جدولی حاوی دو ستون وجود دارد. ستون اول اختصاص به دوره های روزانه دانشگاه ها دارد. ستون دوم مختص دوره های شهریه پرداز است. چنانچه در ردیف دوم جدول در ستون اول عبارت “می‌باشید” درج شده باشد، داوطلب مجاز به انتخاب کد رشته های دوره های روزانه در فرم انتخاب رشته خود خواهد بود. درغیراینصورت داوطلب مجوز درج کد رشته های دوره روزانه دانشگاه ها را ندارد.

در ردیف دوم ستون دوم درج عبارت “می‌باشید@” به معنای مجوز دسترسی به کد رشته های دانشگاه آزاد، دوره های شبانه، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و …. می‌باشد. وجود @ به این معناست که دانشگاه های فوق الذکر ممکن است در این رشته ظرفیتی ارائه ننموده باشند. داوطلبان باید وجود یا عدم وجود ظرفیت این دوره ها را در رشته خود بررسی کنند. در صورتی که این دوره ها ظرفیتی برای پذیرش دانشجو لحاظ کرده باشند، داوطلب مجاز به درج کد رشته مربوطه در فرم انتخاب رشته خود خواهد بود.

وضعیت-مجاز

کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400 | وضعیت علمی داوطلب در بین نفرات حاضر در جلسه آزمون در رشته امتحانی

وضعیت علمی داوطلب در این جدول نمایش داده می‌شود. نمره تراز داوطلب، رتبه در سهمیه، آخرین رتبه مجاز دوره روزانه و آخرین رتبه مجاز سایر دوره ها اطلاعاتی هستند که توسط این جدول در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد. چنانچه داوطلب دارای یکی از سهمیه های 5 یا 25 درصدی ایثارگران، رزمندگان و مربی باشد، در این جدول دو ردیف برای وی لحاظ می‌شود. در ردیف اول اطلاعات فرد بدون اعمال سهمیه درج می‌شود. در ردیف دوم، اطلاعات بعد از اعمال سهمیه مندرج می‌گردد.

وضعیت-علمی-داوطلب

کد دسترسی دانشگاه آزاد

در انتهایی ترین بخش کارنامه یک کادر قرمز رنگ وجود دارد. چنانچه داوطلبی مجاز به انتخاب کدرشته‌های دانشگاه آزاد شده باشد، در این بخش یک کد 7 رقمی برای وی صادر می‌گردد. داوطلبان برای انتخاب کدرشته های دانشگاه آزاد باید به سایت سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد مراجعه نمایند. شرط دسترسی به فرم انتخاب رشته، درج کد دسترسی 7 رقمی ارائه شده در کارنامه اولیه است.

زمان انتشار کارنامه اولیه

کارنامه اولیه اغلب در روزهای پایانی ماه فروردین در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد. اما زمان دقیق اعلام نتایج، بستگی به زمان برگزاری آزمون دارد. چنانچه با به تعویق افتادن آزمون سال 99 زمان انتشار کارنامه اولیه نیز دستخوش تغییر شد. اعلام نتایج اولیه سال 99 روز اول ماه شهریور صورت گرفت.

نکته مهم بعد از دریافت کارنامه اولیه

کارنامه اولیه داوطلبان حاوی اطلاعات بسیار مهمی است. با تحلیل دقیق این اطلاعات می‌توان انتخاب رشته درخوری انجام داد و درنهایت نتیجه مطلوب را کسب نمود. از این رو توصیه می‌شود برای تحلیل کارنامه اولیه از نظرات خبرگان این امر استفاده نمود. کارشناسان متبحرمرکز مشاوره دانتل آماده پاسخگویی به تمام ابهامات و سوالات موجود در این زمینه هستند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره