کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور ۱۴۰۳ برای دانش آموزان و فارغ التحصیلان نظام جدید 6-3-3 از سامانه مای مدیو my.medu.ir برای شرکت در کنکور الزامی می باشد. طبق تغییرات اعمالی در کنکور سال جاری میزات تاثیر سوابق تحصیلی به صورت 50 درصد قطعی می باشد. تمامی داوطلبان از جمله داوطلبان دارای دیپلم نظام جدید باید در زام ثبت نام کنکور کدسوابق خود را وارد نمایند. در ادامه به نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دوازدهم کنکور سراسری 1403 می‌پردازیم.

 

 

دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور ۱۴۰۳

همه دانش آموزان فارغ التحصیل یا در حال تحصیل نظام جدید (3-3-6) که در یکی از رشته های نظری (علوم تجربی، ریاضی فیزیک، انسانی و علوم معارف اسلامی) دارای یک کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم می باشند. با توجه به قوانین جدید کنکور ۱۴۰۳ داوطلبان شرکت کننده دارای ۴۰ درصد تاثیر قطعی سوابق‌تحصیلی در کنکور می باشند.

داوطلبان باید در زمان ثبت‌نام کنکور سراسری کد سوابق تحصیلی خود را از سامانه مای مدیو اخد نمایند. با وارد کردن کد سوابق تحصیلی تمامی اطلاعات و نمرات دانش آموز درج می شود و دیگر نیازی به دستی وارد کردن این نمرات نمی‌باشد.

داوطلبان درحال تحصیل در پایه دوازدهم، بایستی منتظر اعلام مدرسه خود برای دریافت کد سوابق تحصیلی باشند. در بازه ای نزدیک به ثبت نام کنکور داوطلبان می‌توانند نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی دوازدهم کنکور ۱۴۰۳ خود اقدام کنند.

پیش از اقدام نیز بهتر است داوطلبان اطلاعاتی همچون کد دانش آموزی و کد منطقه تحصیلی محل تحصیل و اخذ مدرک دیپلم خود را آماده کنند.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام کنکور

 

راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور ۱۴۰۳

داوطلبان نظام آموزشی جدید 3-3-6 برای ثبت نام در کنکور سراسری باید شماره دریافت کد سوابق تحصیلی دوازدهم خود را از سایت مای مدیو دریافت کنند. داوطلبان ابتدا کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم دریافت و سپس نمرات سوابق‌تحصیلی خود را پس از مشاهده و بررسی کامل تایید می کنند. 

متقاضیان با مراجعه به سایت دریافت سوابق تحصیلی ا وارد کردن اطلاعات لازم در صفحه جدید اطلاعت تحصیلی همچون نمرات خود را رویت و کد سوابق تحصیلی خود را نیز دریافت می کنند. در ادامه مراحل کلی دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم را شرح داده ایم.

✅ مراجعه به سامانه مای مدیو آموزش پرورش my.medu.ir

✅ از طریق کدملی و سریال شناسنامه وارد پنل کاربری خود شوید

✅ دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور

 

راهنما تصویری

تمامی داوطلبان نظام جدید 6-3-3 برای دریافت کد سوابق تحصیلی دوازدهم خود باید طبق مراحل زیر پیش بروند.

1️⃣ به سایت مای مدیو به آدرس my.medu.ir مراجعه کنید.

2️⃣ از طریق کد ملی و رمز عبور وارد شوید.

دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم

3️⃣ در صحفه جدید بر روی گزینه سوابق تحصیلی کلیک کنید.

کد سوابق تحصیلی دوازدهم

4️⃣ کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم خود را یادداشت و در فرم ثبت نام کنکور وارد کنید.

 

مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی و گرفتن به صورت حضوری

همانگونه که شرح دادیم داوطلبان با استفاده از سامانه مای مدیو می توانند کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم خود را دریافت کنند. برخی داوطلبان به دلیل نقص اطلاعات یا موارد دیگر امکان وارد شدن به سایت مربوطه و دریافت کد را ندارند.

این دسته از داوطلبان می توانند با مراجعه به مدرسه و یا آموزش و پرورش منطقه تحصیلی خود اطلاعات لازم تکمیل نموده تا بتوانند وارد سایت مای مدیو شوند. البته داوطلبان با مراجعه حضوری به آموزش و پرورش نیز می توانند کد سوابق تحصیلی خود را به صورت حضوری نیز دریافت نمایند. 

 

کد سوابق تحصیلی دانش آموزان در حال تحصیل

زمان ثبت نام کنکور در آبان و فروردین می باشد و بسیاری از داوطلبان این آزمون، دانش آموزانی می‌باشند که هم اکنون در حال تحصیل هستند و معدل پایه دوزادهم آن ها نامشخص است. این داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور 1403 فقط کافیست کد سوابق تحصیلی دوازدهم را دریافت کنند.

سازمان سنجش پس از برگزاری امتحانات نهایی و مشخص شدن معدل و نمرات دانش آموزان در حال تحصیل، زمانی را مشخص می نماید و داوطلبان باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و پس از مشاهده نمرات درج شده و اطمینان از صحیح بودن نمرات خود، این نمرات را تایید کنند. در ادامه مراحل تایید کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم دانش آمزوان در حال تحصیل را شرح داده ایم.

🔵 مراجعه به سایت سنجش sanjesh.org

🔵 انتخاب گزینه سامانه مشاهده اطلاعات سوابق تحصیلی دانش آموزان

🔵 وارد کردن اطلاعات لازم

🔵 مشاهده نمرات کسب شده

توجه داشته باشید امکان دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم از طریق سایت سنجش غیر فعال شده است. در صورت فعال شدن می توانید طبق راهنما زیر وارد شده و کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنید.

 

راهنما تصویری

1️⃣ به سایت سازمان سنجش وارد شوید و  روی عبارت ” سراسری ” کلیک کنید.

کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم

2️⃣ بر روی لینک فعال ” سامانه مشاهده اطلاعات کد سوابق تحصیلی دانش آموزان ” کلیک کنید.

3️⃣ از سه روش زیر می توانید وارد سیستم شوید.

✅ شماره (کد) دانش آموز + سال تولد

✅ شماره (کد) دانش آموز + نام خانوادگی + نام + شماره شناسنامه

✅ شماره (کد) دانش آموز + کد منطقه يا ناحيه اخذ مدرک ديپلم

کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم

4️⃣ در این مرحله داوطلبان می توانند نمرات ارسالی از آموزش و پرورش و کد سوابق تحصیلی دوازدهم خود را مشاهده کنند.

کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

دانش آموزان فارغ التحصیل

این دسته از دانش آموزان در زمان ثبت نام کنکور سراسری با مراجعه به سایت مای مدیو می‌توانند نمرات درج شده را مشاهده کنند. در صورت صحیح بودن و عدم مغایرت این نمرات با نمرات کسب شده در امتحانات پایان ترم می توانند نسبت به تایید اطلاعات تحصیلی خود اقدام کرده و کد تحصیلی خود را دریافت کنند. در ادامه مراحل دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم و تایید نمرات را شرح داده ایم.

✅ مراجعه به سایت خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir

✅ وارد کردن اطلاعات لازم

✅ مشاهده نمرات درج شده و صحت از صحیح بودن آن ها

✅ دریافت کد سوابق تحصیلی دوازدهم

 

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳

سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام داوطلبان، بایستی به سوابق‌تحصیلی آنها دسترسی داشته باشد. به منظور جلوگیری از وارد کردن دستی ریزنمرات، سازمان جمع آوری اطلاعات تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه ها، اقدام به جمع آوری این اطلاعات کرده است و آنها را در قالب یک کد با عنوان دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد.

ریز نمرات امتحانات کتبی داوطلبان در رشته‌های علوم تجربی، ریاضی و علوم انسانی می‌باشد. علاوه بر درصدهای اکتسابی داوطلبان، سوابق‌تحصیلی متقاضیان کنکور سراسری نیز با تاثیر قطعی 50 درصد، در نمره نهایی موثر است. 

 

مشاوره دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم

داوطلبان برای شرکت و ثبت نام در کنکور سراسری باید حتما کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم خود را دریافت کنند. در غیر اینصورت اجازه نام نویسی نخواهند داشت و در هر مرحله از آزمون و حتی در صورت پذیرش نیز قبولی آن ها لغو خواهد ش. چنانچه مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی دارید می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس بگیرید تا مشاورین شما را در این زمینه یاری کنند.

 

برای مشاوره در زمینه دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم به چه صورت می باشد؟

    داوطلبان با مراجعه به سایت مای مدیو my.medu.ir می توانند کد سوابق تحصیلی دوازدهم خود را دریافت کنند.

  2. آیا داوطلبان می توانند به صورت حضوری نیز کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم خود را دربافت نمایند؟

    بله داوطلبان با مراجعه حضوری به آموزش و پرورش می توانند این کد را دریافت نمایند.

  3. در صورت مشکل در دریافت کد داوطلبان داوطلبان چگونه می توانند کدسوابق خود را دریافت نمایند؟

    در متن مقاله به صورت کامل به بررسی راهکارهای مشکل در دریافت کدسوابق پرداخته ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره