کنکور سراسریثبت نام کنکور سراسری

مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی در سایت جدید مای مدیو

کانال تلگرام تحصیلی     

مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی ممکن است برای برخی از داوطلبان که متقاضی شرکت در کنکور سراسری هستند رخ بدهد. در سال های اخیر یکی از مدارک لازم برای ثبت نام در کنکور کد سوابق تحصیلی می باشد. داوطلبان با مراجعه به سایت مای مدیو می توانند کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند. ممکن است برخی از داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور قادر به دریافت این کد نباشند. از همین در ادامه مقاله به دریافت راه حل و راهکار مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور خواهیم پرداخت.

 

مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی

دریافت کد سوابق تحصیلی برای دانش آموزان متقاضی شرکت در آزمون سراسری می باشد. با ورود این کد تمامی اطلاعات و نمره داوطلبان نشان داده می شود. کسانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند باید کد سوابق تحصیلی را در زمان ثبت نام کنکور وارد کنند تا تاثیر سوابق تحصیلی برایشان اعمال شود. در صورت وارد نکردن کد سوابق تحصیلی، کنکور داوطلب در هر مرحله از آزمون لغو می شود حتی اگر در کنکور پذیرفته شوند.

مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی ممکن برای برخی از داوطلبان ایجاد شود و قادر به اخذ این کد نباشند.

 

نحوه دریافت کدسوابق تحصیلی

داوطلبان کنکور سراسری می توانند برای دریافت کد سوابق تحصیلی به سایت مای مدیو به نشانی my.medu.ir مراجعه کنند و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده اقدام به دریافت کدسوابق نمایند. در صورت داتشن مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی ادامه مقاله را مطالعه نمایید.

1️⃣ به سایت کد سوابق تحصیلی مای مدیو به نشانی my.medu.ir مراجعه کنید.

2️⃣ نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. در صورت نداشتن نام کاربری و یا مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی می توانید از طریق سایت دولت من اقدام کنید.

مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی

3️⃣ شماره همراه به نام شخص را در صورت استفاده از سایت دولت من وارد کنید.

مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی

4️⃣ رمز یکبار مصرف ارسال شده به تلفن همراه را وارد کنید.

مشکل

5️⃣ پس از ورود به سامانه در پایین صفحه بر روی گزینه ” کد سوابق تحصیلی ” کلیک نمایید..

سوابق

6️⃣ کد سوابق تحصیلی خود را یادداشت و در فرم ثبت نام کنکور وارد کنید.

داوطلبان نظام جدید که امتحانات نهایی را نداده اند فقط می توانند اطلاعات یازدهم خود را مشاهده نمایند اما در صورت شرکت در امتحانات پایه دوازدهم می توانند کلیه نمرات خود را مشاهده کنید. با تایید اطلاعات کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنید.

 

مشکل شماره تلفن اشتباه در سایت 

در برخی موارد در زمان ورود به سایت کدسوابق تحصیلی با خطای عدم تطابق شماره تلفن همراه ممکن مشاهده نمایید. سایت ساهد یک سامانه جدید می باشد که آموزش و پروش برای ارائه خدمات راه اندازی کرده است. با توجه به جدید بودن این سامانه و البته ترافیک بالای سایت مخصوصا در زمان ثبت نام کنکور سراسری داوطلبان ممکن با خطای عدم تطابق شماره تلفن همراه مواجه شوند.

 

راهکار:

پیشنهاد می کنیم داوطلبانی که با این خطا و مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی روبرو می شوند، مرورگر خود را بسته و دوباره وارد سایت شده و اطلاعات لازم را وارد کنند. البته پیشنهاد می کنیم به جای تلفن همراه از کامپیوتر یا لب تاپ استفاده نمایید و حتی المقدور از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید. چنانچه پس از چندین تکرار نتوانستید وارد سایت از راهکارهایی که در ادامه به شرح آن پرداخته ایم استفاده کنید. 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

راهکار مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی

یکی از موارد که اغلب داوطلبان با آن مواجه می شوند پیام اخطار در زمان ثبت‌نام در سایت می باشد. طبق تصویر زیر چنانچه پیام اخطار ” شماره همراه ثبت نامی با شماره همراه مندرج در سامانه مغایرت دارد. لطفا به همراه مدارک هویتی به مدرسه مراجعه نمایید. ” را مشاهده کردید شما قادر به نام نویسی در سایت نمی باشید.

در این صورت شما باید مدرسه محل تحصیل خود را باید مراجعه کرده و اطلاعات خود را بروزرسانی کنید. البته می توانید از روش‌های دیگر مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی را حل کنید. در ادامه به بررسی این راهکار های حل مشکل خواهیم پرداخت.

 

دریافت از طریق مدرسه یا آموزش و پرورش

تمامی اطلاعات همه دانش آموزان در آموزش و پرورش موجود می باشد و داوطلبانی که مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت مای مدیو را دارند می توانند با مراجعه به آموزش و پرورش محل سکونت خود این کد را از کارشناسان مربوطه دریافت کنند. 

 

دریافت کد از طریق سایت سنجش

 امکان دریافت کد سوابق تحصیلی همه داوطلبان نظام قدیم و جدید فراهم می باشد. دانش آموزان پایه دوازدهمی که مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی خود را در زمان ثبت نام کنکور سراسری دارند، می توانند از سایت سنجش اقدام به دریافت کد سوابق تحصیلی کنند.

باید متذکر شویم امکان دریافت کدسوابق تحصیلی در سایت سنجش حذف شده و نمی توانید از طریق این سایت کد خود را دریافت کنید. به محض انتشار اخبار جدید در این بخش اطلاع رسانی خواهیم کرد.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید.

2️⃣ بر روی گزینه “سراسری” از منو رنگی سمت راست کلیک کنید.

سراسری

3️⃣ بر روی لینک فعال “ سوابق تحصیلی دانش آموزان – وضعیت نمرات ارسالی از آموزش و پرورش ” کلیک کنید.

مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی

4️⃣ در صفحه جدید سه کادر مشاهده می کنید که باید اطلاعات خواسته شده توسط یکی از این کادرها را پر نمایید.

کد دانش آموزی

5️⃣ در این صحفه می توانید کد سوابق تحصیلی را دریافت کنید.

 

مشاوره ثبت نام کنکور

در سال های اخیر با تاثیر سوابق تحصیلی در نمره کنکور آموزش و پرورش کد سوابق تحصیلی را ایجاد کرد. تمامی داوطلبان باید پیش از ثبت نام در کنکور سراسری این کد را دریافت کنند. البته به جز این کد داوطلبان مدارک دیگری را نیز برای ثبت نام در کنکور سراسری لازم خواهند داشت. برای اطلاع از تمامی مدارک مورد نیاز می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات در زمینه دریافت کدسوابق تحصیلی با کارشناسان مرکز مشاوره دانتل در ارتباط باشید. برای حل هرگونه مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی با کارشناسان مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و سوالات خود را از کارشناسان این مجموعه بپرسید. 

بخوانید: ثبت نام کنکور 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا راهی برای حل مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی وجود دارد؟

بله داوطلبان راهکارهای دیگری به جز دریافت کد از سوابق تحصیلی وجود دارد.

برای دریافت کد سوابق تحصیلی نیاز به چه اطلاعاتی داریم؟

کد منطقه، کد دانش آموزی، تاریخ تولد و … (در این مقاله اطلاعات مذکور ارائه شده است)

آیا به صورت حضوری می توان کدسوابق تحصیلی را دریافت کرد؟

بله، داوطلبان می توانند با مراجعه حضوری به آموزش و پرورش کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره