کنکور سراسریانتخاب رشته دانشگاه آزاد

لیست رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

کانال تلگرام تحصیلی     

رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ هم به صورت با آزمون و از طریق کنکور سراسری و هم به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی ارائه می شود. دانشگاه آزاد لیست رشته‌ها پیرا پزشکی را به همراه دیگر رشته ها در قالب یک دفترچه به صورت اینترنتی منتشر می کند. لازم است علاقه مندان ابتدا از لیست رشته‌ها به همراه شهریه مصوب آن ها به ازای هر ترم مطلع شوند، سپس اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته نمایند. در ادامه لیست رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد 1401 را آورده ایم.

رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

دانشگاه آزاد اسلامی از طریق پذیرش در کنکور سراسری و همینطور بر اساس سوابق تحصیلی از میان علاقه مندان، دانشجو جذب می کند. لیست رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد 1401 به همراه دیگر رشته ها در دفترچه انتخاب رشته این دانشگاه درج شده و از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی “ azmoon.org ” منتشر می گردد.

متقاضیانی که قصد دارند در رشته‌ها پیرا پزشکی ازاد نام نویسی و شرکت کنند، باید حتما از لیست رشته‌ها و همینطور زمان ثبت نام مطلع باشند. با توجه به اینکه رشته‌های پیرا پزشکی طرفداران زیادی دارد، در ادامه همراه ما باشید تا ضمن آشنایی با زمان ثبت نام، از لیست رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد نیز مطلع گردیم.

بخوانید: راهنما کامل انتخاب رشته دانشگاه آزاد

لیست رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد 1401

طی سال های اخیر، استقبال داوطلبان از دانشگاه ازاد افزایش پیدا کرده است؛ دلیل این موضوع تنوع بالای مقاطع و رشته ها در شهرها و استان های سراسر کشور، کیفیت بالای اساتید و آموزش و … می باشد. این دانشگاه در تمامی رشته ها از جمله رشته‌های پرطرفدار شامل رشته‌های پزشکی و پیر اپزشکی دانشجو جذب می کنند.

رشته‌های پیرا پزشکی نسبت به دیگر رشته ها، از بازار کار خوبی در کشورمان برخوردار هستند و همین موضوع سبب شده است که تعداد زیادی از داوطلبان با هدف رسیدن به بازار کار مناسب، اقدام به انتخاب‌رشته نمایند. لازم است اشاره کنیم که قبولی در رشته‌های پیرا پزشکی دانشگاه های سراسری، نیازمند این است که متقاضیان رتبه و تراز علمی بالایی کسب کنند؛ به همین دلیل تعداد زیادی از متقاضیان به انتخاب رشته های پیراپزشکی در دانشگاه آزاد روی می آورند.

پذیرش در رشته های پیراپزشکی آزاد ۱۴۰۱ مشابه سال های گذشته از طریق کنکور سراسری انجام می شود و لازم است متقاضیان پس از شرکت در کنکور سراسری، در صورت کسب رتبه و تراز مناسب، اقدام به انتخاب رشته نمایند. لیست رشته‌ها در قالب یک دفترچه از طریق سایت ازاد به نشانی اینترنتی azmoon.org منتشر می شود. در ادامه لیست رشته‌های پیرا پزشکی ازاد 1401 را آورده ایم :

لیست رشته های پیرا پزشکی دانشگاه ازاد
پرستاری مامایی هوشبری
 علوم تغذیه  علوم  آزمایشگاهی کار درمانی
کارشناسی تکنولوژی پرتودرمانی (رادیوتراپی) فیزیوتراپی کارشناسی ساخت پروتزهای دندانی و دندانسازی
کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی) اتاق عمل گفتار درمانی
شنوایی شناسی اعضای مصنوعی و وسایل کمکی

پذیرش در هر کدام از رشته ها تحت شرایط خاصی انجام می شود؛ توصیه می کنیم که با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد، از شرایط پذیرش در هر رشته مطلع گردید.

زمان ثبت نام رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد 1401

طی سال های اخیر تحصیل در برخی رشته‌ها شامل پرستاری، مامایی، هوشبری و … افزایش پیدا کرده است و شاهد افزایش تقاضا برای این رشته ها می باشیم. علاقه مندان به رشته‌های پیرا پزشکی باید در نظر داشته باشند که تحصیل در این رشته ها نیازمند کسب رتبه و تراز مناسب در کنکور سراسری است؛ به طوری که پس از کسب رتبه مناسب می توانند در انتخاب رشته دانشگاه ازاد شرکت کرده و الویت های مرتبط با رشته های پیراپزشکی آزاد خود را در فرم انتخاب رشته درج نمایند.

داوطلبانی که موفق به کسب رتبه و تراز علمی مناسبی شوند، می توانند در زمان انتخاب رشته دانشگاه ها، با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته ازاد ، ابتدا از جزئیات مرتبط با آن مطلع شوند و سپس رشته دلخواه خود را بر اساس تراز علمی که به دست آورده اند، در فرم انتخاب رشته درج کنند.

زمان انتخاب‌رشته به طور همزمان با ثبت نام دیگر رشته‌های با آزمون دانشگاه ازاد در کنکور سراسری در بهمن ماه می باشد. پس از انتشار نتایج اولیه کنکور سراسری، متقاضیان می توانند در مرداد ماه نیز در انتخاب‌رشته دانشگاه ازاد از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی ازاد با آدرس الکترونیکی “azmoon.org” شرکت کنند.

بخوانید: راهنما جامع انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401

دانشگاه آزاد اسلامی در بسیاری از واحد های خود در شهرها و استان های مختلف، علاوه بر پذیرش با آزمون از طریق کنکور سراسری، دارای پذیرش بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی نیز می باشد. این دانشگاه لیست رشته‌هایی که به صورت بدون کنکور در دانشگاه ازاد ارائه می شود را در قالب یک دفترچه منتشر می کند. تمامی داوطلبانی که نتوانسته اند از طریق شرکت در کنکور سراسری، به نتیجه دلخواه خود برسند و در کد رشته محل مورد علاقشان پذیرفته نشده اند، می توانند از میان لیست رشته‌های بدون کنکور انتخاب رشته کنند.

ملاک و معیار پذیرش دانشجو در این مرحله، سوابق تحصیلی داوطلبان می باشد؛ به طوری که هر چه سوابق تحصیلی بهتری داشته باشند، شانس قبولی بالاتری نیز دارند.

زمان ثبت نام در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد به طور همزمان با دیگر رشته ها در بازه زمانی نزدیک به دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه می باشد. جزئیات این مرحله از طریق سایت دانشگاه آزاد منتشر خواهد شد.

شهریه رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد 1401

دانشگاه آزاد به صورت شهریه پرداز اداره می شود؛ به این معنی که متقاضیان پس از کسب قبولی در یکی از واحد های دانشگاه آزاد، موظف هستند مطابق مصوب دانشگاه، شهریه هر ترم را پرداخت کنند.

میزان شهریه برای رشته‌ها پیرا پزشکی مختلف با یکدیگر تفاوت دارد و لازم است داوطلبان پیش از اقدام برای انتخاب رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد 1401 ابتدا از شهریه آن مطلع شوند تا پس از شروع تحصیل، با مشکلات مالی مواجه نشوند. پرداخت شهریه ثابت و متغیر هر ترم تحصیلی از طریق سایت آموزشیار با آدرس الکتروینکی “edu.iau.ac.ir ” انجام می شود.

شهریه هر ترم برای رشته های پرستاری، مامایی، هوشبری، اتاق عمل و … با یکدیگر متفاوت است و وابسته به مقطع تحصیلی، تعداد واحد های اخذ شده در هر نیمسال و … است. اما توجه داشته باشید که میزان شهریه ثابت برای تحصیل در دانشگاه آزاد، از ابتدای تحصیل دانشجویان تا آخرین نیمسال فارغ التحصیلی ثابت است اما شهریه متغیر سالانه با افزایش همراه می باشد.

مشاوره رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد 1401

طی سال های اخیر دانشگاه ازاد اسلامی در اغلب رشته‌های پیرا پزشکی از جمله رشته‌های پرطرفدار پرستاری، مامایی، هوشبری، علوم آزمایشگاهی، بینایی سنجی، شنوایی شنایی و … دانشجو جذب می کند. پذیرش در اغلب رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد از طریق کنکور سراسری است و حتما باید متقاضیان رتبه و تراز علمی مناسبی را کسب کرده باشند. اما ممکن است برخی از رشته‌های پیرا پزشکی نیز به صورت بدون کنکور ارائه گردد. 

متقاضیانی که نتوانند در رشته ها پیراپزشکی با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد پذیرفته شوند، می توانند پس از اعلام نتایج منتظر مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد باشند و در این مرحله شانس خود را برای ورود به دانشگاه امتحان کنند. برای دریافت اطلاعات تکمیلی و کاربردی پیرامون رشته های پزشکی دانشگاه آزاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید و راهنمایی‌ها لازم را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه  انتخاب رشته 1401 با پاسخنامه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

لیست رشته ها پیراپزشکی دانشگاه آزاد 1401 شامل چه رشته هایی است؟

لیست رشته ها شامل رشته هایی از جمله مامایی، پرستاری، علوم آزمایشگاهی و … است.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد چه تاریخی می باشد؟

ثبت نام بدون کنکور همزمان با انتخاب رشته بدون کنکور در دانشگاه آزاد انجام می شود که جزئیات آن را در متن مقاله فوق آورده ایم.

شهریه رشته‌های پیرا پزشکی در دانشگاه ازاد 1401 چقدر است؟

در متن مقاله فوق شهریه های رشته ها را بر اساس رشته انتخابی و تعداد واحد های اخذ شده آورده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره