کارشناسی ارشدانتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد azmoon.org

کانال تلگرام تحصیلی     

سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد همان سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه ازاد اسلامی به نشانی اینترنتی azmoon.org می باشد. متقاضیانی که پس از اطلاع از نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد، دارای شناسه انتخاب‌رشته دانشگاه ازاد هستند و تمایل دارند کد رشته محل های مورد علاقه خود را در این دانشگاه انتخاب کنند، مجاز هستند با مراجعه به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ابتدا دفترچه راهنما را دریافت کنند و سپس با استخراج الویت های خود از آن، اقدام به درج آن ها در فرم انتخاب‌رشته نمایند. در ادامه اطلاعات تکمیلی پیرامون معرفی سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۲ را ارائه کرده ایم.

 

سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

انتخاب‌رشته کارشناسی ارشد ازاد به صورت مجزا از دانشگاه‌های سراسری انجام می شود و متقاضیان باید برای تکمیل فرم انتخاب‌رشته باید به سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ به نشانی اینترنتی ” azmoon.iau.ac.ir “مراجعه کنند.

تمامی اطلاعیه ها و اخبار مربوط به انتخاب‌رشته از طریق سایت انتخاب رشته ارشد آزاد نامبرده اطلاع رسانی می شود. تمامی شرکت کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد در هر کدام از شش گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی می توانند به منظور اطلاع از اسامی کد رشته محل های ارائه شده، اقدام به دریافت دفترچه راهنما از طریق سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402 نمایند.

 

لینک سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد azmoon.org

انتخاب‌رشته کارشناسی ارشد ازاد به صورت اینترنتی و از طریق سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” انجام می شود. لینک مربوط به انتخاب‌رشته در سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد چند روز پس از اعلام نتایج اولیه فعال می گردد. 

تاکنون زمان انتخاب‌رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ مشخص نشده است.

پیش بینی می شود مشابه سال های گذشته در اواخر خرداد ماه و یا اوایل اردیبهشت ماه فعال گردد. به محض مشخص شدن در سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد زمان دقیق را در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

داوطلبانی که علاقه مند هستند فرم انتخاب‌رشته کارشناسی ارشد را برای ورود به دوره های مختلف دانشگاه های سراسری شامل روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان تکمیل نمایند، باید تمامی مراحل انتخاب‌رشته را از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org تکمیل نمایند.

 

مراحل ‌در سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۲

اگر جزو دسته ای از داوطلبان هستید که دارای شناسه انتخاب‌رشته در انتهای کارنامه اولیه می باشید و تمایل دارید کدرشته محل‌های دانشگاه آزاد را در فرم انتخاب‌رشته درج نمایید، لازم است مطابق مراحل زیر اقدام کنید.

1️⃣ به سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد با آدرس azmoon.iau.ac.ir مراجعه کنید.

برای ورود مستقیم به سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

2️⃣ بر روی لینک فعال ” سامانه انتخاب‌رشته آزمون کارشناسی ارشد سال۱۴۰۲ دانشگاه ازاد اسلامی ” کلیک نمایید.

سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

3️⃣ اطلاعات خواسته شده شامل ” کد دسترسی 7 رقمی انتخاب‌رشته ” و ” کد ملی ” خود را وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه ” ورود ” کلیک نمایید.

سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

4️⃣ هزینه انتخاب‌رشته از طریق سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد پرداخت کنید. بنابراین طی این مرحله باید با کلیک بر روی گزینه ” پرداخت ” اقدام به پرداخت هزینه نمایید.

هزینه ثبت نام

5️⃣ اطلاعات کارت بانکی خود را به دقت وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه ” پرداخت ” کلیک نمایید.

سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

6️⃣ پس از پرداخت هزینه، فرم انتخاب‌رشته در سایت انتخاب رشته ارشد آزاد برایتان نمایش داده خواهد شد که مجاز هستید حداکثر 100 کد رشته محل مورد علاقه خود را در میان آن ها درج نمایید.

سایت انتخاب رشته ارشد آزاد

7️⃣ در نهایت کدرهگیری انتخاب‌رشته که به منزله اتمام فرآیند انتخاب‌رشته می باشد را دریافت کنید.

به محض فعال شدن لینک در سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد راهنمای تصویری را نیز به مطالب فوق اضافه خواهیم کرد.

 

دانلود دفترچه راهنما

دانشگاه آزاد که مسئول برگزاری مرحله انتخاب‌رشته ارشد دانشگاه‌های خود می باشد، تمامی اطلاعات مرتبط با این مرحله را به همراه لیست کد رشته محل های ارائه شده در قالب دفترچه راهنما منتشر می کند. برای دانلود این دفترچه بر روی لینک زیر کلیک کنید.

لینک دانلود این دفترچه دو الی سه روز پس از اعلام نتایج اولیه در سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد azmoon.org فعال می شود. واجدین شرایط و متقاضیانی که حد نصاب لازم برای شرکت در مرحله انتخاب‌رشته را کسب کرده اند، مجاز هستند با مطالعه دفترچه، کد رشته محل های مورد علاقه خود را از آن استخراج نمایند و در موعد مقرر در فرم درج نمایند.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

انتخاب رشته کارشناسی ارشد

متقاضیان پس از بررسی کارنامه خود، چنانچه موفق به کسب حد نصاب نمره لازم برای شرکت در مرحله انتخاب‌رشته شده باشند، دارای کد دسترسی به انتخاب‌رشته در انتهای کارنامه اولیه خود خواهند بود. این شناسه به این معنی است که داوطلب دارای حداقل نمره جهت انتخاب‌رشته می باشد و در صورت تمایل می تواند الویت های خود را در سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد وارد نماید.

در نظر داشته باشید صرفا آزمون ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد در مقطع کارشناسی ارشد یکپارچه برگزار می شود اما مرحله انتخاب‌رشته آن ها به صورت مجزا از یکدیگر است. بنابراین لازم است متقاضیان برای تکمیل فرم به سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مراجعه نمایند و الویت های خود را حداکثر در 100 کد رشته محل در این فرم وارد کنند.

 

مشاوره سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 

متقاضیانی که اقدام به الویت بندی انتخاب های خود می کنند و در نهایت آن ها را در فرم انتخاب‌رشته درج می کنند، در صورتی که بخواهند الویت های خود را جا به جا کنند؛ مجاز هستند یک بار و پیش از اتمام مهلت انتخاب‌رشته برای اینکار اقدام کنند. طی این مرحله متقاضیان می توانند برخی کد رشته محل ها را حذف و یا اضافه کنند و یا الویت های خود را با یکدیگر در سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ جا به جا نمایند.

از دیگر نکات مهم پیرامون انتخاب‌رشته ارشد ازاد این است که دانشگاه ازاد به صورت شهریه پرداز اداره می شود و بسیار اهمیت دارد شما پیش از انتخاب‌رشته از میزان شهریه‌ها مطلع شوید تا پس از ورود به این دانشگاه‌ها دچار مشکلات مالی نشوید. البته نگران نباشید دانشگاه ازاد به منظور پرداخت شهریه و تحصیل تسهیلاتی را نیز برای دانشجویان در نظر می گیرد.

لازم است در این مرحله حساسیت بیشتری به خرج بدهید و هر کدام از الویت ها را با در نظر گرفتن رتبه و تراز علمی خود، علاقه، کیفیت دانشگاه و … در فرم مربوطه درج نمایید. الویت های خود را در سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد به گونه ای در فرم درج کنید که هر انتخاب نسبت به انتخاب بعدی ارجح تر باشد تا در نهایت شانس قبولی شما در رشته و دانشگاه مورد علاقه تان افزایش پیدا کند.

شما عزیزان می توانید برای بررسی تمامی جوانب ارشد دانشگاه آزاد ، از افراد متخصص و آگاه راهنمایی های لازم را دریافت کنید. برای ارتباط با کارشناسان تحصیلی از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

سایت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد کدام وبسایت می باشد؟

سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد سایت سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد به نشانی azmoon.org می باشد.

لیست رشته های ارائه شده در مقطع ارشد دانشگاه ازاد را چگونه دریافت کنیم؟

متقاضیان می توانند با دریافت دفترچه راهنما از لیست کد رشته محل های ارائه شده در مقطع ارشد این دانشگاه مطلع شوند.

آیا شرکت در مرحله انتخاب‌رشته ارشد دانشگاه ازاد نیازمند اعلام علاقه مندی در زمان ثبت نام است؟

خیر، متقاضیان می توانند پس از دریافت کارنامه اولیه خود، در صورتی که به شناسه انتخاب‌رشته دانشگاه ازاد دسترسی داشته باشند، در این مرحله نسبت به انتخاب‌رشته و درج الویت های مورد علاقه خود اقدام نمایند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره