کارشناسی ارشدانتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ پس از اعلام نتایج اولیه در اواخر اردیبهشت ماه از طریق سایت “ azmoon.org ” انجام می شود. داوطلبانی که مجاز به انتخاب‌رشته در این مرحله هستند، می توانند با مراجعه به سایت نامبرده ضمن دریافت دفترچه راهنما و استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، اقدام به الویت بندی آن ها در فرم انتخاب‌رشته نمایند. برای مطالعه راهنما جامع انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد آزاد 1403 تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

بسیاری از شرکت کنندگان در کنکور کارشناسی ارشد، تصور می کنند که به دلیل ادغام آزمون سراسری و دانشگاه آزاد، مرحله انتخاب‌رشته نیز هماهنگ انجام می شود، اما مسیر دانشگاه های سراسری و آزاد پس از اعلام نتایج ارشد دانشگاه آزاد و برای ورود به مرحله انتخاب‌رشته، از یکدیگر جدا می شود. 

داوطلبانی که دارای کد دسترسی انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در کارنامه اولیه خود می باشند می توانند در مهلت تعیین شده با مراجعه به سایت azmoon.org انتخاب‌رشته خود را تکیمل نمایند. حساسیت این مرحله بسیار زیاد است چراکه هر گونه اشتباه در انتخاب الویت ها و درج آن ها در فرم انتخاب‌رشته، می تواند زحمات داوطلب را از بین ببرد و او را از رسیدن به نتیجه قبولی دور کند.

 

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403

 تاریخ انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ چند روز پس از انتشار کارنامه اولیه در یک بازه ۵ تا ۱۰ روز می باشد. طبق آخرین اطلاعیه انتخاب‌رشته در اواخر اردیبهشت ماه انجام خواهد شد. به محض اعلام زمان انتخاب‌رشته تاریخ جدید را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد. 

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در اواخر اردیبهشت ماه می باشد.

البته شما داوطلبان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار و اطلاع از زمان تمامی مراحل آزمون ارشد می توانید در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی دانتل کو عضو شوید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

بررسی کارنامه اولیه

برای تمامی شرکت کنندگان، کارنامه ای تحت عنوان کارنامه اولیه منتشر می شود که هر داوطلب باید از اطلاعات آن جهت یک انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد اصولی و آگاهانه استفاده کند. در ادامه به اطلاعاتی که از طریق کارنامه اولیه در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد، اشاره کرده ایم:

✅ درصد دروس اکتسابی 

✅ اطلاعات رشته امتحانی 

✅ معدل موثر

✅ رتبه و تراز علمی

✅ اطلاعات فردی    

✅ وضعیت مجاز بودن در دوره های روزانه و غیر روزانه

✅ کد دسترسی ۷ رقمی انتخاب رشته 

در هر گرایش، عنوانی با نام کد ضریب وجود دارد که تراز، رتبه و وضعیت مجاز بودن داوطلب برای انتخاب‌رشته در دوره های روزانه و غیر روزانه دانشگاه های سراسری و آزاد را مشخص می کند. در نظر داشته باشید بهتر است گرایشی که در آن رتبه بهتری را کسب کرده اید را در الویت انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ قرار دهید.

داوطلبان گرامی شما می توانید جهت ارتباط با کارشناسان و متخصصان حوزه انتخاب‌رشته و اطلاع از آخرین رتبه های قبولی با مرکز مشاره دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس حاصل فرمایید.

 

دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

دانشگاه ازاد همزمان با شروع فرآیند انتخاب‌رشته، دفترچه راهنما را منتشر خواهد کرد. متقاضیان برای اطلاع از شرایط و نحوه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403 و همینطور لیست کدرشته محل های ارائه شده، باید دفترچه را به طور کامل مطالعه کنند.

 

اولویت بندی انتخاب ها

از مهم ترین عواملی که در انتخاب رشته کنکور ارشد آزاد 1403 تاثیر گذار است، شامل علاقه، مسیر رفت و آمد محل سکونت تا دانشگاه، هزینه و میزان شهریه، کیفیت دانشگاه و … می باشد.

🔵 علاقه: اولین فاکتور مهم در انتخاب‌رشته، توجه به علاقه است. در واقع متقاضیان باید کد رشته محل هایی را انتخاب کنند که به آن ها علاقه دارند و به ترتیب علاقه از بالا به پایین الویت بندی نمایند.

🔵 مسیر: توصیه می شود متقاضیان ابتدا کد رشته محل های مورد علاقه خود را در دانشگاه هایی انتخاب کنند که مسیر رفت و آمد به آن آسان تر است، چراکه فواصل کوتاه ضمن اینکه هزینه ها را کاهش می دهد، باعث رفت و آمد آسان تر نیز می شود.

🔵 هزینه: ادامه تحصیل در رشته‌های کارشناسی ارشد نیازمند پرداخت هزینه می باشد. بنابراین لازم است پیش از انتخاب‌رشته حتما از شهریه رشته ها نیز مطلع گردید.

🔵 کیفیت دانشگاه: به کیفیت و جایگاه دانشگاه های آزاد حتما توجه کنید و دانشگاه هایی که هیئت علمی بهتری دارند و کیفیتشان بهتر است را الویت قرار دهید. 

 

چگونه انتخاب های خود را الویت بندی کنیم؟

دسته اول اولویت های خوشبینانه شما می باشد که متناسب با رتبه و ترازی که به دست آورده اید کمی رویایی است، اما اشکالی ندارد با در نظر گرفتن کم ترین شانس قبولی چند انتخاب را به آن ها اختصاص دهید.

بخش بعدی انتخاب های شما، الویت های نرمال هستند که مهم ترین انتخاب های شما می باشند چراکه شانس قبولی بالایی شما در آن ها متناسب با رتبه و تراز علمی تان، ایجاد می کند. الویت ها را با دقت بالایی درج کنید و هر انتخاب نسبت به انتخاب بعدی ارجح تر باشد.

در نهایت نیز الویت هایی را در فرم انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1403 درج نمایید که در آن ها شانس قبولی بالایی دارید، تا اگر در هیچ کدام از الویت های خوش بینانه و نرمال پذیرفته نشدید در بهترین حالت در این انتخاب ها پذیرفته شوید.

برای اینکه متوجه شوید کدام انتخاب ها برای شما خوش بینانه، کدام بدبینانه و کدام نرمال است، حتما از رتبه های قبولی کارشناسی ارشد در سال های گذشته کمک بگیرید.

 

نحوه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403

داوطلبانی که قصد انتخاب‌رشته دارند، می توانند طبق مراحل زیر اقدامات لازم را در این جهت انجام دهند.

✅ مراجعه به سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir

✅ دریافت دفترچه راهنمای و مطالعه مندرجات آن

✅ استخراج کد رشته محل های مورد علاقه و الویت بندی آن ها با در نظر گرفتن فاکتور های موثر

✅ ورود به لینک انتخاب رشته و پرداخت هزینه 

✅ وارد کردن الویت های خود در فرم انتخاب‌رشته

 

راهنما تصویری

چنانچه به کد 7 رقمی دسترسی به انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ دسترسی دارید، می توانید طبق راهنمای تصویری زیر عمل کنید:

1️⃣ به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.iau.ac.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣ بر روی گزینه ” سامانه انتخاب‌رشته آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی ” کلیک نمایید.

دانشگاه آزاد

3️⃣ برای دسترسی به فرم انتخاب‌رشته بایستی ” کد دسترسی ۷ رقمی مندرج در کارنامه اولیه ” و ” کد ملی “خود را وارد کنید و سپس گزینه ” ورود ” را انتخاب نمایید.

انتخاب رشته

4️⃣ اولین قدم در جهت انتخاب‌رشته، پرداخت هزینه می باشد. بنابراین در این مرحله بایستی به کمک کارت بانکی عضو شبکه شتاب، کارت اعتباری را خرید کنید. پس از خرید کارت اعتباری لازم است شناسه و رمز کارت اعتباری خریداری شده را یادداشت نمایید.

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

5️⃣ با استفاده از “شناسه و رمز کارت اعتباری” می توانند وارد سامانه شوید 

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

6️⃣ در این گام انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1403 کدرشته محل های مورد علاقه خود را حداکثر در 100 کد رشته محل در فرم اینترنتی وارد کنید.

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

7️⃣ پس از چندین بار بررسی اولویت های خود در فرم، گزینه ” تایید نهایی ” را انتخاب کنید. 

 

شهریه دوره های مختلف کارشناسی ارشد

تاکنون میزان شهریه سال ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ اعلام نشده است. اما با توجه به روال سال های گذشته احتمالا شهریه ها افزایش مبلغ 20 درصدی داشته باشند. در جدول زیر شهریه حدودی سال گذشته در گروه های مختلف را برای شما همراهان گرامی قرار داده ایم.

گروه آموزشی مقدار شهریه هر ترم
علوم پایه 8 تا 11 میلیون تومان
علوم انسانی 9 تا 11 میلیون تومان
فنی مهندسی 8.5 تا 10 میلیون تومان
علوم پزشکی 13 تا ۱۶ میلیون تومان
هنر 8 تا 10 میلیون تومان

 

مشاوره و نکات مهم

در انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1403 بایستی چندین نکته را در نظر داشته باشید.

❗❗ ابتدا از ارائه شدن رشته مدنظر خود مطلع شوید و سپس نسبت به تهیه کارت اعتباری اقدام کنید. چراکه مبلغ پرداختی جهت تهیه کارت اعتباری قابل عودت نمی باشد. 

❌ داوطلبانی که علاوه بر کد رشته امتحانی اصلی، در کد رشته امتحانی دوم نیز شرکت کرده اند، بایستی فرم کارشناسی انتخاب‌رشته ارشد آزاد را به صورت مشترک و تلفیقی از دو رشته تکمیل کنند.

✅ تا پیش از اتمام مهلت انتخاب‌رشته متقاضیان می توانند نسبت به ویرایش فرم انتخاب‌رشته خود اقدام کنند.

❌ دانشگاه ازاد به صورت شهریه پرداز اداره می شود و داوطلبان بهتر است قبل از انتخاب‌رشته از شهریه رشته انتخابی مطلع شوند تا در طول تحصیل با مشکل مالی مواجه نشوند.

✅ می توانید جهت الویت بندی انتخاب های خود در سه دسته خوش بینانه، نرمال و بد بینانه از آخرین رتبه قبولی سال گذشته در رشته و مدنظرتان استفاده کنید.

در صورتی که تمایل دارید در زمینه انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ راهنمایی های بیشتری را دریافت کنید می توانید از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران تحصیلی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل در ارتباط باشید. انتخاب‌رشته بسیار مهم است و تعیین کننده آینده تحصیلی شما می باشد. حتما سعی کنید در این مسیر با یک مشاور در ارتباط باشید تا یک انتخاب‌رشته اصولی و صحیح را برای خود رقم بزنید.

بخوانید: راهنما انتخاب رشته ارشد

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به چه صورت می باشد؟

در متن مقاله به نحوه انتخاب‌رشته در سایت amoon.iau.ac.ir اشاره کرده ایم.

زمان انتخاب‌رشته ارشد در چه تاریخی است؟

مرحله انتخاب‌رشته معمولا در اردیبهشت ماه می باشد. در متن مقاله زمان دقیق اشاره شده است.

آیا متقاضیان بایستی جهت انتخاب‌رشته هزینه ای جداگانه بپردازند؟

بله داوطلبان باید کارت اعتباری انتخاب‌رشته را از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد خریداری کننند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫2 دیدگاه ها

  1. درود
    من مهر ۱۴۰۰ در مقطع ارشد دانشگاه آزاد قبول شدم ولی چون لیسانسم تا بهمن ۱۴۰۰ طول کشید، نتوانستم ثبت نام کنم. حالا سوال من اینه با قبولی مهر ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد میتونم برای ارشد در مهر ۱۴۰۱ ثبت نام کنم یا این قبولی باطل شده است؟

  2. سلام
    بنده ارشد روانشناسی شرکت کردم ولی متوجه اعلام نتایج اولیه نشدم و زمان انتخاب رشته هم گذشت نمیدونم مجاز هستم یا نه اگربخوایم برایه تکمیل ظرفیت انتخاب رشته بکنم ولی نمیدونم مجاز هستم یا نه چیکار میتونم بکنم ؟ لطفا راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره