کارشناسی ارشدانتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

اعلام نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

اعلام نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در دو مرحله شامل اعلام نتیجه اولیه و اعلام نتیجه نهایی انجام می شود. طی اعلام نتیجه اولیه متقاضیان از وضعیت علمی و رتبه و تراز خود آگاه می شوند و می توانند متناسب با آن وارد مرحله انتخاب رشته شوند. در نهایت نیز جواب انتخاب رشته اعلام می گردد و شرکت کنندگان در این مرحله می توانند از وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود مطلع گردند. در ادامه همراه ما باشید تا با زمان و نحوه اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402 آشنا شویم.

 

اعلام نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

پس از برگزاری آزمون، نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ به صورت یکپارچه برای تمامی شرکت کنندگان در آزمون از طریق سایت سنجش منتشر می شود. از این مرحله به بعد مسیر دانشگاه‌های سراسری و ازاد از یکدیگر جدا می گردد. به این معنی که علاقه مندان به انتخاب کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه ازاد، می توانند در صورت دسترسی به کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه ازاد در انتهای کارنامه اولیه، اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد به نشانی ” azmoon.iau.ac.ir ” نمایند.

پس از اتمام مرحله انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و ازاد، نتایج نهایی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ نیز منتشر می گردد. داوطلبان پس از دریافت نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ و اطلاع از کد رشته محل قبولی خود، می توانند برای تشکیل پرونده و ثبت نام در دانشگاه مورد نظر اقدامات لازم را انجام دهند. 

 

زمان اعلام نتایج ارشد دانشگاه آزاد 1402

سازمان سنجش آموزش کشور مسئول برگزاری آزمون یکپارچه برای ورود به دانشگاه های سراسری و ازاد است. پس از برگزاری این آزمون، این سازمان نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ را در قالب یک کارنامه برای تمامی شرکت کنندگان که در جلسه آزمون حضور داشته اند، منتشر می کند.

نتایج اولیه کنکور ارشد در تیر ماه منتشر شد. 

با اینکه مراحل انتخاب رشته از طریق سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد انجام می شود اما در نهایت نتایج ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ نیز به صورت یکپارچه از سوی سایت سازمان سنجش اعلام می گردد. از این رو متقاضیان هم می توانند از طریق سایت سنجش و هم از طریق سایت سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد از نتیجه پذیرش و یا عدم پذیرش خود مطلع شوند. 

نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد و کارنامه نهایی در تاریخ ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۲ منتشر شد.

 پیش بینی می شود بر اساس رویه سال های گذشته در شهریور ماه اعلام گردد. به محض مشخص شدن زمان اعلام نتایج نهایی ارشد دانشگاه آزاد تاریخ دقیق را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

نحوه دریافت نتایج کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۲

همانطور که اشاره کردیم نتایج اولیه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ به صورت همزمان با دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد. بنابراین متقاضیان برای دریافت کارنامه اولیه آزمون سراسری به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند. 

لازم است اشاره کنیم که کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد شامل اطلاعات مهمی از جمله درصد دروس اکتسابی داوطلب، رتبه و تراز علمی، وضعیت مجاز بودن داوطلب برای انتخاب رشته و … می باشد. بنابراین لازم است متقاضیان به محض اعلام نتایج ارشد دانشگاه آزاد 1402 آن را دریافت کنند تا بررسی دقیق بتوانند وارد پروسه انتخاب رشته شوند. 

راهنما تصویری

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” مراجعه کنید.

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه ” کارشناسی ارشد ” کلیک کنید.

3️⃣ بر روی لینک فعال “ اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ ” کلیک نمایید.

نتایج ارشد دانشگاه آزاد

4️⃣ در این مرحله دریافت نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ بر روی گزینه “ورود به سیستم _ کارنامه اولیه کارشناسی ارشد ” کلیک کنید.

نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد

5️⃣ برای ورود به سامانه، سیستم دو روش جستجو در اختیار شما قرار می دهد که لازم است یکی از آن ها را انتخاب کرده و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. 

        ✅ روش اول: شماره پرونده + اطلاعات فردی + عبارت امنیتی 

        ✅ روش دوم: شماره پرونده + کد پیگیری ثبت نام + عبارت امنیتی

نتایج کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

6️⃣ پس از ورود به سامانه با کلیک بر روی گزینه ” کارنامه اولیه کارشناسی ارشد ” می توانید از نتیجه اولیه مطلع شوید. 

به محض فعال شدن لینک اعلام نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، راهنمای تصویری را نیز به مطالب فوق اضافه خواهیم کرد.

 

نحوه مشاهده نتایج نهایی در سایت دانشگاه آزاد

همانطور که اشاره کردیم نتیجه نهایی کنکور کارشناسی ارشد از طریق سایت سازمان سنجش و به روش گفته شده قابل دریافت است. در ادامه راهنمای دریافت نتیجه نهایی از طریق سایت دانشگاه ازاد را برای شما عزیزان ارائه کنیم.

1️⃣ به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه ازاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.iau.ac.ir ” مراجعه کنید.

برای ورود مستقیم به سایت بر روی لینک کلیک کنید.

2️⃣ بر روی لینک فعال “ کارنامه آزمون کارشناسی ارشد سال 1402 (جدید) ” کلیک کنید. (این لینک در زمان اعلام نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد فعال خواهد شد.)

نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

3️⃣ در این مرحله لازم است اطلاعات کاربری خود را شامل ” کد ملی ” و ” کد دسترسی به انتخاب رشته ازاد ” را در کادر های تعیین شده وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه ” ورود ” کلیک نمایید و از نتیجه نهایی خود مطلع گردید. 

نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد

4️⃣ حال می توانید نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد خود را مشاهده نموده و از وضعیت قبولی یا عدم قبولی مطلع شوید.

نتایج ارشد دانشگاه آزاد

در نظر داشته باشید که نتایج نهایی کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ نیز از طریق سایت سازمان سنجش قابل دریافت می باشد.

 

مشاوره جواب کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

در قبولی و یا عدم قبولی شرکت کنندگان در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسری و ازاد عوامل مختلفی تاثیرگذار می باشد؛ اما انتخاب رشته کنکور سراسری تاثیر بسیاری در آن دارد. به همین دلیل لازم است داوطلبان علاوه بر تهیه منابع مناسب و مطالعه برای کنکور کارشناسی ارشد و دریافت نتیجه اولیه مطلوب، سعی کنند انتخاب رشته درست و اصولی نیز داشته باشند تا نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ نیز برایشان نتیجه بخش باشد.

داوطلبانی که مطابق با نتیجه نهایی ارشد ازاد، در کد رشته محل مورد نظر خود پذیرفته شده اند، می توانند برای کسب اطلاعات از نحوه ثبت نام در دانشگاه محل قبولی به سایت دانشگاه مراجعه کنند. 

همینطور داوطلبانی که پس از دریافت نتایج ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ از نتیجه قبولی رضایت ندارند و یا در هیچ کد رشته محلی پذیرفته نشده اند، می توانند در صورت تمایل می توانند به سامانه ارسال درخواست دانشگاه ازاد به نشانی اینترنتی ” ticket.azmoon.iau.ac.ir ” مراجعه نمایند و تقاضای بررسی مجدد داشته باشند. 

در هر صورت چنانچه سوالی پیرامون انتخاب رشته کارشناسی ارشد دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید و ضمن دریافت پاسخ سوالات خود، راهنمایی های لازم را در این زمینه دریافت کنید. 

بخوانید: نتایج ارشد

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. نتایج کنکور کارشناسی ارشد آزاد 1402 طی چند مرحله اعلام می گردد؟

    نتیجه دانشگاه ازاد طی دو مرحله اعلام نتایج اولیه و نهایی انجام می شود. 

  2. اعلام نتیجه اولیه کنکور ارشد دانشگاه ازاد از طریق کدام سایت می باشد؟

    اعلام نتیجه اولیه ارشد دانشگاه ازاد به صورت یکپارچه از سوی سایت سنجش انجام می شود. 

  3. اعلام نتیجه نهایی کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد از طریق کدام سایت می باشد؟

    داوطلبان برای دریافت نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد به سایت azmoon.iau.ac.ir مراجعه کنند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره