کارشناسی ارشدانتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳ یکی از سوالات بسیار مهم و پرتکرار پذیرفته شدگان این دانشگاه می‌باشد. دانشگاه آزاد شهریه نسبتا بالایی دارد و در صورت عدم آگاهی از مبلغ دقیق شهریه و افزایش قیمت آن ممکن است دانشجویان در طول دوران تحصیل با مشکل مواجه شوند. به همین دلیل بهتر است که قبل از تصمیم گیری برای ثبت نام اطلاعات کافی در این زمینه کسب نمایید. در این مطلب به بررسی کامل شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402-1403 خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳

دانشگاه آزاد یکی از دوره های دانشگاهی بسیار محبوب و پرمتقاضی در بین داوطلبان کنکور تمامی مقاطع است. این دانشگاه بیشترین تعداد دانشجو را در کشور دارد و در تمامی مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو پذیرش می‌کند. 

دانشگاه آزاد یکی از دوره های شهریه پرداز است و می‌توان گفت که بین تمامی دوره های شهریه پرداز بیشترین میزان شهریه را دارد. با توجه به سنگین بودن شهریه این دانشگاه بهتر است که دانشجویان جدیدالورود قبل از اقدام برای ثبت نام از شهریه دانشگاه مطلع شوند و بر این اساس تصمیم گیری کنند. شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به شرح جدول زیر است. 

رشته مبلغ
علوم پزشکی 14 میلیون تومان تا 15 میلیون 900 هزار تومان
علوم انسانی 9 میلیون تومان تا 10 میلیون و 850 هزار تومان
فنی مهندسی 8 میلیون 750 هزار تومان تا 10 میلیون 400 هزار تومان
علوم پایه 8 میلیون و 900 هزار تومان تا 9 میلیون و 800 هزار تومان
هنر 8 میلیون تومان تا 10 میلیون و 250 هزار تومان

بر اساس اطلاعیه های منتشر شده در سال جدید شهریه متغییر دانشجویان ورودی سال های گذشته در حدود 20 درصد افزایش می‌یابد. 

شهریه دانشجویان جدیدالورود نیز نسبت به سال گذشته 20 تا 25 درصد افزایش قیمت خواهد داشت. 

دانشجویان ورودی جدید باید علاوه بر پرداخت شهریه در ترم اول هزینه خدمات آموزشی و بیمه را نیز پرداخت کنند که در مجموع در حدود 200 هزار تومان خواهد بود. 

مبالغ گفته شده تقریبی است چراکه شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳ هنوز اعلام نشده است. به محض اطلاع رسانی در این قسمت بروزرسانی خواهد شد. 

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

 

نحوه محاسبه شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد باید توجه داشته باشند که شهریه متغیر در هر ترم تحصیلی متفاوت است چراکه بر اساس تعداد واحدهای انتخابی دانشجو در آن ترم مشخص می‌شود. برای محاسبه شهریه متغیر خود در ترم تحصیلی می‌توانید بر اساس فرمول نیز عمل کنید. 

شهریه متغیر: بدهی قبلی + تمام شهریه ثابت + 35% شهریه ثابت

دانشجویان برای اطلاع از شهریه متغیر باید پس از انتخاب واحد به سایت آموزشیار مراجعه کرده و با کلیک بر روی گزینه “وضعیت نهایی مالی دانشجو“ مبلغ دقیق محسابه شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به عنوان شهریه متغیر را مشاهده کنند. مهلت پرداخت شهریه متغیر تا قبل از دریافت کارت ورود به جلسه و مهلت پرداخت شهریه ثابت تا قبل از انتخاب واحد می‌باشد. 

علاوه بر این دانشجویان این دانشگاه باید بدانند که امکان دریافت وام نیز برای دانشجویان وجود دارد. همچنین دانشجویان واجد شرایط مانند دانشجویان ممتاز، کسب رتبه در المپیادهای مختلف، کم درآمد، دارای بیماری های خاص و… مشمول تخفیف شهریه شده و می‌توانند هزینه تحصیل خود را کاهش دهند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره شهریه دانشگاه آزاد

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مانند سایر مقاطع تحصیلی این دانشگاه در هر سال در حدود تا 25 درصد افزایش می‌یابد. علاوه بر این دانشجویان ارشد در پایان تحصیل نیز باید هزینه مجزایی را برای پایان نامه پرداخت نمایند. 

داوطلبانی که موفق به کسب قبولی در دانشگاه های سراسری و آزاد نشده اند، می‌توانند شانس خود را برای قبولی در سایر دوره های دانشگاهی همچون پیام نور امتحان کنند. این دانشگاه ها شهریه کمتری داشته و با سهولت بیشتری نیز دانشجو پذیرش می‌کنند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد برای تان وجود دارد و یا در نحوه پرداخت شهریه با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز  مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شهریه کارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳ چقدر است؟

    شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در رشته مختلف با یکدیگر متفاوت هستند که در متن به طور کامل به آن ها اشاره شده است. 

  2. آیا شهریه ارشد دانشگاه آزاد در سال جدید بیشتر خواهد شد؟

    بله هر ساله دانشگاه آزاد در حدود 20 تا 25 درصد افزایش قیمت بر شهریه ها اعمال می‌کند. 

  3. آیا امکان دریافت وام از دانشگاه آزاد نیز وجود دارد؟

    بله دانشجویان ارشد دانشگاه آزاد می‌توانند در صورت واجد شرایط بودن اقدام به دریافت وام از این دانشگاه کنند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره