دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی

سامانه تیزآزما علمی کاربردی

کانال تلگرام تحصیلی     

بیش از یک سال است که کل جامعه با شرایط نوظهور کرونا مواجه است. در این میان برای تطبیق با شرایط جدید و پیش بردن کارها، نحوه انجام بسیاری از امور همچون تحصیل دانشجویان دستخوش تغییراتی شده است. یکی از دانشگاه های فعال که سامانه های مختلفی را برای مطالعه و امتحانات دانشجویان در نظر گرفته است، دانشگاه جامع علمی کاربردی می باشد. این دانشگاه یک سامانه با عنوان سامانه تیز ازما دانشگاه علمی کاربردی را ایجاد کرده است تا دانشجویان در این سامانه در امتحانات پایان ترم خود، به صورت آنلاین و یا آفلاین شرکت کنند. با توجه به اهیمت این موضوع این مطلب از سایت دانتل را به ارائه اطلاعاتی پیرامون سامانه تیزآزما علمی کاربردی با نشانی اینترنتی ” tizazma.ir ” اختصاص داده ایم.

 

سامانه تیزآزما دانشگاه علمی کاربردی

اشاره کوتاهی کردیم که سامانه تیزآزما دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت حضوری در قالب آزمون آنلاین و یا آفلاین ایجاد شده است.

با توجه به اینکه ویروس کرونا هنوز در حال شیوع است و متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی از هر امری مهم تر و واجب تر است، طبق تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا کلاس ها و امتحانات دانشجویان در دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه های علمی کاربردی بایستی به صورت غیر حضوری برگزار گردد.

همین امر موجب ایجاد سامانه تیز آزما گردیده است. بنابراین تمامی دانشجویان در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی موظف هستند که برای شرکت در امتحانات پایان ترم خود، طبق تقویم آموزشی دانشگاه در تاریخ هایی که امتحان دارند، به این سامانه مراجعه کنند و پس از ورود به صفحه شخصی خود، در امتحانات شرکت کنند.

 

نحوه ورود به سامانه تیزآزما

از آنجایی که عدم مراجعه به سامانه تیز ازما برای شرکت در امتحانات پایان ترم به منزله عدم حضور در امتحان و غیبت محسوب می شود، دانشجویان بایستی در زمان های تعیین شده وارد این سامانه شوند. 

در این قسمت از مقاله به منظور راهنمایی تمامی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی که قصد ورود به سامانه تیزآزما را دارند، نحوه ورود به سامانه تیز آزما و شرکت در امتحان دانشگاه علمی کاربردی را قرار داده ایم کافی است طبق مراحل زیر پیش بروند. به منظور سهولت کار شما عزیزان در دسترسی به سامانه تیز ازما به نشانی اینترنتی “ tizazma.ir ” لینک ورود به این سامانه را برای شما عزیزان در این قسمت قرار داده ایم، کافی است بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

 

مراحل ورود به سایت تیز ازما

  •  مرحله اول: دانشجویان بایستی که برای شرکت در امتحان به سایت تیز ازما دانشگاه علمی کاربردی به نشانی اینترنتی ” tizazma.ir ” مراجعه کنند و سپس بر روی گزینه ” ورود کاربران ” کلیک کنید.

سامانه تیز آزما

  • مرحله دوم: برای احراز هویت به عنوان یک دانشجو بایستی نوع کاربری خود را از میان گزینه های ” دانشجو / استاد / کارشناس ” انتخاب کنند.

ورود به تیزآزما

  • مرحله سوم: برای ورود به سامانه به عنوان دانشجو بایستی در کادر مربوط به نام کاربری ” شماره دانشجویی ” و در کادر مربوط به کلمه عبور ” کد ملی ” را قرار دهید.

وررود تیز آزمان

اگر به عنوان اساتید وارد سامانه می شوید بایستی در کادر مربوط به نام کاربری ” کد مدرسی ” و در کادر مربوط به کلمه عبور ” کد ملی ” خود را وارد کنید و اگر به عنوان کارشناسان وارد سامانه می شوید در کادر مربوط به نام کاربری و کلمه عبور بایستی ” کد ملی ” خود را وارد کنید.

  •  مرحله چهارم: در این مرحله وارد صفحه شخصی تان می شوید که بایستی گزینه “ آزمون ها ” را از لیست سمت راست انتخاب نمایید.
  • مرحله پنجم: برای شرکت در آزمون دانشگاه علمی کاربردی بایستی که گزینه ” ورود به آزمون ” را انتخاب کنید و پس از اینکه توضیحات ارائه شده در خصوص آزمون را مطالعه نمودید، بر روی گزینه ” تایید ” کلیک نمایید.
  • مرحله ششم: چنانچه آمادگی کامل برای شرکت در جلسه آزمون را دارید، گزینه ” شروع آزمون ” را انتخاب نمایید و سپس پس از مشاهده سوالات، اقدام به پاسخگویی کنید و در نهایت پس از پاسخگویی به تمامی سوالات بر روی گزینه ” اتمام ” کلیک کنید.

 

توجه

نکته ای که لازم است شما دانشجویان گرامی به آن دقت داشته باشند این است برای اطمینان پس از ورود به سامانه تیز آزما نسبت به تغییر کلمه عبور خود اقدام کنید.

معمولا سوالات امتحان در سامانه تیز ازما به صورت تستی و چهارگزینه ای توسط استاد درس طرح می شود که برای مدیریت زمان و پاسخگویی به تمامی سوالات می توانید از زمان باقی مانده به پایان امتحان که در بالای صفحه وجود دارد، استفاده کنید.

دانشجویان برای مشاهده نمرات خود به سامانه هم آوا مراجعه کنید.

 

چرا باید از سامانه تیزآزما علمی کاربردی استفاده کرد؟

دانشجویانی که در دانشگاه های علمی کاربردی مشغول به تحصیل هستند، بایستی در انتهای هر ترم در امتحانات پایان ترم تحصیلی شرکت کنند. از آنجایی که امکان برگزاری امتحانات به صورت حضوری وجود ندارد، بنابراین داوطلبان بایستی که در امتحانات مجازی شرکت کنند. 

امتحانات پایان ترم دانشگاه های علمی کاربردی در سامانه تیزآزما برگزار می شود، بنابراین دانشجویان موظف هستند برای شرکت در امتحانات سال تحصیلی 1400-1401، در امتحان درسی که اساتید یا آموزش دانشگاه اعلام کرده است که امتحان آن از طریق این سامانه خواهد بود، در تاریخ های مقرر وارد سامانه تیز ازما علمی کاربردی شوند و سپس از بخش آزمون ها، در امتحان درس مورد نظر خود شرکت کنند و سپس پاسخ های خود را در سامانه ثبت نمایند.

بنابراین لازم است اشاره کنیم همانگونه که از سایت سمالایو برای برگزاری کلاس های دانشگاه علمی کاربردی استفاده می شود، از سامانه تیزآزما نیز برای برگزاری امتحانات این سامانه راه اندازی شده است.

 

مشاوره و راهنما استفاده از سامانه تیزآزما علمی کاربردی

در این مقاله نحوه ورودبه سامانه تیز آزما و چگونگی شرکت در آزمون با کاربری دانشجو را برای شما عزیزان ارائه کردیم، چنانچه پس از مطالعه مطالب فوق سوالی در ذهن تان شکل گرفت که به دنبال پاسخ آن بودید، می توانید از طریق تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلی دانتل، نسبت به دریافت سوالات خود اقدام کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ورود به سامانه تیزآزما می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

سامانه تیز آزما برای چه دانشگاهی راه اندازی شده است؟

سامانه تیزآزما به منظور برگزاری امتحانات غیر حضوری آنلاین و آفلاین دانشگاه علمی کاربردی راه اندازی شده است.

چگونه می توان برای شرکت در امتحان وارد سامانه تیز ازماشد؟

به نحوه ورود به سامانه تیز ازمادر متن مقاله اشاره کرده ایم.

برای ورود به سامانه تیز آزما به چه اطلاعاتی نیازمندیم؟

برای ورود دانشجو به پرتال سامانه تیز آزما خود به شماره دانشجویی و کد ملی نیازمند است.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره