دکتریانتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتریانتخاب رشته و مصاحبه دانشگاه آزاد

هزینه مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۱

کانال تلگرام تحصیلی     

هزینه مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۱ برای دانشگاه های سراسری در دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد با یکدیگر متفاوت می باشد. داوطلبانی که پس از تکمیل مراحل انتخاب رشته خود و دریافت نتایج در یک یا چند کد رشته محل انتخابی‌شان دعوت به مصاحبه شده اند، در قدم اول جهت شرکت در جلسه مصاحبه بایستی که نسبت به پرداخت هزینه مصاحبه دکتری 1401 اقدام کنند. یکی از سوالاتی که برای داوطلبان وجود دارد، این است که مبلغ در نظر گرفته شده جهت هزینه مصاحبه دکترا در دانشگاه های مختلف چقدر است، که در ادامه به این موضوع پرداخته ایم.

 

هزینه مصاحبه دکتری ۱۴۰۱

مصاحبه آزمون دکترا در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری شامل دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد به صورت جداگانه از یکدیگر و توسط دانشگاه ها برگزار می شود.

شرکت در مرحله مصاحبه تمامی دانشگاه های سراسری و آزاد مستلزم پرداخت هزینه می باشد. بدین صورت که متقاضیانی که دعوت به شرکت در یک یا چند کد رشته محل از فرم انتخاب رشته خود شده اند، می توانند با پرداخت هزینه، خود را برای شرکت در مصاحبه دکترا آماده کنند.

دوره هزینه مصاحبه سال ۱۴۰۰
روزانه و نوبت دوم دانشگاه سراسری 70 تا 120 هزار تومان
غیر انتفاعی 80 تا 150 هزار تومان
پیام نور 90 هزار تومان
پردیس خودگردان 70 تا 120 هزار تومان
دانشگاه آزاد  144 هزار تومان

 

روزانه و نوبت دوم دانشگاه سراسری

میزان هزینه شرکت در مصاحبه آزمون دکتری در دو دوره روزانه و نوبت دوم (شبانه) دانشگاه سراسری باهم برابر است. اما میزان این مبلغ برای دانشگاه های سراسری مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد. 

میزان هزینه شرکت در مرحله مصاحبه دکترا دوره های روزانه و نوبت دوم دانشگاه های سراسری وابسته به فاکتورهای مختلفی از جمله اعتبار و رتبه دانشگاه، امکانات مختلف و … متفاوت می باشد که هر داوطلب بایستی مبلغ مورد نظر را به حساب دانشگاه مورد نظر که از سوی آن دعوت به مصاحبه شده است، بپردازد و فیش واریزی را همراه خود به جلسه آزمون شفاهی ببرد.

. در سال گذشته هزینه مصاحبه دکترا دوره های روزانه و نوبت دوم مبلغی در حدود 70 تا 120 هزار تومان به ازای هر یک کد رشته محل بوده است.

لازم است اشاره کنیم که برای شرکت در مصاحبه دکتری هر کد رشته محل، بایستی که هزینه حداگانه پرداخت شود

به محض مشخص شدن هزینه مصاحبه  در دو دوره روزانه و نوبت دوم ( شبانه ) دانشگاه های سراسری، مبلغ دقیق را در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

هزینه مصاحبه دکتری ۱۴۰۱ | غیر انتفاعی

هزینه شرکت در مصاحبه دکترا دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی نیز توسط خود دانشگاه ها اعلام می شود. هزینه شرکت در مصاحبه هر کد رشته محل دانشگاه غیر انتفاعی نیز بایستی به صورت جداگانه و حساب دانشگاه مورد نظر واریز شود.

میزان مبلغ با رتبه و اعتبار دانشگاه ها متفاوت می باشد که در سال گذشته این مبلغ در حدود 80 تا 150 هزار تومان به ازای هر کدرشته امتحانی در نظر گرفته شده بود.

به محض مشخص شدن هزینه در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی، مبلغ دقیق را در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

هزینه مصاحبه دکتری ۱۴۰۱ | پیام نور

دانشگاه های پیام نور پس از اینکه اسامی دعوت شدگان به مرحله مصاحبه دکتری مشخص می شود، اطلاعیه ای را در سایت این دانشگاه ها منتشر می کند. اطلاعیه های منتشر شده علاوه بر اینکه شامل جزئیات برگزاری مصاحبه می شود، در واقع میزان هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور را نیز اطلاع رسانی می کند.

در سال گذشته میزان هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور برای تمامی دانشگاه ها یکسان و برابر با مبلغ 90 هزار تومان به ازای هر کدرشته امتحانی بود. 

به محض مشخص شدن هزینه در دانشگاه پیام نور، مبلغ دقیق را در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

پردیس خودگردان

دانشگاه های پردیس خودگردان نیز جهت اطلاع رسانی جزئیات مرحله مصاحبه دکتری اطلاعیه هایی را منتشر می کنند. بنابراین داوطلبان بایستی جهت اطلاع از هزینه، زمان برگزاری و مدارک لازم مصاحبه دکتری 1401 در دانشگاه پردیس خودگردان، سایت دانشگاه مورد نظر را مرتب بررسی کنند.

در سال گذشته هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه های پردیس خودگردان با یکدیگر متفاوت بود و مبلغی در حدود 70 تا 120 هزار تومان به ازای هر کدرشته امتحانی در نظر گرفت شده بود.

به محض مشخص شدن دانشگاه های پردیس خودگردان، مبلغ دقیق را در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

هزینه مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۱ | دانشگاه آزاد 

داوطلبانی که پس از تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد، از سوی واحد های مختلف این دانشگاه دعوت به مصاحبه شده اند، می توانند با پرداخت هزینه، در جلسات مربوط به آزمون شفاهی اقدام کنند.

در سال گذشته متقاضیان بایستی مبلغ 144 هزار تومان را جهت شرکت در مصاحبه دکتری آزاد پرداخت می کردند.

اطلاعیه های مربوط به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد از جمله هزینه شرکت در مصاحبه از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی اینترنتی azmoon.org اعلام می گردد. بنابراین لازم است متقاضیان در زمان های مربوطه به این سایت مراجعه کرده و نسبت به پرداخت هزینه مصاحبه اقدام کند.

نکته قابل توجه دیگر این است که اگر داوطلبی در چند کد رشته محل از دانشگاه آزاد دعوت به مصاحبه شده است، بایستی که هزینه مربوط به هر کدام را به صورت جداگانه پرداخت کند. 

تاکنون هزینه مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه آزاد در سال 1401 مشخص نشده است، اما به محض اعلام شدن در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

مشاوره هزینه مصاحبه دکتری ۱۴۰۱

در نظر داشته باشید که هزینه مصاحبه دکترا برای دوره های روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان دانشگاه های سراسری و همینطور دانشگاه آزاد که در متن مقاله فوق بدان اشاره کردیم، همگی مربوط به آماری است که از سال گذشته داریم و احتمال دارد که محدوده حداقل و حداکثر هزینه مصاحبه دکترا در دانشگاه های مختلف با تغییر و افزایش همراه باشد.

شما عزیزان می توانید برای دریافت اخبار مربوط به مصاحبه دکترا در دانشگاه مورد نظر خود از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی  مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید و راهنمایی های لازم را از مشاوران این مرکز دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه دکتری 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا هزینه مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۱ با یکدیگر متفاوت است؟

بله، داوطلبان بایستی متناسب با نوع دانشگاهی که در آن دعوت به مصاحبه شده اند، از هزینه مصاحبه دکتری 1401 مطلع شده و نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

آیا هزینه مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۱ در واحد های مختلف دانشگاه های پیام نور با یکدیگر یکسان است؟

بله، هزینه مصاحبه آزمون دکترا ۱۴۰۱ در واحد های مختلف دانشگاه های پیام نور با یکدیگر یکسان و در سال گذشته برابر با مبلغ 90 هزار تومان بوده است.

متقاضیان جهت پرداخت هزینه مصاحبه دکترا 1401 در دانشگاه آزاد بایستی به کدام سایت مراجعه کنند؟

متقاضیان جهت پرداخت هزینه مصاحبه دکترا 1401 بایستی به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” مراجعه کنند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره