دکتریانتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتری

مدارک لازم برای مصاحبه دکتری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

مدارک لازم برای مصاحبه دکتری ۱۴۰۳ برای شرکت در جلسه مصاحبه الزامی می باشد. داوطلبان باید مدارک مورد نیاز را به طور کامل آماده کرده و آن ها را در هنگام شرکت در جلسه به اساتید و مسئولان مربوطه تحویل دهند. برخی مدارک برای شرکت در مصاحبه دکترا الزامی بوده و برخی دیگر نیز اختیاری می باشند و با داشتن آن ها می توان شانس قبولی را افزایش داد. کامل بودن مدارک در روند مصاحبه دکترا بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل در این مطلب به بررسی کامل آن پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

مدارک لازم برای مصاحبه دکتری ۱۴۰۳

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته باید فرم انتخاب رشته خود را با توجه به اولویت بندی تکمیل نمایند. در صورتی که داوطلب رتبه حد نصاب دانشگاهی را کسب کرده باشد، بدون توجه به اولویت بندی برای مصاحبه دکتری دانشگاه های انتخابی خود دعوت خواهد شد. 

برای شرکت در جلسه مصاحبه آزمون دکترا لازم است که داوطلبان مدارکی را آماده کرده و آن ها را ارائه دهند. نقص در مدارک منجر به مشکل در روند پذیرش داوطلب خواهد شد. با توجه به اهمیت مدارک در فرایند مصاحبه دکتری در ادامه به بررسی مدارک لازم برای مصاحبه دکتری ۱۴۰۳ خواهیم پرداخت. 

 

مدارک الزامی مصاحبه دکترا دانشگاه های سراسری

طبق اطلاعیه منتشر شده توسط سازمان سنجش، داوطلبان آزمون دکتری برای شرکت در جلسه مصاحبه باید مدارکی را آماده کرده و در روز مصاحبه آن ها را با خود به همراه داشته باشند. مدارک لازم برای مصاحبه دکتری ۱۴۰۳ طبق اطلاعیه سازمان سنجش به شرح موارد زیر می باشد. 

👈 اصل مدرک پایان دوره کارشناسی ارشد (داوطلبان سال آخر که تا آخر شهریور ۱۴۰۳ فارغ التحصیل می شوند، باید گواهی مورد تایید فارغ التحصیلی از طرف دانشگاه را ارائه دهند.)

👈 ریز نمرات مقطع ارشد

‌👈 اصل مدرک پایان دوره مقطع کارشناسی همراه با ریز نمرات

👈 اصل مدرک کاردانی برای داوطلبان فارغ التحصیل کارشناسی ناپیوسته

‌👈 شناسنامه و کارت ملی (بین اطلاعات مدارک هویتی و اطلاعات درج شده در سازمان سنجش نباید تناقصی باشد)

👈 مدارک مرتبط با سهمیه

‌👈 مدارک مربوط به سابقه پژوهشی، تحقیقاتی و آموزشی و سایر کارهای حرفه ای

مدارک لازم برای مصاحبه دکتری

 

مدارک اختیاری برای مصاحبه دکتری دانشگاه های سراسری

مدارکی که در بالا نام بردیم مدارکی هستند که برای شرکت در جلسه مصاحبه دکترا الزامی می باشند و بدون داشتن هر یک از آن روند پذیرش دکتری لغو خواهد شد. اما برخی دیگر مدارک اختیاری هستند و در واقع داشتن آن ها منجر به کسب امتیاز بیشتر و افزایش شانس قبولی در مصاحبه دکترا خواهد شد. از این مدارک لازم برای مصاحبه دکتری ۱۴۰۳ می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

👈 مدارک زبان انگلیسی معتبر (مثل آیلتس، تافل، tolimo، msrt و یا غیره)

👈 کتاب تالیفی یا ترجمه 

‌👈 مدارک مربوط به عناوین علمی

👈 گواهی ثبت اختراع

‌👈 مدرک مبنی بر تدریس در دانشگاه

👈 توصیه نامه اساتید

نکته: ممکن است برخی از دانشگاه ها یک فرم اینترنتی در اختیار داوطلبان قرار دهند تا از طریق آن داوطلب بتواند رزومه علمی و پژوهشی خود را کامل کند. برخی دیگر نیز تنها درخواست روزمه از خود داوطلب را خواهند داشت. 

 

مدارک لازم برای مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد نیز به صورت مستقل توسط هر واحد دانشگاهی انجام خواهد شد. داوطلبان برای شرکت در جلسه مصاحبه باید مانند داوطلبان دانشگاه سراسری مدارکی را تحویل دهند که عموما تفاوتی با مدارک لازم برای مصاحبه دکتری ۱۴۰۳ دانشگاه های سراسری ندارد. 

ممکن است برخی از دانشگاه ها مدارک اضافه ای را درخواست کنند که برای اطلاع از آن ها باید به سایت اختصاصی هر واحد دانشگاه آزاد مراجعه کرد. چنانچه در روند مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد با مشکل مواجه شده اید، می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره مدارک لازم برای مصاحبه دکتری

برای شرکت در مصاحبه دکترا دانشگاه های سراسری باید ابتدا از طریق سایت سنجش، فرم بررسی صلاحیت عمومی را تکمیل کرده و هزینه آن را نیز پرداخت نمایید. روند مصاحبه و هزینه شرکت در جلسه نیز برای هر دانشگاه مثل دوره های دانشگاه آزاد، سراسری، غیر انتفاعی، پیام نور و غیره متفاوت خواهد بود. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه مدارک لازم برای مصاحبه دکتری ۱۴۰۳ برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه دکترا با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مدارک لازم برای مصاحبه دکتری ۱۴۰۳ چیست؟

    در متن مقاله به مدارک لازم برای مصاحبه دکتری به طور کامل پرداخته ایم. 

  2. آیا مدارک لازم برای مصاحبه دانشگاه های سراسری و آزاد متفاوت است؟

    به طور کلی مدارک مورد نیاز دانشگاه ها تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند اما ممکن است برخی از واحدها مدارک بیشتری را درخواست کنند. 

  3. آیا تالیف کتاب جز مدارک الزامی برای مصاحبه دکتری است؟

    خیر با داشتن این مدرک تنها امتیاز بیشتری در مصاحبه به دست خواهید آورد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره