کارشناسی ارشدثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد همان سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس ” sanjesh.org ” می باشد که تمامی مراحل نام نویسی در آزمون کارشناسی ارشد از طریق این سامانه انجام می شود. متقاضیان باید از تاریخ دقیق ثبت نام از طریق اطلاعیه‌های سازمان سنجش مطلع شوند. با اطلاع از ثبت نام کنکور ارشد می‌توانید اطلاعات خود را در این وبسایت درج کنید. به منظور راهنمایی شما عزیزان در ادامه به توضیح و معرفی سایت ثبت نام کنکور ارشد و نحوه ثبت نام پرداخته ایم.

 

سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

مجری آزمون کارشناسی ارشد، سازمان سنجش آموزش کشور می باشد. به همین دلیل این سازمان تمامی اطلاعیه های مربوط به برگزاری آن را از طریق سایت ثبت نام کنکور ارشد ” sanjesh.org ” منتشر می کند. اولین و مهم ترین مرحله آزمون کارشناسی ارشد، ثبت نام در این آزمون می باشد که جزئیات و لینک ثبت نام آن در سامانه سازمان سنجش فعال می گردد. 

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 از 23 تا 29 مهر ماه می باشد.

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد دوره های مختلف دانشگاه های سراسری شامل دوره روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و یا دانشگاه آزاد را دارند، می توانند از طریق سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند.

برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، آزمون جداگانه ای برگزار نمی گردد. آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده و داوطلبان باید در این آزمون شرکت کنند.

داوطلبان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار، شرایط لازم و مدارک مورد نیاز برای نام نویسی آزمون ارشد و پاسخ به تمامی سوالات خود به مقاله زیر مراجعه کنید.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام کنکور ارشد

 

نحوه ثبت نام در سایت ثبت نام کنکور ارشد

اولین قدم برای ثبت نام آزمون پس از مراجعه به سایت ثبت نام کنکور ارشد (سازمان سنجش)، دانلود دفترچه راهنما ثبت نام آزمون و بررسی مندرجات آن می باشد، چرا که این دفترچه ضمن در بر داشتن جزئیات آزمون ارشد، شامل شرایط و مدارک لازم جهت ثبت نام در این آزمون است. مراحل کلی نام نویسی در سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به صورت زیر می باشد.

✅مراجعه به سایت سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد (سنجش sanjesh.org)

✅دانلود و دریافت دفترچه راهنما ثبت نام و مطالعه کامل آن

✅آگاهی از شرایط و مدارک لازم ثبت نام

✅خرید کارت اعتباری و شماره سریال 12 رقمی

✅تکمیل فرم ثبت نام 

✅ دریافت کد رهگیری ثبت نام

راهنما تصویری

تمامی مراحل ثبت نام و انتخاب رشته و اعلام نتایج از طریق سایت ثبت نام کنکور ارشد که همان سامانه سازمان سنجش می‌باشد، انجام می گیرد. در ادامه مراحل و نحوه ثبت نام کنکور ارشد در سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشدرا به طور کامل شرح داده ایم.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس الکترونیکی ” sanjesh.org ” مراجعه نمایید.

سایت ثبت نام کنکور ارشد

2️⃣ بر روی گزینه ” کارشناسی ارشد ” کلیک کنید.

سایت ثبت نام کنکور ارشد

3️⃣ از منوی سمت راست سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد بر روی گزینه ” ثبت نام ” کلیک کنید.

سایت ثبت نام کنکور ارشد

4️⃣ بر روی لینک فعال ” سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ” کلیک کنید.

 

خرید سریال ثبت نام

5️⃣ در این مرحله بایستی بر روی گزینه ” خرید کارت اعتبار ” کلیک کنید. 

6️⃣ با کلیک بر روی این گزینه، صفحه ای در سایت ثبت نام ارشد برایتان نمایش داده می‌شود که شامل دو گزینه است. گزینه اول ” سریال ثبت نام کارشناسی ارشد “و گزینه دوم ” سریال علاقه مندی به گزینش رشته های پیام نور یا غیر انتفاعی آزمون کارشناسی ارشد سال ” می باشد. یکی از گزینه ها را انتخاب کنید. (چنانچه قصد شرکت در دو رشته امتحانی شامل یک رشته اصلی و یک رشته شناور را دارید، باید دو عدد کارت اعتباری تهیه نمایید.)

7️⃣ اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و همراه را در کنار پست الکترونیک خود را در سایت ثبت نام کنکور ارشد وارد کنید. سپس گزینه ” تایید و ادامه ” را انتخاب نمایید.

8️⃣ در صفحه جدید تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری را یادداشت نموده ام ”  را  فعال کنید و سپس بر روی گزینه “ ادامه روند پرداخت ” کلیک نمایید. 

9️⃣ اطلاعات  کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” پرداخت ” کلیک کنید. پس از پرداخت هزینه ثبت نام در سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ، سریال کارت اعتباری خریداری شده را یادداشت نمایید.

 

تکمیل مراحل در سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

🔟 در این مرحله ابتدا بر روی لینک ” ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ” و سپس ” ثبت نام مجدد ” کلیک کنید. در نهایت اطلاعات کارت اعتباری خود را برای ورود به پنل کاربری اختصاصی را در سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وارد نمایید.

1️⃣1️⃣ در این مرحله لازم است عکس داوطلب طبق استاندارد های لازم را بارگذاری کنید.

1️⃣2️⃣ فرم ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد را با اطلاعات ثبت نامی و تحصیلی تکمیل کنید. (برای مطالعه نحوه تکمیل فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد کلیک کنید.)

فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

 1️⃣3️⃣چنانچه تمامی مراحل را به درستی انجام دهید، سایت ثبت نام کنکور ارشد در نهایت یک شماره پرونده 7 رقمی و یک کد رهگیری 16 رقمی ثبت نام در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور ارشد ۱۴۰۳

برخی از داوطلبان ممکن است در هنگام ورود به سایت ثبت نام کنکور ارشد، شماره پرونده و شماره داوطلبی خود را فراموش کنند و برای دریافت نتایج و یا انتخاب رشته با مشکل مواجه شوند . در این صورت می‌توانید در سایت ثبت نام کنکور یعنی سایت سنجش شماره داوطلبی و پرونده خود را بازیابی نمایید و اقدامات لازم را انجام دهید.

برای این منظور باید از بالای صفحه اصلی سنجش گزینه سیستم پاسخگویی را انتخاب کرده و وارد سامانه شوید. نحوه بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی در سایت سنجش به شرح زیر می‌باشد. 

1️⃣ وارد سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سنجش شده و از بالای صفحه بر روی آیکون تلفن کلیک کنید. 

2️⃣ گزینه سیستم پاسخگویی را انتخاب نمایید. 

3️⃣ در صورت عضویت در سایت بر روی گزینه ورود به سیستم و در غیر این صورت گزینه عضویت را انتخاب کرده و اطلاعات لازم برای عضویت را وارد نمایید. 

سایت ثبت نام کنکور ارشد

4️⃣ وارد سیستم شوید و از منوی سمت راست سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد بر روی گزینه ” درخواست جدید ” کلیک کنید.

5️⃣ مشکل خود را نوشته و درخواست بازیابی دهید.  

 

ویرایش اطلاعات در سایت ثبت نام کنکور ارشد

چنانچه در هنگام ثبت نام کنکور اطلاعات خود را به اشتباه نام نویسی کرده‌اید، نگران نباشید چراکه می‌توانید اطلاعات را در سایت ثبت نام کنکور ارشد ویرایش نمایید. در بازه های زمانی تعیین شده و پس از ثبت اطلاعات، می‌توانید مجددا به همان روشی که برای ثبت نام اقدام کردید، وارد سامانه شده و اطلاعات خود را ویرایش نمایید. 

پس از ورود به سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در پایین صفحه گزینه های مختلفی را مشاهده می‌کنید که ویرایش اطلاعات ثبت نامی نیز در آن مشاهده می‌شود. با کلیک بر روی این گزینه به اطلاعات خود دسترسی پیدا خواهید کرد و می‌توانید اطلاعات را اصلاح کنید. توجه داشته باشید که این امکان تنها در بازه های زمانی ویرایش اطلاعات امکان پذیر است. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره سایت ثبت نام کنکور ارشد

علاوه بر این اینکه متقاضیان می تواتند مراحل ثبت نام و ورود به رشته های با آزمون کارشناسی ارشد را در سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد انجام دهند، مراحل ثبت نام در رشته های بدون کنکور که دارای پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان را دارند نیز بایستی از از طریق وبسایت sanjesh.org اقدام نمایند.

داوطلبان در زمان مقرر نام نویسی و مهلت مجدد در صورت وارد کردن اطلاعات اشتباه می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام کنکور ارشد نسبت به ویرایش ثبت نام کنکور ارشد اقدام کنند.

مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو یکی از خدماتی که به داوطلبان ارائه می دهد، خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی است. شما می توانید در صورت داشتن هر گونه سوال برای رسیدن سریع به پاسخ سوال خود از مشاوران مجموعه دانتل کو کمک بگیرید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. سایت ثبت نام کنکور ارشد چیست؟

    سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد همان سامانه سازمان سنجش با آدرس ” sanjesh.org ” می باشد.

  2. سایت ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد کدام سامانه است؟

    ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد نیز همانند دیگر دوره های دانشگاه های سراسری، به صورت یکپارچه از طریق سازمان سنجش انجام می شود.

  3. نحوه نام نویسی آزمون کارشناسی ارشد به چه صورت می باشد؟

    در متن مقاله فوق به طور کامل نحوه نام نویسی در سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را آورده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره