کارشناسی ارشدثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ از 23 مهر ماه آغاز و تا 29 مهر ادامه خواهد داشت. داوطلبانی که مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های سراسری، آزاد و دوره‌های مختلف هستند، باید در کنکور کارشناسی ارشد که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود، شرکت کنند. در ادامه مقاله به بررسی تاریخ ثبت نام کنکور ارشد 1403 خواهیم پرداخت.

 

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

هرسال سازمان سنجش از طریق سایت به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” جدول زمان‌بندی مربوط به زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و برگزاری آزمون را منتشر می‌کند تا داوطلبان برای مطالعه شرایط  و لازم نام نویسسی این آزمون از قبل برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 از ۷ تا ۱۳ آبان ۱۴۰۲ می باشد.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات دقیق و لحظه ای پیرامون نحوه ثبت نام کنکور ارشد 1403 با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل در ارتباط باشید با اطلاع قبلی از زمان ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ و دیگر مراحل این آزمون، از هیچ مرحله ای جا نمانید.

داوطلبان در دو رشته امتحانی اصلی و شناور مجاز به شرکت در آزمون خواهند بود. در آزمون ارشد نیازی به تجانس رشته نمی‌باشد و داوطلبان با هر مدرک کارشناسی‌می توانند در هر مجموعه رشته امتحانی شرکت کنند. داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 باید تمامی قوانین و شرایط پذیرش دانشجو اطلاع داشته باشند. پیشنهاد می شود پیش از اقدام به ثبت نام حتما مقاله راهنما جامع زیر مطالعه نمایید. 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام آزمون ارشد

 

تمدید تاریخ ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

در سالهای گذشته شاهد تمدید زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد برای جاماندگان بوده‌ایم، پیش بینی می‌شود طبق روال هرسال این بازه زمانی به مدت چند روز تمدید شود. اما بهتر است داوطلبان در زمان‌های تعیین شده، نسبت به تکمیل فرآیند ثبت‌نام خود در این آزمون اقدام کرده و به دنبال تمدید مهلت نباشند. 

تاکنون اطلاعیه ای مبنی بر تمدید زمان ثبت نام ارشد ۱۴۰۳ منتشر نشده است. به محض انتشار اخبار جدید در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

خالی از لطف نیست که اشاره کنیم همزمان با مهلت ثبت نام کنکور ارشد مهلتی برای داوطلبانی که نام نویسی خود را انجام داده اند اما مایل به ویرایش اطلاعات آزمون ارشد هستند نیز قرار می‌گیرد. تا کنون اطلاعیه ای از سوی سازمان سنجش، مبنی بر تمدید زمان ثبت نام کنکور ارشد منتشر نشده است اما به محض دریافت اخبار جدید، این مقاله نیز بروزرسانی خواهد شد.

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مراحل نام نویسی در زمان ثبت نام کنکور ارشد 1403 

با شروع زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۶ آذر ماه داوطلبان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org نسبت انجام فرآیند ثبت‌نام خود اقدام کنند در ادامه به شرح مراحل کلی ثبت‌نام خواهیم پرداخت.

✅ مراجعه به سایت سازمان سنجش

✅ دانلود دفترجه راهنما ثبت نام و مطالعه کامل آن

✅آگاهی از شرایط شرکت در آزمون و مدارک لازم و مورد نیاز 

✅پرداخت هزینه نام نویسی و دریافت شماره سریال ۱۲ رقمی

✅تکیمل فرم ثبت نام و وارد کردن اطلاعات لازم

✅دریافت کد رهگیری نام نویسی

دریافت کد رهگیری به منزله ثبت‌نام قطعی نویسی داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد می‌باشد.

تمامی مراحل نام نویسی به صورت اینترنتی می باشد و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. توصیه می‌شود در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 تمامی اطلاعات وارد شده خود را با نهایت دقت وارد کرده و چند بار مورد بازبینی قرار دهید. در صورت وارد کردن کردن اطلاعات اشتباه شما از شرکت در آزمون محروم خواهید شد. پیشنهاد می شود برای آگاهی از چگونگی نحوه نام نویسی کنکور کارشناسی ارشد مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

مشاوره زمان ثبت نام ارشد ۱۴۰۳

با مشخص شدن زمان ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند بایستی در تاریخ‌های گفته شده در متن، ابتدا به سایت سنجش مراجعه و سپس دفترچه راهنما را دانلود و سعی کنند تمامی نکات و موارد ذکر شده در آن را به دقت مطالعه کنند. پس از بررسی شرایط و ضوابط درج شده در دفترچه ثبت نام ارشد در صورتی که واجد شرایط بودند، نسبت به پرداخت هزینه و سپس دریافت سریال اعتباری اقدام کنند.

داوطلبان پس از خرید سریال کارت اعتباری در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ می‌توانند به سامانه سازمان سنجش مراجعه کرده و با درج اطلاعات فردی و تحصیلی در فرم پیش نویس آزمون فرآیند نام نوسی خود را تکمیل نمایند. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

با توجه به اطلاعیه های سازمان سنجش زمان برگزاری این آزمون در تاریخ های 11 و 12 اسفند ماه سال 1401 برگزار خواهد شد. داوطلبان در روزهای قبل از برگزاری آزمون باید نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند و در صورت مغایرت اطلاع بر روی کارت ورود به جلسه نسبت به ویرایش آن اقدام کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام ارشد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

آخرین اخبار آزمون ارشد

21 شهریور 1402: زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در تاریخ 23 مهر ماه آغار می شود. داوطلبان در یک بازه زمانی 6 روزه می توانند نام نویسی خود را تکمیل نمایند. 

 

سوالات متداول

  1. زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در چه تاریخی می باشد؟

    زمان ثبت نام ارشد 1403 از ۲۳ تا ۲۹ مهرماه می باشد.

  2. آیا تاریخ ثبت نام ارشد ۱۴۰۳ تمدید نیز می شود؟

    بله، پس از اتمام زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، مهلت نام نویسی دو الی سه روز تمدید می شود.

  3. آیا آزمون ارشد دانشگاه سراسری و آزاد به صورت یکپارچه برگزار می شود؟

    بله، چندین سال است که این دو آزمون ادغام شده و داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد را دارند باید در این آزمون شرکت و انتخاب رشته انجام دهند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام داخل دفترچه ثبت نام ارشد نوشته شده بود که شاغلین به تحصیل ارشد در صورت قبولي بايد انصراف قطعي از رشته قبلي را به دانشگاه جديد محل تحصيل ارائه دهند
    این فقط برای کسایی هست که میخوان رشته جدیدی که قبول شدن رو ثبت نام کنن یا کلا اگه رشته ارشد دیگه ای رو قبول بشیم باید از رشته ارشدی که داریم میخونیم انصراف بدیم؟

  2. سلام دوباره تمدید کنین خیلی از اطرافیان من تازه مطلع شدند خواهش میکنیم دوباره تمدید کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره