کارشناسی ارشدثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور با نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” امکان پذیر می باشد. دسته ای از داوطلبان که قصد ورود به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد را دارند، بادی که در تاریخ های اعلام شده از سوی سازمان سنجش ابتدا نسبت به دانلود دفترچه ثبت نام ارشد 1403 اقدام کنند و سپس بعد از مطالعه کامل دفترچه مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. در ادامه لینک دانلود دفترچه را قرار داده ایم.

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ منتشر شد. در ادامه لینک دانلود قرار داده شد.

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

 

دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

سازمان سنجش آموزش کشور که مجری کنکور کارشناسی ارشد است، در زمان ثبت نام کنکور ارشد لینک دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ را نیز منتشر می کند. داوطلبانی که علاقه مند به نام نویسی در این آزمون هستند، در قدم اول برای اطلاع از جزئیات برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، بایستی که دفترچه ثبت نام ارشد 1403 را دریافت و مطالعه کنند.

 

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

لینک دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ را قرارر دادهایم. شما داوطلابان گرامی با کلیک بر روی لینک زیر می توانید این دفترچه را مطالعه کنید. متقاضیان می‌توانند پس از مطالعه دفترچه‌ی مربوطه رشته امتحانی مورد نظر را از میان رشته‌های شش گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی انتخاب کنند.

سال لینک دانلود دفترچه راهنما
دفترچه راهنما ۱۴۰۳ برای دانلود کلیک کنید

متقاضیان پس از دانلود و مطالعه کامل دفترچه ثبت نام کنکور ارشد به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با پرداخت هزینه ثبت نام کنکور ارشد شماره سربال 12 رقمی ثبت نامی را در یافت خواهد کرد و پس آن می توانند فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کنند و کد پیگیری ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد که به منزله اتمام فرآیند ثبت نام را دریافت کنند. پیشنهاد می شود پیش از نام نویسی حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

بخوانید: راهنما ثبت نام کنکور ارشد

 

زمان انتشار دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1403 همزمان با شروع ثبت نام این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می گردد. با توجه به زمان نام نویسی آزمون پیش بینی می شود دفترچه‌ی راهنما در 22 آذر منتشر شود.

ثبت نام در 23 مهر ماه 1402 آغاز و تا 29 مهر ادامه خواهد داشت. دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ نیز در همان روز منتشر خواهد شد.

داوطلبان با مطالعه کامل این دفترچه ثبت نام ارشد ۱۴۰۳ تمامی شرایط و ضوابط تحصیل در مقطع ارشد آگاهی داشته باشند. سپس مدارک مورد نیاز پیش از انجام فرآیند ثبت‌نام آماده و دسترس قرار دهند.

 

جزئیات دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ به طور کلی در چندین بخش طراحی شده که شامل موارد زیر می باشد: 

❌شرايط عمومی و اختصاصی داوطلبان

❌مقررات وظيفه عمومی

❌شرايط و ضوابط ثبت نام اتباع خارجی

❌سهميه ها و تسهيلات موجود در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1403

❌مدارک لازم برای ثبت نام و شركت در آزمون

❌نحوه تكميل تقاضانامه ثبت نام

❌امتحانات، انتخاب رشته و نحوه گزينش نهايی

❌جدول نام استان، نام و كد شهرستان محل اقامت

❌جداول مربوط به رشته های امتحانی دفترچه ثبت نام ارشد

❌فرم مخصوص ميانگين تعداد واحدهای گذرانده شده برای دانشجويان سال آخر

❌نمونه فرم پيش نويس تقاضانامه ثبت نام

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

شرایط اختصاصی شرکت در آزمون

✅ متقاضیان برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد بایستی دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه ای باشند.

✅ دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی نیز مجاز به شرکت در این آزمون می باشند. اما باید تا پایان شهریور ماه سال جاری فارغ التحصیل شوند.

✅ دسته از داوطلبان این آزمون که خود جزو دانشجویان در حال تحصیل در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد ناپیوسته می باشند. در صورتی که قبل از اتمام مهلت مقرر ثبت نام از تحصیل انصراف قطعی دهند، مجاز به شرکت در این آزمون می باشند.

✅دسته ای از داوطلبان که جزو پذیرفته شدگان نهایی دوره های روزانه آزمون کارشناسی ارشد سال گذشته هستند،‌ طبق دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ می توانند در این آزمون شرکت نمایند.

✅طبق دفترچه ثبت نام ارشد ۱۴۰۳ داوطلبانی که جزو فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشکی می باشند. باید قبل از نام نویسی در این آزمون از لحاظ طرح تعهد خدمت وزارت بهداشت دارای وضعیت مشخصی باشند.

✅ داوطلبانی که جزو فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های دبیری هستند، بایستی قبل از ثبت نام در این آزمون موافقت کتبی و بدون قید و شرط وزارت آموزش و پرورش را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت کنند.

 

سهمیه های مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1403

یکی دیگر از موارد مهمی که در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ درج گردیده است. جزئیات مربوط به سهیمه های مختلف می باشد که در ادامه اطلاعاتی پیرامون آن ها ارائه کرده ایم.

سهمیه رزمندگان رزمندگانی که از تاریخ 31 شهریور ماه 1359 تا تاریخ 31 شهریور ماه 1367 با مدت حداقل 6 ماه متوالی یا متناوب در مناطق عملیاتی حضور داشته اند، دارای سهیمه رزمندگان می باشند.
سهمیه ایثارگران سهمیه ایثارگران 25 درصد ظرفیت (جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر)
سهمیه ایثارگران 5 درصد ظرفیت (جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه)

 

شرایط نظام وظیفه

از دیگر موارد مهمی که در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ درج شده است، شرایط نظام وظیفه می باشد که اطلاع از آن ها برای داوطلبان آقا حائز اهمیت است. در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره کرده ایم. 

✅دسته ای داوطلبان که جزو مشمولان غایب هستند، مجاز به ادامه تحصیل نیستند و در صورت شرکت در کنکور ارشد و قبولی در دانشگاه برای آن ها معافیت تحصیلی صادر نخواهد شد.

✅داوطلبانی که جزو دانشجویان اخراجی هستند، تا زمانی که پایان دوره خدمت سربازی خود را دریافت نکرده اند و یا معافیت دائم نگرفته اند، مجاز به ادامه تحصیل نیستند.

✅ دسته ای از متقاضیان که جزو فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد بوده و مشمول خدمت سربازی می باشند، مجاز به تحصیل مجدد در این مقطع نیستند،

✅ حداکثر سنوات مجاز تحصیل  در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر سه سال است.

 

مشاوره دفترچه ثبت نام ارشد ۱۴۰۳

در چند سال اخیر کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده است. بنابراین این بدین معنا می‌باشد که برای داوطلبان دانشگاه آزاد، دفترچه‌ی جداگانه منتشر نمی گردد. همه داوطلبان در آین آزمون یکپارچه شرکت خواهند کرد و در مرحله انتخاب رشته مسیر انتخاب رشته و نتایج نهایی دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد از یکدیگر جدا خواهد شد.

داوطلبانی که قصد نام نویسی در این آزمون را دارند. پس از مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 در صورت واجد الشرایط بودن، مدارک لازم را تهیه کنند. پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش مراحل نام نویسی خود را تکمیل نمایند.

در ادامه فرم پیش نویس دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1403 در آزمون را برای شما قرار داده ایم و برای دریافت آن کافیست بر روی آن کلیک کنید.. پیشنهاد می شود برای کمتر کردن احتمال خطا ابتدا این فرم را پتکمیل کنید سپس در سایت ثبت نام وارد کنید.

دانلو فرم پیش نویس ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1403 (به محض انتشار لینک فعال می شود)

چنانچه پیرامون ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سوالی دارید، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مشاوران مجموعه دانتل، با این مرکز تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

آخرین اخبار آزمون ارشد

16 آذر 1401: لینک نام نویسی آزمون کارشناسی ارشد در سایت سنجش فعال شد. داوطلبان گرامی با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانید ثبت‌نام خود را تکمیل کنید.

 

سوالات متداول

  1. دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ چه زمانی منتشر می گردد؟

    تاکنون زمان انتشار دفترچه ثبت نام مشخص نمی باشد، اما پیش بینی می شود همانند سال های گذشته در اواسط آذرماه لینک دانلود آن در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

  2. متقاضیان برای دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد به کدام سایت مراجعه کنند؟

    لینک دانلود دفترچه ثبت نام ارشد 1403 در متن مقاله قرار داده شده است.

  3. آیا دفترچه راهنما برای دانشگاه آزاد به صورت مجزا، منتشر می گردد؟

    خیر، تمامی داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های سراسری و آزاد به این نکته توجه داشته باشند که با توجه به اینکه برای ورود به تمامی دوره های دانشگاه های سراسری و آزاد یک آزمون یکپارچه برگزار می گردد، 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره