کارشناسی ارشدثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ از طرف سازمان مرکزی سنجش تعیین می‌شوند. به طور کلی مجموعه شرایط و ضوابط مربوط به ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد و سایر جزئیات مربوط به این آزمون گرداوری شده و در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد درج می‌شوند. با توجه به اینکه کنکور ارشد برای دانشگاه‌های سراسری و آزاد به طور مشترک برگزار می‌شود، شرایط ثبت نام در این آزمون برای تمام متقاضیان سراسری و آزاد نیز مشترک هستند. کلیاتی در رابطه با شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 در این مقاله ارائه شده است.

 

شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

داوطلبان برای شرکت در آزمون ارشد باید دارای شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ (عمومی و اختصاصی) باشد. داوطلبان واجد شرایط در زمان نام نویسی با مراجعه به سایت سنجش می توانند نام نویسی خود را تکمیل نمایند. با توجه به یکپارچه بودن آزمون ارشد دانشگاه سراسری و آزاد داوطلبان متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد نیز باید دارای شرایط ثبت نام ارشد ۱۴۰۳ ذکر شده باشند. 

داوطلبان گرامی توصیه می کنیم پس از مطالعه شرایط ثبت نام ارشد ۱۴۰۳ حتما از انجام فرآیند نام نویسی مقاله راهنما جامع ثبت‌نام را مطالعه نمایند. 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام کنکور ارشد 

 

شرایط عمومی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

برخی از شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ شرایطی هستند که بدون استثنا میان تمام متقاضیان مشترک هستند. مهم‌ترین شرایط عمومی ثبت نام کنکور ارشد 1403 عبارتند از:

✅اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد تأیید جمهوری اسلامی

✅نداشتن فساد اخلاقی

✅متعهد بودن به شئونات شغلی و تحصیلی

✅عدم داشتن دشمنی و عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران

✅عدم دارا بودن سابقه‌های کیفری و عضویت در گروه های ضد انقلاب

 

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

در کنار شرایط عمومی، مجموعه‌ای از شرایط اختصاصی نیز وجود دارد که داوطلبان ملزم به رعایت آن‌ها هستند. مجموعه شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ در ادامه شرح داده‌ایم.

✅ داوطلبان باید دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد باشند تا در آزمون کنکور ارشد 1403 ثبت نام کنند.

❌ یکی از شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ برای افراد شرکت کننده، داشتن  معدل بالای 12 برای مقطع کارشناسی می باشد.

✅ متقاضیانی که در حال تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی هستند، می‌توانند در آزمون ارشد شرکت کنند. متقاضیان می‌بایست تحصیلات خود را تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ به اتمام رسانده و گواهی مقطع کارشناسی خود را دریافت کنند.

⛔داوطلبانی که در حال تحصیل در یکی از مقاطع تحصیلی ارشد و یا دکتری هستند، تنها در صورت انصراف از تحصیل می‌توانند در کنکور ارشد ۱۴۰۳ شرکت کنند. مهلت انصراف از تحصیل این دسته از داوطلبان تا پایان زمان ثبت نام است.

⛔ داوطلبانی که آزمون کارشناسی ارشد 1401در دوره روزانه پذیرفته شده‌اند، دارای شرایط ثبت نام کنکور ارشد 1403 می باشند و محرومیتی جهت نام نویسی و شرکت در آزمون را ندارند.

⛔ افرادی که در کنکور ارشد 1401 شرکت کرده و در دوره‌های غیرروزانه پذیرفته شوند. درصورت انصراف از تحصیل، محدودیتی برای ثبت نام کنکور ارشد نخواهند داشت.

❌ داوطلبانی که در دوره‌های روزانه پذیرفته شوند. درصورت نیاز می‌بایست متعهد به گذراندن دوره خدمت اشتغال برابر با طول تحصیل خود باشند.

❓❗ فارغ التحصیلان رشته‌های پزشکی این است که وضعیت روشنی در رابطه با طرح تعهد به خدمت داشته باشند.

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ برای افراد دارای مدرک تحصیلی معادل

✅ دسته ای از داوطلبان که دارای مدرک تحصیلی معادل هستند، در صورت داشتن شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ مندرج در آیین نامه شرکت دارندگان مدرک معادل و غیر رسمی در آزمون های ورودی مقاطع بالاتر، می توانند در آزمون کارشناسی ارشد ثبت نام و نام نویسی کنند.

✅ تمامی داوطلبانی که دارای مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان می‌باشند و در سال های 1377 تا 1381 توانسته‌اند به این دوره ورود کنند. می توانند از تسهیلات مصوبه مربوطه برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر استفاده نمایند.

✅ افرادی که دارای مدرک استخدامی، داخلی و یا معادل هستند و قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند، ابتدا باید از دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تائیدیه دریافت کنند.

❌ به هیچ کدام از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، در صورت داشتن هرگونه شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بورس تحصیلی اعطا نمی شود.

 

شرایط شاغلین و فارغ التحصیلان خارجی

❌ افرادی که دارای مدرک دبیری هستند، جهت ثبت نام  و واجد شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ باشند، موظف به دریافت موافقت نامه کتبی و بی قید و شرط از وزارت آموزش و پرورش هستند.

❓❗ متقاضیان کنکور ارشد که جزو شاغلین در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهاد های دولتی هستند بایستی موافقت کتبی و بدون قید و شرط خود مبنی بر ثبت نام و قبل از شروع مهلت نام نویسی در آزمون را از محل کار خود دریافت کنند.

❓❗ دسته ای از متقاضیان واجد شرایط ثبت نام کنکور ارشد 1403 که جزو فارغ التحصیلان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی معتبر خارجی می باشند می توانند با مدرک معادل در کنکور ارشد نام نویسی کنند. لازم به ذکر است که اگر این دسته از داوطلبان کنکور ارشد موفق به کسب حداقل 80 درصد نمره حد نصاب گزینش آزاد شوند، عنوان معادل نیز از مدرک آن ها حذف می شود و می توانند جهت ادامه تحصیل اقدام کنند.

✅ برخی از داوطلبان نیز که جزو طلاب و فضلای حوزه علمیه می‌باشند، چنانچه دارای مدرک سطح دو باشند می‌توانند در آزمون کارشناسی ارشد یکی از رشته های امتحانی گروه علوم انسانی شرکت کنند. (طلاب در حال تحصیل نیز باید تا تاریخ 31 شهریور ماه همان سال فارغ التحصیل شوند)

 

شرایط ثبت نام ارشد برای اتباع خارجی 

✅اتباع غیر ایرانی که مقیم جمهوری اسلامی ایران می باشند و دارای اقامت قانونی هستند، می توانند در صورت داشتن دیگر شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 نام نویسی و شرکت کنند. 

✅متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد که جزو اتباع غیر ایرانی هستند، بایستی دارای مدارک اقامتی لازم شامل دفترچه پناهندگی سیاسی معتبر صادره از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و یا گذرنامه با حداقل شش ماه اقامت معتبر باشند.

✅اتباع خارجی واجد شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ در هر مقطع تحصیلی در دوره های روزانه، شبانه، پردیس، پیام نور، غیر انتفاعی و دانشگاه آزاد و .. فقط یکبار مجاز به تحصیل و فارغ التحصیلی می باشند و تحصیل مجدد در دوره فارغ التحصیلی ممنوع خواهد بود.

 

شرایط تحصیل مجدد

به طور معمول کنکور ارشد برای سنجش و پذیرش متقاضیان دارای مدرک کارشناسی برگزار می‌شود. اما افرادی که دارای مدارک تحصیلی بالاتر باشند نیز شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ را دارند. این دسته از داوطلبان باید تحصیلات خود در سایر مقاطع و یا در سایر رشته‌ها را به اتمام برسانند. دانشجویان در حال تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری نیز در صورت انصراف قطعی می‌توانند در آزمون ارشد 1403 ثبت نام کنند.

در سال‌های گذشته افرادی که برای بار دوم در دوره‌های روزانه کارشناسی ارشد پذیرفته می‌شدند، ملزم به پرداخت شهریه برای ادامه تحصیل بودند. اما با توجه به اعتراضاتی که نسبت به این قانون ایجاد شد. این شرط حذف شده و تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی ارشد دوره‌های روزانه رایگان انجام می‌شود. ناگفته نماند که این دسته از متقاضیان واجد شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳  نباید محرومیت یا منعی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و شرایط لازم را داشته باشند. 

 

شرایط استفاده از سهمیه 

متقاضیان ثبت نام کنکور ارشد در صورت داشتن سهمیه رزمندگان و ایثارگران می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند. به طور کلی شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ برای استفاده از سهمیه بدین شرح است:

👈 سهمیه رزمندگان:

سهمیه رزمندگان، جهادگران و اعضای نیروهای مسلح که دارنده حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه هستند، محفوظ است.

👈 سهمیه ایثارگران:

5 درصد از ظرفیت هر کدرشته به “ جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان ” اختصاص دارد. علاوه بر این 25 درصد از ظرفیت هر کد رشته نیز مختص ” جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان “، “ همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر ” و ” آزادگان و همسر و فرزندان آنان ” است.

👈 استعداد درخشان:

دسته ای از داوطلبان واجد شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ که جزو دانشجویان برتر و ممتاز دوره کارشناسی هستند. می توانند بدون شرکت در کنکور ارشد و با استفاده از سهمیه استعداد درخشان، با توجه به فراخوان‌های منتشر شده از سوی دانشگاه، نسبت به ثبت نام در یکی از دانشگاه‌های پذیرنده استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد نام نویسی کنند.

داوطلبانی که جزو فارغ التحصیلان با سهمیه استعداد درخشان هستند، می توانند با استفاده از سهمیه شاگرد اولی و داشتن شرایط ثبت نام ارشد 1403 می توانند در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند. 10 درصد از ظرفیت هرکد رشته محل به صورت مازاد به این دسته از داوطلبان اختصاص دارد.

 

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ | نظام وظیفه

داوطلبان آقا در صورتی می‌توانند در کنکور ارشد ثبت نام کنند که وضعیت مشخصی در رابطه با نظام وظیفه خود داشته باشند. با توجه به شرایط ثبت نام کنکور ارشد 1403 در باره نظام وظیفه داوطلبان آقا، افراد واجد شرایط ثبت نام ارشد زیر می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند:

🔵افرادی که دارای کارت پایان خدمت دائمی هستند.افرادی که دارای کارت معافیت دائمی هستند.

🔵افرادی که دارای برگ معافیت موقت بدون غیبت هستند.

🔵متقاضیانی که در سن عدم اعزام به خدمت قرار دارند. (متولدین 1354 و پایین تر)

🔵دانشجویانی که بلافاصله پس از فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته می‌شوند.

🔵داوطلبانی که با دارا بودن مدرک کارشناسی در حال خدمت سربازی هستند و سابقه غیبت از خدمت ندارند و داشتن شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ می توانند در آزمون شرکت کنند

🔵کارکنان نیروهای مسلح، وزارتخانه‌ها و سایر سازمان‌ها که دارای گواهی اشتغال به خدمت هستند و موافقت سازمان برای ادامه تحصیل را کسب کرده‌اند.

🔵طلاب علوم دینی که دارای معافیت تحصیلی از حوزه‌های علمیه هستند.

🔵دانشجویان انصرافی که از فاصله انصراف از تحصیل تا پذیرش در کنکور ارشد 1403 آن‌ها بیش از یک سال سپری نشده باشد واجد شرایط ثبت نام کنکور ارشد می باشند.

🔵افرادی که در سنوات مجاز در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده باشند و در برگ آماده به خدمت سربازی(بدون غیبت) آن ها، زمان پذیرششان قبل از تاریخ اعزام به خدمت آن ها درج شده باشد. 

🔵دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی که تا تاریخ 31 شهریورماه همان سال در سنوات مجاز فارغ التحصیل گردد.

 

مشاوره شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

سازمان سنجش در بخش‌های دیگر دفترچه ثبت نام به بررسی شرایط استفاده از تسهیلات برگزیدگان علمی، شرایط ثبت‌نام اتباع خارجی و امتیاز حافظان قرآن مجید پرداخته شود. هر داوطلب برحسب نیاز خود می‌بایست بخش مورد نظر را مطالعه نماید. از این رو به متقاضیان توصیه می‌کنیم، تمامی بخش های دفترچه راهنمای آزمون را مورد مطالعه کنند. در‌صورت داشتن شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ فرم اینترنتی را تکمیل نمایند.

لازم به ذکر است داوطلبان واجد شرایط ثبت نام کنکور ارشد 1403 پس از پرداخت هزینه ثبت نام می توانند به درج اطلاعات فردی و تحصیلی خود بپردازند. خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل پاسخ سوالات خود را به همراه راهنمایی های لازم دریافت کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

  1. شرایط ثبت نام ارشد ۱۴۰۳ شامل چه شرایطی می باشد؟

    شامل شرایط عمومی، اختصاصی، نظام وظیفه، سهمیه ها، اتباع خارجی و … می باشد.

  2. آیا دانشجویان مقطع کارشناسی مجاز به ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ می باشند؟

    بله، اما این دسته از داوطلبان باید تا تاریخ 31 شهریور ماه همان سال فارغ التحصیل شوند.

  3. شرایط ثبت نام کنکور ارشد 1403 دانشگاه آزاد شامل چه شرایطی می باشد؟

    آزمون کارشناسی ارشد برای دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر مشترک می باشد، بنابراین شرایط نام نویسی آزمون ارشد برای آن ها مشترک می باشد.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫42 دیدگاه ها

  1. سلام بنده کارشناسی ارشد رشته تاریخ گرایش ایران باستان دارم البته از دانشگاه آزاد. امسال مجدد در آزمون کارشناسی ارشد رشته تاریخ شرکت کردم و رشته تاریخ گرایش ایران دوره اسلامی روزانه قبول شدم آیا اشکالی ندارد؟

      1. سلام
        من تیر ۱۴۰۱ از کارشناسی فارغ از تحصیل شدم و تا تیر ۱۴۰۲ مهلت دارم.
        با توجه به اینکه جواب نهایی کنکور ارشد شهریور ۱۴۰۲ میاد،
        برای شرکت در کنکور ارشد ثبت نام کنم، در بخش نظام وظیفه کد ۰۳ رو بزنم یا ۰۵؟

  2. سلام. وقت بخیر.
    من دانشجوی ترم یک کارشناسی ارشد دانشگاه غیرانتفاعی سوره ورودی ۱۴۰۰ هستم. می‌خواستم بدونم برای ثبت نام کنکور سال ۱۴۰۱ حتماً باید پیش از ثبت نام از دانشگاه انصراف بدم یا می‌تونم بعد از قبولی احتمالی روزانه در کنکور سال بعد این کار رو انجام بدم؟

  3. سلام و احترام میبخشید یه سوالی دارم در خصوص ثبت نام کنکور ارشد در صورت اخراجی از دانشگاهِ پذیرفته شده در نوبت روزانه در سال 99 باید بند مربوط به 37 ثبت نام رو چی بنویسم؟ بند 37 رو‌پایین براتون نوشتم چه طور تکمیل کنم ؟ کلا خالی بذارم و تکمیل نکنم؟
    بند 37: در قبولی روزانه (اعم از 1400و قبل از آن)، ثبت نام نموده ام ثبت نام ننموده ام ، در صورت ثبت نام ،تاریخ انصراف، شماره نامه انصراف.

    1. سلام
      با توجه به شرایط ثبت نام کنکور کارشانسی ارشد ۱۴۰۱ شما این بند را به صورت پذیرته شده و مدارک موجود پر کنید.

    2. سلام بنده دانشجوی دانشگاه ازاد علوم و تحقیقات هستم باید قبل از کنکور انصراف بدم یا میتونم بعد از کنکور اینکارو انجام بدم؟

      1. سلام در صورت داشتن شرایط ثبت نام ارشد ئس از قبولی در رشته جدید می توانید انصراف دهید و نیازی به انصراف پیش از ثبت نام نمی باشد.

      2. سلام وقت بخیر . من تیر ماه مقطع کارشناسی رو تموم کردم. ولی کارای اداری برای فارغ‌التحصیلی رو انجام ندادم . و میخوام بعد کنکور اسفند انجام بدم. ایا مشکلی پیش میاد و اینکه شرایط فارغ‌التحصیلی رو باید چی وارد کنم؟

        1. سلام خیر می توانید در صورت داشتن دیگر شرایط ثبت نام کنکور ارشد در این آزمون شرکت کنید.
          در صورت اتمام مقطع کارشناسی زمان فارغ التحصیلی شما پاس کردن آخرین واحد تحصیلی می باشد

  4. سلام
    من مدرک کارشناسی دارم و از ارشد انصراف دادم و مشغول خدمت سربازی هستم. سه ماه غیبت داشتم ولی الان ۱۴ ماه از خدمتم کذشته و در حال انجام خدمتم. میتونم برای ارشد سال آینده شرکت کنم؟

  5. سلام ،من چندروز دیگه کنکور ارشد میدم ، برای ترم تابستان ،۷ واحدم میمونه که باید معرفی به استاد بگیرم ،اگه این ترم یکی از درسا بیفتم دیگه تابستان نمیتونم معرفی به استاد بگیرم چون درمجموعه ۱۰ واحدم میمونه ، سوالم اینه اگه دانشگاه قبول شم و ۱۰ واحدم مونده هیچ تبصره یا راهای نداره که دانشگاه برای ارشد ثبت نتمم کنه؟

    1. سلام
      یکی از شرایطط ثبت نام ارشد فارغ التحیصلی تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ می باشد.
      در صورتی که در کنکور قبول شوید اما فارغ التحصیل نشوید اجازه ادامه تحصیل نخواهید داشت و پذیرش شما لغو خواهد شد.

  6. سلام میشه راجب حداقل تراز پنج درصد هم توضیح بدید؟میانگین پنج درصد در ارشد عمران حدود رتبش میشه سه چهار هزار که رتبه بدی نیس…ینی زیر چهار هزار دیگه رتبه صادر نمیشه و حتمی باید میانگین پنج درصد ثبت کنیم؟

  7. سلام. من ۶ سال میش مدرک ارشد کامپیوتر_گرایش نرم افزار رو از دانشگاه غیرانتفاعی کرفتم. می تونم الان کنکور ارشد کامپیوتر_گرایش هوش مصنوعی شرکت کنم؟

      1. سلام وقت بخیر
        من بهمن ۱۴۰۱ در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل میشم آیا در کنکور ارشد امسال میتونم برای رشته دیگر ثبت نام کنم؟

  8. سلام وقت بخیر.
    اگر 13 ترم فارغ التحصیل شده باشیم و دارای کارت پایان خدمت باشیم ، کلا میتوانیم در کنکور ارشد شرکت کنیم؟

  9. سلام وقت بخیر . سوالی داشتم اگر 13 ترمه از دانشگاه فارغ التحصیل شده باشیم و کارت پایان خدمت گرفته باشیم ، کلا میتونیم در کنکور ارشد شرکت کنیم؟

    1. سلام بله مشکلی ایچاد نمی شود.
      تعداد نیمسال (ترم) تحصیلی کارشناسی جز شرایط ثبت نام کنکور ارشد نمی باشد و محدودیتی از این لحاظ وجود ندارد.

  10. سلام ، بنده از سهمیه ۵ درصد استفاده کردم در کنکور ۱۴۰۱ و میخوام انصراف بدم دوباره ثبت نام کنم ، میخواستم ببینم آیا میشه دوباره از سهمیه استفاده کنم ؟

  11. سلام وقت شما بخیر
    من تیر ماه ۱۴۰۱ فارغ التحصیل شدم و تیرماه ۱۴۰۲ باید دفترچه خدمت سربازی رو بفرستم .. الان میخوام برای کنکور ارشد ثبت نام کنم . باید کدام کد نظام وظیفه رو بزنم ؟ کد ۳ یا کد ۵؟

  12. با سلام خسته نباشید.ببخشید کنکور ارشد 1402 در دو نوبت برگزار می شود؟
    میشه لطفا توضیح بدید که شرایطش چگونه است؟

    1. سلام آزمون ارشد فقط و فقط یک بار (اسفندماه 1401) برگزار خواهد شد.
      شرایط ثبت نام کنکور ارشد در متن مقاله شرح داده شده است.
      برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.

  13. به شرط دريافت مدرك تحصيلي كارشناسی تا تاريخ 30/11/1402 میتونم در رشته هايي كه پذيرش آنان از نيمسال دوم سال تحصيلي 1403-1402 آغاز
    ميگردد ثبت نام کنم؟

  14. سلام بنده لیسانس حقوق دارم در حال حاضر دانشجوی کارشناسی روانشناسی اگر همه دروس را تا شهریور ۱۴۰۲پاس کنم فقط یک درس عملی برای دی ماه بماند می‌توانم امسال ارشد فراگیر با لیسانس غیر مرتبط شرکت کنم؟ مشکلی از بابت تحصیل همزمان فقط برای یک درس کارشناسی نیست؟

    1. سلام یکی از شرایط ثبت نام ارشد فارغ التحصیلی در مقطع قبلی می باشد.
      شما در صورت فارغ التحصیلی در دی ماه 1402 می توانید کدرشته محل هایی که در نیمسال دوم دانشجو پذیرش می کند انتخاب کنید

  15. با سلام و خسته نباشید
    یه راهنمایی درسی میخواستم( کارشناسی تکنولوژی الکترونیک صنعتی دارم میخوام ارشد رو تجارت الکترونیک بخونم ) آیا این دو درس مشابه کاری با هم دارن .
    من در زمینه الکترونیک خیلی کار کردم
    بعد از فارق التحصیلی بازار کارش چطوره
    ممنونم
    ثبتنام کنکور برای ارشد تاریخش رو اعلام کردند.
    قزوین هستم ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

  16. سلام وقت شما بخیر.

    میشه همزمان در کنکور کارشناسی ارشد زیست سلولی مولکولی و شیمی آلی شرکت کرد؟ و بعد از اومدن نتایج اولیه (رتبه ) تصمیم گرفت با نتیجه کدوم انتخاب رشته کنیم؟

  17. سلام من ترم ۷ هستم سال دیگه فارغ التحصیل میشم ولی قطعا تا شهریور تموم نمیشه چون امتحانات تیر ماه هست میتونم ارشد ۱۴۰۳ شرکت کنم؟

    1. سلام در مقطع ارشد رشته های غیر پزشکی شرط تجانس وجود ندارد و در همه رشته های می توانید ادامه تحصیل دهید

  18. با سلام وقت بخیر
    من در حال حاضر دانشجوی ارشد عمران گرایش ژئوتکنیک دوره روزانه دانشگاه صنعتی سیرجان ترم اول هستم میخواستم بدونم میتونم برای کنکور ارشد 1403 رشته عمران همین گرایش شرکت کنم ودر صورت قبولی برای ثبت نام دانشگاه مشکلی برام پیش نمیاد آیا مشمول جریمه از انصراف دانشگاه فعلی میشم یا خیر ممنون میشم از راهنمایتون

  19. سلام وقتتون بخیر من دانشجوی ترم 3کارشناسی ارشد ورودی 1401 دانشگاه ازاد هستم الان میتونم مجددا برای کنکور امسال شرکت کنم؟
    بدون اینکه از رشته قعلی انصراف بدم وتا 1403/6/31 فارغ التحصیل بشم

    1. سلام بله می توانید در صورت فارغ التحصیلی تا شهریور ۱۴۰۳ در نوبت مهر در رشته جدید ادامه تحصیل دهید.

    1. سلام شما واجد شرایط ثبت نام ارشد می باشید.
      در صورت پذیرش می توانید از مقطع فعلی خود انصراف دهید.

  20. سلام. من موقع ثبت نام بعد از پر کردن فرم تائید و ادامه رو زدم ولی چون طول کشید از اون صفحه خارج شدم خواستم دوباره ثبت نام کنم شماره سریال و شماره موبایل قبلی رو زدم ولی نوشت با این شماره موبایل ثبت نام انجام شده، ولی من شماره پرونده و پیگیری ندارم، الان ثبت نام من انجام شده یا نه؟ و اگر نه میشه با اون کارت اعتباری که قبلا خریدم دوباره ثبت نام کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره