کارشناسی ارشدثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

مدارک ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

مدارک ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲ را در ادامه مورد بررسی قرار  خواهیم داد. ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد هر ساله آذر ماه انجام می‌گیرد و داوطلبان متقاضی تحصیل در رشته های دوره کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد، به شرط ارائه مدرک فارغ التحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای و همچنین دارا بودن سایر شرایط ثبت نام می‌توانند ثبت نام این آزمون را در سایت سنجش انجام دهند و سپس با حضور در حوزه امتحانی و اعلام نتایج، در فرایند انتخاب رشته نیز شرکت کنند. برای ثبت نام آزمون لازم است مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 را به سایت سنجش ارائه دهید.

 

مدارک ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد لازم است از طریق مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام، از مدارک ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲ اطلاع یابند و پیش از شروع نام نویسی باید تمام مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 را در دسترس داشته باشند.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام ارشد

 

کارت اعتباری ثبت نام

اولین مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 تهیه کارت اعتباری ثبت نام است. داوطلبان باید با واریز هزینه ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، کارت اعتباری مربوط به آزمون ارشد را تهیه نمایند و با شماره سریال پرداخت 12 رقمی که در پایان واریز هزینه ارائه می‌شود، مراحل ثبت نام خود را آغاز نمایند. هر کارت اعتباری و شماره سریال برای نام نویسی در یک رشته امتحانی می باشد.

آن دسته از داوطلبانی که مایل به شرکت در رشته رشته دوم شناور می باشند باید 2 کارت اعتباری خریداری نمایند. البته توجه نمایید که فقط یک بار ثبت نام انجام می شود و شماره سریال خریداری شده در کادر مربوطه وارد کنید و نیازی به ثبت نام مجدد نمی باشد

همچنین متقاضیان انتخاب رشته در دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی باید کارت اعتباری جداگانه ای را برای این دو دانشگاه تهیه نمایند و سریال پرداختی را در فرم ثبت نام درج کنند.

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مدارک لازم ثبت نام کنکور ارشد 1402 | عکس داوطلب

در اولین قدم برای تکمیل فرم و بارگزاری مدارک ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ باید عکس پرسنلی داوطلب با مشخصات زیر در سامانه بارگذاری شود. در صورتی که عکس یکی از مشخصات زیر را نداشته باشد، سایت سنجش آن را قبول نمی‌کند. در ضمن اگر از عکس سالهای قبل خود استفاده کنید ممکن است برای حضور در آزمون مشکلی ایجاد شود. عکس داوطلب از مهم ترین مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 می باشد حتما از عکسی استفاده کنید که شرایط زیر را دارا باشد.

✅ اندازه عکس باید 4*3 یا 4*6

✅ عکس به صورت تمام رخ باشد و صورت کامل مشخص باشد

✅ عکس مربوطه باید جدید و در سال جاری گرفته شده باشد

✅ فرمت عکس jpg باشد

✅ حداقل اندازه 300 × 200 و حداکثر اندازه 400 × 300

✅ کاملا واضح و بدون اثر مهر و منگنه باشد

✅ عکس رنگی و دارای زمینه سفید

✅ حداکثر حجم 70 کیلو بایت 

❌ عکس اسکن شده مدارک ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ نباید از شناسنامه یا کارت ملی باشد و در صورت بارگزاری عکس ثبت نام شما می تواند لغو شود.

❌ عکس بانوان باید با حجاب اسلامی باشد و صورت کاملا مشخص باشد

❌ چنانچه عکس شخص دیگری یا غیر مرتبط را در زمان نام نویسی بارگزاری کنید ثبت نام داوطلب در هر مرحله ای که باشد لغو خواهد شد.

 

تشکیل پرونده داوطلبان دارای معلولیت در سازمان بهزیستی

داوطلبانی که شامل یکی از موارد معلولیت زیر می‌باشند، لازم است با مراجعه به سازمان بهزیستی تشکیل پرونده دهند تا در صورت لزوم در جلسه آزمون امکانات لازم در اختیار آنها قرار داده شود. در صورتی که این دسته از داوطلبان در سازمان بهزیستی پرونده نداشته باشند، ممکن است در زمان برگزاری آزمون با مشکلی مواجه شوند پس هر چه سریع تر نسبت به تشکیل پرونده و درج مدارک ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ اقدام نمایید.

🟣 نابینایی

🟣 کم بینایی

🟣 ناشنوایی

🟣 کم شنوایی

🟣 معلولیت جسمی و حرکتی

 

مدارک ثبت نام ارشد ۱۴۰۲ | کد پیگیری سهمیه

اگر شرایط استفاده از سهمیه های رزمندگان و ایثارگری را دارید، می‌بایست برای اعمال سهمیه خود در آزمون کارشناسی ارشد، به ارگان‌های مربوطه مراجعه و کد پیگیری 12 رقمی سهمیه خود را دریافت کنید. کد پیگیری می‌بایست در فرم پیش نویس مدارک ثبت نام کنکور ارشد 1402 درج شود در غیر این صورت سهمیه اعمال نخواهد شد.

کد پیگیری سهمیه های 5 درصدی و 25 درصدی هر آزمون متفاوت است و اگر سال قبل کد دریافت کرده اید، برای کنکور 1402 باید کد جدیدی را در فرم درج نمایید.

 

فرم مربوط به معدل دانشجویان کارشناسی

یکی دیگر از مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ فرم مخصوص معدل دانشجویان می باشد. این برای آن دسته داوطلبانی می باشد که تا زمان ثبت‌نام در آزمون فارغ التحصیل نشده اند. 

دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی که تا 31 شهریور ماه ۱۴۰۲ فارغ التحصیل می‌شوند، می‌بایست با فرم مربوط به معدل دوره کارشناسی را از دفترچه راهنمای ثبت نام استخراج و سپس تکمیل نمایند. پس از تکمیل فرم مدارک ثبت نام کنکور ارشد 1403 لازم است آن را به مهر و تایید دانشگاه خود برسانید.

 

مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ | فرم پیش نویس

علاوه بر مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد فوق، بیشتر اطلاعات لازم مربوط به فرم ثبت نام است. باید قبل از اقدام به پرداخت هزینه و دریافت فرم ثبت نام اصلی، فرم تقاضانامه پیش نویس که در دفترچه راهنما موجود است را تکمیل نمایید تا از اطلاعات لازم آگاهی یابید. این مدارک ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ به شرح موارد زیر می‌باشند:

  • شماره شناسنامه
  • سری و سریال شناسنامه
  • تاریخ تولد
  •  کد ملی
  • کد محل تولد
  • کد محل صدور شناسنامه
  •  کد نظام وظیفه داوطلبان آقا
  • کد پیگیری 13 رقمی مربوط به اتباع غیرایرانی
  •  کد رشته مقطع کارشناسی
  • کد موسسه مقطع کارشناسی
  • کد رشته امتحانی اول (اصلی)
  • کد رشته امتحانی دوم (شناور)
  • کد و نام شهرستان برای تعیین حوزه امتحانی
  •  نشانی دقیق
  • کد پستی
  •  تلفن ثابت
  • تلفن همراه
  • پست الکترونیک

 

مشاوره مدارک ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲

داوطلبان متقاضی باید توجه داشته باشند آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه برگزار می شود و نیازی به شرکت آزمون جداگانه نیست. با توجه به توضیحات مدارک ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد نیز همین مدارک ثبت نام ارشد می باشد و مدارکی جداگانه را برای نام نویسی نیاز نخواهید داشت.

اگر در پیدا کردن هرکدام از کدهای موردنیاز به مشکل برخورد کردید، صفحه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دارای قسمت‌هایی تحت عنوان جستجوی کد است. با جستجو در این باکس ها می‌توانید به کد خود دسترسی پیدا کنید. علاوه بر آن مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل آماده پاسخگویی سوالات شما در این زمینه هستند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک لازم برای ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مدارک ثبت نام کنکور ارشد 1403 چه مدارکی می باشند؟

    لیست کامل مدارک لازم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ را در متن مقاله شرح داده ایم.

  2. آیا می توان از عکس شناسنامه یا کارت ملی استفاده کرد؟

    خیر، به هیچ عنوان نمی توان از این نوع عکس ها و عکس های دارای مهر استفاده کرد.

  3. در چه زمانی می توان کارت اعتباری را خریدار نمود؟

    همزمان با شروع نام نویسی داوطلبان می توانند از طریق سایت سنجش این کارت را خریداری کنند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام ما کاردانی وکارشناسی ناپیوسته داریم میتونیم ارشد شرکت کنیم قسمت فرم باید معدل کاردانی و کارشناسی نیز وارد بشه یافقط معدل کارشناسی واگر کسی تا ۱۴۰۳.۶.۳۱ فارغ التحصیل‌شه باید میانگین معدل کارشناسی وارد کنیم باتشکر

    1. سلام در زمان نام نویسی معدل هر دوره را در بخش مربوطه به صورت جدا وارد کنید.
      معدل فعلی خود را وارد کنید و در زمان انتخاب رشته تصحیح نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره