ثبت نام کنکور سراسریکنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

ایجاد سوابق تحصیلی

کانال تلگرام تحصیلی     

ایجاد سوابق تحصیلی یکی از مهم ترین دغدغه های داوطلبانی است که قصد شرکت در آزمون سراسری را دارند. تاثیر 60 درصدی سابقه تحصیلی در آزمون 1404 منجر به نگرانی بسیار زیاد داوطلبانی شده است که سوابق تحصیلی ندارند و نمرات پایینی کسب کرده اند. این داوطلبان می توانند با شرکت در آزمون مربوطه برای خود سابقه تحصیلی ایجاد کنند. در این مطلب به بررسی کامل ایجاد سابقه تحصیلی پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران دانتل کو تماس بگیرید. 

 

ایجاد سوابق تحصیلی

در سال 1402 کنکور سراسری تغییرات زیادی کرد که یکی از مهم ترین آن ها افزایش تاثیر معدل و سوابق تحصیلی در رتبه کنکور می باشد. سوابق تحصیلی در سال 1403 به 50 درصد رسید و از سال ۱۴۰۴ نیز به 60 درصد خواهد رسید. این تاثیر نیز به صورت قطعی اعمال می شود یعنی در صورت پایین بودن معدل نیز رتبه کنکور تحت تاثیر قرار گرفته و بدتر خواهد شد. 

با توجه به این تاثیر 60 درصدی لازم است که داوطلبان معدل بالایی در سال دوازدهم داشته باشند چراکه در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهند شد. همانطور که می دانید کسب درصد 100 در کنکور کاری بسیار سخت است اما کسب نمره 20 در امتحانات نهایی بسیار راحت تر می باشد. 

داوطلبانی که معدل پایینی دارند و یا آن هایی که در برخی از دروس سوابق تحصیلی ندارند، در کنکور سراسری دچار مشکل می شوند. طبق اطلاعیه های آموزش و پرورش داوطلبان می توانند تنها یکبار در آزمون ترمیم معدل شرکت کرده و ایجاد سوابق تحصیلی نمایند. در صورتی که قصد شرکت در آزمون ترمیم معدل را دارید، می توانید با مشاوران دانتل کو مشورت نمایید. 

 

زمان ایجاد سوابق تحصیلی

هر ساله آموزش و پرورش زمانی را تعیین می کند تا داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون ترمیم معدل دارند، بتوانند ثبت نام کرده پس از شرکت در آزمون سوابق تحصیلی برای خود ایجاد نمایند. ثبت نام آزمون ترمیم معدل از طریق سایت مای مدیو می باشد. 

طبق اطلاعیه های سازمان سنجش، زمان ثبت نام آزمون برای ایجاد سوابق تحصیلی در سال 1404 در اردیبهشت ماه آغار خواهد شد. در صورت اطلاع رسانی های بیشتر در مورد زمان دقیق ثبت نام، این مطلب بروزرسانی خواهد شد. برای کسب اطلاع سریع از تغییرات زمانی می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

شرایط ایجاد سابقه تحصیلی

داوطلبان کنکور سراسری برای شرکت در آزمون ترمیم معدل باید یکسری شرایط را داشته باشند. در غیر این صورت امکان نام نویسی در آزمون ترمیم معدل و ایجاد سوابق تحصیلی برای شان وجود نخواهد داشت. مهم ترین این شرایط به شرح موارد زیر هستند. 

✅ فارغ التحصیلی دوره متوسطه رشته های نظری تا قبل از سال 1384

✅ دانش آموزان و یا فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش

✅ افراد دارنده مدرک از مدارس بین المللی و یا گواهینامه معادل دوره متوسط و پیش دانشگاهی صادر شده از کمیسیون ارزشیابی مدارک تحصیلی

✅ طلاب حوزه علمیه با مدرک سطح یک حوزوی

✅فارغ التحصیلان پیش دانشگاهی قبل از سال 1391

✅متقاضیان شرکت کننده در رشته ای غیر از رشته دیپلم خود

✅ داوطلبانی که بخشی یا تمام سوابق تحصیلی را ندارند. 

 

مدارک مورد نیاز برای شرت در آزمون

تمامی داوطلبان در هنگام ثبت نام آزمون ترمیم معدل باید مدارکی را ارائه دهند تا نام نویسی شان انجام شده و امکان شرکت در آزمون را داشته باشند. مدارک مورد نیاز برای ایجاد سوابق تحصیلی به شرح موارد زیر می باشد. 

✅ عکس

✅ کارنامه فارغ التحصیلی

✅ کد سوابق تحصیلی

✅ برگه های انتخاب درس به صورت تکمیل شده

✅ رسید واریز هزینه

✅ پوشه

 

نحوه ایجاد سوابق تحصیلی

همانطور که گفته شد برای ایجاد سوابق تحصیلی داوطلبان باید در آزمون ترمیم معدل شرکت نمایند. در سال های گذشته ثبت نام ترمیم معدل به صورت حضوری انجام می شد. داوطلبان باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به مدرسه خود و یا مدرسه بزرگسالان مراجعه کرده و درخواست ایجاد سابقه تحصیلی می دادند. 

اما در حال حاضر ثبت نام آزمون تنها به صورت حضوری انجام می شود. داوطلبان باید به سایت مای مدیو با آدرس my.mediu.ir مراجعه کرده و مدارک و اطلاعات خود را بارگزاری نمایند. در صورت بروز مشکل در روند ثبت نام آزمون در سایت مای مدیو می توانید با مشاوران تحصیلی دانتل کو مشورت نمایید. 

 

ایجاد سابقه تحصیلی برای دیپلم غیرمرتبط

هر ساله بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری تصمیم می گیرند که در رشته ای غیر از رشته تحصیلی خودشان آزمون دهند. این داوطلبان در دروس اختصاصی گروه آزمایشی خود با مشکل مواجه می شوند چراکه سوابق تحصیلی ندارند و در نتیجه تاثیر بسیار زیاد آن را از دست خواهند داد. 

داوطلبان غیر مرتبط باید حتما در آزمون ترمیم معدل شرکت کرده و سوابق تحصیلی برای خود ایجاد نمایند. برای این منظور باید در هنگام ثبت نام آزمون اسم دروسی که در آن ها نمره ای ندارند را درج کرده و آزمون دهند. در اختیار داشتن کد سوابق تحصیلی 19 رقمی برای ایجاد سوابق تحصیلی الزامی می باشد. این کد را می توانید از سایت مای مدیو دریافت نمایید. در صورت بروز مشکل می توانید با مشاوران تحصیلی مشورت نمایید. 

 

نتایج ایجاد سوابق تحصیلی 

پس از شرکت در آزمون ترمیم معدل، نتایج آن از طریق سایت مای مدیو اعلام می گردد. به طور معمول نتایج ایجاد سوابق تحصیلی در اوایل تیر ماه اعلام خواهد شد. داوطلبان در زمان تعیین شده باید به سایت مای مدیو مراجعه کرده و پس از ورود به پنل دانش آموزی خود از نتایج آزمون سوابق تحصیلی مطلع شوند. 

امکان دریافت نتایج از طریق مدرسه و به صورت حضوری نیز امکان پذیر می باشد. داوطلبانی که امکان مشاهده اینترنتی نتایج را ندارند، می توانند به مدرسه مراجعه کرده و نتایج را دریافت نمایند. توجه داشته باشید که اگر سوابق تحصیلی در آزمون ترمیم معدل کمتر از نمرات قبلی شما باشد، همان نمرات قبلی به عنوان سوابق تحصیلی ملاک قرار داده می شود. 

 

مشاوره تحصیلی قبولی در کنکور

داوطلبانی که نمرات بالایی در امتحانات نهایی کسب نکرده اند و یا به دلیل تغییر رشته سوابق تحصیلی ندارند، باید در ازمون نرمیم معدل شرکت کرده و از این طریق برای خود سابقه تحصیلی ایجاد کنند. سوابق تحصیلی تاثیر 60 درصدی قطعی در کنکور سراسری 1404 خواهد داشت. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه ایجاد سوابق تحصیلی برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.  

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سوابق تحصیلی با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای ایجاد سوابق تحصیلی چه باید کرد؟

    برای این منظور باید از طریق سایت مای مدیو ثبت نام کرده و در آزمون ترمیم معدل شرکت نمایید. 

  2. زمان ایجاد سوابق‌تحصیلی چه تاریخی است؟

    تا آخر اردیبهشت ماه امکان ثبت نام آزمون وجود دارد. آزمون ترمیم معدل همزمان با امتحانات نهایی خرداد برگزار می شود. 

  3. شرایط ایجاد سابقه تحصیلی چیست؟

    در متن مقاله به شرایط آزمون به طور کامل اشاره شده است. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره