کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

رشته های مشمول طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

کانال تلگرام تحصیلی     

رشته های مشمول طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت به دو دسته طرح اجباری و اختیاری تقسیم می‌شوند. افرادی که مشمول طرح اجباری هستند باید در مدت زمان تعیین شده که حداکثر سه ماه پس از فارغ التحصیلی می‌باشد برای ثبت نام طرح خود اقدام نمایند. در صورت عدم گذراندن طرح فرد اضافه خدمت دریافت خواهد کرد و در فرایند فارغ التحصیلی نیز با مشکل مواجه می‌شود. در این مطلب به بررسی کامل رشته های طرح اجباری نیروی انسانی وزارت بهداشت پرداخته ایم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

رشته های مشمول طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

رشته های پزشکی و پیراپزشکی زیر مجموعه وزارت بهداشت هستند و فارغ التحصیلان این رشته باید طرح نیروی انسانی را بگذرانند. این طرح اجباری است و در صورت عدم گذراندن این دوره، فرد در فرایند فارغ التحصیلی و دریافت مجوز کار با مشکل مواجه خواهد شد. 

افرادی که در رشته های مشمول طرح اجباری وزارت بهداشت فارغ التحصیل شده اند، باید در مدت زمان مشخصی پس از فارغ التحصیلی نسبت به ثبت نام طرح اقدام نمایند. این زمان برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی هر دو ماه یکبار است اما سایر رشته ها تنها ۳ ماه پس از فارغ التحصیلی فرصت خواهند داشت. در غیر این صورت باید ۳ تا شیش ماه خدمت بیشتر در مناطق محروم بگذرانند. لیست رشته های مشمول طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت به شرح زیر می‌باشد. 

 

رشته های طرح اجباری وزارت بهداشت

برخی از رشته های طرح خدمت به صورت اجباری می باشد. در جدول زیر لیست رشته های مشمول طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت را قرار داده ایم. توجه داشته باشید طبق اطلاعیه وزارت بهداشت ۹ رشته دیگر نیز به لیست رشته های دارای طرح اجباری اضافه شدند که در ادامه لیست کامل رشته های طرح اجباری وزارت بهداشت را قرار داده ایم

داروسازی علوم آزمایشگاهی
فوریت های پزشکی  هوشبری
بینایی سنجی تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)
کاردرمانی بهداشت عمومی
فیزیوتراپی پرستاری
گفتار درمانی مامایی
اتاق عمل شنوایی سنجی
فناوری اطلاعات سلامت علوم تغذیه

 

رشته های دارای طرح اختیاری

دیگر رشته ها طرح دو ساله به صورت اختیاری دارند که فارغ التحصیلان در صورت تمایل می توانند طرح را بگذرانند. در جدول زیر لیست رشته ها را قرار داده ایم.

اپیدمیولوژی بهداشت خانواده آموزش بهداشت
علوم و صنایع غذایی (شاخه پزشکی) ارگونومی آموزش پزشکی 
علوم بهداشتی در تغذیه ایمنی شناسی پزشکی علوم اجتماعی
علوم تشریحی اعضای مصنوعی و وسایل کمکی انفورماتیک پزشکی
فیزولوژی انگل شناسی پزشکی علوم و صنایع غذایی گرایش کنترل و کیفی وبهداشتی
فیزیک پزشکی تکنولوژی پرتو درمانی فناوری تصویربرداری پزشکی (MRI)
مدیریت خدمات بهداشتی درمانی اقتصاد بهداشت بهداشت محیط
حشره شناسی پزشکی و مبارزه با ناقلین تکنولوژی گردش خون بهداشت و ایمنی مواد غذایی
بیوشیمی بالینی قارچ شناسی فارماکولوژی
تکنولوژی پزشکی هسته ای ژنتیک انسانی مبارزه با بیماری ها
تکنولوژی پزشکی رادیوبیولوژی و حفاظت پرتویی مهندسی بهداشت حرفه ای
روانشناسی بالینی بیوتکنولوژی پزشکی مهندسی پزشکی
آمار زیستی مهندسی پزشکی بالینی نانوتکنولوژی پزشکی
سم شناسی میکروب شناسی پزشکی هماتولوژی
جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

شرایط رشته های مشمول طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

در صورتی که فارغ التحصیلان رشته های فوق که دارای طرح اجباری هستند در کنکور ارشد شرکت کنند و پذیرفته شوند، می‌توانند گذراندن طرح خود را به تاخیر انداخته و برای ثبت نام در مقطع ارشد در دانشگاه اقدام نمایند. اما در غیر این صورت موظفند که هرچه سریع تر برای ثبت نام و گذراندن طرح اجباری خود اقدام کنند. 

داوطلبان برای ثبت نام در رشته های مشمول طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت باید به صورت اینترنتی اقدام کرده و با مراجعه به سایت tarhreg.behdasht.gov.ir، نام نویسی خود را انجام دهند. مدتی بعد از ثبت نام نتایج از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد و داوطلبان می‌توانند با مراجعه مجدد به سایت از وضعیت محل خدمت خود مطلع شوند. در صورت تمایل به شروع طرح باید موافقت خود را درسایت اعلام کرده و در زمان تعیین شده با ارائه برگه طرح به محل خدمت خود مراجعه نمایید. 

افرادی که در رشته های مشمول طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت مشغول به خدمت می‌شوند، حقوق و مزایا خواهند داشت و دو سال فعالیت آن ها به عنوان سابقه کار در رزومه شان ثبت خواهد شد. میزان حقوق دریافتی افراد طرحی با توجه به عوامل مختلفی همچون ساعت کار، محل خدمت و غیره تعیین خواهد شد. 

رشته های مشمول طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

 

مشاوره طرح وزارت بهداشت

رشته های مشمول طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت به دو دسته تقسیم می‌شوند. گذراندن طرح برای برخی از آن ها اجباری و برای برخی دیگر اختیاری است. طرح های اجباری باید حتما گذرانده شوند و در صورت تاخیر در شروع طرح و یا عدم گذراندن آن مشکلات جدی برای فرد به وجود خواهد آمد. 

اگر قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دارید، حتما در مدت زمان تعیین شده برای ثبت نام طرح اقدام کنید تا تاخیر برای تان لحاظ نشود. در صورت قبولی در آزمون مقاطع تکمیلی می‌توانید به صورت موقتی از گذراندن طرح انصراف دهید. فارغ التحصیلان مرد نیز می‌توانند در طرح پیام آوران بهداشت شرکت کرده و اینگونه سربازی و طرح خود را به صورت همزمان انجام دهند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه رشته های مشمول طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های مشمول طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. رشته های طرح اجباری وزارت بهداشت کدامند؟

    در متن مقاله به رشته های مشمول طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت به طور کامل پرداخته شده است. 

  2. طرح وزارت بهداشت است چه مدت است؟

    فارغ التحصیلان باید برای مدت دو سال به طرح اجباری مشغول شوند. 

  3. برای ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت چه باید کرد؟

    برای این منظور باید به سامانه tarhreg.behdasht.gov.ir مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهید. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره