انتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتریدکتری

مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۲ پس اعلام نتایج انتخاب رشته برگزار می شود. هر ساله دانشگاه تربیت مدرس بر اساس اطلاعیه‌‌ای زمان و مکان مصاحبه دکترا را اعلام می کند. داوطلبانی که دانشگاه تربیت مدرس را انتخاب کرده باشند، در صورت کسب حد نصاب نمره این دانشگاه دعوت به مصاحبه خواهند شد. آگاهی از زمان و مکان و سوالات مصاحبه دانشگاه آزاد از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل در ادامه مطلب به بررسی مدارک لازم و لینک دانلود فرم های مصاحبه دکترا دانشگاه تربیت مدرس 1402 قرار داده ایم.

 

مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۲

در مقطع دکتری علاوه بر آزمون کتبی، مرحله دومی نیز تحت عنوان مصاحبه دکتری برگزار می‌شود که داوطلبان باید در این جلسه شرکت کرده و مورد ارزیابی قرار گیرند. هر دانشگاهی حد نصابی برای خود مشخص می‌کند و چنانچه رتبه داوطلب بهتر از حد نصاب باشد برای جلسه مصاحبه دعوت خواهد شد. دانشگاه تربیت مدرس نیز از این قاعده مستثنی نیست و داوطلبان بایست در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۲ شرکت نمایند.

داوطلبان گرامی در مقاله زیر به بررسی تمامی نکات و موارد مهم برای قبولی در مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه پرداخته ایم. توصیه می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید.

حتما بخوانید: راهنما جامع مصاحبه آزمون دکتری

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته، دانشگاه تربیت مدرس از طریق سایت خود اطلاعیه‌هایی منتشر کرده و زمان، مکان، مدارک و سایر شرایط شرکت در مصاحبه را مشخص می‌کند. در حال حاضر اطلاعیه‌ای از سوی دانشگاه تربیت مدرس منتشر نشده و مطالب گفته شده بر اساس اطلاعات سال گذشته است. در صورت انتشار اخبار جدید این مطلب بروزرسانی خواهد شد. برای کسب اطلاع از اخبار مربوط به مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس در سریع ترین زمان می‌توانید عضو کانال تلگرامی دانتل کو شوید.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید.

 

زمان و مکان مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس 1402

پیش بینی می‌شود زمان برگزاری مصاحبه دانشگاه تربیت مدرس در شهریور ماه باشد. داوطلبان پس از اعلام نتایج دعوت به مصاحبه بایست به سایت edu.modares.ac.ir مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز و فرم ثبت نام خود را بارگزاری نمایند.

 زمان مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس معمولا در شهریور ماه می باشد. به محض انتشار اطلاعیه از سوی این دانشگاه در این بخش از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

مصاحبه در دانشکده‌ها و یا پردیس‌های خودگردان دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود که پس از انتشار اطلاعیه می‌توان از جزییات آن مطلع شد. توجه داشته باشید که امکان شرکت در جلسه مصاحبه تنها یکبار است و اگر داوطلب به هر دلیلی در جلسه مصاحبه غیبت کند، از مصاحبه و ادامه مسیر آزمون دکترا محروم خواهد شد.

 

مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۲

متقاضیان آزمون دکتری برای شرکت در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس بایست مدارک مورد نیاز را کامل کرده و در زمان مشخص شده در سایت edu.modares.ac.ir بارگزاری نمایند. عدم بارگزاری مدارک در زمان تعیین شده به معنی انصراف از مصاحبه تلقی خواهد شد. مدارک مورد نیاز مصاحبه دکترا دانشگاه تربیت مدرس به شرح زیر می‌باشند.

✅تصویر کارت ملی و صفحات شناسنامه

✅مدرک پایان تحصیل و ریز نمرات مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

✅مدرک دفاع پایان نامه کارشناسی ارشد همراه با ریزنمرات

✅گواهی اشتغال به تحصیل حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ همراه با معدل برای دانشجویان سال آخر و درحال دفاع پایان نامه

✅مدارک مربوط به فعالیت‌های پژوهشی

✅حکم کارگزینی برای داوطلبان استفاده از سهمیه مربیان 

✅عکسی پرسنلی 4*3

✅تصویر مدرک نظام وظیفه 

داوطلبان توجه داشته باشید همراه داشتن اصل مدارک ذکر شده الزامی می باشد و در صورت عدم ارائه اصل مدرک ویا مغایرت اصل مدارک با مدارک بارگزاری شده منجر به حذف داوطلب از مرحله مصاحبه خواهد شد.

 

دانلود فرم مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس 1402

در ادامه با کلیک بر روی متن می توانید تمامی فرم ها و اطلاعیه مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس را دانلود نمایید. 

🔽 راهنما تصویری ثبت نام و بارگزاری مدارک در سایت گلستان دانشگاه تربیت مدرس

🔽 فرم درخواست تاییدیه تحصیلی

🔽 فرم تعهدات تحصیلی

🔽 فرم صلاحیت عمومی

🔽 فرم جایگزین مدرک کارشناسی

🔽 فرم جایگزین مدرک کارشناسی ارشد

🔽 فرم تعهد ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر مورد تایید دانشگاه

🔽 مرامنامه-انضباطی-دانشجویان-دانشگاه

🔽 فرم سهمیه مربیان

 

 

نحوه امتیازدهی مصاحبه دکترا دانشگاه تربیت مدرس

مصاحبه دکترا به دو بخش سنجش علمی و عملی و سوابق آموزش و پژوهشی تقسیم می‌شود که داوطلب در هر دو حوزه مورد ارزیابی قرار گرفته و سپس امتیازدهی انجام می‌شود. نحوه امتیازدهی مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس به شرح زیر می‌باشد.

 

مصاحبه علمی و سنجش عملی

این بخش شامل دو ارزیابی عمومی و تخصصی می‌باشد که داوطلبان می‌توانند حداکثر 30 امتیاز را در مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۲ کسب کنند. ارزیابی تخصصی مربوط می‌شود به نمره درس‌های تخصصی دوره‌های قبلی و درک و ترجمه متون تخصصی به زبان انگلیسی. ارزیابی عمومی نیز با توجه به انگیزه و شخصیت‌ داوطلب، نحوه پاسخگویی به سوالات، خلاقیت و نوآوری، مهارت در تجزیه و تحلیل، مهارت فن بیان و سخنرانی، تعامل با اساتید، پایان نامه ارشد و… امتیازدهی می‌شود.

 

ارزیابی سوابق آموزشی و پژوهشی

ارزیابی سوابق آموزشی و پژوهشی در مصاحبه دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۲ به ۲ بخش آموزشی و پژوهشی تقسیم بندی می شود. داوطلبان در این بخش می‌توانند حداکثر 20 امتیاز کسب کنند.

ارزیابی سوابق آموزشی

ارزیابی بخش آموزشی بر اساس معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد و مدرک معتبر زبان انجام می‌گیرد. در جدول زیر امتیاز هر یک از موارد را ذکر کرده ایم.

معدل کل کارشناسی بر اساس دانشگاه محل تحصیل حداکثر ۶ امتیاز
معدل کل کارشناسی ارشد بر اساس دانشگاه محل تحصیل حداکثر ۵ امتیاز
مدرک زبان خارجی (آزمون های تایید شده) حداکثر ۳ امتیاز

سوابق پژوهشی و فناوری

ارزیابی و امتیازدهی سوابق پژوهشی و فناوری نیز به صورت زیر می‌باشد.

موضوع فعالیت امتیاز
مقاله‌های منتشرشده در مجلات خارجی و داخلی  حداکثر تا 10 امتیاز
ترجمه یا نگارش کتاب تخصصی حداکثر 4 امتیاز
مقاله تخصصی همایشی داخلی و بین المللی  حداکثر تا 3 امتیاز
تشویق نامه‌های علمی داخلی و خارجی  حداکثر تا 4 امتیاز
برندگان در المپیادهای علمی و گواهی ثبت اختراع و اکتشاف  حداکثر تا 4 امتیاز
اثر هنری ارزیابی شده در جشنواره‌های داخلی و بین المللی برای رشته هنر  حداکثر تا 10 امتیاز
سایر فعالیت‌های پژوهشی  حداکثر تا 2 امتیاز

داوطلبان برای کسب امتیاز سوابق علمی و پژوهشی در مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۲ مدارک باید دارای شرایط زیر باشد:

🔴مقالات استخراج شده از پایان نامه داوطلب باید به عنوان نفر اول مشخص شده باشد.

🔴داوطلبان دارای مدارک علمی ملی معتبر (خورازمی، فارابی و …) یا بین المللی یا المپیادهای علمی دانشجویی باید دارای تاییدیه رسمی باشند.

🔴در صورت ثبت اختراع باید مورد تاییدسازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران یا سازمان های بین المللی باشد.

 

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۲

داوطلبان در هر کدرشته محل انتخابی که نمره حدنصاب را کسب کرده و دعوت به مصاحبه شده اند، در صورت تمایل شرکت جلسه مصاحبه باید هزینه مصاحبه دکتری آن را پرداخت کنند. در سال گذشته هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس 195 هزار تومان بود که پیش بینی می شود این مبلغ در سال جاری افزایش خواهد یافت.

داوطلبان هزینه مصحابه را به صورت اینترنتی پس از بارگزاری مدارک در سایت دانشگاه واریز می کنند. توجه داشته باشید در صورت عدم شرکت در جلسه و یا موارد دیگر هزینه پرداخت به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. 

 پرداخت هزینه در دوره های روزانه و نوبت دوم (شبانه) یک رشته و یک دانشگاه فقط یکبار می باشد و نیازی به پرداخت جداگانه نمی باشد.

 

مشاوره مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه تربیت مدرس

اطلاع از جدول زمان بندی و جزییات مصاحبه دکترا دانشگاه تربیت مدرس برای داوطلبان بسیار مهم است و در صورت از دست دادن اطلاعیه‌های مربوط به وقایع مصاحبه، شانس داوطلب برای قبولی از بین خواهد رفت. در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس و کسب اطلاع از جزییات می‌توانید با مشاوران تحصیلی ما صحبت نمایید. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه دکترا دانشگاه تربیت مدرس می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس هزینه دارد؟

بله متقاضیان آزمون دکتری در سال گذشته برای شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس بایستی مبلغ 195 هزار تومان واریز می‌کردند. این مبلغ در سال جاری با افزایش همراه خواهد بود.

آیا بدون آزمون نیز می‌توان در مصاحبه دکترا دانشگاه تربیت مدرس شرکت کرد؟

داوطلبان می‌توانند پس از فراخوان بدون آزمون دانشگاه تربیت مدرس در مصاحبه این دانشگاه شرکت نمایند.

مصاحبه دانشگاه تربیت مدرس در چه تاریخی است؟

معمولا زمان مصاحبه دکترا دانشگاه تربیت مدرس در شهریور ماه می باشد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره