بدون آزمون دانشگاه آزاددانشگاه های بدون آزمون

شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

کانال تلگرام تحصیلی     

شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ یکی از مهم‌ترین سوالات داوطلبانی است که قصد ثبت‌نام در این واحد دانشگاه آزاد را دارند. با توجه به عدم نیاز به حضور در کلاس های درس واحد مجازی دانشگاه آزاد، بسیاری از داوطلبان شاغل به تحصیل در این واحد تمایل نشان می دهند. بسیاری از داوطلبان بر این باورند که شهریه واحد الکترونیکی کمتر از واحدهای حضوری است. این باور اشتباه است و در نتیجه اطلاعات اشتباه ممکن است داوطلبان پس از ثبت نام با مشکلاتی مواجه شوند. در این مطلب به بررسی کامل شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد پرداخته شده است. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

دانشگاه آزاد یکی از محبوب ترین دوره های دانشگاهی در بین دانشجویان است که امکانات آموزشی بسیار خوبی دارد و در مقاطع و رشته های مختلف دانشجو پذیرش می کند. یکی از دوره های ارائه شده در دانشگاه آزاد، واحد الکترونیکی است که دانشجویان می توانند با پذیرش در این واحد به صورت مجازی تحصیل کنند و نیازی به حضور فیزیکی در کلاس نخواهند داشت. 

واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد نیز شهریه پرداز می باشند و دانشجویان برای هر ترم تحصیلی باید شهریه ثابت و متغیر آن ترم را پرداخت نمایند. با توجه به اهمیت شهریه در تصمیم گیری برای انتخاب رشته های الکترونیکی، در این مطلب به توضیح کامل در مورد شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ پرداخته ایم.

 

شهریه مقطع کارشناسی

دانشجویانی که به صورت باآزمون و یا بدون آزمون در رشته های کارشناسی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد پذیرفته شده اند، می توانند پس از اطلاع از مبالغ شهریه نسبت به ثبت نام خود در دانشگاه اقدام نمایند. 

در مقطع کارشناسی شهریه نسبت به مقاطع بالاتر کمتر است اما به طور کلی شهریه واحد الکترونیکی با دوره های حضوری تفاوت زیادی ندارد. با توجه به اینکه فراهم ساختن زیرساخت های لازم برای آموزش مجازی هزینه بر است، شهریه دانشجویان نیز متناسب با این وضعیت در نظر گرفته شده است. میزان حدودی شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد کارشناسی 1403 – 1404 به صورت زیر می باشد. 

شهریه مبلغ
شهریه ثابت  2/000/000 تا 2/850/000 تومان
شهریه هر واحد عمومی و پایه 1/600/000 تا 2/550/000 تومان
شهریه هر واحد تخصصی 3/100/000 تا 4/200/000 تومان

توجه داشته باشید که مبلغ شهریه در هر سال نسبت به سال گذشته در حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش می یابد. در صورت تغییر در شهریه سال جاری این مطلب بروزرسانی می شود. شما می توانید برای کسب اطلاع سریع تر در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 کانال اخبار تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

شهریه مقطع کارشناسی ارشد

در مقطع ارشد شهریه تحصیل نسبت به مقطع کارشناسی بیشتر است و دانشجویان در هر ترم تحصیلی باید با توجه به واحدهای خود شهریه را پرداخت نمایند. میزان شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه‌آزاد در مقطع ارشد به عواملی مثل رشته تحصیلی و تعداد واحد های اخذ شده بستگی دارد اما به طور کلی مبلغ شهریه با واحدهای حضوری تفاوت زیادی ندارد. 

میزان شهریه مقطع ارشد الکترونیکی دانشگاه آزاد هر ساله در حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش قیمت خواهد داشت. در ادامه مبالغ نسبی شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در مقطع ارشد را آورده ایم. 

شهریه مبلغ
شهریه ثابت  3/500/000 تا 7/600/000 تومان
شهریه هر واحد عمومی و پایه 550/000 تا 940/000 تومان
شهریه هر واحد تخصصی 700/000 تا 1/200/000 تومان

 

شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد | شهریه مقطع دکتری

دانشگاه آزاد رشته های مقطع دکتری را به صورت الکترونیکی ارائه نکرده است چراکه در این مقطع داوطلبان باید با کیفیت بالایی مطالب آموزشی را دریافت کنند و همچنین دانشجویان به ارتباط مستقیم با اساتید و هیات علمی دانشگاه نیاز خواهند داشت. در نتیجه در مقطع دکتری تنها به صورت حضوری امکان تحصیل وجود دارد. 

در این مقطع دانشجویان باید شهریه بیشتری نسبت به دو مقطع قبلی پرداخت نمایند. دانشجویان علاقه مند به تحصیل در مقطع دکتری می توانند به صورت با آزمون و یا بدون آزمون در یکی از واحدهای حضوری دانشگاه آزاد پذیرش شده و به تحصیل بپردازند. در صورتی که قصد انتخاب رشته دکتری را دارید، می توانید برای انتخاب مطمئن تر با مشاوران و کارشناسان مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ چقدر است؟

    در متن مقاله به طور کامل در مورد شهریه واحد الکترونیکی آزاد توضیح داده شده است. 

  2. آیا شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد از واحدهای حضوری کمتر است؟

    خیر شهریه واحد های الکترونیکی و حضوری تقریبا یکسان می باشد. 

  3. میزان شهریه واحد الکترونیکی آزاد در مقطع دکتری چقدر است؟

    مقطع دکتری به صورت الکترونیکی در دانشگاه آزاد ارائه نمی شود. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره