دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی

مشکلات سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی

کانال تلگرام تحصیلی     

دانشگاه جامع علمی کاربردی اقدام به راه اندازی سامانه هم آوا برای دانشجویانش نموده است. این سامانه با امکانات متعددی انجام بسیاری از امور دانشجویان را آسان کرده است؛ با این حال سامانه هم آوا دارای معایب و ضعف هایی نیز هست. همچنین  را نمیدانند، به سامانه سجاد عادت دارند و یا در مورد سامانه هم آوا سوالاتی دارند. در این مقاله به بررسی دغدغه های دانشجویان و نحوه رفع مشکلات سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی پرداخته ایم.

 

سامانه هم آوا | مشکلات  

سامانه هم آوا به آدرس edu.uast.ac.ir سامانه جامع آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی است. هم آوا جایگزین سامانه قبلی دانشگاه علمی کاربردی شده است. پیش از این دانشجویان امور خود را از طریق سامانه سجاد پیگیری می کردند. 

در ابتدای ورود به سامانه هم آوا برای استفاده از خدمات این سایت باید دارای نام کاربری و رمز عبور باشید. دانشجویان پس از تکمیل ثبت نام می توانند نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت نمایند. 

 

امکانات سامانه هم آوا | مشکلات

اموری نظیر تکمیل فرایند ثبت نام، پرداخت شهریه و امور آموزشی مثل انتخاب واحد دانشجویان از طریق این سامانه امکانپذیر است. دانشجویان برای دریافت کارت دانشجویی، ریز نمرات، گواهی اشتغال به تحصیل، ثبت درخواست های دوره تحصیل می توانند از این سامانه استفاده کنند. 

در ادامه امکانات سامانه جامع آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی را در قالب جدول معرفی کرده ایم. 

امور فارغ التحصیلی اطلاعات کلاس های دانشجویی گواهی اشتغال به تحصیل صدور کارت دانشجویی انتخاب واحد
انتقالی و مهمانی معادل سازی دروس مشخصات دانشجو ریز نمرات ثبت درخواستهای دانشجو

 

مشکلات سامانه هم آوا

سامانه هم آوا مثل سایر سامانه های مشابه دارای مشکلات و نقایصی است. بسیاری مواقع ممکن است این سامانه قطع شود و یا گاهی به دلیل بروز رسانی دچار اختلالاتی می‌شود. همچنین بسیاری از دانشجویان در بعضی مواقع به مشکلاتی برخورد می‌کنند که راه حل اصلی آنها تماس با دانشگاه یا مراجعه حضوری است. ادامه بخشی از رایج ترین مشکلات و سوالاتی که برای دانشجویان ایجاد شده است را بررسی کرده ایم.

ریز نمرات

سامانه هم آوا دارای قسمت های مختلفی است؛ یکی از این بخش ها “وضعیت تحصیلی” دانشجوست. با کلیک بر روی این قسمت می‌توانید وارد قسمت “ریز نمرات” شده و پرینت بگیرید.

نکته قابل توجه اینکه ممکن است سطح دسترسی برای شما بسته باشد، در این صورت کاربر مدیر مرکز آموزش از طریق منوی اصلی به این قسمت دسترسی دارد و می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد. 

پرتال سامانه سجاد

پیش از سامانه هم آوا دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی امور خود را از طریق سامانه سجاد انجام می‌دادند. حال برای بسیاری از دانشجویان سوال ایجاد شده است که آیا همچنان به این سامانه دسترسی دارند؟ 

نکته اینجاست که این سامانه مربوط به دانشجویان ورودی 90 به قبل است؛ این دانشجویان با استفاده از کد ملی بعنوان نام کاربری و کد ملی + شماره شناسنامه بعنوان رمز عبور می توانند وارد سامانه سجاد شوند. دانشجویان انصرافی، فارغ التحصیل و یا دارای بدهی مالی دسترسی ندارند و با ارور مواجهه خواهند شد. 

در صورتی که بهر دلیلی دسترسی به سامانه سجاد ندارید می‌توانید با مراجعه حضوری به آموزش امور خود را انجام دهید.

فراموشی نام کاربری و رمز عبور

دانشجویان پس از اولین ورود امکان تغییر رمز عبور خود را خواهند داشت؛ باید توجه داشته باشید که نسبت به حفظ و به یادسپاری نام کاربری و رمز خود کوشا باشید. در صورتی که رمزعبور را فراموش کردید می‌توانید از طریق قسمت بازیابی رمز عبور در صفحه ورود سامانه هم آوا اقدام کنید.

در صورتی که موفق به بازیابی رمز عبور خود نشدید و یا بهر دلیلی به نام کاربری و رمز عبور خود دسترسی نداشتید می‌توانید به آموزش دانشگاه خود مراجعه نمایید. 

انتخاب واحد

یکی از اموری که از طریق سامانه هم آوا قابل دسترسی است؛ انتخاب واحد و موارد مربوط به آن است. دانشجویان برای انجام انتخاب واحد، حذف و اضافه، مشاهده و یا تغییر برنامه درسی خود می‌توانند از سامانه هم آوا استفاده نمایند. نکته قابل توجه این است که بسیاری اوقات مشکلات مربوط به انتخاب واحد بدلیل بدهی است؛ پیش از انجام انتخاب واحد وضعیت مالی خود را مورد بررسی قرار دهید.

بسیاری از دانشجویان هنگام انتخاب واحد با ارورهایی مواجه می‌شوند. این ارورها عبارتند از : “ظرفیت کلاس پر است” ” تداخل زمان کلاس با کلاس دیگر” “تداخل امتحان یک درس با درس دیگر” “عدم رعایت پیش نیاز”

برای برطرف کردن این امور باید با آموزش دانشگاه خود هماهنگ شوید تا براساس برنامه تحصیلی تعریف شده مشکلات شما را برطرف نمایند.

امتحانات

امور مربوط به امتحانات در دو حوزه است؛ دریافت کارت ورود به جلسه و زمانبندی امتحانات. شما در پرتال شخصی خود می‌توانید برنامه هفتگی کلاس های خود و زمان امتحانات هر درس را مشاهده نمایید. در صورتی که درس موردنظر شما در لیست نیست یا هنگام انتخاب واحد تعریف نشده است با واحد برنامه ریزی آموزشی مهارتی سازمان مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی تماس بگیرید. قبل از این کار با آموزش دانشگاه خود تماس بگیرید.

همچنین برای دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات در موعد مقرر (حدودا یک هفته پیش از شروع امتحانات) وارد پرتال خود شده و به بخش “اخبار قابلیت ها و اصلاحات” مراجعه نمایید. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل آماده پاسخگویی به سوالات شما پیرامون رفع مشکلات سامانه هم آوا شما دانشجویان گرامی هستند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه رفع مشکلات سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

در صورتی که هنگام استفاده از سامانه هم آوا با خطا مواجه شدم چه کار می تونم بکنم؟

ابتدا باید صبر کنید شاید مشکل فنی از جانب سایت وجود داشته باشد. در صورتی که بعد دو الی سه بار امتحان موفق نشدید با مسئولین آموزش تماس بگیرید.

برای پرداخت شهریه و تسویه حساب چه مراحلی را باید انجام بدم؟

وارد پرتال خود در سامانه هم آوا شده و از قسمت مالی نسبت به پرداخت شهریه اقدام نمایید.

انتخاب واحدم کامل نشده چیکار باید بکنم؟

حذف و اضافه از طریق سامانه هم آ<ا انجام می شود. در صورتی که فرصت حذف و اضافه گذشته است می توانید از طریق آموزش اقدام کنید.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫10 دیدگاه ها

  1. چرا سایت هم اوا برای دانشجویان علمی کاربردی دادگستری غیر فعال شده؟؟لطفا پاسخ گو باشید،،باتشکر

  2. با سلام و خسته نباشید
    یه سوالی داشتم خدمتتون،در کدوم قسمت از سامانه ما میتونیم رتبه معدل کلمون رو مشاهده کنیم که نفر چندم هستیم از نظر معدل؟

    1. سلام در قسمت اطلاعات تحصیلی دانشجو و کارنامه سامانه هم آوا می توانید معدل خود را دریافت کنید. برای مشاهده نفر چندم در گروه خود به آموزش دانشکده مراجعه کنید.

    2. سلام باید دوواحد که افتادم رومعرفی به استاد بگیرم چه زمانی مراجعه کنم به دانشگاه؟؟

  3. سلام خسته نباشید این چ سامانه دارین من امتحان کشوری 11اوردم بعداز دوهفته تعغیردادین 8نیم اسکرین شات ازش دارم

    1. سلام برای رفع مشکل سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی به آ»وزش دانشگاه مراجعه کتید

  4. سلام نمرات دوتا درس برام ثبت نشدندچه وقت سایت بازمی شود که نمرات ثبت بشوندکه بتونم انتخاب واحد انجام بدهم یانه

  5. سلام من جدید الورود هستم و نام کاربری و رمز عبور ندارم و نمیتونم وارد سامانه بشم تا انتخاب واحد انجام بدم. باید چیکار کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره