وبلاگ دانتل

ثبت نام دانشگاه پیام نور یزد ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام دانشگاه پیام نور یزد ۱۴۰۲ در دو نمیسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می گیرد. داوطلبان در زمان انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه های سراسری می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نام نویسی خود را انجام دهند. لیست کد رشته محل های ارائه شده در دفترچه راهنما ثبت‌نام که از سوی سازمان سنجش منتشر می شود موجود می باشد. در ادامه این مقاله به بررسی لیست رشته ها، زمان، شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور یزد 1402 پرداخته ایم.

 

ثبت نام دانشگاه پیام نور یزد ۱۴۰۲

دانشگاه پیام‌نور در سال های اخیر به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی نسبت به جذب دانشجود اقدام می کند. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور از سایت سنجش در هر دو نیمسال تحصیلی انجام می گیرد. متقاضیان در زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور یزد ۱۴۰۲ اعلام شده که معمولا در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد با مراجعه به سایت sanjesh.org می توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

بخوانید:راهنما کامل ثبت نام بدون کنکور 1402

 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور یزد 1402

دانشگاه پیام‌نور در دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه دانشجو می پذیرد. زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور یزد نمیسال تحصیلی اول معمولا در مرداد ماه همزمان با شروع انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز می شود و برای نیمسال تحصیلی دوم زمان ثبت‌نام در آذر ماه می باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار و زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ بر روی مقاله کلیک کنید.

بخوانید: زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ 

تا کنون اطلاعیه ای برای زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور یزد ۱۴۰۲ اعلام نشده است. به محض اعلام از سوی سازمان سنجش در مقاله بالا بروزرسانی خواهد شد. داوطلبان در تاریخ های اعلام شده می توانند به سایت سنجش مراجعه و نام نویسی خود را انجام دهند.

 

دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور یزد ۱۴۰۲

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور یزد دارای بخش‌های مختلفی است؛ مهم ترین قسمت های دفترچه عبارتند از لیست کدرشته های ارائه شده و شرایط ثبت نام در این دانشگاه. برای دانلود دفترچه راهنما کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور

ثبت نام دانشگاه پیام نور یزد بدون کنکور فقط در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می شود. در ادامه لیست رشته های بدون کنکور پیام نور واحد یزد را ذکر کرده ایم که می تواند در سال جدید تغییراتی در آن مشاهده شود. 

رياضيات و كاربردها مهندسی كامپيوتر اقتصاد كشاورزی برنامه ريزي اجتماعی
علوم كامپيوتر مهندسی مديريت پروژه ترويج و آموزش كشاورزی پايدار جامعه شناسی
علوم و مهندسي آب مهندسي معماری زمين شناسی جغرافيا
فيزيك مهندسی مكانيزاسيون كشاورزی زيست‌شناسی گياهی حقوق
مهندسی برق مهندسی مكانيك شيمی محض روابط عمومي
مهندسی پزشكي گردشگری مهندسی توليد و ژنتيك گياهی روزنامه نگاری
مهندسی پليمر صنايع دستی اديان و عرفان زبان و ادبيات عربی
مهندسی راه آهن طراحي پارچه اقتصاد زبان و ادبيات فارسی
مهندسی هوافضا كتابت و نگارگری تاريخ تمدن ملل اسلامی علم اطلاعات و دانش شناسی
مهندسی شهرسازي مترجمي زبان تاريخ علوم تربيتی
مهندسی صنايع زبان و ادبيات انگليسی هنر اسلامي علوم سياسي
مهندسی عمران علوم ورزشی فلسفه و كلام اسلامی علوم قرآن و حديث
بخوانید: لیست رشته های پیام نور

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور یزد ۱۴۰۲

داوطلبان برای ثبت نام دانشگاه پیام نور یزد بدون کنکور 1402 باید واجد الشرایط باشند. شرایط ثبت نام پیام نور در دو دسته قرار می‌گیرند. شرایط عمومی که در همه دانشگاه‌ها مشترک هستند و دانشجویان برای تحصیل در سیستم آموزشی ایران باید دارای این شرایط باشند. همچنین دانشگاه‌های پیام‌نور دارای شرایط اختصاصی نیز هست که داوطلبان باید آنها را داشته باشند. 

 

شرایط عمومی

❌ اعتقاد به یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی

❌ اعتقاد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

❌ عدم اشتهار به فساد اخلاقی

❌ عدم عضویت در گروه های سیاسی معاند با جمهوری اسلامی

❌ عدم اعتیاد به مواد مخدر

 

شرایط اختصاصی

🔵 دارا بودن یکی از مدارک دیپلم زیر برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور یزد ۱۴۰۲ لازم می باشد.

       ✅ مدرک دیپلم نظام جدید (6-3-3) رشته‌ها نظری و فنی

       ✅ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی واحد در رشته های نظری + مدرک پیش دانشگاهی

       ✅ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی واحد در رشته های فنی حرفه‌ای + مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک کاردانی

       ✅ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

🔵 داوطلبان متقاضی ثبت نام دانشگاه پیام نور یزد باید حداکثر تا 31 شهریور 1402 برای نمیسال اول و تا 30 دی ماه برای نمیسال دوم فارغ التحصیل شوند.

🔵 تعیین وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان آقا

🔵 پذیرش قوانین دانشگاه پیام نور

🔵 دانشجویان ورودی مهر باید از مقطع قبلی خود انصراف دهند؛ دانشجویان ورودی بهمن نیازی به انصراف ندارند.

 

مدارک ثبت نام پیام نور یزد 1402

داوطلبان در زمان نام نویسی باید مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور یزد در سایت سنجش بارگذاری می کنند. در ادامه این مدارک را ذکر کرده ایم. پیشنهاد می شود قبل از انجام فرآیند ثبت‌نام مدارک را آماده کنید.

🟢 اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی

🟢 عکس 3*4 جدید با فرمت jpg 

🟢 مدرک تعیین وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا

🟢 مدرک تحصیلی دیپلم و کاردانی (دیپلم، پیش دانشگاهی، دیپلم نظام قدیم)

🟢 آدرس محل سکونت داوطلب و کدپستی

🟢 شماره تلفن ثابت و تلفن همراه

در مقاله زیر به بررسی کامل تمامی مدارک لازم ثبت نام دانشگاه پیام نور یزد و البته شرایط لازم عکس داوطلبی پرداخته ایم. حتما پیش از شروع انجام فرآنید انتخاب رشته مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور یزد ۱۴۰۲

داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه پیام نور را دارند؛ ابتدا باید دارای شرایط تحصیل در این دانشگاه باشند و پس از بررسی کدرشته های ارائه شده باید طبق مراحل زیر عمل نمایند. در ادامه به صورت کلی مدارحل ثبت نام دانشگاه پیام نور یزد بدون کنکور را ذکر کرده و در ادامه آن راهنما تصویری انتخاب رشته را شرح داده ایم.

✅ مراجعه به سایت سازمان سنجش sanjesh.org

✅ دانلود و مطالعه کامل دفترچه ثبت نام براساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام‌نور

✅ انتخاب لینک ” ثبت نام بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری ” 

پرداخت هزینه ثبت نام و خرید کارت علاقه مندی دانشگاه پیام‌نور و دریافت سریال ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام

✅ انتخاب حداکثر 100 عنوان کد رشته محل

✅ تایید نهایی ثبت نام و دریافت شماره پرونده 7 رقمی و کد رهگیری 16 رقمی

 

راهنما تصویری

1️⃣ به سایت سازمان سنجش به نشانی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ پس از مراجعه به سایت بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنند.

3️⃣ ابتدا بر روی گزینه ثبت نام در منوی سمت راست کلیک کنید. سپس بر روی لینک فعال “ سیستم ثبت نام و پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری بهمن ماه ۱۴۰۲ ” کلیک کنید. داوطلبان برای خرید کارت ثبت نام دانشگاه پیام نور یزد باید بر روی گزینه “ سیستم خیر کارت پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری بهمن ماه ۱۴۰۲ ” انتخاب کنند. (برای خزید کارت به راهنما مرحله شماره 5️⃣ مراجعه کنید.

ثبت نام دانشگاه پیام نور استانی

4️⃣ در این مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور یزد بدون کنکور چنانچه در سایت سنجش عضو شده اید کافیت کد ملی و رمز عبور خود را وارد کنید. در غیر اینصورت ابتدا در طریق گزینه ” ثبت نام ” در پایین صفحه ابتدا عضو شوید و سپس وارد سایت شوید.

ثبت نام دانشگاه پیام نور استانی

توجه داشته باشید داوطلبان که در کنکور دی یا تیر ماه 1402 شرکت کرده اند برای ثبت نام دانشگاه پیام نور یزد نیازی به خرید کارت ندارند و با اطلاعات خود می توانند در فرم انتخاب رشته خو کدرشته محل این دانشگاه را نیر انتخاب کنند. این داوطلبان کافیست فقط کارت علاقه مندی پیام نور را خریداری کرده باشند.

5️⃣ در این مرحله از خرید کارت اعتباری ثبت نام دانشگاه پیام نور یزد 1402 اطلاعات فردی و شماره های تماس را نوشته و پس از انتخاب بانک مورد نظر بر روی ” تایید و ادامه ” کلیک خواهیم کرد.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

6️⃣ ابتدا اطلاعات لازم نظیر نام و شماره همراه را نوشته و هزینه از کارت بانکی پرداخت می کنید.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

7️⃣ اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و پرداخت خزید کارت ثبت نام پیام نور یزد کامل کنید

ثبت نام دانشگاه پیام نور

8️⃣ پس از پرداخت کامل یک شماره سریال در اختیار قرار می گیرید که در مراحل دیگر از آن استفاده خواهد کرد. این شماره سریل رو یادداشت کنید و نگه دارید.

9️⃣ پس از خرید کارت اعتباری مجدد به صفحه اول برگردید و سریال ثبت نام خریداری شده را وارد کنید تا مراحل ثبت نام و انتخاب رشته برایتان آغاز شود.

🔟 در این مرحله از ثبت نام دانشگاه پیام نور یزد ۱۴۰۲ عکس پرسنلی خود را وارد می کنید. عکس مورد نظر باید زمینه سفید و در سال جاری گرفته شده باشد.

1️⃣1️⃣ در این مرحله فرم ثبت نام بدون کنکور 1402 را تکمیل خواهید کرد.

1️⃣2️⃣ بعد از انتخاب رشته سامانه به شما یک کد 16 رقمی خواهد داد که بهتر است تا پایان مراحل ثبت نام در دانشگاه نسخه پرینت شده آن را نزد خود داشته باشید.

1️⃣3️⃣ در صورت تکمیل فرآیند نام نویسی یک شماره پرونده 7 رقمی و كد رهگيری 16 رقمی دریافت خواهید کرد که به معنای انجام فرآیند می باشد.

 

اعلام نتایج بدون آزمون 1402

همزمان با اعلام نتایج کنکور سراسری، نتایج ثبت نام دانشگاه پیام نور یزد بدون کنکور 1402 نیز از سایت سنجش منتشر می شود و داوطلبان می توانند نتایج خود را مشاهده کنند. آن دسته از داوطلبانی که در دانشگاه پیام‌نور پذیرفته شده اند باید در زمان های مقرر به واحدهای دانشگاهی پذیرفته شده خود مراجعه کرده و نام نویسی خود را تکمیل کنند. برای اطلاع اعلام نتایج دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

 

مشاوره ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

انتخاب رشته و محل تحصیل دانشگاهی دارای ظرایف بی شماری است. یکی از مهم ترین انتخاب‌های زندگی هر فرد شروع دوره تحصیلات دانشجویی است. انتخاب شما تعیین کننده آینده شغلی، تحصیلی شماست. همچنین بهترین سالهای جوانی هر فردی در محیط دانشگاه می‌گذرد. همه این عوامل نشان دهنده اهمیت یک انتخاب مناسب است. 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید.

پیشنهاد ما به داوطلبین این است که پیش از تصمیم گیری با مشاوری آگاه و باتجربه مشورت نمایید. تیم تحصیلی دانتل کادری متشکل از مشاورین باتجربه و متخصص جمع آوری کرده است. برای دریافت مشاوره و انجام کامل فرآیند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور یزد 1402 می‌توانید با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه پیام نور یزد 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور یزد ۱۴۰۲ در چه تاریخی می باشد؟

تاریخ ثبت نام دانشگاه پیام نور یزد 1402 در نیمسال اول تحصیلی در مرداد ماه و نمیسال تحصیلی دوم در آذر ماه می باشد.

اگر طی مهر ماه موفق به ثبت نام دانشگاه پیام نور یزد نشدم چکار باید بکنم؟

دانشگاه پیام‌نور دو بار طی سال اقدام به به جذب دانشجو می نماید. داوطلبان برای مهر و بهمن می توانند وارد دانشگاه پیام‌نور شوند.

دانشگاه پیام نور چه رشته هایی را بصورت بدون کنکور ارائه می دهد؟

بیشتر رشته های پرمتقاضی و آینده دار توسط دانشگاه پیام نور ارائه شدنه‌اند که در متن مقاله به این رشته‌ها اشاره کرده‌ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره