کنکور سراسریثبت نام کنکور سراسری

سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور

کانال تلگرام تحصیلی     

سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور همان سایت سازمان سنجش آموزش کشور با نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” می باشد. افرادی که علاقه مند به ثبت نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های پیام نور سراسر کشور هستند، می توانند برای تکمیل مراحل نام نویسی و انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه خود به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایند. لازم است اشاره کنیم که اعلام نتایج ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور نیز از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. در ادامه به معرفی سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پرداخته ایم.

 

سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور

یکی از دانشگاه های سراسری و غیردولتی، دانشگاه پیام نور می باشد که در میان متقاضیان علاقه مندان و طرفداران بسیاری دارد. دانشگاه پیام نور علاوه بر پذیرش با آزمون در برخی از کد رشته محل ها به صورت بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی نیز دانشجو جذب می کند.

علاقه مندان به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور باید به این نکته توجه داشته باشند که نام نویسی در این دانشگاه، در دو بازه زمانی مهر و بهمن ماه و غالبا به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی “sanjesh.org” انجام می شود. 

البته لازم است اشاره کنیم که نحوه ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه پیام نور برای نیمسال تحصیلی دوم و بهمن ماه متغیر است؛ به طوری که در برخی سال ها به صورت حضوری و برخی دیگر به صورت اینترنتی انجام گردیده است. در صورتی که نحوه ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه پیام نور در نیمسال تحصیلی دوم به صورت حضوری اعلام گردد؛ متقاضیان باید شخصا به دانشگاه مورد نظر مراجعه کنند و با ارائه مدارک لازم، ثبت نام خود را تکمیل کنند.

پس از تکمیل مراحل ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه پیام نور، متقاضیان برای پیگیری دیگر مراحل شامل اعلام نتایج نیز باید به سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور مراجعه کنند. لازم به ذکر است رشته های ارائه شده به صورت بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارائه می گردد.

 

زمان ثبت نام بدون کنکور

بر اساس توضیحاتی که ارائه کردیم، مجری نام نویسی بدون کنکور در دانشگاه پیام نور سازمان سنجش است که تمامی اطلاعیه ها و اخبار مربوط به این مرحله از پذیرش دانشجو از طریق این سایت اطلاع رسانی می گردد. 

تاکنون اطلاعیه ای پیرامون زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 از سوی سایت سازمان سنجش اعلام نگردیده است؛ اما پیش بینی می شود همانند سال های گذشته این مرحله برای نیمسال تحصیلی اول در اواخر مرداد ماه و برای نیمسال تحصیلی دوم در اواخر آذر ماه صورت بگیرد. 

خالی از لطف نیست که اشاره کنیم معمولا نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای ورودی مهر ماه نیز در اواخر شهریور ماه و یا اوایل مهر ماه از طریق سایت سنجش اطلاع رسانی می گردد.  

چنانچه تاریخ دقیق ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 از طریق سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور اعلام گردد؛ در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد. 

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.
 

نام نویسی از طریق سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

در صورتی که پس از مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه های سراسری و بررسی شرایط لازم، واجد الشرایط نام نویسی در پذیرش بدون کنکور دانشگاه های پیام نور می باشید؛ می توانید مطابق مراحل زیر جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور از طریق سایت سنجش اقدام کنید. 

  • مرحله اول : به سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور با نشانی اینترنتی “sanjesh.org ” مراجعه کنید.
  • مرحله دوم : از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه “سراسری” کلیک نمایید.
  • مرحله سوم : بر روی لینک فعال “سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه 1401 ” کلیک نمایید تا وارد سیستم نام نویسی اینترنتی شوید. (در صورتی که در کنکور سراسری شرکت کرده اید، باید کد رشته محل های ارائه شده به صورت بدون کنکور در دانشگاه پیام نور را در سامانه انتخاب رشته با آزمون وارد نمایید.)
  • مرحله چهارم : به منظور دسترسی به فرم ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور باید ابتدا هزینه ثبت نام را پرداخت کنید. بنابراین بر روی گزینه “خرید کارت” کلیک کنید. (خرید کارت اعتباری مختص داوطلبانی است که در کنکور سراسری شرکت نکرده اند و یا پس از نام نویسی در کنکور سراسری، نسبت به انتخاب کد رشته محل های دانشگاه پیام نور اعلام علاقه مندی نکرده اند.)
  • مرحله پنجم : در این مرحله “سریال سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال 1401” را فعال نمایید و در نهایت بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک کنید.
  • مرحله ششم : در این مرحله اطلاعات خواسته شده شامل نام و نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه، پست الکترونیک خود را وارد کنید و پس از انتخاب درگاه پرداخت بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک کنید.
  • مرحله هفتم : در این مرحله کد پیگیری مربوط به پرداخت هزینه ثبت نام را دریافت نمایید و پس از مطالعه قوانین نمایش داده شده بر روی گزینه “ادامه روند پرداخت” کلیک نمایید.
  • مرحله هشتم : اطلاعات مربوط به کارت بانکی خود را وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه “پرداخت” کلیک کنید. 
  • مرحله نهم : مجدد به صفحه اول بازگردید و بر روی گزینه “ثبت نام جدید” کلیک نمایید.
  • مرحله دهم : سریال کارت اعتباری که خریداری کرده اید را برای شروع مراحل نام نویسی در کادر تعیین شده وارد کنید. در نهایت نیز ابتدا تیک عبارتی که مشاهده می کنید را فعال کرده و گزینه “تایید” را انتخاب کنید.
  • مرحله یازدهم : یک قطعه عکس 3 * 4 را بارگذاری کنید.
  • مرحله دهم : فرم ثبت نام بدون کنکور پیام نور را دریافت نمایید و با اطلاعات فردی و تحصیلی و همینطور کد رشته محل های مورد نظر از دانشگاه پیام نور تکمیل کنید.

پس از اتمام مراحل فوق می توانید شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام را از سامانه دریافت کنید.

 

نحوه نام نویسی از طریق سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور (ویژه ثبت نام کنندگان کنکور)

اگر جزو داوطلبان کنکور سراسری هستید که تمایل دارید در پذیرش بدون کنکور دانشگاه پیام نور نیز شرکت کنید؛ برای تکمیل مراحل انتخاب رشته باید مراحل زیر را طی کنید. 

  • مرحله اول : به سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور با آدرس الکترونیکی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.
  • مرحله دوم : بر روی گزینه “سراسری” کلیک نمایید.
  • مرحله سوم : بر روی لینک فعال ” انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1401 ” کلیک نمایید.
  • مرحله چهارم : در صفحه جدید بر روی گزینه “تایید و ادامه – گام بعدی” کلیک کنید. 
  • مرحله پنجم : اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و از طریق یکی از روش های پیشنهادی وارد سیستم شوید. 
  1. روش اول جستجو بر اساس سریال ثبت نام، شماره شناسنامه، عبارت امنیتی
  2. روش دوم جستجو بر اساس شماره پرونده، کد ملی، سریال شناسنامه، عبارت امنیتی 
  3. روش سوم جستجو بر اساس شماره رهگیری ثبت نام، کد ملی، عبارت امنیتی 

در نهایت پس از ورود به سیستم باید یک عکس با مشخصات گفته شده را بارگذاری نمایید و در نهایت کد رشته محل های بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور را همراه با کد رشته محل های با آزمون در یک فرم وارد کنید. 

توجه : اگر در زمان ثبت نام کنکور سراسری نسبت به انتخاب کد رشته محل های دانشگاه پیام نور اعلام علاقه مندی نکرده اید، در این مرحله باید نسبت به خرید سریال علاقه مندی به گزینش رشته های پیام نور و غیرانتفاعی آزمون سراسری 1401 اقدام کنید.

 

مشاوره سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور

نکته مهمی که پیرامون ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور وجود دارد، این است که سازمان سنجش، متقاضیان نام نویسی بدون کنکور دانشگاه پیام نور را به دو دسته تقیسم کرده است.

  • دسته اول : داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند و باید کد رشته محل های مربوط به پذیرش بدون کنکور دانشگاه پیام نور را در لینک انتخاب رشته با آزمون وارد کنند.
  • دسته دوم : متقاضیانی که در کنکور سراسری شرکت نکرده اند و باید همانند متن مقاله فوق مراحل نام نویسی خود را از طریق لینک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری تکمیل کنند.  

اگر پیرامون سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ابهاماتی برایتان وجود دارد، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید و مشاوره لازم را از برترین مشاوران تحصیلی دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور کدام سایت است؟

    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش با نشانی اینترنتی sanjesh.org  انجام می شود.

  2. آیا ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نیازمند پرداخت هزینه ای می باشد؟

    بله، متقاضیان در صورت عدم اعلام علاقه مندی به انتخاب رشته دانشگاه پیام نور، باید اقدام به خرید کارت اعتباری نمایند. 

  3. زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور چه تاریخی است؟

    زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای دو نیمسال تحصیلی اول و دوم به ترتیب در مرداد و آذر ماه می باشد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره