دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی

کاردانی حقوق ثبتی

کانال تلگرام تحصیلی     

کاردانی حقوق ثبتی یکی از رشته های پرمتقاضی است که در دانشگاه های مختلف مثل علمی کاربردی ارائه شده و داوطلبان می توانند به تحصیل در آن بپردازند. این رشته موقعیت های شغلی بسیار مناسبی دارد اما با توجه به تعداد زیاد فارغ التحصیلان ممکن است یافتن کار با چالش همراه باشد. برای موفقیت در این رشته لازم است که از جزییات مربوط به آن اطلاع داشته باشید. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

معرفی کاردانی حقوق ثبتی

یکی از زیر گرایش های رشته حقوق، رشته حقوق ثبتی می باشد. متقاضیان می توانند در ابتدا در مقطع کاردانی به تحصیل در این رشته بپردازند و پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شوند. تمرکز این رشته بر روی شناخت اسناد مختلف، یادگیری وظایف و مهارت های مربوط به سند و دفاتر ثبت و قوانین مربوط به ثبت اسناد می باشد.

فارغ التحصیلان کاردانی حقوق ثبتی می توانند به عنوان حقوق دان و وکیل، سر دفتر یا قاضی مشغول به کار شوند. این رشته بسیار پرمتقاضی است و در دانشگاه های مختلفی مثل دانشگاه علمی کاربردی ارائه می شود. برای تحصیل و موفقیت در این رشته لازم است که از جزییات مربوط به آن مطلع باشید که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت. 

 

ثبت نام کاردانی حقوق ثبتی

برای پذیرش در مقطع کاردانی حقوق ثبتی می توان هم به صورت با آزمون و هم بدون آزمون درخواست داد. ساده ترین راه برای پذیرش به صورت بدون کنکور است که در این صورت داوطلب با داشتن مدرک دیپلم می تواند در این رشته پذیرش شود. برای پذیرش با آزمون نیز داوطلب باید در آزمون ورودی شرکت کرده و رتبه حد نصاب را به دست آورد. 

البته این رشته در دانشگاهی مثل علمی کاربردی تنها به صورت بدون آزمون ارائه می شود و داوطلبان فقط بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش خواهند شد. ثبت نام با توجه به زمانبندی اعلام شده از سوی دانشگاه انجام خواهد شد. در صورت مشکل در روند ثبت نام می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

مهارت های مورد نیاز فارغ التحصیلان حقوق ثبتی

داوطلبانی که در رشته کاردانی حقوق ثبتی تحصیل کرده و در این رشته فارغ التحصیل شده اند، برای ورود به بازار کار و موفقیت به یکسری مهارت ها و قابلیت ها نیاز خواهند داشت. از مهارت های مورد نیاز این رشته می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

👈 تسلط به قوانین ثبتی

‌👈 آشنایی با استاد رسمی و راه های ثبت سند

👈 تفکر نقاد

‌👈 ابتکار و خلاقیت

👈 توانایی برنامه ریزی

‌👈 توانایی برقراری ارتباط در محیط کار

👈 انتقال مفاهیم حقوقی به سایر افراد

‌👈 توانایی تجزیه و تحلیل مسائل و ارائه راه حل

کاردانی حقوق ثبتی

 

شغل های مرتبط با رشته حقوق ثبتی

افرادی که در رشته حقوق ثبتی تحصیل کرده و فارغ التحصیل شده اند، می توانند در شغل های مختلفی مشغول به کار شوند. برخی از جایگاه های شغلی مثل قضاوت با مدرک حقوق ثبتی امکان پذیر است اما شرایط خاصی دارد که باید رعایت شود. شغل های مرتبط با رشته کاردانی حقوق ثبتی به شرح موارد زیر می باشد. 

👈 قضاوت (در صورت دارا بودن تمامی شرایط)

‌👈 وکالت (در صورت دارا بودن تمامی شرایط)

👈 کارشناس حقوقی

‌👈 سر دفتر اسناد رسمی

👈 دفتریار اسناد رسمی

‌👈 کارشناسی تعیین مالکیت 

👈 کارشناس امور ثبتی

‌👈 کارشناسی تاسیس شرکت ها

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 کانال اخبار تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

مشاوره انتخاب رشته

رشته حقوق ثبتی در مقاطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شود و داوطلبان می توانند برای ادامه تحصیل در این رشته در دانشگاه های مختلف اقدام کنند. حقوق ثبتی به آشنایی با اسناد مختلف و قوانین مربوط به آن ها می پردازد. فارغ التحصیلان می توانند در حوزه های مختلف مثل سردفتر اسناد رسمی مشغول به کار شوند. 

فرایند انتخاب رشته در هر یک از مقاطع تحصیلی بسیار مهم بوده و بر مسیر تحصیلی و شغلی شما تاثیر مستقیم می گذارد. به همین دلیل توصیه می شود که قبل از انتخاب رشته با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید تا تمامی نکات مهم را برای تان توضیح داده و در انتخاب رشته اصولی یاری تا کنند.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه کاردانی حقوق ثبتی برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. کاردانی حقوق ثبتی چه رشته ای است؟

    این رشته به یادگیری قوانین و مهارت های مربوط به ثبت اسناد می پردازد. 

  2. با مدرک کاردانی حقوق ثبتی در چه شغل هایی می توان فعالیت کرد؟ 

    از شغل های مربوط به رشته حقوق ثبتی می توان به سردفتردار اسناد رسمی و غیره اشاره کرد که در متن توضیح داده شده است. 

  3. مهارت های مورد نیاز برای موفقیت در رشته حقوق ثبتی چیست؟

    در متن مقاله به طور کامل در مورد مهارت های مورد نیاز توضیح داده شده است. 

کانال تلگرام تحصیلی     

یک دیدگاه

  1. سلام من از طریق خود دانشگاه علمی کابردی و با ارائه‌ مدارک حصوری به ایشان ثبت ناموکردم ولی هنوز کد پیگیری ثبت نام برای نیو مده
    چطور مطمئن بشم که ثبت تام انحام شده ؟ و جگونه باید از نتیجه قبولی خودم آگاه بشم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره