دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی

پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱

کانال تلگرام تحصیلی     

پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱ چگونه امکان پذیر است؟ داوطلبانی که در زمان مقرر در ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شرکت می‌کنند، می توانند با پیگیری ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1401 از وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود در این دانشگاه ها مطلع شوند. در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون استعلام وضعیت قبولی و عدم قبولی پس از نام نویسی بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی ارائه کرده ایم.

پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱

سوالی که برای متقاضیان دانشگاه‌های علمی کاربردی وجود دارد، این است که چنانچه در زمان‌های اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور موفق به ثبت‌نام و درج کد رشته محل های مورد علاقه خود در سایت سازمان سنجش شدند. چگونه و چه زمانی می توانند نسبت به پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اقدام کنند. 

در واقع دانشجویان با پیگیری کردن از وضعیت قبولی و یا عدم قبولی‌شان مطلع می شوند. پس از این پیگیری دسته‌ای از متقاضیان که موفق به کسب قبولی شده اند. بایستی جهت ثبت‌نام نهایی در سامانه هم آوا و ثبت‌نام حضوری در دانشگاه محل قبولی اقدام نمایند.

پیگیری ثبت نام علمی کاربردی | ورودی مهرماه

ثبت‌نام علمی کاربردی در نیمسال اول و ورودی مهرماه، هر ساله به صورت اینترنتی می باشد. داوطلبان برای استعلام ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی خود در ورودی مهرماه، بایستی مجدد از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند. سازمان سنجش آموزش کشور پس از گذشت یک بازه زمانی یک تا دو هفته نتایج نهایی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی را منتشر می کند. 

پس از اعلام نتایج و انتشار اسامی پذیرفته شده از سوی سازمان سنجش، داوطلبان از وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود مطلع می شوند. می توانند برای جهت ثبت نام حضوری و اینترنتی خود اقدامات لازم را انجام دهند.

پیگیری ثبت نام علمی کاربردی | ورودی بهمن ماه

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در ورودی بهمن ماه نیز به صورت اینترنتی می باشد. پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در ورودی بهمن ماه بایستی از طریق سایت سازمان سنجش انجام شود. این بدین معناست که اگر بر اساس معدل تان جزو اسامی پذیرفته شدگان در رشته انتخابی‌تان باشید، در اعلام نتایج پذیرفته خواهید شد.

زمان پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401

زمان پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در واقع همان زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی می باشد که در ادامه به تفکیک برای دو نیمسال تحصیلی ارائه کرده ایم.

نیمسال اول

پس از انجام ثبت‌نام دانشگاه علمی‌کاربردی، متقاضیان بایستی در بازه زمانی اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش آموزش کشور جهت پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اقدام کنند. 

تا کنون سازمان سنجش زمان دقیق اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی نیمسال اول ۱۴۰۱ را اعلام نکرده است اما پیش بینی می شود نتایج این دوره ها نیز مطابق سال های گذشته برای دوره کاردانی در اواخر شهریور و برای دوره کارشناسی ناپیوسته در اوایل آبان ماه اعلام شود تا متقاضیان از وضعیت قبولی و عدم قبولی خود مطلع گردند.

نیمسال دوم

پس از گذشته یک بازه زمانی یک هفته تا ده روزه از ثبت‌نام بدون کنکور علمی کاربردی در ورودی بهمن ماه، متقاضیان می توانند در اواخر بهمن ماه و یا اوایل اسفند ماه نسبت به پیگیری نام نویسی دانشگاه علمی کاربردی اقدام کنند.

در این بازه زمانی دانشگاه‌ها مدارک و سوابق تحصیلی داوطلبان را بررسی می کنند. سپس اسامی پذیرفته شدگان را اعلام می‌نمایند.

مشاوره ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه‌ها علمی کاربردی تمامی رشته‌های خود را به صورت بدون آزمون ارائه می دهند. پذیرش در این رشته‌ها بدون کنکور بوده، اما ملاک و معیار جذب دانشجو سوابق تحصیلی و درواقع معدل مقطع قبلی می باشد. این بدین معناست که هر چه معدل مقطع قبلی داوطلبان برای انتخاب دوره های کاردانی و کارشناسی بیشتر باشد، شانس قبولی بیشتری خواهند داشت.

پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در واقع بدین معناست که شما پس از ثبت اطلاعات خود و انتخاب کدرشته محل مورد نظرتان، به دنبال این باشید که آیا در کد رشته محلی که انتخاب کرده‌اید. موفق به کسب قبولی شده‌اید یا خیر.

برای مشاهده نتیجه ثبت‌نام دانشگاه علمی کاربردی در ورودی مهرماه بایستی منتظر اعلام نتایج از طریق سایت سازمان سنجش باشید و در ورودی بهمن ماه بایستی از طریق دانشگاهی که در آن ثبت‌نام کرده اید اقدام نمایید.

چنانچه موفق به دریافت نتیجه قبولی خود نشدید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و سوالات خود را از مشاوران ما بپرسید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نتایج دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 021291005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

متقاضیان ثبت نام بدون کنکور علمی‌کاربردی چگونه می توانند وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود را پیگیری کنند؟

برای پیگیری ثبتنام علمی کاربردی شما باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید.

چنانچه متقاضیان پس از پیگیری ثبت نام خود، جزو اسامی پذیرفته شدگان بودند، چه اقداماتی باید انجام دهند؟

بایستی برای انجام ثبت نام اینترنتی خود در سامانه هم آوا و ثبت نام حضوری خود در دانشگاه محل قبولی اقدام کنند.

ملاک قبولی در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی چیست؟

ملاک و معیار قبولی داوطلبان رتبه داوطلب در سهمیه می باشد، بدین صورت که هر جه معدل قبلی داوطلب برای انتخاب دوره های کاردانی و کارشناسی بیشتر باشد، شانس قبولی بالاتری خواهد داشت.

کانال تلگرام تحصیلی     

یک دیدگاه

  1. سلام من از طریق خود دانشگاه علمی کابردی و با ارائه‌ مدارک حصوری به ایشان ثبت ناموکردم ولی هنوز کد پیگیری ثبت نام برای نیو مده
    چطور مطمئن بشم که ثبت تام انحام شده ؟ و جگونه باید از نتیجه قبولی خودم آگاه بشم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره