کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

تراز قبولی دکتری مشاوره

کانال تلگرام تحصیلی     

تراز قبولی دکتری مشاوره یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان مقطع دکتری است که قصد انتخاب رشته دارند. فرایند انتخاب رشته یکی از مهم ترین مراحل در مقطع دکتری است که داوطلبان باید از اصول آن آگاه بوده و به درستی اولویت بندی را انجام دهند. مقایسه تراز اکتسابی با تراز قبولی دکتری سال های گذشته به داوطلبان کمک می‌کند تا شانس قبولی خود را تخمین زده و به بهترین نحو به انتخاب رشته بپردازند. در ادامه این مطلب به بررسی کامل تراز قبولی آزمون دکتری مشاوره خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

تراز قبولی دکتری مشاوره

داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند، پس از اعلام نتایج دکتری می‌توانند با در دست داشتن اطلاعات مندرج بر روی کارت ورود به جلسه، رتبه و تراز خود و همچنین وضعیت مجاز بودن به انتخاب رشته را مشاهده نمایند. افراد مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در زمان انتخاب رشته‌ دکتری تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و فرم انتخاب رشته اینترنتی را تکمیل نمایند. 

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته دارند، بایستی با توجه به رتبه و تراز قبولی دکتری مشاوره نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته و اولویت بندی کد رشته محل های مورد نظر خود اقدام نمایند. داوطلبان با توجه به تراز قبولی سال های گذشته و مقایسه آن با رتبه و تراز خود می‌توانند انتخاب رشته اصولی داشته باشند که شانس قبولی شان را افزایش دهد. 

 

حد نصاب و تراز قبولی آزمون دکتری مشاوره

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون دکتری که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می‌توانند با مقایسه رتبه و تراز کسب شده خود با تراز قبولی دکتری مشاوره که در ادامه آورده شده است، شانس خود برای پذیرش در کد رشته محل های مورد نظر در دفترچه انتخاب رشته دکتری را بررسی نمایند. 

داوطلبانی که در محدوده تراز قبولی دکترا مشاوره قرار می‌گیرند، شانس بالایی برای دعوت به مصاحبه دکترا خواهند داشت. در نهایت داوطلبان با توجه به اولویت بندی شان به صورت نهایی در دانشگاه پذیرفته خواهند شد. حد نصاب و تراز قبولی دکترا مشاوره به شرح زیر می‌باشد. 

 

تراز قبولی آزمون دکتری مشاوره بالینی

میزان تراز قبولی دکتری مشاوره در این گرایش به شرح زیر می‌باشد. 

دانشگاه حد نصاب دانشگاه
دانشگاه تهران – روزانه 6452
دانشگاه علامه طباطبایی – روزانه 6345
دانشگاه اصفهان – روزانه 5698
دانشگاه الزهرا – روزانه 5592
جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه استفاده از تراز قبولی دکتری مشاوره

داوطلبان آزمون دکتری پس از اعلام نتایج اولیه و مشاهده رتبه و تراز خود، می‌توانند آن را با رتبه و تراز قبولی آزمون دکتری مشاوره سال های گذشته مقایسه کرده و انتخاب رشته خود را بر اساس اولویت های خوشبینانه، منطقی و بدبینانه انجام دهند. 

منظور از تراز بدبینانه این است که هرچه قدر داوطلب ترازی نزدیک به آن تراز داشته باشد، با احتمال بیشتری در آن کد رشته محل پذیرفته خواهد شد. در صورتی که تراز اکتسابی داوطلب از تراز خوشبینانه کمتر باشد، شانس قبولی در آن کد رشته محل نیز برایش کمتر خواهد شد. 

داوطلبان باید توجه داشته باشند که تراز قبولی دکترا مشاوره با توجه به تراز های قبولی سال های گذشته است و در سال جدید ممکن است در اثر تغییر ظرفیت دانشگاه ها، تراز قبولی نیز دستخوش تغییر شود. اما به طور کلی تراز قبولی دکتری مشاوره ذکر شده در این مطلب نزدیک ترین تراز های قبولی و بهترین معیار برای پیش بینی شانس قبولی دکتری می‌باشد. 

 

مشاوره قبولی دکترا مشاوره

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون کتبی دکتری می‌توانند با کسب اطلاع از محدوده تراز قبولی دکتری مشاوره از میزان شانس خود برای دعوت به مصاحبه آزمون دکتری و قبولی در دانشگاه مطلع شوند. اطلاع از تراز های قبولی در فرایند انتخاب رشته و اولویت بندی کد رشته محل ها کمک کننده خواهد بود. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تراز قبولی آزمون دکتری مشاوره برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تراز قبولی دکتری مشاوره می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. تراز قبولی دکتری مشاوره چند است؟

    در متن مقاله به طور کامل به تراز قبولی آزمون دکتری مشاوره پرداخته شده است.

  2. آیا دعوت به مصاحبه دکتری به معنای قبولی در دانشگاه است؟

    خیر دعوت به مصاحبه آخرین مرحله از فرایند پذیرش دانشجو است و افرادی به صورت قطعی پذیرفته خواهند شد که تراز قبولی را کسب کرده و امتیاز لازم در مرحله مصاحبه را نیز به دست آورده باشند. 

  3. منظور از تراز های بدبینانه و خوشبینانه دکتری چیست؟

    منظور از تراز بدبینانه این است که هرچه قدر داوطلب ترازی نزدیک به آن تراز داشته باشد، با احتمال بیشتری در آن کد رشته محل پذیرفته خواهد شد. اگر هم تراز اکتسابی از تراز خوشبینانه کمتر باشد، شانس قبولی در آن کد رشته محل نیز کمتر خواهد شد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

یک دیدگاه

  1. ببخشید ترو خدا پاسخ بدید من با سهمیه پنج درصد 11هزار شانس قبولی بهداشت ازاد یا مامایی ازاد و دارم هر شهری باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره