دکتریانتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتری

سایت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

سایت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ سامانه سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org می باشد. تمامی داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکترا پس از اعلام نتایج اولیه در صورت مجاز بودن در مهلت مقرر با مراجعه به سایت سنجش می توانند در مرحله انتخاب رشته شرکت کنند. انتخاب رشته حساس ترین مرحله در آزمون مقطع دکتری می باشد و داوطبان با حساسیت و دقت بیشتر به انجام این فرآیند بپردازند. در ادامه به شرح راهنما تصویری در سایت انتخاب رشته دکتری سنجش sanjesh.org خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

معرفی سایت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

در زمان انتخاب رشته داوطلبانی که مجاز در دوره‌های مختلف روزانه و غیر روزانه هستند، باید به سایت انتخاب رشته دکتری سنجش sanjesh.org مراجعه نمایند و انتخاب رشته خود را از طریق این سامانه انجام دهند. دواطلبان در این مرحله مجاز به انتخاب حداکثر ۵۰ کدرشته محل انتخابی می باشند و باید آن را در فرم انتخاب رشته وارد کنند.

کنکور دکتری برای دانشگاه دولتی و آزاد به صورت یکپارچه برگزار می‌شود. انتخاب رشته همه دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم (شبانه)، غیر انتفاعی و پیام نور فرآیند انتخاب رشته در سایت انتخاب رشته آزمون دکتری یعنی سامانه سنجش انجام می گیرد. اما داوطلبانی که متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد می باشند باید به سایت azmoon.org مراجعه کنند و انتخاب رشته خود را انجام دهند.

داوطلبان توجه داشته باشند که ممکن است پس از شروع انتخاب رشته تغییراتی در کد رشته محل‌های اعلام شده و ظرفیت آنها اعمال شود. بنابراین پیش از مراجعه به سایت انتخاب رشته آزمون دکتری مطالعه اصلاحیه‌های دفترچه انتخاب رشته ضرورت دارد.

در مقاله زیر به بررسی کامل و نکات کلیدی انتخاب رشته آزمون دکتری پرداخته ایم. لذا توصیه می کنیم پیش از انجام فرآیند حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بخوانید: راهنما انتخاب رشته دکتری

 

زمان انتخاب رشته دکتری سراسری ۱۴۰۳

در سال گذشته انتخاب رشته آزمون در اردیبهشت ماه انجام گرفت. با توجه به برگزاری آزمون دکتری در ۴ اسفند ماه پیش بینی می شود در سال جاری نیز انتخاب رشته در نیمه اول اردبیهشت ماه آغاز شود. چند روز پیش از آغاز انتخاب رشته دفترچه راهنما از طریق سایت انتخاب رشته آزمون دکتری سنجش در دسترس داوطلبان قرار می گیرد.

داوطلبان با مطالعه دفترچه راهنما، ابتدا از قوانین و شرایط انتخاب رشته آگاهی می یابند و در بخش دیگر می توانند کدرشته محل مورد علاقه خود را از استخراج کرده و در انجام فرآیند انتخاب رشته، کدرشته محل ها را در فرم مربوطه در سایت انتخاب رشته دکتری وارد کنند.

بخوانید: راهنما زمان انتخاب رشته‌ دکتری

 

سایت انتخاب رشته آزمون دکتری سنجش sanjesh.org

سازمان سنجش مجری برگزاری آزمون دکتری است و داوطلبان تمامی دانشگاه ها اعم از سراسری و آزاد باید در آزمون برگزار شده توسط سازمان سنجش ثبت نام کرده و سپس نتایج آزمون خود را دریافت نمایند.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند در زمان تعیین شده به سایت انتخاب رشته آزمون دکتری یعنی سایت سنجش مراجعه کرده و فرم انتخاب رشته را تکمیل نمایند. سازمان سنجش هر ساله در بازه های زمانی تعین شده دفترچه راهنما را منتشر کرده و داوطلبان پس از مطالعه آن می توانند نسبت به تکمیل فرم اقدام کنند.

 

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری 

در ادامه به بررسی نحوه انتخاب رشته دکتری به صورت تصویری در قالب جدید سایت انتخاب رشته آزمون دکتری سنجش خواهیم پرداخت.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید بر روی گزینه دکتری تخصصی کلیک کنید.

سایت انتخاب رشته آزمون دکتری

2️⃣ در صفحه جدید سایت انتخاب رشته دکتری سنجش از منوی سمت راست بر روی گزینه انتخاب رشته کلیک کنید.

سایت انتخاب رشته دکتری سنجش

3️⃣ در این قسمت از سایت انتخاب رشته آزمون دکتری، از داوطلب اطلاعاتی خواسته می‌شود که با وارد نمودن آن اطلاعات به صفحه انتخاب رشته وارد می‌شود.

4️⃣ در این بخش از سایت انتخاب رشته دکتری باید نام دانشگاه مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در صورت صحیح بودن تایید و یا آن را تصحیح نمایید.

5️⃣ پس از وارد شدن به صفحه انتخاب رشته داوطلب می‌تواند 50 کدرشته محل را داخل فرم وارد کند. توصیه می‌شود ترتیب اولویت بندی کد رشته محل‌ها بر اساس علاقه و دیگر فاکتورهای تاثیر گذار باشد.

6️⃣ وقتی 50 انتخاب داخل فرم انتخاب رشته آزمون دکتری وارد شد باید بر روی گزینه ی ثبت کلیک نماید.

7️⃣ اکنون زمان آن است که یک کد 15 رقمی به داوطلب داده شود. پس از دریافت این کد فرایند انتخاب‌رشته برای داوطلب به پایان می‌رسد. عدم دریافت این کد از طریق سایت انتخاب رشته آزمون دکتری سنجش به منزله تکمیل نشدن فرایند انتخاب رشته می‌باشد.

 

سایت انتخاب رشته آزمون دکتری | ویرایش فرم

یکی از امکانات سایت انتخاب رشته دکتری امکان ویرایش لیست کدرشته محل های انتخابی می باشد. داوطلبان چنانچه تمایل به حذف یا اضافه کردن کدرشته محل جدید و یا جابه جایی اولویت های انتخابی خود را داشته باشند، می توانند با مراجعه به سایت انتخاب رشته آزمون دکتری طبق مراحل شرح داده شده، لیست کدرشته محل های انتخابی را ویرایش کنند.

توجه داشته ویرایش فرم انتخاب رشته دارای محدودیت می باشد و پس از چند بار ویرایش سیستم قفل خواهد شد و امکان ویرایش را نخواهید داشت. پس چناچه مایل به ویرایش فرم می باشید، سعی کنید در حداقل یک یا دو بار اولویت بندی و ویرایش خود را نهایی کنید.

 

سایت اعلام نتایج انتخاب رشته ۱۴۰۳

پس از بازه زمانی یک تا دو ماهه، نتایج نیز از طریق سایت انتخاب رشته دکتری سنجش منتشر می شود و داوطلبان با مراجعه به سایت انتخاب رشته آزمون دکتری می توانند نتیجه دعوت به مصاحبه خود را مشاهده کنند. سایت اعلام نتایح انتخاب رشته دکتری برای تمامی داوطلبان سایت سازمان سنجش با آدرس sanjesh.org می باشد. 

در صورت دعوت به مصاحبه، داوطلب با مراجعه به سایت دانشگاه دعوت شده می تواند از زمان و مکان برگزاری مصاحبه آگاهی یابد. در صورت ابهام در روند اعلام نتایج و مصاحبه دکتری می توانید با مشاوران تحصیلی دانتل کو مشورت نمایید. 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرامی مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.

 

سایت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد

یکی از مهم ترین نکات در فرایند انتخاب رشته دکتری این است که پس از اعلام نتایج اولیه، مسیر دانشگاه آزاد از دانشگاه های سراسری جدا می شود و داوطلبان دانشگاه آزاد برای انتخاب رشته باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با آدرس azmoon.org مراجعه نمایند. 

دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نیز به صورت اختصاصی در همین سامانه قرار خواهد گرفت و از دفترچه دانشگاه های سراسری مجزا می باشد. چنانچه در فرایند انتخاب رشته دکترا دانشگاه آزاد با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی دانتل کو صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

مشاوره سایت انتخاب رشته دکتری

انتخاب رشته برای دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خود گردان و دانشگاه آزاد انجام می‌شود. داوطلبان گروه اول ممکن است مجاز به انتخاب رشته در تمامی دوره ها باشند و یا با محدودیت در انتخاب مواجه شوند. لازم است داوطلبان به درستی از دوره هایی که مجاز به انتخاب کدهای آن در سایت انتخاب رشته آزمون دکتری هستند مطلع شوند. داوطلبانی که مجاز به انتخاب کدهای واحدهای دانشگاه آزاد هستند، در این مرحله یک کد هفت رقمی تحت عنوان کد دسترسی دریافت می‌کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت انتخاب رشته آزمون دکتری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. سایت انتخاب رشته آزمون دکتری چیست؟

    فرایند انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش انجام می شود. 

  2. آیا انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نیز در سایت سنجش انجام می شود؟

    خیر داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه نمایند. 

  3. انتخاب رشته دکتری 1403 چه زمانی انجام می شود؟

    هنوز تاریخ دقیق انتخاب رشته مشخص نشده است اما انتظار می رود که مانند سال گذشته در اردیبهشت ماه باشد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره