کارشناسی ارشدمشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد

منابع کنکور ارشد زبان و ادبیات انگلیسی ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

منابع کنکور ارشد زبان و ادبیات انگلیسی ۱۴۰۳ کدام اند؟ متقاضیان تحصیل در این رشته در مقطع کارشناسی ارشد بایستی در کنکور کارشناسی ارشد مجموعه زبان انگلیسی ثبت نام و شرکت نمایند و سپس گرایش خود را زبان و ادبیات زبان انگلیسی انتخاب کنند. داوطلبان باید توجه داشته‌ باشند که فاکتور منابع از مهمترین فاکتورهای موفقیت در این آزمون می‌باشد. به طوری که داوطلبان پس از اطلاع از سرفصل های امتحانی این رشته بایستی برای هر کدام از دروس امتحانی، منابع مشخصی را تهیه و مطالعه کنند. در ادامه این مطلب، اطلاعاتی پیرامون منابع کنکور ارشد زبان و ادبیات انگلیسی 1403 ارائه کرده ایم.

 

منابع کنکور ارشد زبان و ادبیات انگلیسی ۱۴۰۳

همانطورکه پیش تر نیز اشاره کردیم آزمون کارشناسی ارشد مجموعه زبان انگلیسی برای داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده است و این بدین معناست که تمامی علاقه مندان به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و در رشته مترجمی زبان انگلیسی باید یک منابع را مطالعه کنند.

در ادامه برای هرکدام از سرفصل های امتحانی منابع کنکور ارشد زبان و ادبیات انگلیسی ۱۴۰۳ را معرفی کرده ایم که داوطلبان می‌توانند جهت مطالعه دروس امتحانی از آنها بهره ببرند.

 

منابع کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی ۱۴۰۳ | زبان تخصصی

درس زبان تخصصی رشته زبان و ادبیات انگلیسی از سه مبحث تاریخ ادبیات و آثار ادبی، فنون و صناعات ادبی و تاریخچه و رویکرد های نقد ادبی تشکیل شده است که داوطلبان بایستی برای هر کدام از این مباحث مهم در آزمون کارشناسی ارشد مجموعه زبان انگلیسی و گرایش زبان و ادبیات انگلیسی، برای هر کدام منابع کنکور ارشد زبان و ادبیات انگلیسی ۱۴۰۳ جداگانه ای تهیه کنند.

 

منابع تاریخ ادبیات و آثار ادبی

  • Abrams, et al, ed., The Norton Anthology of English Literature | نورتون تک جلدی، جمع آوری شده توسط دکتر جلال سخنور
  • Abjadian, Amrollah, A Survey of English Literature, 2 vols. | کتاب سیری در تاریخ ادبیات، در دو جلد و توسط انتشارات سمت منتشر شده است. – منابع کنکور ارشد زبان و ادبیات انگلیسی ۱۴۰۳ 
  • Ousby, Ian, Cambridge Paperback Guide to Literature in English

بخوانید: راهنما ثبت نام کنکور ارشد

 

منابع فنون و صناعات ادبی

  • Abrams, M.H., A Glossary of Literary Terms

 

منابع تاریخچه و رویکرد‌های نقد ادبی

  • Dutton, Richard, An Introduction to Literary Criticism
  • Bressler, Charles, Literary Criticism: An Introduction to Theory and Practice

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

منابع کنکور ارشد زبان و ادبیات انگلیسی ۱۴۰۳ | زبان عمومی

از سرفصل های امتحانی کنکور کارشناسی ارشد مجموعه زبان انگلیسی و گرایش زبان و ادبیات انگلیسی درس زبان عمومی باشد که خود از مبحث های گرامر، واژگان و ریدینگ تشکیل شده است که در ادامه برای مطالعه هر کدام از این مباحث منابع کنکور ارشد زبان و ادبیات انگلیسی ۱۴۰۳  را معرفی کرده ایم.

 

منابع کنکور ارشد زبان و ادبیات انگلیسی ۱۴۰۳ | گرامر

  • TOEFL Grammar/Vocabulary/Reading Flash- Milada Broukal
  • English Grammar Digest- Trudy Aronson

 

منابع مطالعه واژگان

  • 1100 English Words
  • Vocabulary for College-bound Students
  • GRE preparation vocabulary

 

منابع مطالعه ریدینگ

  • GRE Reading Samples
  • مجموعه سوالات کنکور ادبیات انگلیسی | به تالیف کیان پیشکار از انتشارات پردازش استفاده کنید. – منابع کنکور ارشد زبان و ادبیات انگلیسی ۱۴۰۳ 

 

گرایش های ارشد زبان و ادبیات انگلیسی ۱۴۰۳

همانطورکه اشاره کردیم رشته زبان و ادبیات انگلیسی از گرایش‌های رشته مجموعه زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد می‌باشد، بنابراین تمامی علاقه مندان به تحصیل در رشته زبان و ادبیات انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد بایستی ابتدا در کنکور کارشناسی ارشد مجموعه زبان انگلیسی ثبت نام و شرکت کنند و پس از دریافت نتایج اولیه، گرایش زبان و ادبیات انگلیسی را برای تحصیل در دانشگاه های سراسری و یا آزاد انتخاب کنند.

داوطلبان برای فهم بهتر این مساله می‌توانند جدول زیر را ملاحضه کنند. طبق جدول زیر مجموعه زبان انگلیسی دارای سه ضریب کد و سه گرایش به شرح جدول زیر می‌باشد که همانطور که در جدول ملاحظه می‌کنید، زبان و ادبیات انگلیسی در کد ضریب دو این مجموعه قرار دارد و داوطلبان برای قبولی در این گرایش بایستی با توجه به ضرایب دروس در این کد ضریب درس بخوانند.

کد ضریب  رشته تحصیلی
کد ضریب یک رشته آموزش زبان انگلیسی
کد ضریب دو رشته زبان و ادبیات انگلیسی
کد ضریب سه رشته مترجمی زبان انگلیسی

 

مشاوره منابع کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی ۱۴۰۳

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد را دارند، باید برای مطالعه و آمادگی کنکور برنامه ریزی کنند و بر این اساس مشغول به مطالعه شوند. در عین حال بسیار مهم است که داوطلبان از بهترین منابع کنکور اطلاع داشته باشند و منابعی را تهیه کنند که با مطالعه آن ها بهترین بازدهی را داشته باشند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در مورد منابع کنکور ارشد زبان و ادبیات انگلیسی 1403 برای تان وجود دارد و یا در زمینه آمادگی کنکور ارشد با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه منابع کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا داوطلبان برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات انگلیسی باید در این آزمون شرکت کنند؟

    داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در رشته زبان و ادبیات انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد هستند بایستی ابتدا در کنکور کارشناسی ارشد مجموعه زبان انگلیسی شرکت کنند و سپس در زمان انتخاب رشته، گرایش خود را زبان و ادبیات انگلیسی تعیین نمایند.

  2.  منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات انگلیسی از سوی چه سازمانی اعلام می‌شود؟

    منبع های اصلی رشته زبان و ادبیات زبان انگلیسی از سوی هیچ سازمانی اعلام نمی‌شود اما سرفصل های امتحانی کنکور کارشناسی مجموعه زبان انگلیسی و زبان و ادبیات انگلیسی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌‌گردد.

  3.  داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی باید از چه منبعی برای مطالعه سرفصل ها بهره ببرند؟

    در مقاله منابع کنکور ارشد زبان و ادبیات انگلیسی را معرفی کردیم که همه این منابع  از بهترین منابع موجود در بازار می باشد

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره