مدارسمدارس خاص

شهریه مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

کانال تلگرام تحصیلی     

شهریه مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ هر ساله توسط آموزش و پرورش و بنیاد شهید تعیین می گردد. مدارس شاهد به دلیل برگزاری کلاس های فوق برنامه آموزشی و تقویت دانش آموزان شهریه‌ای را تعیین کرده اند. دانش آموزان در حال تحصیل در این مدارس باید هزینه تحصیل را به مدرسه پرداخت نمایند. البته برخی دانش آموزان به صورت رایگان می توانند به تحصیل بپردازند. در ادامه مقاله به بررسی میزان و نحوه پرداخت اقساطی شهریه شاهد 1403 – 1404 و شرایط تحصیل رایگان  در این مدارس خواهیم پرداخت

 

شهریه مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

ثبت نام مدارس شاهد براساس اولویت بندی و جدول امتیاز بندی که توسط آموزش و پرورش منتشر می‌شود، انجام می‌شود. ثبت نام فرزندان شهدا و جانبازان بالای 50 درصد و آزادگان به صورت قطعی انجام می‌گیرد. اما در مورد دانش آموزان غیرشاهد، گزینش دانش آموزان با توجه به فرم امتیازبندی صورت می‌گیرد.

تحصیل فرزندان شهدا، جانبازان بالای 50 درصد و آزادگان به صورت رایگان می باشد و شهریه مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ این دسته از دانش آموزان توسط بنیاد شهید پرداخت می شود.

مدرسه شاهد ارزش زیادی برای انجام فعالیت‌های فوق برنامه قائل هستند. کلاس‌های تقویتی و جبرانی جزء لاینفک این مدارس است. به همین دلیل مبلغی به عنوان کمک سرانه مشارکت دانش آموزی برای اداره بهتر معین شده است. این مبلغ برای دانش آموزان شاهد و غیر شاهد متفاوت است. در ادامه مبلغ شهریه‌ی اعلامی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ ارائه می‌شود.

 

جدول و میزان شهریه مدارس شاهد 1403 – 1404

همانطورکه گفته شد میزان شهریه مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ برای کلیه دانش آموزان شاغل به تحصیل در یکسان نیست. البته شهریه دانش آموزان شاهد از محل اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت می‌شود. خانواده این دانش آموزان مبلغی را تحت عنوان شهریه پرداخت نمی‌نمایند. کمک سرانه دانش آموزی برای دانش آموزان شاهد در مقاطع مختلف بدین شرح است:

 

دانش آموزان شاهد

میزاین شهریه مدارس شاهد برای دانش آموزان شاهد سال گذشته
مقطع تحصیلی میزان شهریه
دوره ابتدایی تقریبا 550 هزار تومان
دوره متوسطه اول تقریبا 600 هزار تومان
دوره متوسطه دوم تقریبا 850 هزار تومان

 

دانش آموزان غیرشاهد

کمک سرانه دانش آموزان غیرشاهد اندکی بیشتر از دانش آموزان شاهد است. میزان هزینه برای دانش آموزان غیر شاهد به قرار زیر است:

میزاین شهریه شاهد برای دانش آموزان غیرشاهد سال گذشته
مقطع تحصیلی میزان شهریه
دوره ابتدایی حداقل 510 و حداکثر 1.100 میلیون تومان
دوره متوسطه اول حداقل 600 و حداکثر 1.300 هزار تومان
دوره متوسطه دوم حداقل 810 و حداکثر 1.570 هزار تومان

همچنین در مورد فرزندان آزادگان و جانبازان 50 تا 69 درصد، 75درصد از شهریه، توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت می‌گردد. الباقی مبلغ، توسط اولیا پرداخت می‌گردد.

 

عوامل موثر در تعیین میزان شهریه

شهریه مدارس شاهد 1403 – 1404 در مقایسه با سایر مدرسه‌های شهریه دار بسیار کمتر است. امکان پرداخت شهریه به صورت اقساطی نیز برای خانواده ها درنظر گرفته شده است. نحوه دریافت شهریه در مدارس مختلف متفاوت است. در برخی از شعب پرداخت ماهانه صورت می‌گیرد. اما برخی مدارس نیز، دریافت شهریه را در آغاز هر ترم انجام می‌دهند.

❌❌ عوامل موثر در تعیین میزان شهریه به شرح زیر می باشد:

✅امکانات آموزشی و رفاهی مدرسه

✅ساعات آموزشی دانش آموزان

✅کلاس های فوق برنامه دانش آموزان

✅میانگین درآمد شهر و منطقه مورد نظر

در صورتی که در انجام امور ثبت نام و پرداخت شهریه شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ فرزندتان دچار مشکل یا سوالی شده‌اید، برای دریافت خدمات مشاوره می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس بگیرید تا کارشناسان این مرکز به تمامی سوالات شما پاسخ دهند.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شهریه مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتلبا شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شهریه مدارس شاهد 1403 – 1404 چه مقدار می باشد؟

    در متن مقاله میزان شهریه در سال جاری را شرح داده ایم.

  2. آیا دانش آموزان شاهد نیز ملزم به پرداخت شهریه مدارس شاهد می باشند؟

    برخی از دانش آموزان‌شاهد نیز باید برای تحصیل شهر‌‌یه پرداخت نمایند.

  3. دانش آموزان غیرشاهد اجازه تحصیل در این مدارس را دارند؟

    بله، دانش آموزان غیرشاهد در صورت کسب امتیاز لازم می توانند در مدارس شاهد ثبت نام کنند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره