مدارستیزهوشان و نمونه دولتی

بهترین روش درس خواندن برای تیزهوشان

کانال تلگرام تحصیلی     

روش درس خواندن برای تیزهوشان یکی از چالش های دانش آموزانی است که قصد شرکت در این آزمون را دارند. مدارس تیزهوشان جز مدارس سطح بالا هستند که برای قبولی در آن ها دانش آموزان باید از مراحل سنجش گذر کنند. بدون برنامه ریزی و مطالعه صحیح امکان قبولی در آزمون تیزهوشان وجود ندارد. با توجه به تجربه کم دانش آموزان تیزهوشان بهتر است که ابتدا از روش های صحیح اطلاع کامل داشته باشند تا دچار خطا در این مسیر نشوند. در این مطلب به بررسی کامل روش درس خواندن برای تیزهوشان خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

روش درس خواندن برای تیزهوشان

مدارس تیزهوشان جز مدارس برتر در سطح کشور هستند که سطح علمی آن ها نسبت به دیگر مدارس بسیار بالاتر می باشد. این مدارس شرایط سخت گیرانه ای برای پذیرش دانش آموز دارند و تنها از طریق آزمون تیزهوشان دانش آموزان باهوش را جذب می کنند. 

افرادی که قصد قبولی در آزمون تیزهوشان را دارند، باید از هوش بالایی برخوردار باشند. البته که هوش بالا به تنهایی برای موفقیت در آزمون تیزهوشان کافی نیست و دانش آموزان باید از روش درس خواندن برای تیزهوشان نیز اطلاع داشته باشند و بر این اساس خود را برای قبولی در این آزمون آماده کنند. 

پذیرش در مدارس تیزهوشان بسیار رقابتی است پس دانش آموزان باید برای درس خواندن برنامه ریزی دقیقی داشته باشند و با استفاده از تکنیک های صحیح مطالعاتی، برای ساعات زیادی به درس خواندن بپردازند. روش درس خواندن برای تیزهوشان به صورت زیر می باشد. 

 

برنامه ریزی

برای قبولی در آزمون تیزهوشان باید حتما یک برنامه ریزی جامع و اصولی برای خود داشته باشید و بر اساس این برنامه ریزی برای مطالعه دروس اقدام نمایید. برنامه ریزی در واقع نقشه راه شما است و بدون آن موفقیت در این مسیر ممکن نیست. 

 

شناخت منابع

یکی از مهم ترین روش ها از روش درس خواندن برای تیزهوشان این است که منابع آزمون را بشناسید و به مطالعه منابع صحیح بپردازید. عدم اطلاع از منابع امتحانی شما را در مسیر اشتباهی قرار می دهد و منجر به از دست رفتن زمان و انرژی زیادی می شود.

 

روش درس خواندن برای تیزهوشان | اولویت بندی مطالب درسی

با اطلاع از ضرایب هر دس در آزمون تیزهوشان، می توانید مطالب درسی را اولویت‌بندی کرده و با توجه به اهمیت بیشتر هر یک از دروس به مطالعه آن ها بپردازید. پس از اولویت بندی مطالب متوجه خواهید شد که برای هر درس به چقدر زمان احتیاج دارید و می توانید بر این اساس برنامه ریزی خود را انجام دهید. 

 

استفاده از روش های صحیح مطالعه ای

یکی دیگر از روش درس خواندن برای تیزهوشان استفاده از تکنیک های مطالعاتی است. برای درس خواندن روش های متعددی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کرده و بازدهی خود را افزایش دهید. برای این منظور می توانید از حل تست های تمرینی، کمک گرفتن از فلش کارت، کدگذاری، تکنیک های حفط کردن و غیره کمک بگیرید. 

 

استفاده از کتاب های کمک آموزشی

برای قبولی در آزمون تیزهوشان بهتر است که تنها کتاب های درسی را منبع مطالعات خود قرار ندهید. توصیه می شود ک در این مسیر از کتاب های کمک آموزشی نیز استفاده کنید. با کمک گرفتن از این کتاب ها می توانید برای حل تست های تحصیلی تیزهوشان آماده شوید. 

 

روش درس خواندن برای تیزهوشان | باور به خود

فراموش نکنید که هرچه قدر هم که مطالعه کنید و برای آزمون اماده باشید، بدون اعتماد به نفس کافی در این مسیر موفق نخواهید شد. نقاط ضعف و نقاط قوت خود را بشناسیدذ و با کار کردن بر روی آن ها اعتماد به نفس تان را نیز افزایش دهید. 

 

حفظ انگیزه

بسیار مهم است که در مسیر آمادگی و روش درس خواندن برای تیزهوشان، انگیزه خود را حفظ کنید. اگر انگیزه شما کاهش بیابد، دیگر توان ادامه دادن و مطالعه کردن برای ساعت های طولانی را از دست می دهید. برنامه استراحت نیز برای خود در نظر بگیرید تا دچار خستگی مفرط نشوید و بتوانید با حفظ انگیزه کافی به مطالعه بپردازید. 

 

یادگیری مهارت تست زدن و مدیریت زمان

آزمون تیزهوشان یک آزمون تستی است و داوطلبان برای موفقیت در آزمون باید مهارت تست زدن را در خود تقویت کنند. از سوی دیگر آزمون تیزهوشان زمان محدودی دارند و در صورتی که داوطلبان نتوانند زمان خود را مدیریت کنند، با مشکل در پاسخگویی به سوالات مواجه خواهند شد. برای یادگیری مهارت تست زدن و مدیریت زمان می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت کنید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

کمک گرفتن از مشاوران تحصیلی

آزمون تیزهوشان برای بسیاری از دانش آموزان اولین آزمون مهم شان در طول تحصیل می باشد. این دانش آموزان تجربه کافی برای شرکت در آزمون را ندارند و از جزییات مهم و نحوه امادگی آزمون و روش درس خواندن برای تیزهوشان بی اطلاع هستند. با توجه به اینکه در آزمونی با اهمیت تیزهوشان امکان کوشش و خطا وجود ندارد، بهتر است که دانش آموزان با مشاوران تحصیلی در ارتباط باشند و از راهنمایی های آنان استفاده کنند. 

روش درس خواندن برای تیزهوشان

 

تکنیک های مطالعه ای برای آمادگی آزمون تیزهوشان

از روش درس خواندن برای تیزهوشان می توان به استفاده از تکنیک های صحیح مطالعه ای برای افزایش بازدهی اشاره کرد. داوطلبان آزمون تیزهوشان می توانند با استفاده از این تکنیک ها آمادگی خود را افزایش داده و شانس بیشتری برای قبولی در آزمون داشته باشند. این تکنیک ها به شرح موارد زیر هستند. 

 

تندخوانی

یکی از انواع روش درس خواندن برای تیزهوشان تند خوانی است. تحقیقات نشان داده که هرچه سرعت مطالعه بیشتر باشد، ذهن زمان کمتری برای حواسپرتی پیدا می کند و در نتیجه تمرکز فرد در هنگام مطالعه افزایش می یابد. پس می توانید در هنگام درس خواندن از تکنیک تنخوانی استفاده کنید تا تمرکزتان افزایش یابد. 

 

اجمالی خواندن 

در این روش درس خواندن برای تیزهوشان باید نکات اصلی در مطلب را برداشت کرده و از جزییات مطلب رد شوید. اینگونه مطالب در ذهنتان به سرعت سازماندهی می شود و یادگیری بهتر انجام می گردد. 

 

روش درس خواندن برای تیزهوشان | تجسسی خواندن

در این روش درس خواندن برای تیزهوشان باید به دنبال جزییات و نکات بسیار ریز هر مطلب باشید. زمانی که بر یک مطلب تسلط کافی پیدا کرده اید، می توانید با مطالعه تجسسی، تسلط خود را تا حد بسیار زیادی افزایش داده و یادگیری خود را بهبود ببخشید. 

مرور مطالب

به هیچ عنوان از مرور کردن دروس غافل نشوید چراکه بدون مرور کافی، تمامی مطالب از ذهنتان پاک خواهد شد و یادگیری به خوبی انجام نمی گیرد. حتی درس هایی که آن ها را به خوبی یاد گرفته اید را نیز مرتبا مرور کنید تا مطالب در ذهنتان به خوبی جا بیفتد. 

 

تفاوت روش درس خواندن برای تیزهوشان با مدارس دیگر

همانطور که گفته شد مدارس تیزهوشان شرایط سخت گیرانه ای برای پذیرش دانشجو دارند و این مساله نشان دهنده سطح علمی بالای آن ها می باشد. داوطلبان برای قبولی در این مدارس باید معدل بالای ۱۹ داشته باشند و در عین حال موفق به کسب رتبه حد نصاب نیز بشوند. 

تفاوت روش درس خواندن برای تیزهوشان با مدارس عادی در میزان ساعات مطالعه و سختی مطالب درسی می باشد. هرچه مطالعه بیشتری داشته باشید، تسلط تان بر دروس افزایش یافته و با سهولت بیشتری می توانید سوالات علمی و تحلیلی را پاسخ دهید. 

توجه داشته باشید که تنها مطالع کتاب های درسی برای قبولی در آزمون تیزهوشان کافی نیست و داوطلبان باید مهارت پاسخ دادن به سوالات تحلیلی را نیز داشته باشند. برای افزایش این مهارت باید از کتاب های کمک آموزشی و کمک متخصصان و مشاوران تحصیلی استفاده نمایید. 

 

فواید درس خواندن برای تیزهوشان

حال شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که به طور کلی درس خواندن برای آزمون تیزهوشان چه فایده ای دارد. در پاسخ باید گفت که مدارس تیزهوشان از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار هستند و روش های تدریس نیز در این مدارس با مدارس عادی متفاوت می‌باشد. 

دانش آموزان با درس خواندن برای تیزهوشان علاوه بر اینکه در این مدارس پذیرفته شده و آموزشی بسیار سطح بالا را دریافت می کنند، پایه تحصیلی خود را نیز تقویت می کنند و این گونه حتی در صورت عدم قبولی در آزمون نیز فایده ای کسب خواهند کرد. 

 

مشاوره روش درس خواندن برای تیزهوشان 

دانش آموزان برای قبولی در آزمون تیزهوشان باید ساعات زیادی به مطالعه بپردازند و با استفاده از تکنیک های صحیح مطالعه، بازدهی خود را افزایش دهند. قبولی در آزمون تیزهوشان فواید بسیاری برای داوطلبان دارد و آن ها را از نظر علمی در سطح بسیار عالی قرار می دهد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه روش درس خواندن برای تیزهوشان برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روش درس خواندن برای تیزهوشان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. سوالات تحلیلی آزمون تیزهوشان به چه صورت است؟

    این سوالات به صورت چهارگزینه ای مطرح می شوند و هدف از طرح آن ها سنجش هوش و مهارت دانش آموزان برای تحلیل و ریشه یابی موضوع می باشد. منبع طرح این سوالات کتاب های درسی نیست و صرفا به هوش و مهارت خود داوطلب برای پاسخگویی نیاز دارد. 

  2. روش درس خواندن برای تیزهوشان به چه صورت است؟

    در متن مقاله به طور کامل در مورد روش درس خواندن برای تیزهوشان توضیح داده شده است. 

  3. مطالعه تیزهوشان با مطالعه برای مدارس عادی چه فرقی دارد؟

    آزمون تیزهوشان یک آزمون نسبتا سخت است و در صورتی که داوطلبان مطالعه طولانی و دقیق نداشته باشند، موفق به پاسخگویی به سوالات نخواهند شد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره