مدارستیزهوشان و نمونه دولتی

ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ در بازه های زمانی اعلام شده از سوی مرکز سنجش و پذیرش استعداد های درخشان دوره دوم متوسطه انجام می شود. بنابراین علاقه مندان به تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه دهم باید در تاریخ های اعلام شده به سایت مرکز نامبرده به نشانی اینترنتی ” my.medu.ir ” مراجعه نمایند و به صورت اینترنتی مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. برای آشنایی با جزئیات ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1403 – 1404 تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

 کلیه علاقه مندان باید در زمان مشخص نسبت به ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ اقدام نمایند. زمان برگزاری، نحوه ثبت‌نام و شرایط داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون مطالبی است که در ادامه به آن پرداخته می‌شود.

مدارس تیزهوشان متقاضیان زیادی برای تحصیل دارند اما ظرفیت محدود این مدارس پاسخگوی نیاز و تقاضای موجود نیست؛ از این رو آزمونی برای گزینش دانش آموزان برگزار می‌شود. این آزمون در زمان مشخص به طور هماهنگ در کل کشور برگزار می‌گردد.

از آنجایی که این مدرسه از میان متقاضیان، دانش آموز با استعداد را جذب می کند به همین دلیل هر ساله یک آزمون هماهنگ کشوری با عنوان آزمون تیز هوشان نهم به دهم برگزار می شود. تمامی دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در این مدارس هستند، می توانند در صورت داشتن شرایط لازم نسبت به ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم اینترنتی در سایت my.medu.ir اقدام کنند.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

 

زمان ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 1403 – 1404

ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم به صورت اینترنتی می باشد. به این صورت که تمامی شرکت کنندگان باید در زمان ثبت‌نام به سایت ” my.medu.ir ” مراجعه کنند و مراحل نام نویسی خود را به صورت اینترنتی تکمیل نمایند. البته توصیه می شوند که متقاضیان قبل از هر اقدامی جهت ثبت‌نام در آزمون تیز هوشان، دفترچه ثبت نام تیزهوشان نهم دهم را دریافت کرده و مطالعه نمایند.

در صورتی که می خواهید اخبار لحظه ای مربوط به ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ را دریافت کنید، می توانید عضو کانال تلگرامی مرکز دانتل در ارتباط باشید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

اشاره کوتاهی کردیم که متقاضیانی مجاز به ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 1403 – 1404 هستند که دارای شرایط ثبت‌نام باشند. در ادامه به مهم ترین شرایط شرکت در این آزمون اشاره کرده ایم.

✅ یکی از شرایط ثبت نام تیز هوشان داشتن تابعیت ایرانی می باشد. دانش آموزان اتباع غیرایرانی نیز با برخی شرایط خاص مجاز به ثبت نام در این آزمون هستند.

✅ متقاضیان باید دارای حداقل معدل 19 در پایه هشتم باشند تا بتوانند در آزمون تیز هوشان شرکت کنند.

✅ تحصیل در پایه نهم نیز از دیگر شرایط ثبت نام تیزهوشان می باشد.

 

راهنما ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

متقاضیانی که دارای شرایط لازم جهت ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم هستند، می توانند به صورت اینترنتی نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام خود اقدام نمایند. به منظور راهنمایی شما عزیزان در ادامه به نحوه ثبت‌نام به صورت مرحله به مرحله پرداخته ایم.

1️⃣به درگاه ورود به آزمون های وزارت آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی “ my.medu.ir ” مراجعه نمایید.

2️⃣در کادر های مشخص ابتدا نقش خود ” دانش آموز ” را انتخاب کنید سپس ملیت و کد ملی و شماره سریال ۶ رقمی شناسنامه خود را وارد کنید. ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم

 

3️⃣در پنجره صحفه جدید بر روی آزمون سمپاد در ردیف سوم کلیک کنید.

ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم

 

4️⃣فرم ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم را با اطلاعات صحیح پر کنید.

5️⃣مدارس مورد نظر خود را با توجه به دسترسی و محل سکونت خود انتخاب کنید.

6️⃣هزینه ثبت نام را پرداخت نمایید. 

7️⃣کد پیگیری خود را دریافت کرده و آن را نگه دارید.

 

پرداخت هزینه ثبت نام

لازم است متقاضیان در نظر داشته باشند در صورتی که تمامی مراحل را به درستی انجام داده باشند، سامانه یک کد پیگیری اولیه در اختیار آن ها قرار می دهد. لازم است متقاضیان در هنگام ثبت نام هزینه ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ را پرداخت نمایند و موفق به دریافت کد رهگیری نهایی شوند. متقاضیانی مجاز به شرکت در آزمون هستند که هزینه را پرداخت کرده باشند. 

لازم است داوطلبان نکات زیر را در زمان تکمیل فرآیند ثبت نام آزمون تیزهوشان رعایت نمایند.

❌ داوطلبان باید رمز همگام را از مدیر مدرسه خود دریافت کنند و یا از طریق سامانه تیزهوشان نسبت به بازیابی رمز عبور خود اقدام کنند.

❌ در بخش عنوان سازمان باید نام مدرسه دانش آموز درج شود.

❌ برای تکمیل فرم ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم تنها یک رشته به عنوان رشته تحصیلی مشخص می‌شود.

 

مدارک لازم برای ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم

متقاضیان جهت نام نویسی به برخی مدارک ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم نیاز دارند. اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی شامل اطلاعات فردی و تحصیلی داوطلب می باشد. 

همینطور متقاضیان باید عکس خود را در سامانه بارگذاری نمایند که دارای مشخصات زیر باشد.

🔵 یک عکس با اندازه 3*4

🔵 با پس زمینه سفید

🔵 تهیه شده در سال جاری

🔵 بدون هیچگونه اثر مهر، منگنه، لکه و …

🔵 دارای اندازه حداقل 200×300 و حداکثر 300×400 پیکسل

🔵 فرمت jpg

🔵 با حجم حداکثر 70 کلیوبایت

استفاده از عکس های قدیمی و نامناسب سبب لغو ثبت نام تیزهوشان دانش آموز خواهد شد.

 

سوالات آزمون تیزهوشان

سوالات در دو دسته سوال طراحی می گردد در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم.

🔴 سوالات استعداد تحلیلی: 50 درصد از نمره آزمون مربوط به سوالات استعداد تحلیلی است. این سوالات خارج از کتب درسی طراحی می شوند و هدف از آن ها بررسی و سنجش استعداد تحلیلی دانش آموزان است.

🔴 سوالات استعداد تحصیلی: 50 درصد از نمره آزمون مربوط به سوالات استعداد تحصیلی است و از کتاب های درسی پایه هشتم و نهم طراحی می شود.

سوالات به صورت چهارگزینه ای و دارای نمره منفی می باشند.هر پاسخ درست دارای سه امتیاز مثبت و هر پاسخ غلط دارای یک امتیاز منفی می باشد.

 

منابع آزمون نهم به دهم

دسته اول سوالات مربوط به استعداد تحلیلی می باشد که متقاضیان باید در مدت 50 دقیقه به 50 سوال پاسخ دهند. سوالات استعداد تحصیلی از کتاب های درسی پایه هشتم و پایه نهم طراحی می شود که متقاضیان باید در مدت 70 دقیقه به مجموعا 50 سوال پاسخ دهند. در ادامه به منابع سوالات استعداد تحصیلی ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم اشاره کرده ایم:

سوالات استعداد تحصیلی  تعداد سوال ضریب ریاضی  ضریب تجربی ضریب انسانی ضریب سمپاد مهارتی

قرآن و معارف اسلامی
(قرآن و پیام های آسمانی)

10 1 1 1 1
زبان و ادبیات فارسی 10 2 2 4 2

مطالعات اجتماعی 
(تاریخ، جغرافیا، اجتماعی)

10 1 1 1 1
علوم تجربی 10 2 4 2 3
ریاضیات  10 4 2 2 3

 

زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون

متقاضیانی که تمامی مراحل ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ نام نویسی اینترنتی خود را در سایت ”my.medu.ir” تکمیل کرده اند، می توانند یک هفته تا پنج روز قبل از برگزاری آزمون به سایت نامبرده مراجعه و کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند.

پس از برگزاری آزمون، تمامی شرکت کنندگان به دنبال زمان اعلام نتایج می باشند تا از وضعیت پذیرش و یا عدم پذیرش خود مطلع شوند. رویه اعلام نتایج آزمون در سال های گذشته معمولا 4 تا 6 هفته پس از تاریخ برگزاری آزمون است. بنابراین پیش بینی می شود که نتایج آزمون نهم در اواخر تیرماه اعلام شود و پذیرفته شدگان بتوانند در مدرسه محل قبولی خود ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم کنند. 

 

مشاوره ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

قبولی در آزمون تیزهوشان با وجود تعداد متقاضیان بالا، کار چندان آسانی نیست و نیازمند این است که علاقه مندان با کمک از یک برنامه ریزی اصولی خود را برای شرکت در این آزمون آماده کنند.  برای مطالعه ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم کلیک کنید.

در زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان در صورت وجود چند مدرسه تیزهوشان در شهر داوطلب، دانش آموزان می توانند حداکثر ۳ مدرسه (مدارس نزدیک محل سکونت) را از بین لیست مدارس انتخاب کنند. داوطلبان عزیز می توانند برای آشنایی با سبک سوالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی دفترچه سوالات و پاسخنامه سال قبل را بررسی کنند. 

در صورتی که پیرامون ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 1403 – 1404 سوالات بیشتری دارید و یا برای برنامه ریزی نیازمند راهنمایی های تخصصی افراد با تجربه می باشید؛ می توانید از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل در ارتباط باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ کی‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ از طریق کدام سایت انجام می شود؟

    متقاضیان جهت ثبت نام آزمون تیزهوشان باید به درگاه ورود به آزمون های وزارت آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی ” my.medu.ir ” مراجعه کنند.

  2. آیا ثبت نام تیزهوشان نیازمند شرایط خاصی است؟

    بله، تحصیل در پایه نهم، داشتن تابعیت ایرانی، داشتن معدل حداقل 19 در پایه هشتم از شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان می باشد.

  3. نحوه ثبت نام در آزمون چگونه است؟

    ثبت نام به صورت اینترنتی می باشد که به مراحل آن در متن مقاله فوق اشاره کردیم.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید
    معدل کل پایه هشتم من ۱۸.۷۵ شد یعنی نمیتونم به مدارس تیزهوشان راه پیدا کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره