مدارستیزهوشان و نمونه دولتی

ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ فروردین ماه از طریق سایت my.medu.ir انجام می گیرد. دانش آموزان و والدین باید دذ مهلت تعیین شده نسبت به نام‌نویسی فرزند خود اقدام نمایند. قبولی دانش آموزان پایه ششم در مدرسه تیزهوشان می‌تواند زمینه ساز ادامه تحصیل در این مدارس در پایه دهم شود. در این مقاله زمان و شرایط و مدارک و نحوه ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم 1403 – 1404 تشریح می‌شود.

 

ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ -۱۴۰۴ همانند سال های گذشته به صورت اینترنتی و از طریق سایت مای مدیو ” my medu ir ” انجام می شود و دانش آموزان باید در تاریخ های اعلام شده به سایت ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم مراجعه و نسبت به طی مراحل نام نویسی خود در این آزمون با پرداخت هزینه، بارگذاری مدارک و تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی اقدام نمایند.

 

زمان ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم 1403 – 1404

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ -۱۴۰۴ هر ساله در اوایل فصل بهار و فروردین ماه می باشد. داوطلبان باید در نظر داشته باشند که ثبت‌نام فقط در بازه های زمانی اعلام شده از سوی مای مدیو امکان پذیر است و خارج از آن هیچ لینکی فعال نخواهد بود.

زمان ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ فروردین ماه می باشد.

هر ساله به منظور ثبت نام آزمون تیزهوشان متقاضیان بیشتر، این بازه زمانی توسط سایت برای دو تا سه دیگر نیز تمدید می شود. در زمان تمدید مهلت ثبت‌نام علاوه بر اینکه داوطلبان می توانند ثبت‌نام اینترنتی خود را انجام دهند، داوطلبانی هم که مراحل ثبت‌نام خود را انجام داده اند، می توانند در صورت نیاز نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1403 – 1404

علاقه مندان به شرکت در این آزمون باید ابتدا مندرجات دفترچه را بررسی کنند و چنانچه دارای تمامی شرایط ذکر شده در دفترچه بودند، جهت نام نویسی اقدام نمایند. در ادامه به شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم اشاره کرده ایم.

 

شرایط عمومی

✅داشتن تابعیت ایرانی (ثبت نام آزمون تیزهوشان دانش آموزانی که تابعیت ایرانی ندارند با شرایط خاصی انجام می گیرد)

✅تحصیل در مقطع ششم

✅کسب نمره ” خیلی خوب ” در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی و تمامی دروس نوبت اول پایه ششم ابتدایی ( اگر دانش آموزی مجموعا در پایه پنجم و ششم فقط در یکی از دروس عنوان ” خوب “ را کسب کرده باشد نیز مجاز به ثبت‌نام آزمون مدارس تیز هوشان ششم به هفتم خواهد بود. )

 

شرایط اختصاصی

شرایط اختصاصی ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم 1403 – 1404 به شرح زیر می باشد.

🔴 ملاک و معیار پذیرش در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، نمره اکتسابی داوطلب در آزمون سنجش هوش است.

🔴 در صورتی که دانش آموزان دو قلو یا بیشتر (همجنس و یا غیر همجنس) در این آزمون شرکت کنند و یکی از آن ها پذیرفته شود، دیگری نیز با کسب 80 درصد از نمره آخرین فرد پذیرفته شده، مجاز به ثبت‌نام مدرسه تیزهوشان است.

🔴 هر داوطلب باید در حوزه امتحانی که مطابق منطقه آموزشی او انتخاب شده است، برای شرکت در جلسه امتحان حاضر شود.

🔴 دانش آموزانی که در خارج از کشور هستند لازم است برای ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در کشور حضور داشته باشند. 

🔴 داوطلبان مجاز به درج الویت هایی از مدارس تیزهوشان هستند که در نزدیکی محل زندگی آن ها قرار داشته باشد. در صورتی که در محل زندگی دانش آموز چند مدرسه تیزهوشان وجود دارد، داوطلب می تواند از میان آن ها سه مدرسه را انتخاب و الویت بندی کند.

 

مدارک ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم 

داوطلبان در زمان انجام فرآیند ثبت نام تیزهوشان آزمون ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ باید برخی مدارک از جلمه عکس داوطلبی خود را در سایت مربوطه بارگزاری کنند. ازین رو توصیه می کنیم داوطلبان پیش از انجام فرآیند نام نویسی، مدارک لازم آماده کنند. مدارک لازم برای ثبت‌نام آزمون به دو بخش تقسیم بندی می شوند.

◀ مشخصات فردی وشناسنامه ای

◀ سوابق و مدارک تحصیلی پایه های قبل تر

◀ آدرس محل سکونت و شماره تلفن دانش آموز و والدین

◀ پرداخت هزینه شرکت در آزمون

◀ عکس داووطلب که باید دارای مشخصات زیر باشد:

❌ فرمت jpg

❌ حداکثر حجم 70 کیلوبایت

❌ حداقل عرض و ارتفاع 300*200 و حداکثر عرض و ارتفاع 400*300

❌ عکس رنگی و دارای زمینه سفید

❌ مربوط به سال جاری دانش آموز

❌ بدون اثر مهر، تاخوردگی و لک

 

راهنما ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1403 – 1404 با انجام شش گام زیر صورت می‌گیرد.

✅ مراجعه به سایت مای مدیو my.medu.ir

✅ ورود به سامانه از طریق شناسه و رمز عبور یا سامانه دولت من

✅ پر کردن فیلدهای اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی دانش آموز

✅ بارگذاری فایل عکس دانش آموز وانتخاب مدرسه مورد نظر

✅ پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان

✅ دریافت رسید ثبت نام

 

راهنما تصویری

دانش آموزان واجد شرایط ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می توانند مطابق مراحل زیر نسبت به نام نویسی و ثبت‌نام در این آزمون اقدام کنند.

1️⃣ به سایت مای مدیو به نشانی اینترنتی “ my.medu.ir ” مراجعه نمایید.

2️⃣ در این مرحله ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در کادر های مشخص ابتدا نقش خود ” دانش آموز ” را انتخاب کنید سپس ملیت و کد ملی و شماره سریال ۶ رقمی شناسنامه خود را وارد کنید. 

ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

3️⃣ در پنجره صحفه جدید بر روی ” آزمون سمپاد ” در ردیف سوم کلیک کنید.

ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم

4️⃣فرم ثبت نام آزمون تیزهوشان را با اطلاعات صحیح پر کنید.

5️⃣مدارس مورد نظر خود را با توجه به دسترسی و محل سکونت خود انتخاب کنید.

6️⃣هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ را پرداخت نمایید. 

7️⃣کد پیگیری خود را دریافت کرده و آن را نگه دارید.

 

سهمیه‌ها در آزمون تیزهوشان

در ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ تنها یک سهمیه لحاظ می‌گردد. این سهمیه اختصاص به دانش‌آموزان همزاد دوقلو یا بالاتر، همجنس یا غیرهمجنس دارد که یکی از آنان در آزمون قبول شده است.

اگر یکی از دانش آموزان دارای همزاد در آزمون پذیرفته شود، قل دیگر می‌تواند به شرط کسب حداقل هشتاد درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده، در مدرسه ثبت نام نماید، این دانش آموزان مازاد بر ظرفیت پیش بینی شده خواهد بود. 

 

زمان برگزاری آزمون و اعلام نتایج

متقاضیانی که تمامی مراحل ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ را در سایت ” my.medu.ir ” تکمیل کرده اند، می توانند در حدود یک هفته یا کمتر قبل از برگزاری آزمون تیزهوشان، مجدد به سایت مربوطه مراجعه کنند و کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند.

نتایج ثبت نام آزمون تیزهوشان معمولا 4 تا 6 هفته پس از تاریخ برگزاری آزمون ااعلام می شود. پیش بینی می شود که نتایج آزمون نهم در اواخر تیرماه یا اوایل مرداد ماه اعلام شده و پذیرفته شدگان بتوانند در مدرسه محل قبولی خود ثبت نام کنند. 

 

سوالات آزمون ششم به هفتم

آزمون تیزهوشان به سنجش هوش و استعداد دانش آموزان توجه دارد و پیشرفت تحصیلی مد نظر نیست. در واقع برای ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ و کسب موفقیت در آن نیازی نیست که دانش آموزان منابع تخصصی را تهیه کرده و مطالعه کنند. 

این آزمون سوالاتی را بر اساس تست هوش ریون مطرح می‌کند و دانش آموزان باید به آن ها پاسخ بدهند. دانش آموزان می‌توانند برای کسب آمادگی سوالات سال های گذشتته را تهیه کرده و به آن ها پاسخ دهند. 

آزمون ششم به هفتم، یک آزمون تحصیلی از دروس دانش آموزان نیست و صرفا یک آزمون هوش می باشد.

 

مشاوره ثبت نام تیزهوشان هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

داوطلبانی که در مهلت ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم 1403 – 1403 نام نویسی کرده اند، باید با اطلاع از زمان برگزاری آزمون با دریافت کارت ورود به جلسه، در حوزه امتحانی خود حاضر شوند. کارت ورود به جلسه تیزهوشان ششم به هفتم چند روز قبل از برگزاری آزمون از طریق سایت ” my.medu.ir ” منتشر می شود.

شرکت کنندگان در جلسه امتحان می توانند یک ماه پس از برگزاری آزمون، نسبت به دریافت نتایج اقدام کنند. برای دریافت اطلاعات لحظه ای پیرامون ثبت نام آزمون تیزهوشان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل در ارتباط باشید. برای ارتباط با مشاوران می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید.

بخوانید: ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم [/box

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام  تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ از طریق کدام سایت انجام می شود؟

    ثبت نام تیزهوشان از طریق سامانه مای مدیو به نشانی اینترنتی ” my.medu.ir ” انجام می شود.

  2. متقاضیان چه زمانی باید برای ثبت‌نام اقدام کنند؟

    در متن مقاله زمان دقیق ثبت‌نام اعلام شده است. معمولا ثبت‌ نام تیز هوشان در فرودین ماه انجام می گیرد.

  3. آیا برای ثبت‌نام آزمون ششم به هفتم متقاضیان باید دارای شرایط خاصی باشند؟

    بله ، متقاضیان باید دارای برخی شرایط عمومی و اختصاصی باشند که در متن مقاله فوق به آن ها اشاره کرده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫3 دیدگاه ها

    1. سلام طبق شرایط درج شده داوطلبان متقاضی ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم حداکثر یک نمره خوب در کارنامه خود داشته باشند.

  1. سلام من دخترم رو ثبت نام کردم ششم به هفتم ولی عکس نداشت البته یا توجه نکردم یا امکان بارگذاری عکس برا ما غیرفعال بود چون کلا خاکستری بود…ثبت نام رو هم نهایی کردم. حالا باید چکار کنم؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره