مدارستیزهوشان و نمونه دولتی

منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

کانال تلگرام تحصیلی     

منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ از دورس پایه هشتم و نهم می باشد. با توجه به تعدد متقاضیان ورود به مدارس تیزهوشان، رقابت داغی میان شرکت کنندگان آزمون تیزهوشان نهم به دهم شکل می‌گیرد. بدین ترتیب افرادی که تمایل دارند تا به امتیاز لازم در این آزمون دست یابند، می‌بایست خود را برای شرکت در این آزمون آماده کنند. مهمترین گام برای قبولی، شناسایی منابع این آزمون و برنامه ریزی دقیق است. بدون شک تسلط داوطلب بر منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم می‌تواند راه را برای ورود وی به مدارس تیزهوشان هموار کند. در این مقاله به معرفی بهترین منابع تیزهوشان نهم به دهم 1403 – 1404 و ضرایب دروس پرداخته شده است.

 

منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ شامل دو دسته سؤال است که هر یک از این دسته سوالات با اهداف خاصی طراحی می‌شوند. این دو دسته سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم عبارتند از:

1️⃣ سوالات استعداد تحلیلی: هدف اصلی از طراحی سوالات استعداد تحلیلی در آزمون تیزهوشان، سنجش میزان هوش و استعداد دانش آموزان است. در آزمون تیزهوشان نهم به دهم 50 سؤال تحلیلی مطرح و متقاضیان به مدت 50 دقیقه فرصت دارند تا به این سوالات پاسخ دهند.

2️⃣ سوالات استعداد تحصیلی: سوالات استعداد تحصیلی سوالات هستند که منبع اصلی طراحی آن‌ها کتب درسی است. سوالات تحصیلی به صورت ترکیبی از کتب درسی پایه‌های ششم و نهم طراحی می‌شوند. تعداد سوالات استعداد تحصیلی نیز 50 سوال است و داوطلبان 70 دقیقه فرصت پاسخگویی به این سوالات را دارند. در ادامه لیست کتب درسی و منابع آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم 1403 – 1404 و ضریب هر یک از آن‌ها معرفی شده است.

تعداد سوالات و ضریب دروس منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم
نام درس تعداد سؤال ضریب ریاضی ضریب تجربی ضریب انسانی ضریب سمپاد مهارتی
ریاضیات 10 4 2 2 3
علوم تجربی 10 2 4 2 3
قران و معارف انسانی 10 1 1 1 1
مطالعات اجتماعی 10 1 1 1 1
زبان و ادبیات فارسی 10 2 2 4 2
بخوانید: راهنما کامل ثبت نام تیزهوشان

 

لیست منابع تیزهوشان نهم به دهم 1403 – 1404

اصلی ترین منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ که در دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ذکر شده است، کتب درسی پایه‌های هشتم و نهم می باشد. داوطلبان در وهله اول باید کتب درسی خود را به صورت کامل مطالعه و نکته برداری کنند. داوطلبان پس از مطالعه کتب درسی برای تسلط بیشتر و کامل تر می توانند کتب کمک آموزشی انتشارات معتبر را مطلعه کنند. در ادامه به بررسی و ذکر منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در هر کدام یک از دروس انتخابی خواهیم پرداخت.

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرامی مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.

 

منابع استعداد تحلیلی

سوالات استعداد تحلیلی 50 درصد از سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم را شامل می‌شوند. بدین ترتیب می‌توان گفت که پاسخگویی به این دسته از سوالات از اهمیت بالایی برخوردار است. البته نمی‌توان برای سوالات استعداد تحلیلی منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1403 – 1404 مشخصی را معرفی کرد.

اما هر یک از دانش آموزان می‌توانند با حل آزمون‌های سنجش هوش، خود را برای پاسخگویی به این دسته از سؤالات آماده کنند که در ادامه منابع آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم استعداد تحلیلی را معرفی کرده ایم.

منابع درس استعداد تحصیلی
هوش و استعداد تحلیلی نهم تیزهوشان – خیلی سبز کتاب هوش و استعداد تحلیلی نهم سری IQ – انتشارات بین المللی گاج
کتاب هوش و خلاقیت ششم تا نهم – انتشارات کاهه بانک سوال هوش و استعداد تحلیلی نهم مرشد – انتشارات مبتکران
هوش و استعداد تحلیلی نهم – انتشارات اندیشمند تیزهوشان 1500 تست استعداد تحلیلی – انتشارات مهر و ماه

 

منابع تیزهوشان نهم به دهم | درس علوم تجربی

سوالات علوم تجربی برای گروه علوم تجربی دارای اهمیت بسیاری است. این اهمیت را از ضریب 4 کتاب علوم انسانی می‌توان دریافت کرد. مجموعه سوالات علوم تجربی به دو نوع از سوالات حفظی و مفهومی تقسیم می‌شود که در ادامه منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم علوم تحربی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ را معرفی کرده ایم.

منابع درس علوم تجربی
 لقمه 100 نکته علوم نهم شیمی تیزهوشان – مهر و ماه کتاب علوم تیزهوشان نهم – اندیشمند
علوم نهم تیزهوشان – خیلی سبز کتاب علوم نهم سری iQ – گاج
لقمه 100 نکته علوم نهم فیزیک – مهر و ماه آموزش پیشرفته علوم تجربی نهم تیزهوشان – گل واژه
ضریب درس علوم تجربی در رشته  ریاضی فیزیک: 2  –  علوم تجربی: 4  –  علوم انسانی: 2  می باشد

 

منابع تیزهوشان نهم به دهم | درس ریاضیات

سوالات ریاضیات از مهمترین سوالات آزمون تیزهوشان به خصوص برای گروه علوم ریاضی هستند. این دسته از سوالات به صورت مفهومی و مسئله‌ای طراحی می‌شوند. برای پاسخگویی به این دسته از سوالات بهتر است مهارت حل مسئله ریاضیات را تقویت کرد که در ادامه منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم ریاضیات 1403 – 1404 را معرفی کرده ایم.

منابع تیزهوشان درس ریاضیات
ریاضیات نهم تیزهوشان – مبتکران ریاضی نهم تیزهوشان – خیلی سبز
تیزهوشان ریاضی نهم – مهر و ماه
کتاب ریاضی نهم سری iQ – گاج
ریاضی نهم تیزهوشان – اندیشمند
کتاب تیزهوشان ریاضی نهم + – کاهه
ضریب درس ریاضی در رشته  ریاضی فیزیک: 4  –  علوم تجربی: 2  –  علوم انسانی: 2  می باشد

 

منابع درس قرآن و معارف انسانی

هر داوطلبی با تسلط بر کتاب درسی خود قادر خواهد بود تا به خوبی از پس سوالات قرآن و معارف انسانی برآید. این گروه درسی با ضریب 1 برای تمام گروه‌های آموزشی اهمیت یکسانی دارد. مطالعات اجتماعی حالت فشرده‌ای از سوالات تاریخ، جغرافیا و اجتماعی را در بر می‌گیرد. سوالات مطالعات اجتماعی ارزش یکسانی برای تمام گروه‌های آموزشی دارد که در ادامه منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ معارف انسانی را معرفی کرده ایم.

منابع درس قرآن و معارف انسانی
جامع تیزهوشان نهم – خیلی سبز جامع تیزهوشان نهم – مبتکران

 

منابع درس مطالعات اجتماعی

مطالعات اجتماعی حالت فشرده‌ای از سوالات تاریخ، جغرافیا و اجتماعی را در بر می‌گیرد. سوالات مطالعات اجتماعی ارزش یکسانی برای تمام گروه‌های آموزشی دارد که در ادامه منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم مطالعات اجتماعی 1403 – 1404 را معرفی کرده ایم.

منابع درس مطالعات اجتماعی
کتاب جامع تیزهوشان نهم سری iQ – گاج 31+1 استان تیزهوشان جامع نهم – پویش اندیشه خوارزمی
ضریب درس ریاضی در رشته  ریاضی فیزیک: 1  –  علوم تجربی: 1  –  علوم انسانی: 1  می باشد

 

منابع درس زبان و ادبیات فارسی

سوالات زبان و ادبیات فارسی را می‌توان ترکیبی از انواع سوالات تاریخ ادبیات، املا، شعر دانست. برای پاسخگویی به این دسته از سوالات می‌بایست داوطلب تسلط کافی به ابعاد مختلف ادبیات و زبان فارسی را داشته باشد. گفتنی است که متقاضیان گروه علوم انسانی بهتر است تمرکز بیشتری روی این درس داشته باشند که در ادامه منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم زبان و ادبیات فارسی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ را معرفی کرده ایم.

منابع درس زبان و ادبیات فارسی
فارسی نهم – مبتکران کتاب فارسی نهم سری iQ – گاج
فارسی نهم تیزهوشان – خیلی سبز تیزهوشان فارسی نهم – کاهه
فارسی نهم تیزهوشان – اندیشمند فارسی 9 تیزهوشان – نشر الگو
ضریب درس ریاضی در رشته  ریاضی فیزیک: 2  –  علوم تجربی: 2  –  علوم انسانی: 4  می باشد

 

مقررات آزمون تیزهوشان

پس از آنکه منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ مشخص شد، لازم است نکاتی در رابطه با آزمون را در نظر داشت. به طور کلی شرایط و ضوابطی برای آزمون مشخص می‌شوند که این شرایط تأثیر مستقیمی بر نتیجه آزمون دارند. در ادامه مهمترین مقررات آزمون تیزهوشان نهم به دهم که هر یک از داوطلبان این آزمون باید نسبت به آن آگاه باشند، ارائه شده است.

✅هر دو دسته از سوالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی به صورت چهار گزینه‌ای طراحی می‌شوند.

✅امتیاز هر پاسخ مثبتی که توسط داوطلبان علامت زده می‌شود، مطابق با ضریب آن درس خواهد بود.

✅هر پاسخ صیحیح سه نمره مثبت و برای هر یک از پاسخ‌های اشتباه، یک نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

✅در صورتی که برای یک سوال بیش از یک پاسخ علامت زده شود، نمره منفی برای آن اعمال خواهد شد.

✅سوالات که پاسخی برای آن مشخص نشود، مشمول نمره منفی نیستند.

✅داوطلبان هنگام ثبت نام نوع دین خود را در فرم ثبت نام مشخص می‌کنند. سوالات درس قرآن و معارف انسانی برای داوطلبان اهل تشیع و تسنن به صورت مشترک و از محتوای منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1403 – 1404 مشترک طراحی می‌شوند. برای داوطلبانی هم که مشمول اقلیت‌های دینی رسمی کشور هستند، سوالات مشترک اقلیت‌های دینی طراحی می‌شود. اقلیت‌های دینی رسمی کشور عبارتند از ادیان مسیحیت، کلیمی و زرتشتی. منبع طراحی سوالات برای این دسته از داوطلبان کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق ویژه اقلیت‌های دینی پایه هشتم و پایه نهم است.

 

نحوه مطالعه منابع آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

برای پاسخگویی به سوالات آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم، قبل از هر چیزی لازم است به تسلط کافی رسید. برای مسلط شدن بر منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ نیز بایستی برنامه ای منسجم در جهت مطالعه این دروس طراحی کرد. در حالت کلی می‌توان گفت که کتب درسی پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه کامل‌ترین منابع تیزهوشان نهم به دهم 1403 – 1404 هستند. اما از آنجایی که سوالات آزمون تیزهوشان به صورت چهار گزینه‌ای مطرح می‌شود، لازم است مهارت تست زنی نیز افزایش یابد.

برای تسلط بر منابع آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ مطالعه نمونه سوالات سال‌های پیش می‌تواند مؤثر واقع شود. البته در حال حاضر کتاب‌های کمک آموزشی متفاوتی در دسترس هستند که داوطلبان با استفاده از این کتب می‌توانند مهارت تست زنی خود را افزایش دهند. ناگفته نماند که در کنار تسلط بر مواد امتحانی، حفظ اعتماد به نفس نیز بسیار اهمیت دارد.

 

مشاوره منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1403 – 1404

ثبت نام آزمون معمولا در فروردین ماه به صورت اینترنتی و از طریق سایت مای مدیو انجام می شود. دانش آموزان پایه نهم با در مهلت تعیین شدخ با مراجعه به سایت مربوطه می توانند در آزمون نام نویسی نمایند. در این مقاله به بررسی منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ پرداختیم.

چنانچه در زمینه برنامه و نحوه مطالعه منابع آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید می توانید با مشاوران و کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی تماس حاصل نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1403 – 1404 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

لیست منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ شامل چه دروسی می باشد؟

در متن مقاله فوق به منابع تیزهوشان نهم به دهم برای دروس ریاضیات، علوم تجربی، قرآن و پیام های آسمانی، مطالعات اجتماعی، زبان و ادبیات فارسی و استعداد تحلیلی اشاره کرده ایم.

آیا تمامی سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم شامل سوالات استعداد تحصیلی است؟

خیر، سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم شامل سوالات استعداد تحصیلی و استعداد تحلیلی می باشد.

بهترین روش مطالعه منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم چیست؟

در متن مقاله به بررسی روش پرداخته ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫56 دیدگاه ها

  1. با سلام خدمت اساتید محترم
    داخل مطالب بالا گفته شد از زبان وادبیات فارسی هم سوال می آید
    سوال من این هست که منظور از زبان ، همون فارسی هست دیگه ؟

    1. سلام، طبق روال هر سال برگزار میشه
      در مورد سال آینده زوده که بخوایم اظهار نظر کنیم اما پیش بینی ما این هست که برگزار میشه

    2. شلام از نظر مدارس تیزهوشان برای تهران خوبه؟ یا برای شهرری یا برای اسلامشهر؟
      واینکه کلا ازنظر المپیادشیمی کدوم بهتره؟وبیشترمدال وسب کرده؟

  2. سلام و خسته نباشید
    سوالی که من دارم اینه تو ازمون تیزهوشان درس های عربی و زبان انگلیسی هم میاد؟

    1. سلام، سلامت باشید
      برای آزمون تیزهوشان نهم به دهم از دروس سال نهم
      و آزمون تیزهوشان ششم به هفتم از دروس سال ششم هست

  3. سلام وقت عالی بخیر
    ببخشاید بهترین رشته که از نظر مبلغ در آمد زیار باشه البته بجز تجربی که در کنکور راحت باشه قبولش .متشکرم

    1. سلام هر رشته ای درآمدخوب می تونه داشته باشه.
      این بستگی به استعداد و تخصص شما خواهد داشت که با مشاوره تخصصی می توان استعداد شما کشف و شکوفا بشه.
      برای مشاوره تخصصی می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید.

      1. سلام و عرض ادب
        عذر میخواهم در آزمون تیزهوشان ورودی دهم از دروس هشتم نیز سوال میاد؟

    2. هر رشته ای عزیز من سختی داره حتی همون هنر …هیچ کنکوری هم راحت نیست باید تلاش کنی از زیر کار در نرو

  4. ببخشید شرایط ثبت نام در مدارس تیزهوشان مشهد چیه؟و در رشته انسانی آیا درس علوم خیلی مهمه و باید فول باشیم؟

    1. سلام
      تا کنون اطلاعیه ای مبنی بر اینکه درس عربی ییک از منابع آزمون تیزهوشان 1401 – 1402 می باشد منتشر نشده است.

    1. نمره قبولی در آزمون تیزهوشان چقدر هست؟ و با چند درصد سوال درست میتونیم قبول شیم؟

    2. سلام.ببخشید برا منابع تیزهوشان نهم،ضریب درس علوم۴و فارسی۲هست یعنی چی؟یعنی هر سوال درست چند امتیاز میگیره

    1. سلام در برخی از مدارس تیزهوشان فقط رشته های تجربی و ریاضی وجود دارند. اما در برخی از آن ها رشته انسانی نیز دارند.

  5. سلام ببخشید من چند تا سوال دارم اول اینکه من الان نهمم و ۱۴۰۱ تیزهوشان میدم اول اینکه حداکثر غلط چند تا باید باشه تا قبول شیم من میخوام از مدرسه علامه امینی تبریز دربیام و دوم اینکه اگه هیچ کتاب غیر درسی مثل خیلی سبزو غیره نخوانیم باز میتونیم قبول شیم؟

    1. منابع آزمون تیزهوشان همان کتب درسی پایه هشتم و نهم می باشد اما می توانید برای تسلط بیشتر کتب کممک آموزشی را مطالعه کنید.
      در مقاله تراز قبولی آزمون تیزهوشان نهم به دهم تراز قبولی استانی را مشخص کنید. برای مطالعه بر روی عبارت زیر کلیک کنید.
      تراز قبولی آزمون تیزهوشان نهم به دهم

  6. سلام ببخشید اگر استعداد تحلیلی رو 100دردصد بزنیم و تمصلی رو 10درصد. بزنیم از تز هوشان در میایم؟

  7. سلام ببخشید منابع تیزهوشان نهم از پایه نهم هست ؟یا هشتم هم هست؟چون یکجا ذکر کرده بودید نهم و یکجا هشتم و نهم

  8. سلام.ببخشید برا تیزهوشان نهم،ضریب درس علوم۴و فارسی۲هست یعنی چی؟یعنی هر سوال درست چند امتیاز میگیره

  9. سلام من در مدرسه تیزهوشان هستم
    به نظر شما لازم هست تا منم در آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان شرکت کنم برای محکم کاری

  10. سلام و خسته نباشید
    من در مدرسه تیزهوشان هستم به نظر شما لازم هست تا در آزمون تکمیل ظرفیت هم شرکت کنم

  11. سلام خسته نباشید آیا آزمون برای رشته متفاوت یکسان است واگر یکسان است چگونه نفرات رشته های مختلف را انتخاب میکنند

  12. سلام
    ببخشید الان امسال درس زبان انگلیسی هم هستن؟!
    اخه ی جا نوشته بود جز حذفیاته

  13. سلام خسته نباشید،
    برای امتحان تیزهوشان که از دروس هشتم و نهم هست بیشتر بدانیم ها و آیا میدانید ها هم میاد؟

  14. سلام ببخشید در آزمون‌ تیزهوشان زبان‌ انگلیسی هم‌ هست‌ و درس مطالعات 24 تأ درس هم‌ هست‌ یافقط 12 درس آخر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره