کنکور سراسریانتخاب رشته دانشگاه آزاد

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400 وابسته به این است که پس از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه ازاد در واحد های مختلف این دانشگاه ظرفیت خالی وجود داشته باشد یا خیر. چنانچه پس از اعلام نتیجه انتخاب رشته، دانشگاه های آزاد در رشته های مختلف دارای ظرفیت خالی باشند، اقدام به برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت می کنند تا این صندلی های خالی را پر کنند. در ادامه قصد داریم به ارائه اطلاعاتی پیرامون زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ بپردازیم.

 

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400

در سال های گذشته به جز سال 1397 تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد برای دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می شد، در سال 97 این مرحله حذف گردید و در دوسال گذشته نیز برای یک ورودی انجام شد.

پیرامون برگزاری و یا عدم برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد 1400 خبر و اطلاعیه ای منتشر نشده است و ازطرفی برگزاری این مرحله با مجوز وزارت علوم انجام می شود. اما می توان با توجه به زمان برگزاری کنکور سراسری پیش بینی کرد که مرحله مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد در صورت برگزاری برای ورودی مهرماه در اوایل مهر و برای ورودی بهمن ماه در اواخر دی ماه انجام شود. 

تا کنون زمان دقیق تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد 1400 اعلام نشده است.

به محض دریافت اخبار جدید پیرامون زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد 1400 زمان دقیق را در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد. شما عزیزان می توانید ضمن دنبال کردن اخبار مربوط به تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد از طریق سایت دانتل، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل نیز در ارتباط باشید.

بخوانید: کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه ازاد 1400

 

زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400

پس از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه ازاد ، دانشگاه های مختلف لیست ظرفیت هایی که خالی مانده است را به سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه ازاد اسلامی اعلام می کنند. چنانچه مجوز برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت از سوی وزارت علوم صادر گردد، این سازمان این کد رشته محل ها را در قالب دفترچه ای از طریق سایت این سازمان به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” منتشر می نماید. 

دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد همزمان با فعال شدن لینک انتخاب رشته تکمیل ظرفیت در سایت نامبرده، منتشر می گردد. متقاضیان بایستی ابتدا این دفترچه را بررسی کنند و چنانچه طبق دفترچه، کد رشته محل مورد علاقه آن ارائه شده بوده، اقدامات لازم را انجام دهند. بنابراین با توجه به اینکه هنوز مشخص نشده است کدام رشته ها ظرفیت خالی دارند، نمی‌توان لیست رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400 را نام برد و باید منتظر انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400 باشیم.

بخوانید: اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد 1400

 

مشاوره تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد 1400

نکته ای که بایستی پیرامون تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد در نظر بگیرید این است که در سال گذشته مرحله تکمیل ظرفیت در دانشگاه ازاد فقط برای رشته های پزشکی و پیراپزشکی برگزار گردید و فقط دسته ای از داوطلبان کنکور تجربی که به شناسه انتخاب رشته دانشگاه ازاد دسترسی داشتند، مجاز به شرکت در این مرحله بودند و از طرفی دیگر نیز ظرفیت های ارائه شده در این مرحله بسیار محدود می باشد.

بنابراین بهتر است در ابتدای مسیر و در زمان انتخاب رشته اصولی و آگاهانه انتخاب رشته کنید تا در همان مرحله موفق به کسب نتیجه قبولی گردید، چراکه مشخص نیست این مرحله برگزار می شود یا خیر.

شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد 1400، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

بخوانید: تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تکمیل ظرفیت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

 

تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد چه زمانی انجام می شود؟

مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد معمولا در مهر ماه انجام می گیرد.

آیا برای تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد دفترچه‌ای نیز منتشر می شود؟

بله همزمان با آغاز مرحله تکمیل طرفیت دفترچه راهنما انتخاب رشته نیز منتشر و در دسترس داوطلبان قرار میگیرد.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫10 دیدگاه ها

  1. سلام آیا دانشگاه آزاد یا سراسری برای سال 99 تکمیل ظرفیت برای رشته های پزشکی ودندان پزشکی دارند؟

  2. سلام ،بنده دانش جوی پرستاری ورودی مهر ۹۹ دانشگاه ازاد دماوند بودم و توی تکمیل ظرفیت دانش گاه آزاد شرکت کردم  و در رشته ی پرستاری دانشگاه آزاد واحد پزشکی تهران قبول شدم ، هم چنین بنده جزء داوطلب های آزمون سراری ۱۴۰۰ نیز بود ، ولی برای ثبت نام در دانشگاه جدید ام باید از دانشگاه قبلیم انصراف می دادم(طبق گفته کارشناس اموزش دانشگاه)
    که این کارو انجام دادم و الان نمی دونم که آیا حق یک بار انصرافم سوخت شده یانه  ؟ (چون فقط یک ترم در دانشگاه دماوند خوندم)لطفا راهنمایی کنید که بنده الان مجاز به شرکت در کنکور ۱۴۰۰ یا کنکور سال های آتی هستم یا خیر؟و این که تنها مشکل شرکت در کنکور برای من صرفا همین سربازی هست؟

    1. سلام ، روز بخیر
      از حق انصرافتون استفاده کردید یعنی مجدد نمیتونید انصراف بدید
      اما محرومیت از کنکور مربوط به انصراف از مقطع روزانه دانشگاه سراسری است

  3. سلام راسته که میگن از چهاردهم آذر قراره تکمیل ظرفیت آزاد برای پیراپزشکی رو اعلام کنند؟

  4. سلام آیا امسال تکمیل ظرفیت پیراپزشکی برگزار می‌شود تا چه زمانی میتونن اعلام کنن اگر قرار باشه برگزار بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره