کنکور سراسریانتخاب رشته دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

کانال تلگرام تحصیلی     

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ فرصت انتخاب رشته مجددی را در اختیار دسته ای از داوطلبان کنکور سراسری و علاقه مند به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد قرار می دهد که موفق به کسب نتیجه دلخواه از انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ نشده اند. این دسته از متقاضیان می توانند در زمان های اعلام شده از سوی سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، چنانچه واجد شرایط بودند، در کد رشته محل هایی که دارای ظرفیت خالی می باشد انتخاب رشته کنند. توصیه می کنیم مقاله تکمیل ظرفیت کنکور را مطالعه نمایید. 

 

زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

نکته ای که پیرامون تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد وجود دارد، این است که این مرحله در صورتی که شورای سنجش و پذیرش دانشجو موافقت کند، برگزار می گردد در غیر این صورت این مرحله از کنکور سراسری و انتخاب رشته دانشگاه آزاد حذف می شود.

تا سال 1396 تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد برای هر دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می شود که معمولا برای ورودی مهر ماه در اواسط مهر و برای ورودی بهمن ماه نیز اواخر دی ماه انجام می شد.

تاکنون سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد پیرامون زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۱۴۰۱، اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما پیش بینی می شود این مرحله در صورت برگزاری در اوایل مهرماه باشد. با این حال نیز به محض دریافت اخبار جدید در این قسمت زمان دقیق را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد ۱۴۰۱ زمان انتخاب رشته در این قسمت اعلام خواهد شد.

 

دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به منظور اطلاع رسانی کد رشته محل هایی که پس از اعلام نتایج در دانشگاه آزاد دارای ظرفیت خالی هستند، دفترچه ای را با عنوان دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد منتشر می کند. 

شما عزیزان بایستی جهت اطلاع از شرایط و ضوابط شرکت در این مرحله از انتخاب رشته دانشگاه آزاد و همینطور کد رشته محل هایی که در این مرحله ارائه شده است، این دفترچه را دریافت و به دقت مندرجات آن را مطالعه نمایید.

تاکنون دفترچه نامبرده برای سال ۱۴۰۱، منتشر نشده است، به محض انتشار دفترچه مربوط به سال جاری، لینک دانلود آن را در این قسمت از مقاله قرار خواهیم داد.

دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

 

نحوه ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

مراحل نام نویسی و ثبت نام در فرآیند کامل کردن ظرفیت های خالی در دانشگاه آزاد ۱۴۰۱، از طریق سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد انجام می شود. متقاضیان می توانند طبق مراحل زیر عمل کنند و ثبت نام خود را انجام دهند.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارع التحصیلی دانشگاه با آدرس الکترونیکی ” azmoon.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ ابتدا ” دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۱۴۰۱” را دانلود کنید و سپس لیست کد رشته محل های ارائه شده را بررسی کنید و اگر کد رشته محل مورد علاقه شما ارائه شده بود، آن ها را استخراج کنید.

3️⃣ در این مرحله هزینه در نظر گرفته شده را پرداخت کنید و سپس شناسه پرداخت را دریافت نمایید.

4️⃣ بر روی لینک فعال “ انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزمون سراسری ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد ” کلیک کنید.

5️⃣ برای دسترسی به فرم انتخاب رشته، بایستی اطلاعات خود را شامل “ کد ملی ” و ” شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ” را وارد کنید و و سپس گزینه ” ورود ” را انتخاب نمایید.

6️⃣ در نهایت فرم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را با الویت های خود حداکثر در 100 کد رشته محل تکمیل نمایید. 

چنانچه لینک تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۱۴۰۱، در سایت سازمان سنجش فعال شود، راهنمای تصویری را اضافه خواهیم کرد.

 

رشته های ارائه شده

نکته ای که چندین بار به آن اشاره شده است، این است که رشته هایی در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ارائه می شود، که پس از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته در این دانشگاه ها دارای ظرفیت خالی باشد. بنابراین این ظرفیت های خالی به موارد مختلفی همچون میزان استقبال داوطلبان از کد رشته محل های ارائه شده و انتخاب آن ها بستگی دارد.

سال گذشته تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد در بهمن ماه و فقط برای رشته های علوم پزشکی برگزار شد. این بدین معناست که فقط دسته ای از داوطبان که در کنکور تجربی همان سال شرکت کرده بودند، مجاز به نام نویسی و انتخاب رشته بودند.

 

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

داوطلبانی که از انتخاب رشته کنکور سراسری در دانشگاه ازاد به نتیجه دلخواه خود نرسیده اند و قصد دارند شانس خود را مجدد در کد رشته محل هایی که در مرحله تکمیل ظرفیت ارائه می شود، امتحان کنند، بایستی توجه داشته باشند که شرکت در مرحله این مرحله از دانشگاه ازاد ۱۴۰۱ نیازمند این است که متقاضیان واجد الشرایط باشند.

دسته ای از داوطلبان که طبق کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته در آزاد و دارای شناسه انتخاب رشته آزاد هستند، می توانند در تاریخ های اعلام شده در این مرحله از انتخاب رشته آزاد شرکت کنند. داوطلبان در این مرحله مجاز هستند که از میان کد رشته محل های ارائه شده در دفترچه تکمیل ظرفیت آزاد حداکثر 100 کد رشته محل را در فرم انتخاب رشته خود درج کنند.

 

مشاوره تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد ۱۴۰۱

توجه داشته باشید که چنانچه مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد ۱۴۰۱ برگزار شود، شما عزیزان پس از درج کد رشته محل های مورد علاقه خود در فرم انتخاب رشته، می توانید تا پایان مهلت انتخاب رشته در این مرحله نسبت به ویرایش کد رشته محل های انتخابی خود اقدام کنند. ویرایش در این مرحله بدون پرداخت هزینه می باشد.

چنانچه پیرامون انتخاب رشته در هر کدام از مراحل ازاد ۱۴۰۱ سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

دانشگاه آزاد در برای کدام نیمسال تحصیلی اقدام به پر کردن ظرفیت های خالی خود می کند؟

در سال های گذشته در دو نیمسال اول تکمیل ظرفیت انجام می شد، اما در سال گذشته فقط در نیمسال دوم تحصیلی تکمیل ظرفیت انجام گرفت.

آیا داشتن کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه ازاد جهت شرکرد در تکمیل ظرفیت ازاد الزامی است؟

بله، داوطلبان برای انتخاب رشته نیاز به کددسترسی دانشگاه ازاد دارند.

نحوه ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد به چه صورت است؟

نحوه ثبت نام در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد در متن مقاله شرح داده است.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫28 دیدگاه ها

  1. سلام ببخشید چن تا سوال مهم دارم خواهش میکنم جواب بدین،امسال بهمن ماه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد واسه رشته های گروه پزشکی مثل پرشکی دندون و دارو برگزار میشه یا نه؟؟؟و اینکه اگه برگزار بشه قبولیش برحسب چیه؟رتبه یا تراز؟و چه رتبه یا ترازی؟؟ لطفا جواب بدین.ممنون از سایت خوبتون

  2. سلام . با تراز ۷۳۴۸ می تونم پرستاری آزاد اصفهان یا تبریز بیارم یا مثلاً چه شهر هایی رو میتونم بیارم در شرایط بد ؟ رشته پرستاری؟

    1. سلام، سال به سال بسته به ظرفیت و انتخاب سایر داوطلبین شرایط متفاوت هست
      برای بررسی دقیق شرایط خودتون و جمع بندی با مشاورین ما تماس بگیرید

      1. سلام خسته نباشید ببخشید من میخواستم ببینم دانشگاه ازاد امسال تکمیل ظرفیت داره؟
        واینکه رتبم 36هزار منطقه 2باتراز6700ورتبه کشوری 89هزار شانس قبولی درکدوم رشته های پرستاری هوشبری اتاق عمل مامایی اینا وکدام شهرها دارم؟ ممنون از پاسخگوییتون

        1. سلام
          سال گذشته دانشگاه آزاد فقط در رشته های پزشکی تکمیل ظرفیت برگزار کرد.
          تا کنون اطلاعیه ای از سوی دانشگاه آزاد منتشر نشده است

  3. سلام خسته نباشید با رتبه 11213 منطقه دو من شانس قبولی مهندسی کامپیوتر دانشگااه ازاد تهران مرکزو دارم ؟

      1. سلام وقت به خیر.
        تو‌نیمسال دوم‌که میشه بهمن ماه،فقط بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو میپذیرن؟بر اساس ازمون چطور؟در مقطع کارشناسی پیوسته

  4. سلام ؛ سالهای قبل که تکمیل ظرفیت آزاد برگزارشده واسه رشته های پزشکی و دارو هم دانشجو پذیرفته ؟ اصلا تکمیل ظرفیت چهار رشته ای که کنکور و انتخاب رشته اونا با کنکور سراسری هست براشون اعلام ظرفیت میشه ؟ آزاد برگزار میکنه یا سازمان سنجش؟

  5. سلام با رتبه 36هزارمنطقه 2 وتراز6700 و رتبه کشوری 89هزار امکان قبولی در کدام رشته های پیرا پزشکی وجود داره وکدام استان ها؟

  6. سلام.میخواستم بدونم که من بارتبه ۱۳۶۱۵ ایثارگری ۵درصد و تراز۶۳۰۰ شانس قبولی در رشته های پیراپزشکی دانشگاه ازاد بجنوردو کاشمر و شهرستانهای کوچک رو دارم؟

  7. باسلام واحترام ببخشید خواستم بدونم کہ با رتبہ ای کہ دارم(رتبہ کلم ۲۷ھزارہ و ترازکل ھم ۶۸۹۰ھستش)امکان قبول در رشتہ پرستاری ویا مامایی یا ھوشبری یا اتاق عمل درشھرھای کم متقاضی دارم یاخیر؟ینی اصلا امیدی نداشتہ باشم؟
    واینکہ ب نظرشما امسال تکمیک ظرفیت برگزارمیشک یانہ؟ممنون میشم راھنمایی بفرمایید متشکر

    1. سلام، خیلی شانس ضعیفی دارید
      احتمال شانس قبولی ضعیفی برای پردیس دارید
      در مورد تکمیل ظرفیت اطلاعیه ای منتشر نشده

  8. توروخدا بگین با تراز 6500سهمیه 5درصد میشه مامایی تکیمل ظرفیت شهرهای های کم متقاضی قبول شد

  9. سلام میخواستم بدونم زمان تکمیل ظرفیت برای رشته های پزشکی دانشگاه آزاد کی اعلام می‌شود؟

  10. سلام خسته نباشید
    مبخواستم بدونم با رتبه ۳۲ هزار میتونم دانشگاه ازاد تهران مهندسی کامپیوتر قبول بشم؟

  11. سلام وقت به خیر. تو‌نیمسال دوم‌که میشه بهمن ماه،فقط بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو میپذیرن؟بر اساس ازمون چطور؟در مقطع کارشناسی پیوسته

  12. سلام ببخشید مزاحم شدم یه سوال داشتم.من رتبم 112هزتر شده با رتبه 20هزار منطقه میتونم تو ظرفیت مازاد مامایی شرکت کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره