بدون آزمون دانشگاه پیام نوردانشگاه های بدون آزمون

پذیرش دکتری خارج از کشور دانشگاه پیام نور

کانال تلگرام تحصیلی     

پذیرش دکتری خارج از کشور دانشگاه پیام نور به صورت بدون آزمون می باشد و داوطلبان با داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی می توانند ثبت نام نمایند. دانشگاه های پیام نور چندین شعبه بین المللی دارند که به صورت بدون آزمون در مقاطع مختلف دانشجو پذیرش می کنند. داوطلبان در هر نیمسال تحصیلی، در صورت دارا بودن شرایط لازم می توانند برای ثبت نام اقدام نمایند. در این مطلب به بررسی کامل پذیرش دکتری خارج از کشور دانشگاه پیام نور خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

پذیرش دکتری خارج از کشور دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم است که دانشجویان بسیار زیادی را در مقاطع مختلف پذیرش می کند. دانشگاه پیام نور چندین شعبه خارج از کشور و بین المللی دارد که به صورت بدون آزمون اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. 

داوطلبان مقطع دکتری نیز می توانند به صورت بدون آزمون در این شعب دانشگاهی مشغول به تحصیل شوند. پذیرش دکتری خارج از کشور دانشگاه پیام نور شرایطی دارد که داوطلبان باید به طور کامل از آن ها مطلع باشند تا در روند ثبت نام با مشکلی مواجه نشوند. 

 

زمان ثبت نام دکتری خارج از کشور دانشگاه پیام نور

داوطلبان برای نام نویسی در هر نیمسال تحصیلی باید باید به فراخوان های ثبت نام دانشگاه مورد نظر خود توجه کرده و بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهند. در حال حاضر هنوز زمان ثبت نام و پذیرش دکتری خارج از کشور دانشگاه پیام نور در شعب بین المللی این دانشگاه مشخص نشده است. انتظار می رود ثبت نام نیمسال اول در مهر ماه و ثبت نام نیمسال دوم در اسفند ماه باشد. 

به محض اطلاع رسانی در مورد زمان پذیرش دکتری خارج از کشور دانشگاه پیام نور این مطلب بروزرسانی شده و تاریخ دقیق در این صفحه قرار خواهد گرفت. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاع سریع در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

واحد های بین اللمی پیام نور در چه کشورهایی می باشد؟

دانشگاه پیام نور 3 واحد بین المللی در داخل کشور در شهرهای عسلویه، کیش و قشم را دارا می باشد. علاوه بر این دانشگاه پیام نور در کشورهای خارجی نیز دارای واحد دانشگاهی می باشد. این واحد در کشورهای آذربایجان (باکو)، امارات (دبی)، افغانستان، ایتالیا (میلان)، تاجیکستان (دوشنبه)، عمان (مسقط)، کانادا (تورنتو) و مالزی (کوآلالامپور ) و هند (لکهنو) شعبه دارد

 

سایت ثبت نام دکتری خارج از کشور پیام نور

در سال های گذشته ثبت نام دکتری خارج از کشور دانشگاه پیام نور به این صورت بود که داوطلبان رزومه خود را از طریق ایمیل ارسال کرده و سپس از طریق تماس تلفنی وضعیت ثبت نام را پیگیری می کردند. اما در حال حاضر پذیرش دکتری خارج از کشور دانشگاه پیام نور به صورت اینترنتی انجام می شود. 

تمامی داوطلبان باید به سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور یعنی سامانه گلستان مراجعه کرده و اقدانات لازم را انجام دهند. دانشجویان برای ورود به سامانه باید آدرس pnu.ac.ir را در مرورگر خود وارد نمایند. 

 

شرایط پذیرش دکتری خارج از کشور دانشگاه پیام نور

داوطلبان برای پذیرش دکتری خارج از کشور دانشگاه پیام نور باید شرایط لازم را داشته باشند و در این صورت امکان نام نویسی نخواهند داشت. شرایط ثبت نام دکتری خارج از کشور دانشگاه پیام نور به دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم می شود که به شرح زیر می باشد.

 

شرایط عمومی

✅ ایمان به دین اسلام و یا ادیان مورد تایید

✅ اقلیت های دینی نباید متجاهر به نقص احکام اسلامی باشند.

‌✅ اعتقاد به جمهوری اسلامی ایران

✅ عدم اعتیاد، سابقه کیفری و فساد اخلاقی

✅ داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان

‌✅ داشتن پاسپورت معتبر و مدارکی مبنی بر حضور در کشور مقصد

✅ عدم مشکلات قانونی برای تردد و خروج از کشور

✅ تاییدیه صلاحیت عمومی از طرف هیات مرکزی گزینش دانشجو

 

شرایط اختصاصی پذیرش دکتری خارج از کشور دانشگاه پیام نور

‌✅ ارائه مدرک ارشد یا دکتری عمومی که به تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت رسیده باشد.

✅ داشتن معدل حداقل 16 از 20 

✅ شیوه تحصیل در دوره بصورت آموزشی و پژوهشی است. در این دوره پذیرش دکتری خارج از کشور دانشگاه پیام نور محتوای برنامه آن مشتمل بر واحدهای درسی، کارهای پژوهشی و رساله است.

✅ دانش آموختگان خارج از کشور باید معادل سازی مدرک انجام دهند.

‌✅ تحصیل به صورت تمام وقت می باشد. حضور در کلاس و امتحانات اجباری می باشد. 

‌✅ محل تحصیل دانشجویان، واحدهای دانشگاه پیام نور در کشور انتخابی در زمان ثبت نام می باشد.

✅ فارغ التحصیلی تا حداکثر تاریخ 31 شهریور 1402 برای داوطلبان سال آخر کارشناسی ارشد

‌✅ رشته انتخابی داوطلبان باید متناسب با رشته تحصیلی قبلی در مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی مندرج دفترچه راهنما ثبت نام دکتری باشد. 

✅ امکان تحصیل در دو یا چند رشته در پذیرش دکتری خارج از کشور دانشگاه پیام نور وجود ندارد.

‌✅ زبان تحصیل در این دانشگاه فارسی می باشد.

✅ پذیرش دانشجو بر اساس بررسی سوابق تحصیلی می باشد و دانشگاه به طور کامل حق اختیار دارد. دانشجویان هیچگونه حق و اختیاری در این زمینه نخواهند داشت. 

✅ امکان انتقالی به دانشگاه های داحل کشور و یا مهمانی پس از ثبت نام در شعب بین المللی وجود ندارد. 

✅ مدرک فارغ التحصیلی شعب بین المللی همان مدرک رسمی دانشگاه پیام نور می باشد.

 

نحوه ثبت نام دکترا خارج از کشور دانشگاه پیام نور

ثبت نام دکتری خارج از کشور دانشگاه پیام نور به صورت اینترنتی و از طریق سامانه گلستان با آدرس reg.pnu.ac.ir انجام می شود. در سال های قبل داوطلبان باید مدارک خود را از طریق ایمیل info@pnu.global ارسال می کردند و پس از مدتی از طریق تماس تلفنی پیگیری های لازم را انجام می دادند.

اما هم اکنون روند ثبت نام پذیرش دکتری خارج از کشور دانشگاه پیام نور بسیار ساده شده است و داوطلبان تنها کافیست به سایت گلستان مراجعه کرده و پس از تکمیل اطلاعات، مدارک خود را نیز بارگزاری کنند. توجه داشته باشید که ثبت نام نهایی مشروط به موفقیت در مصاحبه تخصصی نیز می باشد. روند ثبت نام و پذیرش دکتری خارج از کشور دانشگاه پیام نور طبق فرایند سال گذشته به صورت زیر می باشد.

 

راهنما تصویری

1️⃣ به آدرس reg.pnu.ac.ir مراجعه نمایید.

پذیرش دکتری خارج از کشور دانشگاه پیام نور

 

2️⃣ دفترچه راهنما پذیرش دکتری خارج از کشور دانشگاه پیام نور را دانلود کرده و آن را مطالعه کنید.

3️⃣ پس از اطلاع از شرایط و مدارک لازم و رشته های مربوطه، کد رشته محل های مورد نظر خود را اولویت بندی نمایید.

4️⃣ فرم ثبت نام را تکمیل کرده و مدارک خود را نیز بارگزاری کنید.

 

مشاوره پذیرش دکتری خارج از کشور دانشگاه پیام نور

شعبه های بین المللی دانشگاه های پیام نور به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. داوطلبان برای ثبت نام باید به سایت گلستان با آدرس pnu.ac.ir مراجعه کنند. زبان رسمی دانشگاه های بین المللی پیام نور فارسی می باشد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه پذیرش دکتری خارج از کشور دانشگاه پیام نور برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه پذیرش دکتری خارج از کشور دانشگاه پیام نور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. پذیرش دکتری خارج از کشور دانشگاه پیام نور به چه صورت است؟

    ثبت نام دکتری خارج از کشور دانشگاه پیام نور به صورت اینترنتی می باشد. 

  2. شرایط پذیرش دکتری خارج از کشور پیام نور چیست؟

    در متن مقاله به طور کامل در مورد شرایط ثبت نام توضیح داده شده است. 

  3. سایت ثبت نام دکتری پیام نور خارج از کشور چیست؟

    سامانه ثبت نام همان سایت گلستان با آدرس pnu.ac.ir می باشد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره