ثبت نام آزمون دکتریدکتری

دکتری دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

دکتری دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ یکی از بهترین گزینه ها برای ادامه تحصیل داوطلبانی است که شاغل هستند و یا به دلایل مختلف زمانی کافی نداشته و امکان شرکت در کلاس های درس را ندارند. داوطلبان دکتری پیام نور باید در زمان تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و در آزمون دکتری ثبت نام کنند. پس از اعلام نتایج، داوطلبان باید برای شرکت در آزمون جلسه مصاحبه آماده شوند. در این مطلب به بررسی کامل دکتری دانشگاه پیام نور خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

دکتری دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳

دانشگاه های پیام نور سیستم آموزشی متفاوتی نسبت به سایر دوره های دانشگاهی دارند. تحصیل در این دانشگاه ها به صورت دانشجو محور و آموزش از راه دور می باشد. این تفاوت در سیستم آموزشی دانشگاه پیام نور آن را به یکی از دوره های محبوب برای دانشجویان مخصوصا در مقاطع تحصیلات تکمیلی تبدیل کرده است.

معمولا دانشجویان مقاطع دکتری شاغل هستند و زمان کافی برای شرکت در کلاس های درس را ندارند. آموزش از راه دور دانشگاه های پیام نور بهترین گزینه برای این دسته از دانشجویان محسوب می شود. داوطلبان برای تحصیل در دکتری دانشگاه پیام نور باید انتخاب رشته کرده و در مصاحبه نیز شرکت نمایند.

 

زمان ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳

برای ورود به دانشگاه پیام نور در مقطع دکترا بايد ابتدا در آزمون دکترا شرکت نمایید. کنکور دکتری توسط سازمان سنجش برگزار می شود و تمامی داوطلبان باید در زمان تعیین شده به این سامانه مراجعه کرده و در آزمون نام نویسی کنند. مدتی پس از شرکت در کنکور دکترا، نتایج اولیه منتشر می شود که در آن رتبه و تراز داوطلب مشخص خواهد شد.

در صورتی که داوطلب رتبه حد نصاب را کسب کرده باشد، در کارنامه اولیه خود در قسمت سایر دوره ها گزینه مجاز به انتخاب رشته را مشاهده خواهد کرد. این داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری پیام نور هستند و می‌توانند نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته با توجه به دفترچه راهنما انتخاب رشته دکتری اقدام نمایند.

طبق اطلاعیه های منتشر شده از طرف سازمان سنجش، ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور سال 1403 از 17 آبان ماه شروع شده و تا 23 آبان نیز ادامه می یابد. داوطلبان باید در این بازه زمانی نسبت به تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری در سایت سنجش اقدام نمایند. 

 

نحوه ثبت نام دکتری پیام نور 

داوطلبان آزمون دکتری باید در زمان تعیین شده به سایت سنجش با آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و اقدامات لازم برای نام نویسی خود را انجام دهند. نحوه ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ به صورت زیر می باشد 

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش شوید. 

دکتری دانشگاه پیام نور

 

2️⃣ بر روی گزینه دکتری کلیک کنید. 

دکترا پیام نور

 

3️⃣ از منوی سمت راست گزینه ثبت نام را انتخاب نمایید. 

دکتری دانشگاه پیام نور

 

4️⃣ بر روی لینک ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ کلیک کنید. 

5️⃣ هزینه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه پیام نور را با خرید کارت اعتباری بپردازید. 

6️⃣ مجددا وارد صفحه ثبت نام شده و فرم ثبت نام را با اطلاعات خود تکمیل کنید. 

7️⃣ شماره پرونده و کد رهگیری خود را دریافت کرده و تا انتهای فرایند دکتری نزد خود نگه دارید. 

 

شرایط ثبت نام دکتری پیام نور

داوطلبان برای ثبت نام در آزمون دکتری باید شرایط نام نویسی در این آزمون را داشته باشند. شرایط ثبت نام هر ساله از طریق دفترچه راهنمای ثبت نام در سایت سازمان سنجش منتشر شده و در اختیار داوطبان قرار می گیرد. نداشتن هریک از شرایط ثبت نام منجر به لغو نام نویسی داوطلب و حتی قبولی او در آزمون خواهد شد. شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ به شرح زیر می باشد. 

✅ فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری

✅ فارغ التحصیل شدن از مقطع ارشد یا دکتری تا آخر شهریور ۱۴۰۳

✅ معادل سازی مدارک برای افراد دارای مدرک معادل

 

مدارک ثبت نام دکترا پیام نور

✅ عکس داوطلب به صورت اسکن شده

✅ اطلاعات شناسنامه و کارت ملی

✅ کد نظام وظیفه

✅ اطلاعات مربوط به رشته امتحانی

✅ اطلاعات مربوط به سهمیه

✅ کد ۱۳ رقمی داوطلبان غیر ایرانی

✅ آدرس محل زندگی از مدارک دکتری دانشگاه پیام نور

✅ معدل مقاطع تحصیلی قبلی

✅ اطلاعات مربوط به دانشگاه های محل تحصیل سابق

✅ کد شهرستان

✅ سریال کارت اعتباری

 

برگزاری آزمون دکتری پیام نور ۱۴۰۳

داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند، باید در زمان تعیین شده به حوزه امتحانی خود که آدرس آن در کارت ورود به جلسه درج شده است، مراجعه کرده و در کنکور دکتری شرکت نمایند. طبق اطلاعیه ها، زمان برگزاری آزمون دکترا پیام نور در چهارم اسفند ماه می‌باشد.

کارت ورود به جلسه آزمون دکتری دانشگاه پیام نور نیز در حدود سه تا چهار روز قبل برگزاری آزمون منتشر شده و در سایت سنجش قرار خواهد گرفت. انتظار می رود که کارت ورود به جلسه در اول اسفند ماه منتشر شود. به محض اطلاع رسانی در مورد زمان انتشار کارت ورود به جلسه، این مطلب بروزرسانی شده و تاریخ دقیق آن در این صفحه قرار خواهد گرفت. برای کسب اطلاع سریع می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

انتخاب رشته دکتری پیام نور

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند با مراجعه به سایت سنجش نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند. توجه داشته باشید که انتخاب رشته دکتری دانشگاه پیام نور همزمان با انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و در یک فرم انجام خواهد شد.

داوطلبان باید با توجه به اولویت های خود برای ادامه تحصیل، کد رشته محل ها را در فرم انتخاب رشته وارد کنند. چنانچه تصمیم خود را به صورت قطعی برای تحصیل در دانشگاه پیام نور گرفته اید، می توانید کدرشته محل های مربوط به این دانشگاه را در فرم انتخاب رشته خود وارد نمایید.

توجه داشته باشید که اولویت بندی صحیح در روند انتخاب رشته بسیار حائز اهمیت است. دعوت به مصاحبه دکتری ارتباطی به اولویت بندی ندارد و داوطلب در هر کدرشته محلی که رتبه حد نصاب را کسب کرده باشد، به مصاحبه دعوت خواهد شد. اما در نهایت قبولی داوطلب با توجه به اولویت بندی او در فرم انتخاب رشته تعیین می گردد.

پس توصیه می شود که در فرایند انتخاب رشته دکتری دانشگاه پیام نور نهایت دقت را داشته باشید و در این مسیر از مشاوران تحصیلی کمک بگیرید. متخصصان مجموعه دانتل کو می توانند در این زمینه یاری تان کنند.

 

مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور

مصاحبه مهم ترین قسمت قبولی در مقطع دکتری می باشد و داوطلبان برای پذیرش در تمامی دوره های دانشگاهی مثل پیام‌نور باید در مصاحبه شرکت نمایند. دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور بر اساس رتبه داوطلبان می باشد. در صورتی که داوطلب موفق به کسب رتبه حد نصاب هر یک از کد رشته محل های انتخاب خود شده باشد، برای جلسه مصاحبه دعوت خواهد شد.

در نهایت داوطلبان بر اساس امتیازی که در مصاحبه کسب کرده اند، با توجه به نحوه اولویت بندی خود در فرم انتخاب رشته دکتری، در دانشگاه پذیرفته خواهند شد. عملکرد صحیح در جلسه مصاحبه دکتری و پاسخگویی به سوالات داوران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در صورتی که قصد پذیرش در مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور را دارید، توصیه می شود که با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو مشورت کنید تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

اعلام نتایج دکترا پیام نور 1403

در نهایت مدتی پس از برگزاری جلسه مصاحبه، نتایج نهایی آزمون دکترا منتشر می شود. داوطلبانی که قصد پذیرش در دانشگاه پیام نور را دارند و کد رشته محل های مربوط به این دانشگاه را در فرم انتخاب رشته خود درج کرده اند، می توانند نتیجه قبولی یا عدم قبولی خود را در سایت سازمان سنجش مشاهده کنند. نتایج دکترا پیام نور به صورت هماهنگ با نتایج دکترا دانشگاه های سراسری منتشر خواهد شد.

در صورتی که موفق به قبولی در آزمون دکتری دانشگاه پیام نور نشده اید، می توانید شانس خود را در دکتری فراگیر دانشگاه پیام نور امتحان کنید. فراگیر پیام نور به صورت بدون آزمون است و نحوه پذیرش متفاوتی نسبت به رشته های با آزمون دارد. در صورتی که قصد انتخاب رشته دکتری پیام نور فراگیر را دارید، می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت کنید.

 

مشاوره دکتری

داوطلبانی که قصد پذیرش در مقطع دکتری را دارند، می توانند در دانشگاه پیام نور ثبت نام کرده و به ادامه تحصیل در این دانشگاه بپردازند. قبولی در مقطع دکترا پیام نور مستلزم شرکت در جلسه مصاحبه این دانشگاه می باشد. داوطلبانی که موفق به قبولی در آزمون دکتری نشده اند، می توانند در رشته های فراگیر دانشگاه پیام نور شرکت کنند.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه دکتری دانشگاه پیام نور برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دکتری دانشگاه پیام نور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور چه باید کرد؟

    برای این منظور باید در آزمون دکتری در سایت سنجش ثبت نام کنید.

  2. انتخاب رشته دکتری پیام نور در چه سایتی است؟

    فرایند انتخاب رشته دکتری پیام نور همزمان با انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و در سایت سازمان سنجش انجام می شود.

  3. آیا دکتری دانشگاه پیام نور نیز مصاحبه دارد؟

    برای برای پذیرش در مقطع دکتری تمامی دوره های دانشگاهی باید در جلسه مصاحبه هر دانشگاه شرکت کنید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره