بدون آزمون دانشگاه آزاد

وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد

کانال تلگرام تحصیلی     

وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد یکی از انواع وام ها برای دانشجویان دانشگاه‌آزاد است. مبلغ شهریه در مقطع دکتری دانشگاه آزاد نسبتا بالاست و در نتیجه بسیاری از دانشجویان با مشکلات و محدودیت های مالی برای دریافت آن مواجه خواهند شد. دانشگاه آزاد وام شهریه دکترا را برای دانشجویان در نظر گرفته است تا بدون نگرانی در مورد پرداخت شهریه به تحصیل خود بپردازند. در این مطلب به بررسی وام شهریه دکترا دانشگاه آزاد خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه های شهریه پرداز است که نسبت به دیگر دوره ها میزان شهریه آن بیشتر می باشد. با بالاتر رفتن مقطع تحصیلی مبلغ شهریه نیز افزایش پیدا می کند به طوری که در مقطع دکتری دانشگاه آزاد شاهد مبالغ سنگینی برای هر ترم خواهیم بود.

با توجه به هزینه های بالای تحصیل در مقطع دکتری، دانشگاه آزاد امکان دریافت وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد را برای دانشجویان فراهم کرده است. وام های شهریه و کمک هزینه های تحصیلی دکتری انواع مختلفی دارند که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

 

وام شهریه صندوق رفاه دانشجویی دکتری

دانشجویان دکتری می توانند برای 6 یا 7 ترم از وام شهریه صندوق رفاه دانشجویی استفاده نمایند. مبلغ وام پنجاه درصد کل شهریه می باشد. بازپرداخت وام پس از دریافت آن شروع می شود. دانشجو باید در 10 ماه اقساط وام با کارمزد 2.5 درصدی را بپردازد.

بازپرداخت اقساط وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد صندوق رفاه دانشجویی برای دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی پس از فارغ التحصیلی شروع می شود. کارمزد وام برای این دانشجویان چهار درصد خواهد بود.

 

وام شهریه بلند مدت دکترا دانشگاه آزاد

دانشجویان دکتری این امکان را دارند که از وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد از نوع بلند مدت استفاده نمایند. مبلغ وام پنجاه درصد شهریه می باشد و با کارمزد 2.5 درصد محاسبه می‌شود.

باز پرداخت این وام همانطور که از نام آن مشخص است به صورت بلند مدت می باشد. دانشجویان پس‌از فارغ التحصیلی باید اقساط وام را در 20 تا 30 ماه بپردازند.

 

وام شهریه کوتاه مدت دکترا دانشگاه آزاد

وام شهریه کوتاه نیز یکی از انواع وام های دانشجویی مقطع دکتری می باشد. این روش به این صورت است که دانشجویان باید شهریه ثابت را در ترم تحصیلی خود به صورت نقدی بپردازند. پرداخت شهریه متغیر به این صورت است که دانشجو می تواند یک چک بدون تاریخ به منظور پرداخت شهریه متغیر به صندوق رفاه تحویل دهد. 

اقساط وام کوتاه مدت به صورت ۳ تا ۶ ماهه می باشد. تعداد دقیق قسط ها توسط سیستم مشخص خواهد شد. دانشجویان پس از تسویه وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد کوتاه مدت خود می توانند مجددا برای دریافت این وام اقدام نمایند.

 

تسهیلات دانشجویی بانک ملی

یکی دیگر از روش های دریافت وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد، تسهیلات دانشجویی بانک ملی می باشد. مبلغ این وام در حدود 10 میلیون تومان است که البته در سال جدید ممکن است مبلغ آن افزایش یابد.

کارمزد وام 14 درصد بوده و تنها یکبار امکان دریافت آن در طول دوران دانشجویی در مقطع دکتری وجود دارد. دانشجویان از ترم دوم می توانند نسبت به دریافت وام تسهیلات دانشجویی بانک ملی اقدام کنند. 

 

وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد | وام کمک هزینه تحصیلی دکتری دانشگاه آزاد

یکی دیگر از وام های دکتری دانشگاه آزاد، وام کمک هزینه تحصیلی دکتری می باشد. دانشجویانی که بدهی ندارند، می توانند سالی یکبار از آن استفاده نمایند. کارمزد وام کمک هزینه تحصیلی 2.5 درصد می باشد. در صورتی که دانشجو متاهل باشد، وامی با مبلغ 6 میلیون تومان و در صورت متاهل بودن ۵ میلیون تومان دریافت خواهد کرد. بازپرداخت این وام به صورت اقساطی در 9 ماه خواهد بود. 

وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد

 

وام پایان نامه دکتری دانشگاه آزاد

دانشجویان دکتری ممکن است در حین تحصیل و ارائه پایان نامه با مشکلات مالی برای پرداخت هزینه های رساله مواجه شوند. این دانشجویان می تاونند نسبت به دریافت وام کمک هزینه پایان نامه اقدام کنند. مبلغ این وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد در حدود 3 میلیون تومان می باشد و باید پس از فارغ التحصیلی به صورت اقساطی در 20 ماه پرداخت گردد. 

 

زمان دریافت وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد 1402 – 1403

دانشجویان دکتری برای دریافت وام شهریه باید در زمان تعیین شده نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند. پس از پایان مهلت دیگر امکان دریافت وام در آن ترم تحصیلی وجود ندارد. طبق اطلاعیه های جدی، زمان ثبت نام وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جاری از 1 آذر تا پانزده 15 می باشد. آخرین مهلت تایید وام توسط دانشگاه نیز 20 آذر خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جدول زمانبندی وام های دانشگاه آزاد می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مدارک لازم برای دریافت وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد

دانشجویانی که قصد دریافت وام شهریه دکترا دانشگاه آزاد را دارند، باید به اداره رفاه دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کرده و فرم های مربوط به درخواست وام را تکمیل نمایند. امکان ثبت نام وام تا حداکثر یک ماه پس از شروع ترم تحصیلی امکان پذیر می باشد. از مدارک مورد نیاز برای دریافت وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

✅کارت ملی همراه با کپی

✅کارت دانشجویی همراه با کپی

✅سند تعهد محضری

✅داشتن ضامن معتبر

پس از ارائه مدارک، درخواست شما ثبت شده و مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در صورتی که واجد شرایط لازم باشید، وام به شما نعلق خواهد گرفت و می توانید برای دریافت مبلغ آن اقدام نمایید. 

 

مشاوره وام دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد یکی از دوره های شهریه پرداز دانشگاهی است که دانشجویان برای تحصیل در هر ترم باید شهریه تعیین شده را بپردازند. با توجه به سنگین بودن شهریه در مقطع دکتری امکان دریافت وام شهریه در نظر گرفته شده است. وام های شهریه دکترا دانشگاه آزاد انواع مختلفی دارند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در مورد وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد چند نوع دارد؟

    انواع مختلف وام برای دانشجویان در نظر گرفته شده است در متن مقاله به آن ها پرداخته‌ایم. 

  2. مدارک لازم برای دریافت وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد چیست؟

    از مدارک لازم می توان به کارت ملی، کارت دانشجویی، سند تعهد محضری و ضامن معتبر اشاره کرد. 

  3. چه زمانی برای دریاف وام شهریه دانشگاه آزاد باید اقدام کرد؟

    ثبت نام وام در ابتدای هر ترم شروع می شود که در متن مقاله به تاریخ دقیق آن پرداخته شده است. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره