دکتریثبت نام آزمون دکتری

فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری

کانال تلگرام تحصیلی     

فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری در انتهای دفترچه ثبت‌نام درج شده است و داوطلبان باید این فرم را تکمیل کرده و به عنوان مدرک تا زمان قبولی در آزمون نزد خود نگه دارند. معدل در آزمون کتبی دکتری تاثیری ندارد اما در مرحله مصاحبه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این فرم دو بخش دارد که تکمیل هر بخش آن شرایط خود را دارد. در این مطلب به بررسی کامل فرم معدل ثبت نام آزمون دکتری پرداخته ایم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری 

داوطلبانی که قصد ثبت نام در مقطع دکتری را دارند باید ابتدا در آزمون دکتری از طریق سایت سنجش ثبت نام کنند. هر ساله قبل از شروع مهلت ثبت نام، دفترچه راهنما در سایت سنجش منتشر می‌شود و تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد. 

داوطلبان بایستی علاوه بر تکمیل فرم ثبت نام، فرم مخصوص معدل را نیز تکمیل کنند تا امکان شرکت در آزمون را داشته باشند. داوطلبانی که در حال تحصیل در ترم آخر مقطع کارشناسی ارشد هستند و یا فارغ التحصیل شده‌اند، بایستی به قسمت آخر دفترچه مراجعه کرده و فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری را تکمیل نمایند. توجه داشته باشید که معدل در مرحله آزمون کتبی تاثیری ندارد و صرفا در مرحله مصاحبه مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

همانطور که گفته شد فرم معدل ثبت نام آزمون دکتری در انتهای دفترچه ثبت‌نام آزمون دکتری قرار گرفته است. این فرم چند بخش دارد که در ادامه به معرفی هر یک می‌پردازیم. بخش های مختلف فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری به شرح زیر هستند. 

 

قسمت (الف) فرم معدل ثبت نام آزمون دکتری

هر داوطلب باید شخصا این بخش فرم معدل ثبت نام آزمون دکتری را تکمیل کند. پس از ثبت‌نام آزمون دکتری یک کد با عنوان شماره پرونده در اختیارتان قرار می‌گیرد که باید آن را در کادر محل درج شماره پرونده در بخش (الف) فرم مخصوص معدل وارد کنید. 

علاوه بر این بایستی سایر اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی خود همچون نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، سال تولد، رشته، سال ورود به دانشگاه، معاونت آموزشی دانشگاه محل تحصیل و نام رشته امتحانی را نیز در فرم درج نمایید. 

فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری

 

قسمت (ب) فرم مخصوص معدل

تکمیل این قسمت از فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری بر عهده معاون آموزشی دانشگاه محل تحصیل داوطلب می‌باشد. معونت آموزشی بایستی نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، سال تولد، نام رشته و میانگین نمرات واحدهای گذرانده شده داوطلب تا پایان شهریور را در فرم وارد کرده و مهر و امضا نماید. 

فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری

 

ویرایش معدل در فرم ثبت نام 

چنانچه داوطلبان در هنگام ثبت نام و تکمیل فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری اشتباه کرده و اطلاعات خود را نادرست وارد کنند، می‌توانند در بازه های زمانی تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و اطلاعات را ویرایش نمایند. 

امکان ویرایش معدل در زمان اعلام شده توسط سازمان سنجش به منظور ویرایش اطلاعات، در زمان دریافت کارت ورود به جلسه و همچنان در زمان انتخاب رشته دکتری وجود دارد. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نکات مهم در مورد فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری 

✅داوطلبان آزمون دکتری باید بخش (الف) فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری  را در دو نسخه کپی گرفته و به منظور تکمیل اطلاعات به معاونت آموزشی دانشگاه محل فارغ التحصیلی (یا دانشگاه محل تحصیل برای دانشجویان ترم آخر) ارائه دهند. 

✅معاونت آموزشی نیز بایستی بخش‌ (ب) فرم معدل ثبت نام آزمون دکتری را تکمیل کرده و یک نسخه از آن را به داوطلب ارائه دهند. تکمیل فرم توسط دانشگاه بسیار حائز اهمیت است چراکه در صورت نیاز دانشگاه باید بتواند معدل داوطلب را استعلام بگیرد.

✅داوطلبان باید فرم معدل ثبت نام آزمون دکتری معدل را نگه دارند و در صورت قبولی آن را به دانشگاه ارائه دهند. 

✅داوطلبان سال آخر کارشناسی ارشد که پس از ثبت نام در آزمون فارغ التحصیل می‌شوند، با همین معدل ثبت نام خواهند شد و نمره کل شان به عنوان ملاک قرار نخواهد گرفت. 

 

مشاوره فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری 

داوطلبان آزمون دکتری باید فرم مخصوص معدل را که در دو بخش می‌باشد تکمیل کرده و به عنوان مدارک خود به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند. یک بخش فرم توسط خود دانشجو و بخش دیگر باید توسط دانشگاه محل فارغ التحصیلی تکمیل شود.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری  برای تان وجود دارد و یا در هنگام ثبت نام آزمون با مشکل مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز  مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه فرم معدل ثبت نام آزمون دکتری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری چند بخش دارد؟

    این فرم شامل دو بخش الف و ب است که در طول مطلب به توضیح کامل آن پرداخته شده است. 

  2. بخش (ب) فرم معدل ثبت نام آزمون دکتری توسط چه کسی باید تکمیل شود؟

    تکمیل این بخش بر عهده دانشگاه محل فارغ التحصیلی می‌باشد و باید یک نسخه از آن را نیز به داوطلب تحویل دهد. 

  3. آیا در صورت اشتباه در وارد کردن معدل می‌توان آن را اصلاح کرد؟

    بله داوطلبان در زمان دریافت کارت ورود به جلسه و همچنین در زمان انتخاب رشته می‌توانند معدل خود را ویرایش نمایند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره