بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردیدانشگاه های بدون آزمون

حذف و اضافه دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

حذف و اضافه دانشگاه علمی کاربردی مدت کوتاهی پس از پایان زمان انتخاب واحد می باشد. دانشجویان در این بازه زمانی می توانند دروس خود را حذف کرده و یا دروس جدید را اخذ نمایید. حذف و اضافه دانشگاه علمی‌کاربردی در سایت جامع این دانشگاه یعنی سامانه هم آوا انجام می شود. امکان حذف اضطراری دروس قبل از امتحانات نیز برای دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد. برای کسب اطلاع بیش تر می توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا از طریق شماره های درج شده در پایین صفحه با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

حذف و اضافه دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی‌کاربردی مهلتی را به عنوان زمان حذف و اضافه در نظر گرفته است تا دانشجویان پس از انتخاب واحد در صورت نیاز بتوانند واحدهای خود را تغییر دهند. حذف و اضافه در زمان مشخصی انجام می شود. 

مهلت حذف و اضافه دانشگاه علمی کاربردی بسیار کوتاه است و با توجه به اهمیت درست بودن واحدهای درسی در هر ترم دانشجویان باید به درستی از نحوه حذف و اضافه اطلاع داشته باشند تا در این مهلت کوتاه کار مورد نظر خود را انجام دهند و با مشکلی مواجه نشوند. 

 

زمان حذف و اضافه دانشگاه علمی کاربردی

همانطور که گفته شده حذف و اضافه دانشگاه علمی کاربردی در زمان مشخصی انجام می‌شود. دانشجویان معمولا بر اساس سال ورودی و مقطع تحصیلی خود اجازه دسترسی به سایت و حذف و اضافه را خواهند داشت. 

تاریخ دقیق حذف و اضافه در سال جدید هنوز مشخص نشده است اما طبق روند سال گذشته انتظار می رود که در سال جاری نیز در مهر و بهمن ماه انجام گیرد. به محض اطلاع رسانی در مورد تاریخ دقیق حذف و اضافه علمی کاربردی این مطلب بروزرسانی می شود. برای کسب اطلاع سریع تر می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

سایت حذف و اضافه علمی کاربردی

حذف و اضافه به صورت اینترنتی در سامانه جامع دانشگاه علمی‌کاربردی انجام می شود. دانشجویان باید همانند انتخاب واحد برای حذف و اضافه نیز به سایت هم آوا مراجعه نمایند. دسترسی به سامانه هم آوا از طریق آدرس edu.uast.ac.ir امکان پذیر می باشد. 

برای ورود به صفحه شخصی خود در سامانه هم آوا و حذف و اضافه دانشگاه علمی کاربردی باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید. نام کاربردی و رمز عبور به صورت پیشفرض کد ملی و شماره دانشجویی می باشد. پس از ورود به صفحه شخصی می توانید از قسمت انتخاب واحد ویرایش های مورد نظر خود را اعمال نمایید. 

 

نحوه حذف و اضافه دانشگاه علمی کاربردی

همانطور که گفته شد حذف و اضافه به صورت اینترنتی می باشد و دانشجویان بایستی به سایت هم آوا با آدرس edu.uast.ac.ir مراجعه کنند. به منظور سهولت کار شما داوطلبان گرامی در این بخش به توضیح مراحل حذف و اضافه دانشگاه علمی کاربردی می پردازیم. 

1️⃣با جستجو آدرس edu.uast.ac.ir وارد سایت هم آوا شوید.

حذف و اضافه دانشگاه علمی کاربردی

 

2️⃣نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.

حذف و اضافه دانشگاه علمی کاربردی

 

3️⃣از طریق گزینه دسترسی گزینه انتخاب واحد را در منو انتخاب نمایید. 

4️⃣ویرایش های مورد نظر خود را اعمال کنید. 

 

حذف و اضافه اضطراری علمی کاربردی

برخی مواقع دانشجویان در طول ترم به دلایل مختلف موفق به عدم یادگیری دروس نشده و یا به دلیل تداخل ساعت تصمیم به حذف یک واحد قبل از امتحانات می گیرند. در این شرایط دانشگاه علمی کاربردی امکان حذف و اضافه اضطراری را در نظر گرفته است. دانشجویان در حدود ۵ هفته قبل از شروع امتحانات پایان ترم می توانند برای حذف اضطراری اقدام کنند. 

توجه داشته باشید که در صورت حذف اضطراری تمام دروس وابسته به آن نیز حذف خواهد شد. برای اطلاع از تاریخ دقیق حذف اضطراری باید جدول زمان بندی دانشگاه خود را مشاهده نمایید. در صورت حذف درس نیز نباید تعداد دروس تان کمتر از ۱۲ واحد شود. 

برای حذف اضطراری باید به دانشگاه خود مراجعه کرده و به صورت حضوری درخواست حذف درس را بدهید. پس از بررسی درخواست توسط مسئولین مربوطه حذف اضطراری درس انجام می شود. پس از پایان مهلت دیگر امکان حذف اضطراری وجود نخواهد داشت. 

 

حذف و اضافه دانشگاه علمی کاربردی | حذف ترم تحصیلی دانشگاه علمی کاربردی

برخی مواقع دانشجویان به دلایل مختلف امکان تحصیل در ترم تحصیلی پیش رو را ندارند. علاوه بر حذف و اضافه دانشگاه علمی کاربردی امکان حف ترم نیز وجود دارد و در این شرایط می توان درخواست حذف ترم تحصیلی کرد. در صورت حذف ترم تحصیلی تمامی دروس عملی و تئوری حذف خواهد شد. 

برای حذف ترم باید به دانشگاه درخواست دهید و در صورت پذیرفته شدن ترم تحصیلی حذف می گردد. در غیر این صورت راهی وجود نخواهد داشت و باید ترم را گذرانده و در امتحانات نیز شرکت نمایید. 

 

مشاوره ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

پس از پایان انتخاب واحد مهلتی با عنوان حذف و اضافه در نظر گرفته می شود تا دانشجویان بتوانند دروس قدیمی را حذف کرده یا دروس جدید را اخذ نمایند. مهلت حذف و اضافه در حدود یک هفته می باشد. 

در صورتی که پس از مطالعه این مطلب همچنان سوال یا ابهامی در زمینه حذف و اضافه دانشگاه علمی کاربردی برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه حذف و اضافه دانشگاه علمی کاربردی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای حذف و اضافه دانشگاه علمی کاربردی چه باید کرد؟

    برای این منظور باید در زمان مشخص به سایت هم آوا مراجعه کرده و تغییرات مد نظر خود را اعمال نمایید. 

  2. تاریخ حذف و اضافه دانشگاه علمی کاربردی چه زمانی است؟

    تاریخ دقیق حذف و اضافه هنوز مشخص نشده است اما طبق سال های گذشته احتمالا حذف و اضافه نیمسال اول در مهر و نیمسال دوم در بهمن ماه خواهد بود.

  3. آیا می توان قبل از امتحانات نیز درسی را حذف کرد؟

    بله مدتی قبل از امتحانات می توان برخی از دروس را حذف اضطراری کرد. حذف اضطراری شرایطی دارد که در طول متن به آن اشاره شد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره