کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی 99 | زمان، شرایط و نحوه ثبت نام

کانال تلگرام تحصیلی     

دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی هرساله رشته هایی را بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی ارائه می‌دهند. این دانشگاه‌ها ممکن است در برخی رشته‌ها ظرفیتشان تکمیل نشود؛ این ظرفیت‌های خالی ورودی مهر را با جذب دانشجویان ورودی بهمن بصورت تکمیل ظرفیت کامل می‌کنند. در ادامه این مطلب به موضوع ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی 99 می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور و غیرانتفاعی 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید. 

 

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی 99

دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی برای پر کردن صندلی‌های خالی از مرحله اول پذیرش داوطلبان برای ورودی مهر، اقدام به برگزاری تکمیل ظرفیت می‌کنند و فرصت مجددی را در اختیار تمامی داوطلبانی که مایل به ادامه تحصیل در رشته های بدون آزمون این دانشگاه ها هستند، قرار می‌دهد.

بخوانید: تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99

لازم به ذکر است تمامی داوطلبان خواه در کنکور سراسری شرکت کرده باشند خواه شرکت نکرده باشند می‌توانند فرم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی را تکمیل کنند.

طبق توضیحات بالا می‌توانیم به این نکته برسیم که ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی بصورت بدون آزمون نیز انجام می‌شود. گفتنی است که پذیرش دانشجو در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور 99 در مقطع کارشناسی پیوسته و در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی 99 در مقطع کاردانی و کارشناسی انجام می‌شود.

بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99

زمان تکمیل ظرفیت پیام نور و غیرانتفاعی 99

اگر بخواهیم طبق روال سالهای گذشته زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور و غیر انتفاعی 99 برای ورودی نیمسال دوم این دانشگاه ها را بررسی کنیم، این ثبت نام از اواخر آبان ماه آغاز شد و تا اواسط بهمن ادامه داشت؛ احتمال دارد این ثبت نام در سال 99 نیز در همین زمان انجام شود.

لازم به ذکر است ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی 99، بصورت حضوری انجام می‌شود.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی 99

همانطورکه گفته شد ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی 99 به صورت حضوری انجام می‌شود. داوطلبان برای ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، کافی است پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی، رشته مورد نظر خود را انتخاب و با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به دانشگاه مد نظر خود مراجعه حضوری نمایند. برای مشاهده کارنامه سبز کنکور 99 کلیک کنید.

تاکنون اطلاعیه ای مبنی بر زمان و نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی 99، منتشر نشده است و به محض دریافت اخبار جدید، مطلب بروزرسانی خواهد شد.

بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 99

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی 99

در قسمت بالا به این نکته اشاره کردیم که پذیرش در  تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور پیام نور و غیرانتفاعی نیازی به ثبت نام در کنکور سراسری 99 ندارد و تنها معیار جذب داوطلبان معدل مقطع قبلی داوطلبان می‌باشد.

داوطلبانی که مایل به ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور و غیرانتفاعی 99 هستند باید توجه داشته باشند که حداکثر تا تاریخ 30 بهمن ماه، سال 99 یکی از مدارک زیر را دریافت کرده باشند.

  • مدرک دیپلم چهارساله نظام قدیم دوره چهارساله
  • مدرک دیپلم بهمراه مدرک پیش دانشگاهی
  • کاردانی فوق دیپلم

همچنین داوطلبین در زمان ثبت نام می بایست مبلغ تعیین شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، را از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی در سایت این سازمان پرداخت کنند.

در مدرک فارغ التحصیلان در رشته های انتخابی تکمیل ظرفیت پیام نور و غیرانتفاعی 99، عنوان بدون کنکور قید نمی شود.

مدارک لازم برای ثبت نام تکمیل ظرفیت 

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور بصورت حضوری صورت می‌گیرد. داوطلبان در زمان ثبت نام حضوری باید مدارک زیر را همراه خود داشته باشند.

  • داوطلبان باید اصل و یا گواهی مدرک تحصیلی دیپلم چهارساله و یا دیپلم نظام جدید برای داوطلبان نظام جدید را تحویل دهند.
  • اصل و یا گواهی مدرک پیش دانشگاهی و یا گواهی اخذ مدرک كاردانی برای آن دسته از دارندگان مدرک دیپلم نظام جدید كه فاقد مدرک پیش‌دانشگاهی الزامی است.
  • اصل شناسنامه و كارت ملی به همراه دو سری کپی از آن.
  • هر داوطلب مجاز به انتخاب تنها یک کد رشته محل است.
  • شش قطعه عكس 4×3 ترجیحا جدید باشد.
  • مدرک نظام وظیفه برای داوطلبان آقا نیز الزامی است.
  • داوطلبان باید تائیدیه تحصیلی خود را به واسطه ی دفاتر پیشخوان به دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی مورد نظر ارسال کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور و غیرانتفاعی 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره