کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۲ پس از اعلام نتایج کنکور از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. تمامی کسانی که از طریق سایت سازمان سنجش فرم انتخاب رشته خود را جهت ورود به دانشگاه های سراسری تکمیل کرده اند، می توانند در زمان انتشار و فعال شدن لینک دریافت کارنامه نهایی ۱۴۰۲ نسبت به دریافت این کارنامه محرمانه اقدام کنند. کارنامه سبز اطلاعات بسیار مهمی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد که در این مطلب به آن اشاره می‌کنیم.

 

کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲

کارنامه سبز و یا کارنامه نهایی کنکور سراسری همان فرم انتخاب رشته داوطلب می باشد که در زمان انتخاب رشته الویت های خود را در آن وارد کرده و تکمیل کرده است. در کارنامه سبز هر کدام از این الویت ها بررسی شده و رتبه داوطلب با رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در همان کد رشته محل مقایسه شده است.

با استفاده از اطلاعات کارنامه سبز داوطلبان می‌توانند از شانس قبولی خود در اولویت های بعدی شان مطلع شوند. این اطلاعات به داوطلبان کمک می‌کند تا برای شرکت در تکمیل ظرفیت تصمیم بگیرند. 

 

زمان دریافت کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، معمولا پس از گذشت یک بازه زمانی کوتاه چند روزه از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور کارنامه سبز کنکور از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود. 

تاکنون کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۲ اعلام نشده است. به محض اعلام در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

شما عزیزان برای اطلاع از زمان انتشار کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ علاوه بر مراجعه به این مقاله از سایت دانتل کو، می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو نیز تماس بگیرید.

 

نحوه دریافت کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۲

همانند دیگر مراحل انتخاب رشته دانشگاه های سراسری، کارنامه سبز کنکور نیز از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. دسته ای از داوطلبان کنکور سراسری در زیرگروه های آزمایشی مختلف که قصد دریافت کارنامه نهایی خود را دارند، می توانند مطابق مراحل زیر عمل کنند.

1️⃣به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

کارنامه سبز

2️⃣بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

کارنامه سبز

 

3️⃣چنانچه در زمان انتشار کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ قرار داشته باشیم، می توانید بر روی لینک فعال ” کارنامه نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ ” کلیک نمایید.

 

4️⃣برای دسترسی به کارنامه نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲، سازمان سنجش دو روش مطابق مراحل زیر پیش روی شما قرار می دهد. 

                     روش اول: شماره پرونده، شماره شناسنامه و سال تولد

                     روش دوم: شماره داوطلبی، شناسنامه و سال تولد

5️⃣پس از انتخاب یکی از روش های فوق و تکمیل اطلاعات خواسته شده به همراه عبارت امنیتی، کارنامه سبز کنکور سراسری برایتان نمایش داده خواهد شد.

به محض فعال شدن لینک دریافت کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش، راهنمای تصویری را نیز به مطالب فوق اضافه خواهیم کرد.

 

جژییات کارنامه نهایی کنکور سراسری

به طور کلی کارنامه محرمانه و یا کارنامه نهایی داوطلب شامل 5 ستون به شرح موارد زیر می باشد.

ستون ترتیب علاقه: ترتیب الویت های داوطلب را نشان می دهد.

ستون کد رشته انتخابی: این ستون در واقع نشان دهنده الویت های داوطلب در زمان انتخاب رشته می باشد.

ستون رتبه داوطلب: این ستون نشان می دهد که داوطلب نفر چندمی بوده است که کد رشته محل را انتخاب کرده است.

ستون آخرین رتبه قبولی: عدد درج شده کارنامه سبز کنکور در این ستون نشان دهنده آخرین نفر پذیرفته شده در کد رشته محل مربوطه است.

ستون نتیجه: چنانچه رتبه شما در کد رشته محلی کم تر از رتبه آخرین نفر پذیرفته شده باشد، بدین معنا می باشد که شما در آن کد رشته محل پذیرفته شده اید. گاهی ممکن است در این ستون عدد هایی درج شده باشد که برای اطلاع از معانی این اعداد بایستی به انتهای کارنامه خود مراجعه کنید.

 

مفهوم اعداد كارنامه در ستون نتیجه

همانطور که گفتیم ممکن است در ستون نتیجه کارنامه سبز کنکور سراسری، عدد هایی درج شده باشد که هر کدام از این عدد ها دارای مفهوم متفاوتی به شرح جدول زیر می باشد.

عدد 1 چنانچه داوطلب دارای شرایط شرکت در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ نباشد و مواردی همچون تكرار كد رشته انتخابی، عدم تطبیق جنسيت پذيرش و … را داشته باشد، عدد یک مقایل کد رشته درج شده است.
عدد 2 عدد 2 در ستون نتیجه بدین معناست که شما در آن کد رشته محل دعوت به مصاحبه شده اید.
عدد 3 عدد 3، بدین معنا می باشد که داوطلب با توجه به کسب حدنصاب نمره قبولی در کد رشته محل انتخابی، در سهميه مجاز ديگری به جز سهميه نهايی پذيرفته شده است. به عنوان مثال کارمندانی که به واسطه سهميه كارمندی پذيرفته شده اند.
عدد 4 چنانچه وضعيت علمی و عمومی داوطلب در رشته های پرديس های فرهنگيان يا دانشگاه تربيت دبير شهيد رجایی در حال بررسی باشد، در مقابل کد رشته محل موردنظر عدد 4 درج گردیده است.

عدد 5

عدد 5 در مقابل یک کد رشته محل بدین معنا می باشد که داوطلب در آن کد رشته محل مطابق ضوابط عمومی گزينش در انتخاب رشته‌ های دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه تربيت معلم شهيد رجايی، موفق به کسب امتياز لازم نشده و در اولويت جذب قرار نگرفته است.
عدد 7 این عدد در مقابل یک کد رشته محل بدین معناست که داوطلب در مصاحبه آن کد رشته محل به دلایل مختلفی از جمله سن، معدل، ويژگی های جسمانی، غيبت در مصاحبه و … موفق به کسب نتیجه قبولی نشده است.
عدد 9 به معنای وضعیت علمی و عمومی داوطلب در یکی از دانشگاه های شاهد، علوم قضایی، علوم پزشكی بقيه الله(عج)، شهيد مطهری، صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران، غير انتفاعی امام رضا (ع)، علوم پزشکی ارتش، دانشکده غير انتفاعی رفاه يا يکی از رشته های مديريت بيمه اکو، دکتری پيوسته بيوتکنولوژی، کاردانی فوريت های پزشکی، تربيت مربی عقيدتی سياسی سپاه يا موسيقی نظامی در حال بررسی است.
*  این علامت در مقابل کد رشته محلی درج شده است که داوطلب در آن پذیرفته شده باشد.

 

اعتراض به کارنامه سبز کنکور سراسری 1402

در صورتی که داوطلبان پس از انتشار کارنامه سبز کنکور متوجه اشتباه در اولویت بندی و یا نتایج شوند، می توانند به سایت سنجش مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت نمایند. برای ثبت اعتراض داوطلبان باید پس از ورود به سایت سنجش در بالای صفحه گزینه سامانه پاسخگویی را انتخاب نمایند. 

توجه داشته باشید که در حال حاضر امکان ثبت اشتباه در انتخاب رشته وجود ندارد. به همین دلیل در صورت نیاز به ثبت اشتباه، باید از روش های دیگری اقدام نمایید. مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو می توانند در این زمینه شما را راهنمایی نمایند. 

 

مشاوره کارنامه نهایی کنکور ۱۴۰۲

ممکن است پس از انتشار کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۲ برای برخی از شرکت کنندگان در این آزمون سوالی ایجاد شود که اطلاع از مندرجات کارنامه سبز چه کاربردی دارد. شما به کمک اطلاعات کارنامه سبز و تحلیل درست آن می‌توانید در سایت سازمان سنجش درخواست اشتباه در انتخاب رشته و رفع محرومیت از کنکور سراسری ارسال کنید.

چنانچه در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری به دلیل بی دقتی در کد رشته محلی پذیرفته شده اید و علاقه ای به ثبت نام در آن ندارید اما مطابق کارنامه سبز خود در الویت های بعدی شانس قبولی دارید، می توانید درخواست اشتباه در انتخاب رشته درج کنید.

چنانچه می خواهید از کارنامه‌نهایی خود به درستی استفاده کنید، می توانید برای تحلیل درست آن و اطلاع از جزئیات مندرجات آن و ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، با مشاوران مرکز مشاوره تحصلیی دانتل کو در ارتباط باشید و اگر از نتیجه بدست آمده رضایت ندارید، بتوانید نتیجه را تغییر دهید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه کنکور سراسری ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. کارنامه سبز کنکور سراسری چیست؟

    پس از اعلام نتایج نهایی کنکور، کارنامه ای را در اختیار داوطلبان قرار می دهند که شامل وضعیت کدرشته محل داوطب با آخرین فرد قبولی و موارد دیگر است که در متن مقاله کامل شرح داده ایم.

  2. کارنامه سبز ۱۴۰۲چه تاریخی منتشر می شود؟

    این کارنامه پس از گذشته یک بازه چند روزه پس اعلام نتایج نهایی منتشر می شود.

  3. نحوه دریافت کارنامه به چه صورت است؟

    این کارنامه از طریق سایت سازمان سنجش دریافت می شود که راهنما و نحوه دریافت آن را در متن مقاله شرح داده‌ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫4 دیدگاه ها

    1. واقعا به چه درد میخوره این کارنامه؟منم دقیقا انتخابهای بعداز رشته قبولی مهم بودن،چرانمیدن؟

  1. سلام وقت بخیر بنده از رشته قبولی خود در کنکور راضی نیستم و با توجه به کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۱ در اولویت قبولی من عدد ۳ و ستاره قرار دارد و بر اساس مفهوم آن یعنی در اولویت دیگری هم مجاز شده ام. برای آگاهی از آن باید چگونه و چه موقع اقدام کنم؟
    با تشکر

  2. سلام خسته نباشید کد *3 به معنی آن است که سهمیه ی ما نسوخته؟
    من پرستاری روزانه قبول شدم و کد *3 داشتم و ایثارگری پنج درصد هم دارم طبق این متن من در سهمیه ی نهاییم که ایثارگرانه پذیرفته نشدم یعنی میتونم دوباره کنکور بدم و برای دوره های روزانه ازش استفاده کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره