کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی 99 | لینک دانلود

کانال تلگرام تحصیلی     

دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی به عنوان یکی از دانشگاه‌های سراسری، هرسال در رشته های کنکور و بدون کنکور خود تکمیل ظرفیت برگزار می‌نمایند. مسئولیت برگزاری تکمیل ظرفیت تمام دانشگاه ها، سازمان سنجش آموزش کشور است اما وزارت علوم تحقیقات و فناوری باید برای برگزاری تکمیل ظرفیت موافقت خود را اعلام کند؛ در غیر اینصورت برگزار نخواهد شد. با توجه به پر متقاضی بودن رشته های دانشگاه غیرانتفاعی، این مطلب را در خصوص زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی 99 و راهنمای ثبت نام انتخاب رشته تهیه کرده ایم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی 99

دانشگاه غیرانتفاعی رشته های کنکور و بدون کنکور ارائه می‌دهد که برای هریک مرحله تکمیل ظرفیت نیز برگزار می‌کند. برگزاری یا عدم برگزاری تکمیل ظرفیت به دو عامل بستگی دارد:

  • ظرفیت رشته های دانشگاهی تکمیل نشده باشد.

ممکن است تعدادی از پذیرفته شدگان دانشگاه غیرانتفاعی برای ثبت نام حضوری به دانشگاه مراجعه نکنند و در این صوورت ظرفیت رشته ها خالی باقی می‌ماند. دانشگاه ها اسامی رشته های دارای ظرفیت خود را به همراه تعداد ظرفیت هر رشته، به سازمان سنجش ارسال می‌کنند تا برای آنها تکمیل ظرفیت برگزار گردد. سازمان سنجش نیز لیست رشته ها را به صورت دفترچه تهیه و به اطلاع داوطلبان می‌رساند تا در صورت علاقه‌مندی به رشته های ارائه شده، نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

  • وزارت علوم تحقیقات و فناوری کشور، با برگزاری تکمیل ظرفیت موافقت نماید.

حتی داگر دانشگاه ها ظرفیت داشته باشند، اگر وزارت علوم تحقیقات و فناوری تایید نکند، مرحله تکمیل ظرفیت برگزار نخواهد شد. پس امسال نیز باید منتظر اطلاعیه وزارت علوم تحقیقات باشیم تا تکلیف برگزاری یا عدم برگزاری تکمیل ظرفیت مشخص شود.

با تایید وزارت علوم و باقی ماندن ظرفیت در رشته های دانشگاه غیرانتفاعی، برای رشته های کنکور و بدون کنکور تکمیل ظرفیت برگزار می‌گردد و دفترچه راهنمای ثبت نام نیز در سایت سنجش دراختیار داوطلبان قرار داده می‌شود.

دانلود دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی | بدون کنکور 99

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت بدون کنکور غیر انتفاعی

(همزمان با انتشار دفترچه، لینک فوق فعال خواهد شد)

دانلود دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت غیر انتفاعی | کنکور 99

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت با کنکور غیر انتفاعی

(همزمان با انتشار دفترچه، لینک فوق فعال خواهد شد)

قابل ذکر است که تکمیل ظرفیت رشته های کنکور و بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مجزا برگزار می‌شود و برای هر یک نیز دفترچه راهنمای جداگانه منتشر می‌گردد.

تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی در رشته های با کنکور همزمان با تکمیل ظرفیت کنکور سراسری است. همچنین تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور این دانشگاه با تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور سراسری هماهنگ برگزار می‌شود.

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی 99 | زمان و راهنمای ثبت نام

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی، پس از اعلام نتایج نهایی است. در سال گذشته برای رشته های کنکور تکمیل ظرفیت برگزار نشد. اما در رشته های بدون کنکور از 28 آبان ماه الی 15 بهمن ماه اجرا گردید.

امسال به دلیل آنکه بیماری کرونا باعث بلاتکلیفی بسیاری از داوطلبان کنکوری شده است، ممکن است تکمیل ظرفیت برگزار شود البته هنوز هیچ اطلاعیه ای در این خصوص اعلام نشده است.

در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی در سال 99 زمان احتمالی آن آذر یا دی خواهد بود و پذیرفته شدگان از بهمن وارد دانشگاه خواهند شد.

نحوه ثبت نام نیز ممکن است به صورت اینترنتی و در سایت سازمان سنجش و یا به صورت حضوری در دانشگاه های ارائه دهنده انجام گیرد.در سال گذشته ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی به صورت حضوری بود و هر داوطلب مجاز بود که یک رشته محل را انتخاب و برای ثبت نام آن به دانشگاه مراجعه نماید. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره